MOTUL WSBK Sandro Cortese: «Είμαι τυχερός που ζω»

Δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/9/2020

Ο Γερμανός, παγκόσμιος πρωταθλητής Moto3 το 2012 με KTM, και παγκόσμιος πρωταθλητής 2018 στην WSSP, είχε ατύχημα στο τελευταίο γύρο του πρώτου αγώνα στο Portimao και από την πρώτη στιγμή φάνηκε πως δεν θα ήταν κάτι απλό, καθώς έφυγε από την τεχνική και εντυπωσιακή πίστα της Πορτογαλίας με ελικόπτερο.

Χειρουργήθηκε εσπευσμένα στο Faro, μία μικρή παραθαλάσσια πόλη, τουριστικό προορισμό για όλη την Ευρώπη, που είναι πολύ κοντά στην πίστα. Είχε κάταγμα σπονδύλων, σπασμένα πλευρά, ρίξη χιαστού και κάταγμα ποδιού τα οποία έμειναν όλα για να φτιαχτούν αργότερα στην Γερμανία, εκτός από το σπάσιμο στην σπονδυλική στήλη που απαιτούσε άμεση χειρουργική αποκατάσταση. Η σφοδρή πτώση δεν καταγράφηκε από τις κάμερες και ο Cortese έχει μεικτές αναμνήσεις από το περιστατικό, για το οποίο οι γιατροί του είπαν πως είναι τυχερός που ζει, κι έπειτα διπλά τυχερός που θα περπατήσει ξανά.

"Οι πρώτες τρεις εβδομάδες ήταν πολύ δύσκολες και δεν μπορούσα να κοιμηθώ εξαιτίας του πόνου από τα σπασμένα πλευρά, ενώ υπήρχε και πολύ αίμα στους πνεύμονες. Πραγματοποιώ συνέχεια τεστ για να δούμε πόσο μεγάλη είναι η ζημιά στο νεύρο, αλλά το θετικό είναι πως τελικά θα καταφέρω να περπατήσω και όλα θα περάσουν, χωρίς να παραμείνει κάποιο πρόβλημα. Στο τέλος της τρέχουσας σεζόν υπολογίζω πως θα μπορώ να περπατήσω, που σημαίνει πως και η επόμενη σεζόν είναι δύσκολη για εμένα. Έχασα πολύ μυϊκή μάζα με το να μην κινούμαι αλλά δεν έχω κανένα παράπονο, από την στιγμή που μετά βίας σώθηκα και από θαύμα περπατάω, για αυτό και είμαι ευγνώμων στο Θεό. Πέρασα τον μεγαλύτερο τραυματισμό της καριέρας μου και ευτυχώς θα καταφέρω να περπατήσω ξανά φυσιολογικά…"

Ο Cortese αγωνίζεται τώρα στην μεγάλη κατηγορία με την Kawasaki. Το 2019 ήταν στην GRT Yamaha, ενώ το 2018 πήρε τον τίτλο στο WSSP. Είναι τριάντα ετών και αγωνίζεται από 9 ετών…

Ετικέτες

WorldSSP – Νέα νίκη ZXMOTO 820RR με δραματικό τρόπο: από τρίτος πρώτος ο Debise στο φινάλε [Video]

Τρίτος στο πρωτάθλημα ο Valentin Debise, τρίτη και η ZXMOTO στην κατάταξη Κατασκευαστών!
zxmoto valentin debise
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

4/5/2026

Μια νίκη μπορεί να είναι τύχη, τρεις νίκες σε οκτώ αγώνες όμως μόνο τυχαίες δεν μπορεί να είναι. Η παρθενική συμμετοχή της ΖΧΜΟΤΟ, εταιρείας του πρώην διευθυντή της Kove, Zhang Xue, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport (WorldSSP) οδεύει απ’ το καλό στο καλύτερο με την τρίτη της νίκη να έρχεται στον αγώνα της Ουγγαρίας.

Η ΖΧΜΟΤΟ φρόντισε να ακουστεί πριν καν τον πρώτο της αγώνα, καθώς ο Valentin Debise της χάρισε μια εκκίνηση από την τρίτη θέση στο ντεμπούτο της στο Phillip Island, ωστόσο το σαββατοκύριακο δεν είχε εξελιχθεί εξίσου καλά, καθώς ο Γάλλος έπεσε και χτύπησε τον ώμο του στις κατατακτήριες δοκιμές. Η ομάδα EASTROC ZXMOTO Evan Bros Factory μετά βίας κατάφερε να μαζέψει δύο βαθμούς στην Αυστραλία από τον έμπειρο Ιταλό αναβάτη της, Federico Caricasulo.

zxmoto valentin debise

Μετά όμως ήρθε η ώρα του Portimao και εκεί άρχισαν τα όμορφα, καθώς ο Debise κέρδισε και τα δύο σκέλη του αγώνα, γράφοντας ιστορία για τη ΖΧΜΟΤΟ και κάνοντας το όνομά της να ακουστεί σε όλον τον κόσμο – με εντυπωσιακά εμπορικά αποτελέσματα στην αγορά της Κίνας, όπου η τρικύλινδρη 820RR έκανε το ντεμπούτο της την ίδια περίοδο.

Ακολούθησε ο ολλανδικός αγώνας στην πίστα του Assen, όπου ο Debise “περιορίστηκε” σε μια τέταρτη και μια όγδοη θέση στα δύο σκέλη, ενώ ο Caricasulo παρέμεινε εκτός βαθμών.

zxmoto valentin debise
#61 Can Oncu, #75 Albert Arenas, #53 Valentin Debise

Για να έρθει η μάχη της Balaton Park στην Ουγγαρία το σαββατοκύριακο της Πρωτομαγιάς, όπου ο Debise χάρισε άλλη μια μαγική στιγμή στην ομάδα του κερδίζοντας το πρώτο σκέλος της WorldSSP με έναν μαγικό τελευταίο γύρο, στον οποίο όλα έδειχναν πως η νίκη θα πήγαινε σε μια Yamaha R9, είτε αυτή του Can Oncu ή αυτή του πρωτοπόρου της κατάταξης Albert Arenas, πριν ο αναβάτης της ΖΧΜΟΤΟ περάσει και τις δύο μπλε μοτοσυκλέτες λίγες στροφές πριν τον τερματισμό για να πανηγυρίσει την τρίτη του νίκη φέτος. Όχι πως το τρίτο σκαλί του βάθρου, που είχε πρακτικά εξασφαλισμένο, θα ήταν αποτυχία, αλλά αφού προέκυψε η ευκαιρία…

Στο δεύτερο σκέλος ο Debise αναγκάστηκε σε εγκατάλειψη λόγω τεχνικού προβλήματος, αλλά αυτό δεν του στέρησε την ευκαιρία να σκαρφαλώσει τρίτος στην κατάταξη Αναβατών, 53 βαθμούς από τον πρώτο (Arenas) και 20 από τον δεύτερο (Jaume Masia).

zxmoto valentin debise

Παράλληλα έχει συμπαρασύσει ψηλά και τη ΖΧΜΟΤΟ, η οποία είναι πλέον τρίτη στην κατάταξη Κατασκευαστών με 99 βαθμούς, πίσω μόνο από τις ισόβαθμες στους 155 Ducati και Yamaha, ενώ πίσω της έχει κατά σειρά τις Triumph (76), Kawasaki (68), Honda (16) και MV Agusta (13). Και αυτά έχοντας ουσιαστική συγκομιδή βαθμών από έναν μόνο αναβάτη, καθώς ο Caricasulo έχει φέρει στην ομάδα μόλις 10 βαθμούς μετά από τέσσερεις γύρους στο πρωτάθλημα.

Για την ιστορία, στο πρωτάθλημα έχει πλέον μπει και η QJMOTOR με την τετρακύλινδρη SRK 800 RS, ωστόσο έχασε τους πρώτους αγώνες λόγω καθυστέρησης στην ομολογκασιόν, ενώ στην Ουγγαρία δεν κατάφερε να πάρει τον πρώτο της βαθμό από τους δύο αναβάτες της Rafaele de Rosa και Marcos Ramirez.