WSBK-Motul Jerez Race2: Ο Redding τη νίκη, ο Davies έκλεισε την πόρτα
Δυναμική επιστροφή για την Ducati
Από τον
Μπάμπη Μέντη
3/8/2020
Παρά το γεγονός πως την Κυριακή η Kawasaki του γνωστού “ύποπτου” Jonathan Rea είχε την Pole και ξεκινούσε από την πρώτη θέση ως η ταχύτερη των χρονομετρημένων, οι δύο Ducati της Aruba.it ήταν εκείνες που τελικά κυριάρχησαν. Με τον Scott Redding να προσπερνά χωρίς χρονοτριβή, οδήγησε τον αγώνα έως το τέλος, έχοντας την άνεση να προσαρμόζει τον ρυθμό ώστε να μην απειληθεί. Πολύ δυνατή παρουσία είχε για άλλη μια φορά ο Τούρκος Toprak Razgatlioglu της PATA-Yamaha, όπου με πολλές προσπεράσεις και μάχες σώμα με σώμα έφτασε έως την τρίτη θέση του βάθρου.
Στη σκληρή μάχη για την τέταρτη θέση μεταξύ Rea, Lowes και Michael Ruben Rinaldi, κερδισμένος βγήκε ο Rinaldi, που είχε δείξει από την Παρασκευή στα ελεύθερα δοκιμαστικά τις δυνατότητές τους με την δορυφορική Panigale V4R. Ο Alex Lowes κατάφερε τελικά να περάσει τη γραμμή του τερματισμού πριν από τον πολυπρωταθλητή Jonathan Rea, ο οποίος έκλεισε την πρώτη εξάδα. Απογοητευτική η παρουσία της Honda σε αυτόν τον αγώνα, με το Alvaro Bautista στην 8η θέση να έχει πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα διαφορά από τον Michael van der Mark που τερμάτισε μπροστά του της 7η θέση. Οπότε η 10η θέση για τον “συνταξιούχο” Marco Melandri που επανεμφανίστηκε στη ζωή μας σε αυτόν τον αγώνα είναι άκρως εντυπωσιακή, καθώς είχε ξεκινήσει από την 19η θέση.
Οι Christophe Ponsson και Takumi Takahashi δεν κατάφεραν να τερματίσουν τον αγώνα λόγω πτώσεων. Δύσκολη στιγμή είχε και ο Loris Baz στους πρώτους γύρους του αγώνα και μάλιστα όταν ήταν μαζί με τους πρώτους, αλλά τελικά κατάφερε να τερματίσει στην 17η θέση. Για τους λάτρεις των στατιστικών, η Ducati είχε να κάνει 1-2 από την εποχή των δικύλινδρων, στον αγώνα του Assen το 2012.
Toprak Razgatlioglu - Το 2025 θέλει να βρίσκεται στα MotoGP
Ο manager του, Kenan Sofuoglu ανοίγει εκ νέου την συζήτηση, εκμεταλλευόμενος τις πολύ καλές εμφανίσεις με την BMW
Από τον
Αλέξανδρο Λαμπράκη
21/6/2024
Σύμφωνα με δηλώσεις του manager του Toprak, Kenan Sofuoglu, ο αναβάτης της BMW επιθυμεί να βρεθεί του χρόνου στα MotoGP, σε κάποια εργοστασιακή σέλα, ανοίγοντας έτσι ξανά τον κύκλο των συζητήσεων που θέλουν τον “Stoprak” να μεταπηδά στον πιο σπουδαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού με μοτοσυκλέτα.
Ήταν να μην κάνει το πρώτο hat-trick για την BMW, στον αγώνα του Misano o Toprak, ο οποίος έφτασε συνολικά τις 6 για αυτή την σεζόν, έχοντας ήδη διανύσει το 1/3 της. Η εκκίνησή του με το δεξί ως αναβάτης των Βαυαρών, φαίνεται ότι του έχει δώσει την αυτοπεποίθηση που χρειαζόταν για να κοιτάξει ξανά προς τα MotoGP, με τον manager του, Kenan Sofuoglu να ανάβει ξανά την φωτιά που για λίγο είχε κοπάσει, αφήνοντας πίσω της μονάχα λίγα ξερά χόρτα καμένα. Ο καπνός, όμως, φαίνεται να υπάρχει ακόμα στο μυαλό του Toprak, που σύμφωνα με τις δηλώσεις του Sofuoglu είναι έτοιμος μέχρι και να σπάσει το διετές συμβόλαιό του με την BMW για να βρεθεί αν είναι δυνατόν από το 2025 στη μεγάλη κατηγορία των MotoGP.
Αυτή την στιγμή o "El Turco" βρίσκεται πρώτος στο πρωτάθλημα, με την BMW να έχει ξεκαθαρίσει ότι το σχήμα Razgatlioglu – Michael van der Mark είναι αυτό που επιθυμεί και για την επόμενη χρονιά. Αν και μέχρι την τελευταία καρό σημαία τίποτα δεν είναι σίγουρο, όλα τα προγνωστικά δείχνουν ότι ο τίτλος έχει ξεκινήσει την πορεία του για τα χέρια του αναβάτη της BMW. Με 179 βαθμούς απέχει 21 βαθμούς από τον δεύτερο, Nicolo Bulega, ενώ έχει 57 ολόκληρους βαθμούς διαφορά από τον ομόσταυλό του Michael van der Mark. Αν τώρα κοιτάξουμε τη δορυφορική ομάδα της BMW, Bonovo Action (η οποία του χρόνου δεν θα υπάρχει), ο “Stoprak” έχει περισσότερους βαθμούς από τους Garrett Gerloff και Scott Redding μαζί… Από μόνη της η επίδοση αυτή του Razgatlioglu τον μετατρέπει σχεδόν σε αναντικατάστατο χαρτί στους κόλπους της BMW.
Από την άλλη, βέβαια, οι Βαυαροί φημολογείται έντονα ότι ως στόχο έχουν το 2027 να μπουν στα MotoGP. Μιλάμε, όμως, για δύο χρόνια μετά από αυτό που θέλει ο Toprak, ο οποίος εάν και εφόσον συμβεί αυτό θα έχει κλείσει ήδη τα 30 έτη. Επομένως, ίσως και να μην είναι η πρώτη επιλογή της BMW -πάντα στην περίπτωση που τα δημοσιεύματα αποδειχθούν αληθινά και κάνει την μεγάλη είσοδο στα MotoGP- μιας και θα είναι ήδη αρκετά μεγάλος σε ηλικία για να κάνει μία τόσο σημαντική μετάβαση.
Ένα ακόμα ζήτημα που έχει προκύψει είναι το ποια ομάδα θα τον πάρει, καθώς ο Sofuoglu έχει ξεκαθαρίσει ότι ο Toprak δεν θα πάει πουθενά αλλού, παρά μόνο σε εργοστασιακή ομάδα. Φέτος, πολλά συμβόλαια των GP λήγουν και οι περισσότερες εργοστασιακές τουλάχιστον ομάδες έχουν κλείσει τις σέλες τους για τα επόμενα δύο χρόνια. Ταυτόχρονα, εικάζεται ότι ο Mir θα έχει μία θέση στο HRC για την επόμενη διετία. Καταλαβαίνουμε ότι τα περιθώρια στενεύουν λοιπόν για τον Toprak.
Οι δοκιμές που έκανε ο αναβάτης της BMW, με τη Μ1 της Yamaha πριν ακόμη πάρει τον δρόμο για την Βαυαρία, δεν έδειξαν ενθαρρυντικές, από άποψη χρόνων. Όπως είχε πει τότε και ο ίδιος ο Toprak δεν είχε αισθανθεί άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα. Οπότε και αυτή η πόρτα δείχνει ότι είναι κλειστή. Σε κάθε περίπτωση, η πιο πιθανή εκδοχή είναι ότι ο Sofuoglu εκμεταλλεύεται την εξαιρετική πορεία που έχει διαγράψει τη φετινή σεζόν ο Toprak, πιέζοντας καταστάσεις με την BMW, κρατώντας τους σε “ανησυχία” μιας και μέχρι στιγμής είναι ο βασικός πυλώνας του στόχου που έχουν οι Βαυαροί. Να γίνουν, δηλαδή, Παγκόσμιοι Πρωταθλητές στα Motul WSBK.