E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Isle of Man TT: Τέλος τα Sidecars για φέτος! Απόφαση διοργάνωσης “για την ασφάλεια αγωνιζόμενων και θεατών”

Αιφνίδια απόφαση των διοργανωτών του Tourist Trophy να διακόψουν εντελώς την αγωνιστική δράση των Sidecars για φέτος
tt-sidecar
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

28/5/2026

Η ανακοίνωση έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία λίγη ώρα πριν γραφτούν αυτές οι λέξεις – 12:15 τοπική ή 14:15 σε ώρα Ελλάδας. Σύμφωνα με το λιτό δελτίο Τύπου, “η απόφαση που λήφθηκε είναι να ματαιωθεί η κατηγορία Sidecar για το υπόλοιπο των αγώνων του Isle of Man TT 2026”.

Ως αιτιολογία προβάλλεται η έρευνα των διοργανωτών και αγωνοδικών γύρω από ένα συμβάν που συνέβη κατά τη διάρκεια του τρίτου Qualifying της κατηγορίας.

Πιθανώς να αναφέρονται στο χτεσινό ατύχημα των πρωτοπόρων των κατατακτήριων δοκιμών, των αδελφών Ryan και Callum Crowe, οι οποίοι τραυματίστηκαν και πιθανότατα θα έχαναν το υπόλοιπο ΤΤ έτσι κι αλλιώς. Παρότι στο ατύχημά τους δεν ανακοινώθηκε τραυματισμός θεατών, αυτό ήταν το συμβάν που ξεχώρισε από τις τελευταίες κατατακτήριες δοκιμές της χτεσινής μέρας.

Ryan and Callum Crowe
Ryan και Callum Crowe από τον περσινό αγώνα τους στο ΤΤ

Είχε προηγηθεί ακόμη το ατύχημα ενός ακόμη πληρώματος, της Maria Costello και του Shaun Parker σε προηγούμενες δοκιμές των Sidecars, από το οποίο τραυματίστηκαν και οι δύο με την Costello να είναι πιο σοβαρά, αλλά πιθανότατα εκτός κινδύνου.

Τέλος, υπάρχουν αναφορές για ένα ακόμη ατύχημα με Sidecar στο χτεσινό τρίτο σκέλος του Qualifying στο σημείο Doran’s Bend, ωστόσο αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί, ούτε έχει γίνει γνωστό ποιοι εμπλέκονται.

Maria Costello and Shaun Parker
Το ατύχημα των Maria Costello και Shaun Parker την Τετάρτη 27/5 σήκωσε καπνό που ήταν ορατός από μακριά

Αναμένοντας επίσημες ανακοινώσεις που να εξηγούν λεπτομερέστερα τι έχει συμβεί και πως αιτιολογείται η απόφαση ματαίωσης της κατηγορίας συνολικά για φέτος, διαβάζουμε αρκετές αναφορές για πρότερες διαμαρτυρίες ομάδων Sidecars που ζητούσαν απαγόρευση των aero floors. Πρόκειται για αεροδυναμικά βοηθήματα κάτω από το πάτωμα των sidecars, τα οποία κατηγορούνται πως διευκολύνουν πολύ υψηλότερες ταχύτητες μέσα στη στροφή και κάνουν τον αγώνα πιο επικίνδυνο.

Δοθέντος πως ήδη έχουμε δύο σοβαρά ατυχήματα στην κατηγορία – και ενδεχομένως τρία, αν επιβεβαιωθεί και το φημολογούμενο τρίτο στο Doran’s Bend – λιγοστεύουν οι πιθανότητες να μιλάμε για σύμπτωση.

Παραμένουμε εν αναμονή επίσημων εξηγήσεων.