Mary McGee - Πέθανε η πρώτη αναβάτισσα σε αγώνες μοτοσυκλέτας στην ιστορία των Η.Π.Α. [VIDEO]

Εμβληματική μορφή, που άνοιξε τον δρόμο για περισσότερες γυναικείες συμμετοχές στον χώρο
Mary McGee
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/12/2024

Η Αμερικανική Ένωση Μοτοσικλετιστών (ΑΜΑ) θρηνεί την απώλεια της εμβληματικής αγωνιζόμενης, και μέλος του AMA Motorcycle Hall of Fame, Mary McGee - πρωτοπόρου για τις γυναίκες αγωνιζόμενες- που απεβίωσε στις 27 Νοεμβρίου σε ηλικία 87 ετών.

Η Mary McGee ήταν η πρώτη γυναίκα που αγωνίστηκε τόσο σε αγώνες motocross όσο και δρόμου στις Ηνωμένες Πολιτείες, έχοντας συναντήσει πολλές αντιδράσεις τότε από τους άντρες, λόγω του φύλου της, χωρίς όμως να το βάλει κάτω, ενώ το κουράγιο και η δύναμή της απέναντι στις αντιξοότητες ενέπνευσαν πολλές γενιές από γυναίκες μοτοσυκλετίστριες και αγωνιζόμενες στις Η.Π.Α.

“Η Mary McGee αφιέρωσε τη ζωή της στην προώθηση του τρόπου ζωής με μοτοσυκλέτα στις γυναίκες σε όλη την Αμερική και το έκανε με αμείωτο πάθος και ζωντάνια”, δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AMA Rob Dingman. “Η συνεισφορά της στη μοτοσυκλέτα δεν θα ξεχαστεί ποτέ και η κληρονομιά της μέσα στο άθλημά μας θα ζει για πάντα.”

Η McGee γεννήθηκε στο Juneau της Αλάσκας στις 12 Δεκεμβρίου 1936 και πέρασε μεγάλο μέρος της νεότητάς της μακριά από τη μοτοσυκλέτα. Η McGee μετακόμισε στις ηπειρωτικές Ηνωμένες Πολιτείες σε πολύ νεαρή ηλικία για να ζήσει με τους παππούδες της στην Αϊόβα. Το 1944, η οικογένεια της McGee μετακόμισε στο Φοίνιξ της Αριζόνα.

Η αγάπη της McGee για τους αγώνες αυτοκινήτου, αρχικά, ξεκίνησε τη δεκαετία του 1950, όμως το 1957, παθιάστηκε με τη μοτοσυκλέτα, καθώς ξεκίνησε να οδηγεί για πρώτη φορά σε δύο τροχούς, καβάλα σε ένα Triumph Tiger Cub 200cc που αγόρασε από έναν φίλο της.

Λίγο αργότερα, η McGee έγινε η πρώτη γυναίκα στις Ηνωμένες Πολιτείες που έβγαλε αγωνιστική άδεια της FIM.

Ξεκινώντας τους ασφάλτινους αγώνες μοτοσυκλέτας -με στόχο να βελτιώσει τις ικανότητές της στους αγώνες αυτοκινήτου- η McGee μεταπήδησε στους χωμάτινους αγώνες το 1963, συμμετέχοντας στο περιφερειακό Πρωτάθλημα AMA District 37 enduro πάνω σε μια Honda Scrambler 250cc του 1962.

Το 1967, η McGee έγινε η πρώτη γυναίκα που συμμετείχε στον αγώνα Baja 500, ενώ οκτώ χρόνια αργότερα, η McGee ολοκλήρωσε τον αγώνα -ο οποίος είναι συνήθως αγώνας για δύο αναβάτες που μοιράζονται την ίδια μοτοσυκλέτα- μόνη της!

Η McGee είχε μια ιδιαίτερα μακρά αγωνιστική καριέρα, καθώς συνέχισε να αγωνίζεται -τόσο με μοτοσικλέτες όσο και με αυτοκίνητα- μέχρι το 2011. Καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας της, παρέμεινε σταθερή πρέσβειρα της μοτοσυκλέτας, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους -και κυρίως τις γυναίκες- να οδηγούν.

Για τις προσπάθειές της ως αγωνίστρια και υπέρμαχος των γυναικών στη μοτοσυκλέτα, η McGee εισήχθη στο AMA Motorcycle Hall of Fame το 2018.

Θυμίζουμε πως το 2024 ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής F1 Lewis Hamilton -γνωστός για την αγάπη του με τους δυο τροχούς- έγινε παραγωγός του ντοκιμαντέρ “Motorcycle Mary” το οποίο αφορούσε την ξεχωριστή αγωνιζόμενη Mary McGee, ντοκιμαντέρ που μπορείτε να δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Ετικέτες

X-Trial: Υπέγραψε με τη Beta o Jaime Busto – Ξανά εργοστασιακός

Ο Ισπανός ετοιμάζεται για το ντεμπούτο του με τη Beta στην Tarragona
Busto Beta
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/3/2026

Ξανά εργοστασιακός αναβάτης ο Ισπανός Jaime Busto, αυτή την φορά με τη Beta, με πρώτη εμφάνιση στον ερχόμενο και τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Χ-Trial (Indoor) στην Tarragona της χώρας του, στις 18 Απριλίου.

Ο τελευταίος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM X-Trial για το 2026, που θα πραγματοποιηθεί στο Caixabank Tarraco Arena το Σάββατο 18 Απριλίου, θα αποτελέσει το σκηνικό για το ντεμπούτο του Jaime Busto ως αναβάτη της Beta. Ο Ισπανός θα αγωνιστεί με την ομάδα για τις σεζόν 2026 και 2027, στοχεύοντας στην πρώτη του νίκη με τη νέα εταιρεία, στην οποία επιστρέφει μετά την τελευταία του εμπειρία με ιταλικά μοτοσυκλέτα το 2014.

Busto Beta

Ο Busto πλησιάζει αυτόν τον τελικό γύρο σε μια σφιχτή μάχη με τον Gabriel Marcelli για τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο νέος αναβάτης της Beta βρίσκεται δέκα βαθμούς πίσω από τον αντίπαλό του, αλλά διατηρεί μαθηματικές πιθανότητες για να κατακτήσει τέταρτη συνεχόμενη φορά τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Για να το επιτύχει αυτό, η νίκη είναι σχεδόν απαραίτητη.

Busto Beta

Η συμμετοχή του Βάσκου αναβάτη στην Tarragona ως εργοστασιακός αναβάτης έρχεται να κλείσει μια δύσκολη περίοδο, κατά την οποία έπρεπε να αντιμετωπίσει τους τελευταίους γύρους με μια GasGas του 2018, μετά την αποχώρηση της εταιρείας από την συμμετοχή της σε αγώνες. Ο Busto αγωνίστηκε τελευταία φορά με τη GasGas στο Ponte di Legno στα μέσα Δεκεμβρίου, ενώ στη συνέχεια πήρε μέρος σε Leeds, Βαρκελώνη και Chalon-sur-Saône με τη δική του μοτοσυκλέτα.

Busto Beta

Μέχρι στιγμής τη φετινή σεζόν, που πλησιάζει στο τέλος της, o Busto έχει ανέβει έξι φορές στο βάθρο, με τέσσερις τρίτες θέσεις, μία δεύτερη και μία νίκη, που ήρθε στο Saint-Denis στο νησί Reunion. Στην Tarragona θα στοχεύσει στη δεύτερη νίκη του για τη χρονιά, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν και εγκαινιάζοντας τη συνεργασία του με την Beta.

Busto Beta

 

Ετικέτες