MOTUL WSBK: Με Sykes και van der Mark η BMW το ’21!

Χτίζεται η «αντίσταση»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/8/2020

Η BMW χτίζει σιγά σιγά την αντίστασή της στους Ιάπωνες και την Ducati που κυριαρχούν στο MOTUL WSBK. Ο Tom Sykes θα παραμείνει για μία ακόμη σεζόν, ανανεώνοντας για ένα χρόνο το συμβόλαιό του, και μαζί του ο Michael van der Mark που έχει ανέβει αρκετά αυτή την προβληματική σεζόν, χαρίζοντας δυνατές μάχες, και θα αφήσει την Yamaha.

Η ανανέωση του Tom Sykes δεν αποτελεί έκπληξη γιατί είναι και εξαιρετικός αναβάτης που φέρνει αποτελέσματα, αν προσμετρήσει κανείς το γεγονός πως η BMW είναι πρακτικά μία νέα ομάδα που βρίσκει τον ρυθμό της σεζόν με σεζόν.

Αυτό που αποτέλεσε σκληρή διαπραγμάτευση ήταν η «αρπαγή» του Ολλανδού από την PATA YAMAHA φέτος που πηγαίνει καλύτερα από άλλες χρονιές! Η BMW είναι πεπεισμένη να φέρει δυνατότερα αποτελέσματα στο MOTUL WSBK και εκτός από μία καλή μοτοσυκλέτα και γρήγορους αναβάτες, πρέπει να χτίσει την ομάδα σαν λειτουργία και να την στελεχώσει κατάλληλα, πράγμα που αποτελεί εξίσου δύσκολο βήμα.

Για αυτό και ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της BMW Motorrad, Marc Bongers, δήλωσε πως είναι ευτυχείς με την ανανέωση του Sykes για μία ακόμη χρονιά, καθώς κρατούν μία συνέχεια της πορείας που αν κοβόταν θα επηρέαζε την ομαλή εξέλιξη. Από τον Δεκέμβριο του 2018, η νέα παρουσία της BMW στους αγώνες προχωρά με σταθερά βήματα. Παράλληλα η έλευση του van der Mark στην ομάδα θα φέρει την απαραίτητη ανανέωση, ιδιαίτερα από την στιγμή που έρχεται από μία ευθέως ανταγωνιστική Ιαπωνική μοτοσυκλέτα.

Με την εμπειρία του Sykes στην μοτοσυκλέτα και την φρέσκια ματιά του van der Mark, στόχος της BMW το 2021 είναι να κλείσει την ψαλίδα με τους πρώτους. Κυρίως η Kawasaki θα είναι δύσκολη υπόθεση, χωρίς να εξαιρεί κανείς την πανίσχυρη μοτοσυκλέτα της Ducati. Η Yamaha βρίσκεται ήδη εκεί που θέλει η BMW να φτάσει το 2021 και η Honda έρχεται ολοταχώς στο νέο δικό της άνοιγμα στα WSBK με μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να κερδίσει.

Ήδη αυτή η σεζόν έχει δυνατό ανταγωνισμό, η επόμενη σεζόν -όπως όλα δείχνουν- θα γίνει μία από τις καλύτερες των MOTUL WSBK!

Ετικέτες

Ιδιωτικές δοκιμές για BMW-SMR

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/12/2018

Η SMR (Shaun Muir Racing), έκανε τις πρώτες ιδιωτικές δοκιμές στην πίστα της Almeria στην Ισπανία με τις μοτοσυκλέτες της BMW, αποτελώντας ουσιαστικά την μοναδική ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WorldSBK που την εκπροσωπεί, αφήνοντας πίσω της την συνεργασία της με την Aprilia. Η ίδια συνεργασία είχε υπάρξει και στο παρελθόν όταν η BMW έκανε το ντεμπούτο της στα WorldSBK το 2016 με την SMR. Φέτος θα ισχύσει το ίδιο όσον αφορά την διοίκηση της ομάδας, ενώ η BMW θα παρέχει την πλήρη τεχνική υποστήριξη στην εξέλιξη των κινητήρων, των ηλεκτρονικών, του πλαισίου και τoν σχεδιασμό των φαίρινγκ. Η SMR στοχεύει σε μια δυνατή σεζόν με καλά αποτελέσματα, έχοντας για αναβάτες της τον Tom Sykes (προερχόμενος απ’ την Kawasaki με πολλά χρόνια εμπειρίας) και τον 24χρονο Markus Reiterberger, πρωταθλητή του ευρωπαϊκού superstock 1000 που έτρεχε με την μοτοσυκλέτα της BMW.
Ο καιρός στην πίστα της Ισπανίας ήταν καλός, επιτρέποντας έτσι στους αναβάτες να ολοκληρώσουν σχεδόν από 100 γύρους ο καθένας σ’ όλο το διήμερο, προσπαθώντας να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο με τις μοτοσυκλέτες τους. Όπως ανέφερε ο Markus, ο στόχος των δοκιμών ήταν επίσης να γνωριστούν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους, ενώ σε δηλώσεις του είπε: Είναι όλα καινούργια για μένα: τα μέλη της ομάδας όπως και η μέθοδος εργασίας πάνω στη Superbike έκδοση της S1000RR. Οι πρώτες δοκιμές απέδωσαν καρπούς, ενώ απ’ το πρόγραμμα δεν έλειπε και το σετάρισμα των βασικών ρυθμίσεων της μοτοσυκλέτας όσον αφορά τον τομέα του πλαισίου, των ηλεκτρονικών και την γεωμετρία.” Ο Tom Sykes απ’ την πλευρά βρέθηκε πάνω σε μια διαφορετική μοτοσυκλέτα εκτός της Kawasaki μετά από εννιά ολόκληρα χρόνια δηλώντας: “Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τις δοκιμές. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν καλές και αισθανόμουν άνετα πάνω στην S1000RR. Ήταν δύο πολύ παραγωγικές μέρες και αλλάξαμε κάποια πράγματα στη μοτοσυκλέτα, ενώ κατανοήσαμε σε ποια σημεία πρέπει να εστιάσουμε στο μέλλον. Είμαι αρκετά εντυπωσιασμένος με το αποτέλεσμα και απ’ όσο δείχνει προοδεύουμε πολύ γρήγορα.”


Ο Marc Bongers που είναι ο υπεύθυνος του αγωνιστικού της BMW ανέφερε πώς: “Ο στόχος των δοκιμών στην Almeria ήταν οι αναβάτες να εξοικειωθούν με τις μοτοσυκλέτες. Απ’ τη μια είχαμε την δυνατότητα να αξιολογήσουμε τις αλλαγές σχετικά με την εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ φάνηκε πως οι δύο αναβάτες είχαν μεγάλη αυτοπεποίθηση οδηγώντας τες. Απ’ την άλλη, αποκτήσαμε αρκετή εμπειρία για τις επόμενες δοκιμές και γνωρίζουμε πάνω σε τι πρέπει να δουλέψουμε. Γνωρίζουμε ότι ακόμη και μετά το διήμερο των δοκιμών οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, αλλά είμαστε ευχαριστημένοι με το βασικό set up τους, αλλά και με αυτά που κατάφερε η ομάδα τους τελευταίους μήνες. Στις επόμενες δοκιμές στην Jerez θα έρθουμε αντιμέτωποι με τις υπόλοιπες ομάδες και θα δούμε σε τι επίπεδο βρισκόμαστε. Ανυπομονούμε να το διαπιστώσουμε, αλλά θα συγκεντρωθούμε αποκλειστικά στους στόχους μας και δεν θα αποσπαστεί η προσοχή μας απ' αυτούς λόγω του ανταγωνισμού.
Η έναρξη του πρωταθλήματος απέχει μόλις δύο μήνες και με την εισαγωγή των νεών μοτοσυκλετών τόσο της BMW όσο και της Ducati, καθώς και με τις αλλαγές που έχουν γίνει στη σύσταση των ομάδων, το πρωτάθλημα έπεται να είναι άκρως ενδιαφέρον με πολλές μάχες για τον εκθρονισμό του βασιλιά.