WSBK Motul: Αλλαγές κανονισμών σε πνεύμα MotoGP

Παρεμβάσεις στους τομείς της ασφάλειας και των δοκιμαστικών
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

22/12/2020

Μετά τις πρόσφατες αλλαγές που έκανε η FIM και η Dorna  στους κανονισμούς των MotoGP, αντίστοιχες παρεμβάσεις έγιναν τώρα και για το παγκόσμιο πρωτάθλημα WSBK Motul που αφορά όχι μόνο τα Superbike αλλά και τις υπόλοιπες κατηγορίες του θεσμού. Οι κοινές αλλαγές έχουν να κάνουν με τις κίτρινες σημαίες όπου πλέον οι αναβάτες πρέπει να μειώνουν ταχύτητα και όχι απλά να μην προσπερνούν ο ένας τον άλλο. Σε περίπτωση που δουν κίτρινη σημαία κατά τη διάρκεια των ελεύθερων και χρονομετρημένων δοκιμαστικών, ο γύρος ή οι γύροι που αναγκάστηκαν να κόψουν ταχύτητα, δεν θα πηγαίνουν χαμένοι αλλά  οι συγκεκριμένοι αναβάτες θα μπορούν να τους κάνουν ακόμα κι αν έχει πέσει η καρό σημαία. Με αυτό τον τρόπο οι οργανωτές θέλουν να εξασφαλίσουν δίκαιες συνθήκες για όλους και κυρίως να μην δημιουργήσουν πίεση στους αναβάτες που έτυχε να μειώσουν ταχύτητα λόγω κίτρινης σημαίας.

Από το επόμενο πρωτάθλημα, οι αγωνοδίκες θα μπορούν να επιβάλλουν την ποινή “long-lap” στους αναβάτες όπως δηλαδή και στα MotoGP. Η διαφορά εδώ είναι πως αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις πίστες που διεξάγεται το WSBK Motul, οπότε ο εκάστοτε αρμόδιος επιθεωρητής της FIM θα αποφασίζει σε ποιους αγώνες θα μπορεί να επιβληθεί η ποινή του Long-lap και σε ποιους όχι.

Η τρίτη αλλαγή που είχε προαναγγελθεί αφορά τις προδιαγραφές και τη χρήση φωτεινών πινακίδων με μηνύματα μέσα στην πίστα στα πρότυπα της Formula 1 από το 2023. Λόγω δυσκολίας ανάγνωσης σε περίπτωση έντονης βροχής ή ομίχλης, αποφάσισαν να μην εμφανίζουν τις προειδοποιήσεις για την αλλαγή των καιρικών συνθηκών, οι οποίες θα εξακολουθούν να γίνονται με τις σημαίες από τους κριτές.

Μια πολύ σημαντική αλλαγή επί της διαδικασίας των χρονομετρημένων δοκιμαστικών αφορά την κατηγορία SSP300, όπου πλέον όλοι οι αναβάτες θα χρονομετρούνται ταυτόχρονα και δεν θα χωρίζονται σε δύο ξεχωριστά group. Επίσης θα επικαιροποιήσουν τη λίστα με τα μοντέλα παραγωγής που θα μπορούν να κάνουν ιδιωτικές δοκιμές και προπόνηση οι αναβάτες, ώστε να μην μοιάζουν με τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες τους.  

Τέλος, αποφάσισαν την παρουσία ελικοπτέρου για μεταφορά τραυματιών σε όποιες πίστες δεν υπάρχει κατάλληλα εξοπλισμένο νοσοκομείο σε απόσταση μικρότερη των 20 λεπτών.

MOTUL WSBK - Νέος κανόνας συνδυασμένου βάρους μοτοσυκλέτας-αναβάτη για 2024, με στόχο Ducati & Bautista

Κι αρκετές ακόμα αλλαγές, σε ρεζερβουάρ, όριο στροφών, μετρητή ροή καυσίμου και πολλά άλλα
Αλλαγές κανονισμών WSBK 2024
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

12/10/2023

Με το ζητούμενο να είναι ο ανταγωνισμός στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και να δούμε ξανά όλους τους κατασκευαστές σε κορυφαίο επίπεδο ώστε να μην έχουμε μια Ducati στο πρώτο σκαλί του βάθρου σε κάθε αγώνα,  η FIM, η Dorna και η MSMA προχωρούν σε αλλαγές στους κανονισμούς, αρχής γενομένης από το 2024, οι οποίες στόχο έχουν να επαναφέρουν τις αγωνιστικές ισορροπίες μεταξύ εργοστασίων.

Με την Ducati Panigale V4 R και τον Bautista να κυριαρχούν για ακόμη μία χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, η εύρεση ενός τρόπου ώστε να ξαναδούμε μάχες και ανταγωνισμό κρίθηκε επιβεβλημένη από τους αρμόδιους φορείς του θεσμού. Η Επιτροπή του WSBK η οποία αποτελούταν από τους Gregorio Lavilla (Dorna, Εκτελεστικός Διευθυντής WorldSBK), Paul King (Διευθυντής της Επιτροπής Αγώνων FIM Circuit Racing Commission), Biense Bierma (Γενικός Γραμματέας της MSMA), υπό τον συντονισμό του Paul Dupark (Διευθυντής της Επιτροπής Αγώνων FIM Circuit Racing Commission - Γραμματέας της Επιτροπής SBK), παρουσία των Ludovic Reignier (Τεχνικός Διευθυντής FIM WorldSBK), Dominique Hebrand (Τεχνικός Διευθυντής FIM CTI) και Roland Berger (Διευθυντής FIM CTI), συνεκλήθη πολλές φορές κατά τη διάρκεια της χρονιάς ώστε να συμφωνήσει σε ορισμένες τεχνικές αλλαγές με επίκεντρο το μέλλον του θεσμού.

WSBK

Η επιτροπή αποφάσισε να προχωρήσει σε αλλαγές σε τεχνικούς κανονισμούς για την επόμενη αγωνιστική χρονιά με την σημαντικότερη εξ αυτών να είναι το συνδυασμένο βάρος αναβάτη μοτοσυκλέτας με την επιτροπή να μην έχει κάνει γνωστό ακόμη το βάρος που θα έχουν οι εκάστοτε μοτοσυκλέτες μαζί με τους αναβάτες. Να θυμίσουμε πως ο συγκεκριμένος κανονισμός στα grand prix μοτοσυκλετών εισήχθη πρώτη φορά το 1996 στην κατηγορία των 125 κ. εκ. ενώ ισχύει και στις κατηγορίες Motο2 και Moto3. Ακόμη μία σημαντική αλλαγή αφορά τη χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου η οποία από το 2024 μειώνεται στα 21 από τα 24 λίτρα, ενώ με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος από το 2025 θα υπάρξει σύστημα το οποίο θα ελέγχει την ροή του καυσίμου. Αυτό το σύστημα θα δοκιμαστεί το 2024 με τους κατασκευαστές να εγκαθιστούν σε δύο μοτοσυκλέτες τους τον εν λόγω μετρητή ώστε να συλλέξουν δεδομένα τόσο από τις δοκιμές όσο και από τους αγώνες.

Αλλαγή θα έχουμε εκ νέου και στα όρια των στροφών ωστόσο αυτά θα καθοριστούν πριν την έναρξη της νέας σεζόν σε συνάρτηση με τον κανονισμό του συνδυασμένου βάρους αναβάτη – μοτοσυκλέτας. Η επιτροπή προχώρησε σε αλλαγές στο βάρος του στροφαλοφόρου και του αντικραδασμικού άξονα, με αυτό να μπορεί τροποποιηθεί κατά +/- 20% από το βάρος που μετρήθηκε κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης του ομολογκαρίσματος της FIM, με το αντίστοιχο "κιτ" εξαρτημάτων να είναι ένα μέρος που περιλαμβάνεται στον κατάλογο επιλέξιμων εξαρτημάτων της FIM. Αλλαγή είχαμε και στα κουπόνια (token) που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές για να κάνουν τεχνικές αλλαγές στις μοτοσυκλέτες τους. Μέχρι πρότινος μαζεύοντας βαθμούς σε κάθε αγώνα οι κατασκευαστές μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα τοκεν ανά τρεις αγώνες ενώ από το 2024 θα γίνεται ανά δύο. Όσον αφορά τα νέα εξαρτήματα οι αλλαγές θα γίνονται ένα μήνα πριν τον εκάστοτε αγώνα με την έγκριση από την επιτροπή να γίνεται 14 ημέρες πριν τον εκάστοτε αγώνα. Στις 28 Οκτωβρίου στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος στην Jerez η επιτροπή θα συναντηθεί ώστε να θέσει εκ νέου αν χρειαστεί αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς αλλά και να συζητήσει για αλλαγές σε ζητήματα που αφορούν τις ποινές των αναβατών.

Alvaro Bautista getting ready for 2024

Εντωμεταξύ, ο Bautista κάνει πλάκα με τους νέους κανονισμούς, ποστάροντας selfie την ώρα που τρώει ότι βρει μπροστά του, με τη λεζάντα "προετοιμάζομαι για το 2024"!

Ετικέτες