Motul_WSBK Magny-Cours: Με αναπάντεχες πτώσεις για τους πρωταγωνιστές

Τρεις πτώσεις που σημάδεψαν τον γαλλικό αγώνα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Ο πρώτος αγώνας στη γαλλική πίστα δεν πήγε τόσο καλά όσο θα ήθελαν οι Jonathan Rea και Toprak Razgatlioglu καθώς αμφότεροι είχαν πτώση και είδαν στον βαθμολογικό πίνακα το όνομα του Alvaro Bautista να δημιουργεί μεγαλύτερη απόσταση από αυτούς. Παρά την εξαιρετική εκκίνηση του, ο Toprak βγήκε κάπως ανοιχτά στην Κ8 και έδωσε το δικαίωμα στη BMW του Scott Redding να περάσει μπροστά. Αυτό όμως δεν κράτησε για πολύ, καθώς ο αναβάτης της Yamaha κατάφερε να περάσει ξανά εμπρός στον δεύτερο γύρο και να βρεθεί σε απόσταση βολής από τον Rea. Πριν ολοκληρωθεί ο δεύτερος γύρος, ο Rea θα πέσει και ο Toprak θα βρει ορθάνοιχτη μπροστά του την πόρτα για μια εύκολη νίκη.

Μια νίκη που την είχε ιδιαίτερη ανάγκη για να τον κρατήσει με αξιόσεις μέσα στο παιχνίδι του πρωταθλήματος. Μόνο που η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Τούρκου αναβάτη, οποίος στον τρίτο μόλις γύρο θα πέσει και αυτός!

Αιτία δεν ήταν κάποιο δικό του λάθος αλλά όπως ο ίδιος είπε είχε διαρκώς πρόβλημα με την αντοχή των φρένων και ήταν αναγκασμένος να ρυθμίζει την απόσταση της μανέτας σε κάθε γύρο. Φτάνοντας στη προηγούμενη στροφή, ένοιωσε την μανέτα να φτάνει έως το γκριπ, οπότε στην επόμενη προσπάθησε να γραπώσει τη μανέτα του φρένου υπολογίζοντας πως η μανέτα θα έχει πολύ μεγάλη διαδρομή, όμως η τρόμπα είχε προλάβει να επαναφέρει τη μανέτα στην αρχική της θέση, με αποτέλεσμα η επιπλέον δύναμη που έβαλε στη μανέτα να προκαλέσει αστάθεια στον πίσω τροχό, που ανασηκώθηκε απότομα από το έδαφος.

Το ίδιο “άδικη” ήταν και η πτώση του Rea, ο οποίος ακούμπησε το βιράζ με τον αισθητήρα της τηλεμετρία στο πιρούνι, με αποτέλεσμα να ανασηκωθεί ο εμπρός τροχός. Μεγάλη τιμωρία για μικρό αδίκημα όπως χαρακτηριστικά είπε μετά τον αγώνα.

Στον δεύτερο αγώνα τα πράγματα πήραν εντελώς διαφορετική τροπή. Το σενάριο τώρα ήθελε τον Bautista να είναι εκείνος που θα έβλεπε από πολύ κοντά την γαλλική άσφαλτο. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση η ιστορία είχε περισσότερο δράμα, καθώς αιτία δεν ήταν κάποια μηχανική δυσλειτουργία ή βλάβη, αλλά η “επιθετική” κίνηση του Rea πάνω στον Bautista. Το αποτέλεσμα αυτής της επαφής, ήταν ο αναβάτης της Ducati να βρεθεί στην αμμοπαγίδα και ο αναβάτης της Kawasaki να τιμωρηθεί με long-lap penalty, τερματίζοντας τελικά στην 5η θέση. Κερδισμένος φυσικά από την κατάληξη βγήκε ο  Toprak, όχι μόνο γιατί κέρδισε τον αγώνα, αλλά και γιατί μάζεψε υπερπολυτίμους βαθμούς έναντι των βασικών αντιπάλων του.  Στους κερδισμένους του διήμερου, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε τον Axel Bassani που ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο.

 

MOTUL WSBK: Ο Razgatlioglu λέει πως δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το Ducati Panigale V4 R οδηγώντας Yamaha R6

Σύμφωνα με δική του δήλωση: "Είναι σαν να οδηγώ 600 κυβικά"! Την επαναλαμβάνει για δεύτερη φορά!
motomag MOTUL WSBK: Ο Razgatioglu δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το Ducati Panigale V4 R οδηγώντας ένα Yamaha R6
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

3/10/2023

Μετά το τέλος και του δεύτερου αγώνα στο Portimao ο αναβάτης της Pata Yamaha Prometeon WorldSBK Toprak Razgatlioglu ο οποίος έχασε με πανομοιότυπο τρόπο τη νίκη από τον Alvaro Bautista, θα δήλωνε για δεύτερη φορά φέτος πως “είναι λες και οδηγώ εξακοσάρι”.

Όπως διαβάσατε στο MOTO, ο αναβάτης της Yamaha στον αγώνα του Portimao έκανε ότι μπορούσε για να κρατηθεί μπροστά από την Ducati Panigale V4 R του Bautista αλλά ήταν εύκολος στόχος κάθε φορά που υπήρχε κάποια ευθεία. Ο απογοητευμένος Razgatlioglu δεν είναι πρώτη φορά φέτος που έκανε αναφορά στην έλλειψη ταχύτητας της R1. Ο πρωταθλητής του 2021, ο οποίος το 2024 θα μεταπηδήσει στην BMW, είχε δηλώσει στην Τσεχία “πως ήταν λες και οδηγούσα μοτοσυκλέτα 600 κυβικών”.

Αυτή η δήλωση δεν ειπώθηκε τυχαία από τον Razgatlioglu καθώς ο αναβάτης της Yamaha έχει καταφέρει να κερδίσει μόνο δύο κυρίως αγώνες τη φετινή χρονιά -Ιταλία, Γαλλία- ενώ οι υπόλοιπες πέντε νίκες του έχουν έρθει στους SuperPole Race αγώνες. Ο Razgatlioglu ταυτόχρονα από την αρχή της χρονιάς βρίσκεται στη θέση του κυνηγού καθώς ο Bautista ηγείται της βαθμολογίας από τον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία, ενώ όπως όλα δείχνουν ο Ισπανός αναβάτης της Ducati στη Jerez θα κατακτήσει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο στο WSBK.

WSBK

Τα μηνύματα στην Yamaha, να αναλάβει δράση και να εξελίξει τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες είναι συνεχή και απανωτά σε MotoGP και MOTUL WSBK. Ευχόμαστε να κάνει κάτι για αυτό, ώστε να μην χάσει και τον Quartararo στα MotoGP, όπως χάνει τον Razgatlioglu που είναι ένας εκ των κορυφαίων αναβατών στο MOTUL WSBK. Το χειρότερο σενάριο θα ήταν να ακολουθήσουν την τακτική που δοκίμασαν στο Dakar, όπου αφότου προσπάθησαν ανεπιτυχώς να πάρουν τον τίτλο αποφάσισαν να αποχωρήσουν τελείως εξοικονομώντας και τους πόρους της συμμετοχής τους. Ένα μικρό κομμάτι από το κόστος διατήρησης αγωνιστικής ομάδας στο Dakar, το διέθεσαν στον Tarres για να φτιάχνει video με το Tenere σε ρόλο trial / extreme enduro και έτσι το τμήμα marketing πήρε το κομμάτι της προβολής που ήθελε με νίκη στο Dakar, με διαφορετικό βέβαια τρόπο και απευθείας στοχευμένο στις On-Off μοτοσυκλέτες παραγωγής. Για την συγκεκριμένη κατηγορία βέβαια είναι δύσκολο να βρεθεί μία τέτοια λύση, οπότε ελπίζουμε η Yamaha να εξελίξει την sport σειρά της περισσότερο για να βρεθεί ξανά στους ρυθμούς του ανταγωνισμού.

Ετικέτες