Toprak Razgatlioglu - Λήγει το WSBK συμβόλαιο του με τη Yamaha και θέλει MotoGP το 2024

Πρώτη επιλογή η θέση του Morbidelli, αν και ο Τούρκος δεν περιορίζεται στην Iwata
O Toprak θέλει μετάβαση στο MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

6/4/2023

Το συμβόλαιο του Toprak Razgatlioglu με τη Yamaha λήγει στα τέλη του 2023, και ο Τούρκος αναβάτης κάνει σαφείς τις προθέσεις του δηλώνοντας στο Speedweek.com πως μετά το Πρωτάθλημα που κατέκτησε στο WSBK το 2021, τώρα θέλει να δοκιμάσει την τύχη του στο MotoGP.

Το 2021, η μεγάλη ερώτηση στα χείλη όλων αφορούσε στο αν ο Toprak θα έκανε μεταγραφή στο MotoGP το 2022, όμως εκείνος ήθελε πρώτα να πάρει τον τίτλο στο WSBK και οι μάνατζερ της Yamaha δεν μπορούσαν να περιμένουν άλλο για την υπογραφή του. Τελικά ο τίτλος ήρθε, όμως η ευκαιρία για τη μεγάλη αλλαγή Πρωταθλήματος είχε μπει στον πάγο.

Τώρα, το συμβόλαιο του 26χρονου εργοστασιακού αναβάτη της Yamaha λήγει μετά το τέλος της σεζόν του 23. Και τότε, όπως δηλώνει ο Toprak θέλει να κάνει τη μετάβαση. “Δεν υπάρχει κάτι να ανακοινώσω ακόμα, αλλά τώρα έχω το όνειρο να οδηγήσω στο MotoGP. Το 2021 πήρα το Πρωτάθλημα στο WSBK. Γιατί να μη δοκιμάσω την τύχη μου και στο MotoGP;”

O Razgatlioglu και ο μάνατζερ του, Kenan Sofuoglu, ξέρουν πως η μετάβαση δεν θα είναι εύκολη, ενώ λόγω της δυστοκίας της Yamaha με την M1, ο Τούρκος θα μπορούσε να κοιτάξει και αλλού.

“Η Aprilia είναι πολύ καλή, βελτιώθηκαν πολύ. Όταν το συμβόλαιο μου με τη Yamaha λήξει θα μπορούσα να υπογράψω ξανά μαζί τους, ή θα μπορούσα να υπογράψω με άλλη εταιρεία. Είναι ακόμα πολύ νωρίς, η απόφαση δεν θα ληφθεί μέχρι τα μέσα του 2023. Ελπίζω να βρεθώ στο MotoGP του χρόνου. Εκεί οι μοτοσυκλέτες είναι κοντά η μια με την άλλη, αλλά είναι προφανές πως η Ducati είναι πολύ δυνατή -όπως στο WSBK. Αλλά η Yamaha ήταν και εκεί Παγκόσμια Πρωταθλήτρια για το 2021. Γιατί να μη βελτιωθεί, φέρνοντας μια δυνατή μοτοσυκλέτα για το 2024;”

Όλα θα εξαρτηθούν φυσικά και από την απόδοση του Franco Morbidelli το 2023, καθώς αν δεν καταφέρει να ξεπεράσει τα άσχημα αποτελέσματα του 2021 και του 2022 όπου και είχε τερματίσει 17ος και 19ος αντίστοιχα, τότε οι Ιάπωνες θα δουν με άλλο μάτι τις επιθυμίες του Razgatlioglu. Για την ώρα πάντως ο Morbidelli δείχνει να… “ξυπνά” από τον λήθαργο καθώς βρίσκεται 4ος στη γενική βαθμολογία του MotoGP μετά από 2 αγώνες.

“Το σχέδιο μου” συνεχίζει ο Toprak, “είναι να παλέψω για τον τίτλο στο MotoGP, όχι απλώς να οδηγήσω εκεί. Θα μπορούσα να γίνω ο πρώτος Τούρκος αναβάτης στο Πρωτάθλημα, αλλά αυτό δεν είναι σημαντικό για μένα. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να καταφέρω να τερματίσω στην πρώτη τριάδα. Γνωρίζω πως το επίπεδο των αναβατών στο MotoGP είναι πολύ υψηλό. Ίσως η πρώτη μου χρονιά να μην είναι εύκολη, και ίσως να βελτιωθώ στη δεύτερη. Δεν ξέρω. Οι μοτοσυκλέτες των GP είναι πολύ διαφορετικές από τα Superbike, τα ελαστικά είναι διαφορετικά και θα πρέπει να προσαρμοστώ. Αν δεν καταφέρω να πάω στο MotoGP το 2024, τότε το θέμα θα έχει κλείσει για μένα και θα παραμείνω στο WSBK.

Ετικέτες

FIM / Dorna - Νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών αποκλειστικά για γυναίκες

Το 2024 η έναρξη του πρωταθλήματος που θα διεξαχθεί με μοτοσυκλέτες του ίδιου κατασκευαστή
FIM Women's Motorcycle World Championship
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/5/2023

Στην πίστα της Jerez, είχαμε την ανακοίνωση των FIM και Dorna για το νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλέτας Γυναικών της FIM. Στόχος είναι να διευκολύνει την πρόσβαση των γυναικών στους αγώνες μοτοσυκλέτας, και να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα εκπροσώπησης τους.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών για τις γυναίκες αναμένεται να ξεκινήσει το 2024 και θα διεξάγεται παράλληλα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MOTUL FIM Superbike. Στόχος όλων είναι η πρώτη σεζόν να περιλαμβάνει έξι γύρους, με δύο αγώνες ανά γύρο. Ο προμηθευτής μοτοσυκλετών για το νέο αυτό πρωτάθλημα θα είναι ένας και αυτός θα ανακοινωθεί εν ευθέτω χρόνω, ενώ για την ώρα δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ούτε ο τύπος, ούτε ο κυβισμός των μοτοσυκλετών του Πρωταθλήματος, αν και οι πρώτες δηλώσεις κάνουν λόγο για Supersport κυβισμό ως το πιο πιθανό φορμά. Κάποιες πρώτες εικασίες για τη μοτοσυκλέτα του θεσμού περιλαμβάνουν τις Yamaha R7, Aprilia RS660, και Kawasaki Ninja 650. 

Ana Carrasco

Θυμίζουμε πως το 2018 η Ana Carrasco έγινε η μόνη γυναίκα που κατάφερε, αγωνιζόμενη απέναντι στους άντρες, να πάρει Παγκόσμιο Πρωτάθλημα σε θεσμό αγώνων μοτοσυκλέτας στην άσφαλτο, όμως τώρα FIM & Dorna θέλουν να προσελκύσουν πολλές περισσότερες γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλέτας, με έναν πιο φιλικό και στοχευμένο σε εκείνες θεσμό.

FIM Women's Motorcycle World Championship

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM δήλωσε: “Είναι η πρώτη φορά από το 1904 που θα υπάρχει την επόμενη χρονιά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσυκλετών Γυναικών της FIM. Το σκεφτήκαμε καλά, ενώ είχαμε και αρκετά αιτήματα για έναν τέτοιο θεσμό. Το σχέδιό μας είναι να έχουμε έξι αγώνες στην Ευρώπη, ενώ θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για τον προμηθευτή των μοτοσυκλετών, που θα είναι κοινός για όλες τις συμμετέχουσες. Θα προσπαθήσουμε να έχουμε γυναίκες από όλο τον κόσμο σε αυτό το νέο Πρωτάθλημα που θέλουμε να αναδειχθεί σε κορωνίδα του σπορ για τις γυναίκες, και όχι απλώς μια ενδιάμεση κατηγορία για να μεταβούν οι συμμετέχουσες σε άλλο θεσμό. Επιθυμούμε να δούμε το Πρωτάθλημα να μπορεί να στηρίξει οικονομικά τις γυναίκες που θα συμμετέχουν, ως επαγγελματίες.”

Ο Gregorio Lavilla, εκτελεστικός διευθυντής του WorldSBK με τη σειρά του ανέφερε: "Όταν ενημερώθηκα για αυτό το σχέδιο και τις δυνατότητές του, έδειξα μεγάλο ενδιαφέρον και είχα μεγάλο ενθουσιασμό. Επί του παρόντος, σκεφτήκαμε ότι ο θεσμός του World Superbike θα μπορούσε να είναι ένα από τα μέρη για να ξεκινήσει αυτή η ιδέα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα διεξαχθεί μόνο εκεί. Είναι στο χέρι της Dorna, και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί. Δεν έχουμε ακόμα σχεδιάσει όλες τις λεπτομέρειες, καθώς το project εξελίσσεται συνεχώς. Είναι σημαντικό να διευρύνουμε τις διαθέσιμες ευκαιρίες, και το νέο Πρωτάθλημα αποτελεί μεγάλη πρόκληση, όμως πρέπει να είμαστε περήφανοι που μπορούμε να προσφέρουμε αυτή την ευκαιρία. Στο τέλος της σεζόν θα ήθελα να δω μια καλή εξέλιξη για τον εν λόγω θεσμό ώστε να έχουμε περισσότερες αγωνιζόμενες στο μέλλον. Η καλύτερη αρχή είναι μια ‘μονομάρκα’, με μοτοσυκλέτες του ίδιου κατασκευαστή, ενώ παρόλο που ακόμα δεν έχουμε συμφωνήσει στις τελικές λεπτομέρειες, αναμένουμε κυβισμό κοντά σε εκείνο της Supersport κατηγορίας.”

Η Françoise Emery, CEO της FIM δήλωσε: "Δημιουργήσαμε μια επιτροπή για τις γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλετών εδώ και είκοσι χρόνια, οπότε δεν είναι πραγματικά κάτι καινούργιο στη FIM. Προσπαθούμε να προωθήσουμε και να υποστηρίξουμε τις γυναίκες στους αγώνες μοτοσυκλέτας. Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να προσφέρουμε στις γυναίκες αγωνιζόμενες όλες τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες ώστε να βρεθούν σε επαγγελματικό επίπεδο στους αγώνες πίστας. Έχουμε ήδη πρωταθλήματα στο Motocross, στο Enduro και στο Trial, ενώ τώρα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουμε ένα γυναικείο πρωτάθλημα στην άσφαλτο."

Ο Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports σχολίασε: "Συνηθίζουμε να κάνουμε ανακοινώσεις σε έκτακτες συνεντεύξεις τύπου, και η σημερινή είναι πραγματικά έκτακτη! Μετά από πολλή σκέψη, πήραμε μια απόφαση μαζί με τη FIM, απόφαση που είναι πολύ σημαντική τόσο για εμάς όσο και για το μέλλον του κόσμου της μοτοσυκλέτας.”

FIM Women's Motorcycle World Championship
Ετικέτες