E-XBike: Νέος θεσμός στα MXGP!

Κύππελο με ηλεκτρικά ποδήλατα
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2019

Τα τελευταία χρόνια που η ηλεκτρική τεχνολογία έχει σημειώσει αλματώδη πρόοδο, η FIM γίνεται όλο και πιο δραστήρια στην δημιουργία κυπέλλων που χρησιμοποιούν οχήματα αυτής της τεχνολογίας. Μετά το πέρας της καταστροφικής φωτιάς που έκαψε τα Moto-E κατά τη διάρκεια των δοκιμών τους στην πίστα της Jerez, αναγάκζοντας την διοργάνωση να ορίσει νέες ημερομηνίες για την διεξαγωγή του κυπέλλου, η FIM συνεχίζει ακάθεκτη να προωθεί και να στηρίζει την ηλεκτρική τεχνολογία. Στην προκείμενη περίπτωση, έχουμε την θεσμοθέτηση ενός νέου κυπέλλου στα πλαίσιa του παγκοσμίου πρωταθλήματος MXGP, που θα διεξάγεται με ηλεκτρικά ποδήλατα. Στο Δελτίου Τύπου που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την έναρξή του.

Δελτίο Τύπου

VALKENSWAARD (Ολλανδία) 31 Μαρτίου 2019 – Η Youthstream βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ένα ολοκαίνουργιο event και όραμα για το μέλλον των αγώνων! Μαζί με την FIM και τους κατασκευαστές ηλεκτρικών ποδηλάτων, η Youthstream θα φιλοξενήσει το πρώτο στην ιστορία κύπελλο της FIM E-Xbike, που θα κάνει το ντεμπούτο του κατά τη διάρκεια του γύρου στην Imola του MXGP πρωταθλήματος τον Αύγουστο.

Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε στο γύρο της Ολλανδίας του MXGP πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε η ενημέρωση του εθνικού και παγκόσμιου Τύπου, για την ανακοίνωση του νέου αγώνα των ηλεκτρικών ποδηλάτων που θα πραγματοποιηθεί στην πίστα της Imola –μήκους 1.550 μέτρων- μετά το πρόγραμμα των κατατακτήριων των MXGP του Σαββάτου, της 17ης Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Youthstream, κ.Giuseppe Luongo σε δηλώσεις του είπε: “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε αυτό το νέο Project με την FIM και την ευχαριστούμε, ιδίως τον πρόεδρό της κ.Jorge Viegas για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε και την ευκαιρία που μας έδωσε στην ανάπτυξη αυτού του νέου αθλήματος, όπου θα είναι πρόκληση και συνάμα πολύ ενδιαφέρον. Ο στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το FIM E-X Bike παγκόσμιο κύπελλο για όλους τους πελάτες και αναβάτες που θέλουν να απολαύσουν τους αγώνες σε μια δύσκολη πίστα ενώπιων ενός τεράστιου πλήθους, με μια πολύ καλή τηλεοπτική κάλυψη.”

Ο αγώνας, που θα αποτελείται από ένα σκέλος, θα περιέχει μια μαζική εκκίνηση, με τον συνδυασμό των κατηγοριών των αντρών και γυναικών όπου θα αγωνίζονται για 30 λεπτά συν έναν γύρο, αλλά θα βαθμολογούνται ξεχωριστά. Ο αγώνας θα είναι ανοιχτός για οποιονδήποτε έχει ηλεκτρικό ποδήλατο. Το project αναπτύχθηκε με την πλήρη υποστήριξη της Youthstream, όπως εξηγεί ο CEO κ. Giuseppe Luongo λέγοντας: “Η Youthstream θα χρησιμοποιήσει όλους τους πόρους που διαθέτει στην τηλεόραση και τα μέσα επικοινωνίας για να προωθήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό το νέο αγώνισμα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα προβληθεί ζωντανά στις OTT πλατφόρμες μας, στο MXGP-TV.com και στην σελίδας μας στο Facebook, όπου έχει πάνω από 2,5 εκατομμύρια ακόλουθους”.

Ο Jorge Viegas που έχει εκλεχθεί ως ο νέος πρόεδρος της FIM, έλαβε μέρος στην συνέντευξη κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσκεψης στα MXGP και ενθουσιασμένος δήλωσε: “Είμαι πολύ χαρούμενος όπου η FIM αρχίζει να προσφέρει αγώνες για ηλεκτρικά ποδήλατα. Το πρώτο FIM E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα επιτρέψει σε μια νέα γενιά αναβατών να λάβει μέρος σ’ αυτούς τους συναρπαστικούς αγώνες. Χάρη στην υποστήριξη των Youthstream και Infront, της ιταλικής ομοσπονδίας και της πίστας της Imola, η FIM θα μπορεί να προσφέρει στο κοινό που θα έρθει στο MXGP της Ιταλίας, την ευκαιρία να ανακαλύψει ένα νέο είδος ανταγωνισμού. Για την FIM αποτελεί μια επανάληψη της ιστορίας επειδή οι πρώτες μοτοσυκλέτες είχαν βασιστεί σε ποδηλατικά πλαίσια με την προσθήκη ενός κινητήρα. Τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρική τεχνολογία έχει εξελιχθεί αρκετά και είμαστε πεπεισμένοι πως το FIΜ E-XBike παγκόσμιο κύπελλο θα αποτελέσει για τους κατασκευαστές μιας εξαιρετική πλατφόρμα για την περαιτέρω εξέλιξή της. Στο Βέλγιο, στην πίστα του Metet MX στις 9 Ιουνίου, θα διοργανωθεί μια σύσκεψη των διάφορων κατασκευαστών ηλεκτρικών ποδηλάτων σε συνδιασμό με έναν άλλο διοργανωτή αγώνων ηλεκτρικών ποδηλάτων υπό την εξουσία της FMB”.

Ετικέτες

Η Honda στρέφεται στο WorldSBK για αντικαταστάτη του Johann Zarco στις 8 Ώρες της Suzuka

Ο Somkiat Chantra θα αντικαταστήσει τον Johann Zarco στoν 8ωρο αγώνα της Suzuka
Zarco
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2026

Η Honda επέλεξε τον Somkiat Chantra ως αντικαταστάτη του Johann Zarco για τις 8 Ώρες Suzuka του 2026, μετά τον τραυματισμό του Γάλλου στο Grand Prix της Καταλονίας.

Ο Zarco υπέστη σοβαρή ζημιά στους συνδέσμους του γονάτου του στην πτώση της πρώτης στροφής στην πίστα της Βαρκελώνης στις 17 Μαΐου, κάτι που τον αφήνει εκτός από το επόμενο MotoGP στο Mugello αυτό το Σαββατοκύριακο (29–31 Μαΐου).

Παράλληλα, ο Γάλλος δεν θα μπορέσει να αγωνιστεί ούτε στις 8 Ώρες Suzuka στις 5 Ιουλίου, αναγκάζοντας την HRC να αναζητήσει αντικαταστάτη.

Zarco

Το πρωί της 28ης Μαΐου, η Honda ανακοίνωσε πως επέλεξε τον εργοστασιακό αναβάτη της στο WorldSBK, Somkiat Chantra, ο οποίος το 2025 ήταν ομόσταυλος του Zarco στην LCR Honda, ώστε να αγωνιστεί στη Suzuka μαζί με τον δύο φορές νικητή Jonathan Rea και τον έξι φορές νικητή Takumi Takahashi.

“Η ομάδα της HRC αποφάσισε να παρατάξει τον Somkiat Chantra στον 8ώρο αγώνα αντοχής της Suzuka, αναβάτη ο οποίος αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK με την εργοστασιακή ομάδα της Honda HRC,” αναφέρει η ανακοίνωση της HRC.

“Ο Chantra έχει αναπτύξει την αγωνιστική του καριέρα από τους κόλπους της HRC από μικρή ακόμα ηλικία και έχει αγωνιστεί ως μέλος της ευρύτερης οικογένειας της Honda σε κατηγορίες όπως Moto3, Moto2, MotoGP και WorldSBK.

“Φέροντας σημαντική εμπειρία, ο Ταϊλανδός αναβάτης αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικά στην προσπάθεια της ομάδας στις 8 ώρες της Suzuka.”

Chantra

Η απουσία του Zarco από την εργοστασιακή ομάδα της HRC στη Suzuka αποτελεί την τρίτη φορά στις τελευταίες τέσσερις διοργανώσεις που η Honda αναγκάζεται να αλλάξει τελευταία στιγμή τη σύνθεσή της για τον οκτάωρο αγώνα αντοχής.

Lecuona

Το 2023, ο Iker Lecuona επρόκειτο να αγωνιστεί, όμως χρειάστηκε να αντικατασταθεί από τον Xavi Vierge, όταν ο ίδιος ο Lecuona μετακινήθηκε στην LCR Honda για να καλύψει το κενό του τραυματία Alex Rins.

Πέρυσι, ο Lecuona είχε προγραμματιστεί ξανά για τη Suzuka, όμως τραυματίστηκε στον γύρο του WorldSBK στο Balaton Park και έχασε τόσο τον αγώνα όσο και μεγάλο μέρος του δεύτερου μισού της σεζόν. Ο Vierge ήταν και πάλι έτοιμος να τον αντικαταστήσει, αλλά δεν κατάφερε να εξασφαλίσει βίζα από την ιαπωνική κυβέρνηση και δεν μπόρεσε να αγωνιστεί.

Vierge

Παρόλα αυτά, η Honda κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα ακόμη και με μόλις δύο αναβάτες, τους Zarco και Takahashi.

Takahasi

Η απουσία του Zarco από το Mugello αυτό το Σαββατοκύριακο και όχι από τον Takaaki Nakagami, όπως αρχικά είχαν αναφέρει οι πληροφορίες.

Nakagami