FIM EWC, 24h Le Mans – Θρίαμβος Yamaha μετά την κατάρρευση της BMW

Για 16 ώρες η ομάδα της BMW οδηγούσε τη μάχη, μα στο τέλος μια σειρά από ατυχίες και προβλήματα της κόστισαν τη νίκη
le mans
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/4/2026

Η 49η διοργάνωση του περίφημου 24ωρου αγώνα Αντοχής 24 Heures Motos στη πίστα Bugatti Circuit στη γαλλική πόλη Le Mans σήμανε την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής Μοτοσυκλετών, FIM EWC, ως ο πρώτος εκ των τεσσάρων αγώνων που απαρτίζουν το καλεντάρι του 2026.

 

le mans

Ο αγώνας είχε εξαρχής ως πρωταγωνιστές την τριάδα της BMW Motorrad World Endurance Team, δηλαδή του Markus Reiterberger, Steven Odendaal και Michael Van der Mark οι οποίοι οδηγούσαν τη μάχη για τις πρώτες 16 ώρες της. Τα δύσκολα για τη γερμανική ομάδα ήρθαν το ξημέρωμα, με τη θερμοκρασία στους χαμηλότατους 4 βαθμούς και μια σειρά από ατυχίες να χτυπά την πόρτα της.

Πρώτα ήταν η πτώση του Van der Mark, στη συνέχεια ήρθε μια ποινή εξαιτίας σύγκρουσης με αντίπαλο και στο τέλος μια τεχνική βλάβη για να ολοκληρώσει την οπισθοχώρηση της ομάδας της BMW που δεν κατάφερε τίποτε περισσότερο από τερματισμό στην 23η θέση του αγώνα.

le mans

Η ομάδα που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την οπισθοχώρηση της BMW ήταν η YART Yamaha Official EWC Team των Karel Hanika, Marvin Fritz και Tati Mercado, η οποία είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα στον αγώνα χάρη στην κακή της εκκίνηση, ωστόσο στις τελευταίες ώρες είχε πιο σχετικά εύκολο έργο στο να διαχειριστεί το προβάδισμα που είχε ως τότε και να τερματίσει πρώτη στον εναρκτήριο αγώνα του 2026.

Παραδόξως αυτός ήταν ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο η Yamaha είχε κατακτήσει τον τίτλο στο περσινό πρωτάθλημα: δραματικός τελευταίος αγώνας (Bol d' Or), προβάδισμα BMW, τεχνικό πρόβλημα για τους Γερμανούς, νίκη και τίτλος για Yamaha.

Δεύτερη πίσω από τη Yamaha τερμάτισε η Yoshimura SERT Motul με αναβάτες τους Gregg Black, Etienne Masson και Dan Linfoot, παρότι αντιμετώπισε μικρά προβλήματα με τα ηλεκτρικά της GSX-R1000R στην αρχή του αγώνα και μια δυσλειτουργία του quickshifter στο τέλος.

le mans

Το βάθρο συμπλήρωσε η Kawasaki Webike Trickstar με τους Cristian Gamarino, Roman Ramos και Gregory Leblanc.

Στη Superstock κατηγορία η νίκη πήγε στην ουγγρική ομάδα Champion-Hert MRP με μοτοσυκλέτα BMW, η οποία πανηγύρισε την πρώτη της νίκη στην ιστορία της στο EWC, τερματίζοντας μπροστά από τη No Limits Honda και την TRT27 AZ Moto (επίσης με Honda).

le mans

Τέλος, στην κατηγορία Production η νίκη πήγε στην ομάδα Legacy Competition (Yamaha), με δεύτερη τη GreenTeam 42 Lycée Saint Claire (Kawasaki) και τρίτη τη Mana-au Competition (Honda) στην παρθενική της εμφάνιση στο EWC.

Επόμενος σταθμός στη πρόγραμμα του FIM EWC 2026 είναι ο αγώνας 8 Hours of Spa Motos στη βελγική πίστα Spa-Francorchamps στις 5-6 Ιουνίου.

Ετικέτες

X-Trial of Nations: Ισπανική κυριαρχία με Toni Bou και Jaime Busto

Η Ισπανία παραμένει αήττητη στο X-Trial of Nations της FIM
X-Trial of Nations Ισπανία νικήτρια 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

22/4/2025

Για ακόμη μία φορά είδαμε νικητή τον Toni Bou (Repsol Honda Trial Team), ο οποίος κατέκτησε το ένατο χρυσό μετάλλιο - που αποτελεί ρεκόρ, ενώ ο έτερος Ισπανός Jaime Busto (GasGas) εξασφάλισε το τέταρτο, το τρίτο με teammate τον Bou. Το βάθρο συμπλήρωσαν η οικοδέσποινα Γαλλία και η Ιταλία.

Η Ισπανία πήρε από την αρχή τον έλεγχο της βραδιάς, με το σκορ ενός βαθμού του Bou στο δεύτερο τμήμα να της δίνει ένα προβάδισμα στον πρώτο γύρο και στη συνέχεια ένας τέλειος δεύτερος γύρος να την στέλνει στον τελικό ως κορυφαία, όπου χρειάστηκε μόνο έναν ακόμη βαθμό για να ολοκληρώσει μια σχεδόν άψογη βραδιά και να κερδίσει με διαφορά 10 βαθμών από τη δεύτερη Γαλλία.

Η μάχη για τις θέσεις του βάθρου, ωστόσο, ήταν απίστευτα αμφίρροπη από την αρχή καθώς μόνο ένας βαθμός χώριζε τις Νορβηγία, Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία και τη διοργανώτρια Γαλλία σε έναν πρώτο γύρο με χαμηλό σκορ.

X-Trial of Nations Ισπανία νικήτρια 2025


 
Ο Ισπανός Toni Bou  που ήταν και πρωταγωνιστής του αγώνα δήλωσε: “Ήταν μια πραγματικά απίστευτη βραδιά, τόσο για το αποτέλεσμα όσο και για τον τρόπο που το πήραμε. Με έναν συναθλητή όπως ο Jaime ήταν δύσκολο να φανταστούμε ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να πάνε άσχημα. Η μορφή του αγώνα πρόσθεσε επιπλέον πίεση, αλλά τα πήγαμε πραγματικά καλά”.

Ο teammate του Toni Bou, Jaime Busto ανέφερε: “Όπως έχει πει ο Toni, ένας αγώνας όπως αυτός έχει να κάνει με τη διαχείριση της πίεσης, επειδή υπάρχουν περισσότεροι παράγοντες που πρέπει να διαχειριστείς, αλλά με αυτόν ως συμπαίκτη είναι όλα απλά”.

Από την πλευρά της οικοδέσποινας Γαλλίας, ο Benoit Bincaz δήλωσε: “Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με τη δεύτερη θέση. Ο στόχος ήταν να ανέβουμε στο βάθρο, οπότε το να τερματίσουμε δεύτεροι είναι ένα σπουδαίο αποτέλεσμα. Ήταν το πρώτο μου X-Trial με την Electric Motion και αυτό το έκανε πιο δύσκολο, αλλά πήγε καλά”. 

X-Trial of Nations Ισπανία νικήτρια 2025

Ο Γάλλος Hugo Dufrese που έκανε το ντεμπούτο του, ανέφερε: “Ήταν η πρώτη μου φορά στο X-Trial of Nations και στη Νίκαια και νομίζω ότι τα πήγαμε καλά. Η δεύτερη θέση είναι μια καλή ανταμοιβή. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Benoit για τη δουλειά του”.

Η Ιταλία συμπλήρωσε το βάθρο και ο Matteo Grattarola δήλωσε: “Ήμασταν πολύ κοντά στη δεύτερη θέση και μόνο ένα μικρό λάθος μας κόστισε. Αλλά νομίζω ότι οδηγήσαμε καλά και είμαι ευχαριστημένος που ο Francesco έκανε το ντεμπούτο του στην ελίτ και που μπορέσαμε να κάνουμε καλή δουλειά”.

X-Trial of Nations Ισπανία νικήτρια 2025

Επίσης ο νεοεισερχόμενος Ιταλός Francesco Titli είπε: “Είμαι ευχαριστημένος που έκανα το ντεμπούτο μου στην X-Trial και ανέβηκα στο βάθρο. Ήταν μια σπουδαία βραδιά με πολλές προκλήσεις λόγω της απειρίας μου, αλλά σε γενικές γραμμές ήταν θετική”.

Η σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος X-Trial 2025 ολοκληρώνεται με το X-Trial Tallinn στις 26 Απριλίου.