WSBK - Αλλαγές εκ νέου στο όριο στροφών - Η Ducati χάνει ακόμη 250rpm, η Kawasaki κερδίζει 250rpm

Σε άμεση ισχύ από το Grand Prix της Imola οι νέοι κανονισμοί
WSBK
Από το

motomag

13/7/2023

Μετά από την ανάλυση των έξι πρώτων γύρων της σεζόν, FIM και Dorna WSBK Organization (DWO), βάσει κανονισμού αποφάσισαν να μειώσουν το όριο στροφών στον V4 κινητήρα της Ducati εκ νέου κατά 250 στροφές.

Η κυριαρχία της Ducati στο WSBK συνεχίζεται και ως εκ τούτου ζητείται διέξοδος -βάσει των κανονισμών που ισχύουν- για να μπορέσει κάποιος κατασκευαστής να την κοιτάξει στα μάτια και να υπάρξει ανταγωνισμός στη συνέχεια της αγωνιστικής χρονιάς. Η FIM και η Dorna WSBK Organization (DWO) βάσει του άρθρου 2.4.2.2-3* των κανονισμών του θεσμού, και μετά από εξέταση των επιδόσεων όλων των μοτοσυκλετών μετά το τέλος των έξι πρώτων γύρων, αποφάσισαν να μειώσουν εκ νέου το όριο στροφών της Panigale V4 R κατά 250 στροφές. Έτσι πλέον το όριο για την Ducati Panigale V4 R πέφτει στις 15.600 από τις 15.850 στροφές που ήταν προηγουμένως. Παράλληλα, η Kawasaki επέλεξε να χρησιμοποιήσει 5 κερδισμένους βαθμούς (concession points) -αυτοί απονέμονται στους κατασκευαστές, στους αγώνες Superbike Race 1 & 2, με τους βαθμούς να μοιράζονται από την 1η έως την 5η θέση. Ο τελευταίος παίρνει πέντε βαθμούς, ο προ-τελευταίος 4, κ.ο.κ. Έτσι, οι κατασκευαστές που δεν τα πηγαίνουν καλά μαζεύουν περισσότερους βαθμούς, τους οποίους μπορούν να μετατρέψουν σε άνοδο του ορίου στροφών τους. Κάπως έτσι, η Kawasaki επέλεξε να εξαργυρώσει 5 βαθμούς που έχει συλλέξει από τις κακές τις επιδόσεις, ανεβάζοντας το όριο στροφών της Kawasaki ZX-10 RR στις 15.100 από τις 14.850 rpm. Οι κανονισμοί έχουν άμεση ισχύ, αρχής γενομένης από τον αγώνα της Imola,ο οποίος διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο.

*Το όριο στροφών των κινητήρων μπορεί να προσαρμοστεί (σύμφωνα με το άρθρο 2.4.2.3 του κανονισμού) στο τέλος κάθε τρίτου αγώνα, εφόσον απομένουν τουλάχιστον 3 αγώνες στη σεζόν.

Ετικέτες

Motul WSBK: Επιβεβαίωση από BMW για δορυφορική ομάδα

Υπάρχουν τρεις υποψήφιες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/10/2020

Η πιθανότητα για μια δορυφορική ομάδα για την BMW Motorrad WorldSBK Official Team, είναι κάτι που συζητιέται εδώ και πολύ καιρό, πριν καν ακόμη γίνει η επανεκκίνηση του φετινού πρωταθλήματος, καθώς ο Shaun Muir, Υπεύθυνος της Ομάδας, είχε μιλήσει γι' αυτή την σκέψη από τον περασμένο Μάιο. Τώρα όμως φαίνεται πως από πιθανότητα έχουμε περάσει στο στάδιο της βεβαιότητας μετά και την επιβεβαίωση του Muir πριν τον αγώνα του Estoril.

Η BMW είναι το μόνο εργοστάσιο που δεν διαθέτει δορυφορική ομάδα στο grid του 2020, την ώρα που η Ten Kate Racing Yamaha και η Team GOELEVEN (δύο ανεξάρτητες ομάδες), τρέχουν την φετινή σεζόν με Yamaha και Ducati αντίστοιχα, διεκδικώντας μάλιστα τερματισμούς στο βάθρο. Το ότι δύο ανεξάρτητες ομάδες παλεύουν για τις κορυφαίες θέσεις, είναι ένας παράγοντας-κλειδί για τον Muir, ώστε να διασφαλίσει ότι μια δορυφορική ομάδα της BMW θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει.

Σε μια συνέντευξή του τον Αύγουστο, ο Muir αποκάλυψε ότι συζητά με μια ομάδα από το WSSP και με μία από το WSBK, αλλά τώρα είπε ότι υπάρχουν τρεις υποψήφιες ομάδες. "Θα επιβεβαιωθεί και επίσημα κάποια στιγμή", δήλωσε. "Είναι ευχάριστο να ξέρεις ότι υπάρχουν σίγουρα τρεις ομάδες που θέλουν να αναλάβουν τον ρόλο. Το βασικό για εμάς είναι να επιλέξουμε την σωστή ομάδα για να προσελκύσουμε και τους κατάλληλους αναβάτες. Πιστεύω ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα έχει παρθεί η απόφαση".

Ο στόχος για τον Muir είναι μια δορυφορική ομάδα που θα παλεύει για την πρωτιά, καθώς ακόμη και μέσα στο 2020, η εργοστασιακή ομάδα κατάφερε να κάνει το 1-2 σε κατατακτήριες δοκιμές (Magny Cours), αλλά ακόμη δεν έχει γευτεί την χαρά του τερματισμού στο βάθρο. Πάνω σ' αυτό πρόσθεσε ότι υπάρχουν κάνα δυο αναβάτες που μπορούν να φτάσουν στην κορυφή τη νέα μοτοσυκλέτα (το Μ1000RR) ακόμη και μέσα σε μια δορυφορική ομάδα. Θέλει όμως να είναι σίγουρος ότι θα μπορεί να προσφέρει το κατάλληλο πακέτο στην συγκεκριμένη ομάδα και πολύ κοντά στην εργοστασιακή μοτοσυκλέτα, καθώς δεν θα είχε νόημα μια μοτοσυκλέτα που θα απείχε παρασάγγες από την εργοστασιακή έκδοση. "Η όλη ιδέα της δορυφορικής ομάδας είναι ότι θα συνεργάζεται με την εργοστασιακή, για να έχουμε δύο δικούς μας αναβάτες και έναν ή δύο σε μια άλλη ομάδα που θα συναγωνίζονται για την κορυφή", δήλωσε ο Muir.

Με δεδομένο λοιπόν τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας που έχουν διαφανεί την φετινή σεζόν, με έναν καινούργιο αναβάτη όπως ο Michael van der Mark που θα είναι team mate του Tom Sykes του χρόνου, η προοπτική για άλλη μία ή δύο μοτοσυκλέτες της BMW στο grid του 2021, προδιαθέτει για μια άκρως ενδιαφέρουσα σεζόν για το γερμανικό εργοστάσιο.

Ετικέτες