Dakar 2020: Ξεκινά με 75% άμμο & roadbook της τελευταίας στιγμής!

Σαουδική Αραβία, έρημος, σκόνη και άμμος...
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/1/2020

Το Dakar μπαίνει στο τρίτο κεφάλαιο με βάση τις ηπείρους που έχει αλλάξει και για πρώτη φορά μεταφέρεται στην Ασία. Κι ας είναι η Σαουδική Αραβία στο μυαλό όλων συνυφασμένη με την Αφρική, πράγμα απόλυτα λογικό, μιας και η εικόνα των άπειρων αμμόλοφων φέρνει συσχετισμούς με την Σαχάρα και μόνο…

Αυτή την στιγμή τα πάντα είναι έτοιμα για την εκκίνηση στις 5 Ιανουαρίου και έως και τις 17/1, το Dakar θα καταφέρει να ξεδιπλώσει τα 12 σκέλη του, ως το πλέον σκληρό Rally του κόσμου. Τουλάχιστον τέσσερα από αυτά τα σκέλη θα γίνουν με καθυστερημένη παράδοση των Roadbook κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, λίγο πριν την εκκίνηση! Στόχος της διοργάνωσης είναι να αποφευκτούν τα λάθη των τελευταίων ετών και να κλείσουν κάποια από τα πολλά παράθυρα που μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί, αποκτώντας προβάδισμα στον αγώνα. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Benavides πέρσι, όταν τιμωρήθηκε με απίστευτα σκληρή ποινή για «σκονάκι» πλοήγησης στο ρεζερβουάρ.

Τα roadbook δίνονταν την προηγούμενη ημέρα, μετά τον τερματισμό του τρέχοντος σκέλους, κι από εκείνη την στιγμή οι ομάδες ξεκινούσαν να σημειώνουν επάνω τους, να τα βάφουν και να ψάχνουν τα καλύτερα σημεία με τους ειδικούς που έχει η κάθε μία. Οι «ειδικοί» αυτοί είναι μερικές φορές παλιοί αγωνιζόμενοι που από την στιγμή που ανακοινώθηκε το Rally, έχουν ταξιδέψει στην Σαουδική Αραβία χαρτογραφώντας τα πάντα, ώστε να μπορούν να προτείνουν το καλύτερο, την τελευταία στιγμή.

Η διοργάνωση του Dakar που έχει κατηγορηθεί για λάθη και παραλείψεις στα Roadbook, ως δικαιολογία για την ύπαρξη των ειδικών, θέλει το φετινό Dakar να είναι ένας εφιάλτης πλοήγησης. Εφιάλτης με την έννοια της δυσκολίας όμως, και όχι μία λοταρία ευκαιριών με παραθυράκια.

Καταρχήν η πλοήγηση θα είναι εφιαλτικά δύσκολη έτσι κι αλλιώς. Κι αυτό γιατί η έρημος στην Σαουδική Αραβία, όπως και στα Εμιράτα, είναι διάσπαρτη με διελεύσεις και παρά την αντίθετη εικόνα, παρουσιάζει και μιας κάποιας μορφής κίνηση. Οι τεράστιες εκτάσεις άμμου στην Λατινική Αμερική, που συγκρατούνται εξαιτίας των Άνδεων, της μεγαλύτερης οροσειράς του κόσμου, είχαν ασήμαντες διελεύσεις και ήταν πολύ πιο εύκολο να αγωνίζεσαι εκεί, παρά στην Σαουδική Αραβία.

Καταρχήν η άμμος τώρα δεν θα έχει τόσα διαλείμματα, όπως στην Λατινική Αμερική. Κι αυτό δεν θα είναι φυσικά πρόβλημα για τους καλύτερους αναβάτες του κόσμου, ιδιαίτερα από την στιγμή που οι περισσότεροι έχουν περάσει τους τελευταίους μήνες στο Μαρόκο, κάνοντας προετοιμασία. Τα πράγματα θα είναι δύσκολα γιατί όπως λέει και η Laia Sanz, κανείς δεν θα έχει ενημέρωση για τις συνθήκες, πόσο μάλιστα τις ημέρες εκείνες που το Roadbook θα δοθεί την τελευταία στιγμή.

Για τους περισσότερους αναβάτες αυτή είναι μία καλή προσθήκη, εκείνες τις ημέρες που δεν θα έχουν το Roadbook θα γλιτώσουν περίπου δύο με τρεις ώρες που περνούσαν μελετώντας την διαδρομή της επόμενης ημέρας. Θα γλιτώσουν επίσης από το άγχος πως κάποιος έχει προετοιμαστεί καλύτερα από εκείνους.

Από την άλλη θα το πάρουν έτοιμο, ζωγραφισμένο, που σημαίνει πως σίγουρα θα γίνουν πολλά λάθη γιατί δεν θα βλέπουν την εικόνα που είχαν συνηθίσει, κάνοντας τον δικό τους χρωματισμό και τις δικές τους σημειώσεις. Και τα λάθη κοστίζουν, πρώτα σε χρόνο και μετά σε ασφάλεια.

Ξεκινώντας από την Τζέντα, το μεγάλο λιμάνι της Σαουδικής Αραβίας και για πολλούς πιο σημαντική πόλη κι από την πρωτεύουσα Ριάντ, το Dakar 2020 θα προσφέρει μία πολύ γερή πρώτη δόση σε άμμο και πέτρα!

Ανυπομονούμε για την εκκίνησή του! Θα το παρακολουθούμε στενά, ενημερώνοντας άμεσα για όλες τις εξελίξεις, όπως κάθε χρονιά.

Ετικέτες

X-Trial: Υπέγραψε με τη Beta o Jaime Busto – Ξανά εργοστασιακός

Ο Ισπανός ετοιμάζεται για το ντεμπούτο του με τη Beta στην Tarragona
Busto Beta
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/3/2026

Ξανά εργοστασιακός αναβάτης ο Ισπανός Jaime Busto, αυτή την φορά με τη Beta, με πρώτη εμφάνιση στον ερχόμενο και τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Χ-Trial (Indoor) στην Tarragona της χώρας του, στις 18 Απριλίου.

Ο τελευταίος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM X-Trial για το 2026, που θα πραγματοποιηθεί στο Caixabank Tarraco Arena το Σάββατο 18 Απριλίου, θα αποτελέσει το σκηνικό για το ντεμπούτο του Jaime Busto ως αναβάτη της Beta. Ο Ισπανός θα αγωνιστεί με την ομάδα για τις σεζόν 2026 και 2027, στοχεύοντας στην πρώτη του νίκη με τη νέα εταιρεία, στην οποία επιστρέφει μετά την τελευταία του εμπειρία με ιταλικά μοτοσυκλέτα το 2014.

Busto Beta

Ο Busto πλησιάζει αυτόν τον τελικό γύρο σε μια σφιχτή μάχη με τον Gabriel Marcelli για τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο νέος αναβάτης της Beta βρίσκεται δέκα βαθμούς πίσω από τον αντίπαλό του, αλλά διατηρεί μαθηματικές πιθανότητες για να κατακτήσει τέταρτη συνεχόμενη φορά τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. Για να το επιτύχει αυτό, η νίκη είναι σχεδόν απαραίτητη.

Busto Beta

Η συμμετοχή του Βάσκου αναβάτη στην Tarragona ως εργοστασιακός αναβάτης έρχεται να κλείσει μια δύσκολη περίοδο, κατά την οποία έπρεπε να αντιμετωπίσει τους τελευταίους γύρους με μια GasGas του 2018, μετά την αποχώρηση της εταιρείας από την συμμετοχή της σε αγώνες. Ο Busto αγωνίστηκε τελευταία φορά με τη GasGas στο Ponte di Legno στα μέσα Δεκεμβρίου, ενώ στη συνέχεια πήρε μέρος σε Leeds, Βαρκελώνη και Chalon-sur-Saône με τη δική του μοτοσυκλέτα.

Busto Beta

Μέχρι στιγμής τη φετινή σεζόν, που πλησιάζει στο τέλος της, o Busto έχει ανέβει έξι φορές στο βάθρο, με τέσσερις τρίτες θέσεις, μία δεύτερη και μία νίκη, που ήρθε στο Saint-Denis στο νησί Reunion. Στην Tarragona θα στοχεύσει στη δεύτερη νίκη του για τη χρονιά, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν και εγκαινιάζοντας τη συνεργασία του με την Beta.

Busto Beta

 

Ετικέτες