Μετά την αποχώρηση του απ’ την ενεργό δράση πριν από τέσσερα χρόνια, ο Antoine Meo επιστρέφει δυναμικά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Maxxis FIM EnduroGP. Η τελευταία του συμμετοχή ήταν το 2015 που είχε κερδίσει τον τίτλο στην E2 κατηγορία στον αγώνα της Réquista στη Γαλλία. Έπειτα αποσύρθηκε και έστρεψε την προσοχή του σ’ ένα απ’ τα πιο δύσκολα Rally, το Dakar, δηλώνοντας συμμετοχή το 2016 και το 2018 όπου τερμάτισε έβδομος και τέταρτος αντίστοιχα. Όμως η μοίρα δεν ήταν τόσο ευγενική μαζί του αφού κατά την τελευταία του συμμετοχή πέρσι είχε αρκετούς τραυματισμούς, τόσο στα γόνατα όσο και τους καρπούς, με αποτέλεσμα να κάνει ένα διάλλειμα απ’ την ενεργό δράση. Τώρα, ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, ο “Αλιγάτορας” –όπως είναι το παρατσούκλι του Meo- επιστρέφει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του Enduro με την ομάδα της Honda RedMoto κατόπιν συννενόησης του team manager, Matteo Boffelli. Φέτος θα διαγωνιστεί με την CRF450RΧ στην E2 κατηγορία, προσφέροντας άπλετο θέαμα στους οπαδούς που τον θυμούνται για το εντυπωσιακό στυλ οδήγησής του. Έτσι, θα σταθεί δίπλα στους Christope Charlier, Alex Salvini, Loïc Larrieu και πολλούς άλλους αναβάτες της κατηγορίας.
Σε δηλώσεις του ο Meo ανέφερε: “Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Matteo Boffeli και την Honda RedMoto που μου έδωσαν την ευκαιρία να επιστρέψω στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Enduro, όπου στο παρελθόν είχα πάρει πέντε φορές τον τίτλο. Απ’ την ομάδα απορρέει έντονα το πάθος που την διακατέχει για το άθλημα. Είναι μια νέα ομάδα με μεγάλα κίνητρα και αποτελείται από καταξιωμένους μηχανικούς που είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις. Ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν και είμαι πολύ χαρούμενος που θα έχω για team mate τον Charlier και τον Oldrati. Ο στόχος μου είναι τα πάω πολύ καλά στη σεζόν.”
Ο Matteo Boffelli σε δηλώσεις του είπε: “Το 2018 ήταν μια πολύ σημαντική χρονιά για ολόκληρη την ομάδα: Έχουμε προοδεύσει τόσο τεχνικά όσο και αθλητικά. Είναι μεγάλη μας τιμή που ο Antoine Meo προστέθηκε στην ομάδα μας και παράλληλα αποτελεί κίνητρο για μας, ώστε να τα πάμε καλύτερα. Εκμεταλλευόμενοι την μεγάλη του εμπειρία θα μπορέσουμε να βελτιωθούμε και να φτάσουμε τους στόχους που θέσαμε πολύ πιο γρήγορα.”
Με τη νέα σεζόν να βρίσκεται προ των πυλών η Honda RedMoto εξέπληξε τους πάντες και είναι ξεκάθαρο πως στοχεύει για το χρυσό κύπελλο του Enduro, καθώς φέτος είναι δυνατότερη από ποτέ. Αναμφίβολα οι φίλοι του σπορ θα χαρούν με την επιστροφή του, ακόμη κι αν είναι άγνωστο σε τι φυσική κατάσταση και επίπεδο βρίσκεται. Η είδηση είναι μια: Ο Αλιγάτορας επέστρεψε!
Dakar 2025 3ο σκέλος: Αλλαγές λόγο βροχής! Νίκη Sherco-Santolino – Σε ρυθμό προσπεράσεων ο Μπούδρος
Συνεχίζει να προηγείται ο Sanders
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
7/1/2025
Ατελείωτη χαρά και τροφή για συζήτηση σε όλους όσους πιστεύουν στον χάρτη και το πατροποαράδοτo αγωνιστικό Roadbook, δεν θέλουν να βλέπουν συσκευές πλοήγησης και κατά επέκταση και όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δίνει ο λόγος που ο Sanders χάνει την σημερινή νίκη και μαζί και την ευκαιρία για ένα πολύ δύσκολο άτυπο ρεκόρ τεσσάρων σερί νικών. Ευτυχώς για τον ίδιο, συνεχίζει να προηγείται στην γενική κατάταξη.
Ο Santolino της ηρωικής αντιπολίτευσης Sherco, πήρε από εκεί και πέρα μία άξια νίκη παλεύοντας και κερδίζοντας τους υπόλοιπους που αντιστάθηκαν στην συγκριτικά με τις προηγούμενες ημέρες πιο εύκολη διαδρομή.
Το Dakar έχει γίνει αιτία να αναθεωρήσει μερίδα του ευρύτερου κοινού για τις κλιματικές συνθήκες τις ευρύτερης περιοχής, ήδη από τα προηγούμενα που είχαν σημειωθεί καταστροφές εξαιτίας έντονων βροχοπτώσεων. Σήμερα για να αποφευχθεί κάτι αντίστοιχο η διοργάνωση άλλαξε ελαφρώς την ειδική διαδρομή κόβοντας 169 χιλιόμετρα σε συνολικά 327 ήπιων εδαφών που επιτρέπουν υψηλές ταχύτητες.
Αυτός ήταν και ο λόγος που ο Cox πήρε ποινή 6 λεπτών μετά τον αγώνα πέφτοντας στην 11η θέση, έχοντας χάσει όμως ήδη την πρωτιά του σκέλους που κυνηγούσε όταν έκανε ένα λάθος πλοήγησης με τον Santolino να τον κερδίζει καθαρά εκτός διαφοράς χρόνου από την ποινή. O Cox από την Ν.Αφρική ήταν 5ος το 2022 στην Rally και το 2023 έφυγε πολύ νωρίς, στο πρώτο σκέλος από πτώση ενώ το 2024 ανέβηκε στην 13η θέση γενικής και 3ος στην Rally 2, ενώ φέτος ανεβαίνει στην Rally GP έχοντας υποστήριξη από την BAS αλλά και μία σχεδόν εργοστασιακή μοτοσυκλέτα από την KTM που υποστηρίζει την ομάδα αλλά και τον ίδιο. Αν Honda και KTM αποσυρθούν το 2026 από το Dakar ο Cox μπορεί να μην έχει τις ίδιες ευκαιρίες στην επόμενη συμμετοχή του και έτσι είναι λογική να πιέζει περισσότερο…
Η Sherco έχει ξανά κερδίσει σκέλος σε Dakar και μάλιστα έξι φορές, αλλά ο Santolino έχει κάθε λόγο να το γιορτάσει τώρα! Οδήγησε σταθερά και σε καλό ρυθμό στο βραχώδες έδαφος που κυριαρχούσε για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα πριν η διαδρομή γίνει πιο ομαλή. Αντίστοιχα οι πρώτοι που άνοιγαν τον δρόμο άφηναν και πιο ευδιάκριτα ίχνη στους υπόλοιπους να ακολουθήσουν.
Αυτό δεν στάθηκε αρκετό για τον Sanders όμως που η μόνη του ευκαιρία όταν έχασε το ηλεκτρονικό Roadbook ήταν να ακολουθήσει τους αναβάτες που ήταν εμπρός του. Και όταν εκείνοι αντιμετώπισαν πρόβλημα πλοήγησης ο Sanders δεν μπορούσε παρά να κάνει τα ίδια λάθη, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Όχι όμως τόσο που να τον οδηγήσει εκτός διεκδίκησης!
Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε και την αντιμετώπιση της διοργάνωσης απέναντι σε ένα τέτοιο περιστατικό καθώς είναι τελείως διαφορετική περίπτωση από το να χάνεις χρόνο εξαιτίας μηχανικού προβλήματος.
Ιδιαίτερα από την στιγμή που ο Sanders δεν ήταν κάπου πίσω αλλά προηγούταν και σε αυτό το σκέλος!
Ο Sanders πήγαινε για να κερδίσει και το 4ο σκέλος
Χρόνο έχασε και ο Van Beveren και έτσι τον έπιασε ο Branch που στην 7η συμμετοχή του σε Dakar έχει βρεθεί πολλές φορές στην κορυφή της μικρής ομάδας που κυνηγά την πρώτη θέση, με καλύτερη από όλες την φετινή, μέχρι στιγμής.
Όπως ο Branch ήταν ο καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος το 2019, έτσι και ο 19χρονος Canet τώρα κάνει την διαφορά με το να κυριαρχεί στην Rally2 κερδίζοντας το σκέλος και μαζί ανοίγοντας την ψαλίδα με τις KTM των Docherty και Ebster από την ίδια ομάδα του Cox που όπως είπαμε έχει μία πολύ καλή σχέση με το αυστριακό εργοστάσιο.
Ο Branch είναι η μεγάλη ευκαιρία της Hero
Ο Βασίλης Μπούδρος της ελληνικής ομάδας DNA AIR FILTERS RACING TEAM- ENDURO GREECE υποστηριζόμενος από τα φίλτρα DNA και την ελληνική αντιπροσωπεία της Husqvarna πήγε εξαιρετικά παρά τα προβλήματα πλοήγησης τερματίζοντας το σκέλος 12ος στην κατηγορία Original by MOTUL και στην 77η θέση της γενικής κατάταξης μετά τον υπολογισμό ποινής 15 λεπτών. Έχοντας περάσει μία από τις πιο δύσκολες εκκινήσεις του Rally Dakar όπου το πρώτο σκέλος δυσκόλεψε όλους τους αναβάτες, καθώς και ένα επικό 48ωρο που επέλεξε να συνεχίσει την οδήγηση στο σκοτάδι απολαμβάνοντας τα τελευταία 60 χιλιόμετρα, ο Βασίλης ξεκίνησε σήμερα το 3ο σκέλος ανεβαίνοντας στην κατάταξη και συνεχίζοντας τον μοναχικό αγώνα που επιβάλλει η συγκεκριμένη κατηγορία!