Honda, Yamaha, Kawasaki Suzuki, Toyota - Στο Rally Dakar 2024 με SSV υδρογόνου!

Με στόχο την ταχύτερη εξέλιξη για την παραγωγή οχημάτων υδρογόνου παραγωγής
Το HYSE-X1 στο Rally Dakar 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/10/2023

Η Hydrogen Small Mobility & Engine Technology Research Association (HySE), η τεχνολογική ερευνητική ένωση των 4 μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών μοτοσυκλέτας μαζί με την Toyota, θα συμμετάσχει στο Rally Dakar 2024 στη νέα κατηγορία "Mission 1000" με το SSV υδρογόνου "HySE-X1".

Η κατηγορία "Mission 1000" είναι μια νέα κατηγορία που στόχο έχει να παρακινήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναπτύξουν τεχνολογίες επόμενης γενιάς με στόχο την ανθρακική ουδετερότητα, όπως κινητήρες υδρογόνου, ηλεκτρικά μοντέλα και υβριδικά συστήματα βιοκαυσίμων. Η HySE θα συμμετάσχει στην κατηγορία με το "HySE-X1", το οποίο είναι εξοπλισμένο με έναν πρωτότυπο κινητήρα υδρογόνου, που θα δοκιμαστεί στον πιο σκληρό αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο. Ως εκ τούτου, θα εντοπίσουμε γρήγορα τα τρέχοντα άγνωστα και δύσκολα να φανταστούμε ζητήματα στη μικρή κινητικότητα *2 και θα επιταχύνουμε την κατασκευή της βασικής τεχνολογίας για τους κινητήρες υδρογόνου. Επιπλέον, με τη συμμετοχή της Hyse στο Ράλι Ντακάρ, το οποίο προσελκύει την προσοχή όλου του κόσμου, η HySE θα προβάλλει τις δραστηριότητες της, στοχεύοντας και στη δημιουργία παγκόσμιων και διακλαδικών συνεργασιών για την υλοποίηση της κινητικότητας με υδρογόνο.

Το όχημα "HySE-X1" βασίζεται σε πλαίσιο της συνεργαζόμενης αγωνιστικής ομάδας Overdrive Racing (Βέλγιο), με αλλαγές για την εγκατάσταση του ρεζερβουάρ υδρογόνου και του συστήματος τροφοδοσίας. Είναι εξοπλισμένο με κινητήρα υδρογόνου καυσίμου μοτοσυκλέτας που χρησιμοποιεί η HySE για ερευνητικές δραστηριότητες, ενώ εργασίες όπως ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο και η συντήρηση του αγώνα θα πραγματοποιούνται επίσης σε συνεργασία με την Overdrive.

Επιπλέον, η HySE σχεδιάζει να εκθέσει μια μακέτα του "HySE-X1" στο περίπτερο του προγράμματος μηχανοκίνητου αθλητισμού στο " Japan Mobility Show 2023" που θα πραγματοποιηθεί στο Tokyo Big Sight.

Όπως φαίνεται η εξέλιξη του κινητήρα υδρογόνου της HYSE προχωρά ταχύτατα, και είναι μόνο θέμα χρόνου να δούμε και την πρώτη πειραματική μοτοσυκλέτα που θα φέρει ανάλογο μοτέρ.

Επισκόπηση του οχήματος "HySE-X1"

  • Συνολικό μήκος x πλάτος x ύψος: 3.530mm x 2.070mm x 1.700mm
  • Βάρος οχήματος: περίπου 1.500kg
  • Τύπος κινητήρα/μέθοδος βαλβίδων: Υγρόψυκτος 4-χρονος εν σειρά 4-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας/DOHC 4 βαλβίδες
  • Συνολικός κυβισμός: 998c

AMA Supercross 2025, Glendale - Στον Chase Sexton το πρώτο Triple Crown

Πρώτη νίκη για Jordon Smith και Triumph στην 250SX
AMA Supercross 2025 - Glendale
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/2/2025

Στο γεμάτο στάδιο State Farm στην Αριζόνα έγινε ο 4ος αγώνας του AMA Supercross, με το πρώτο Triple Crown της χρονιάς στη μεγάλη κατηγορία να πηγαίνει στον Chase Sexton και τον Jordon Smith να πετυχαίνει την πρώτη νίκη στην ιστορία της Triumph στην 250SX.

Το Triple Crown είναι τρεις μικρότεροι σε διάρκεια αγώνες και νικητής της βραδιάς ανακηρύσσεται εκείνος που έχει τον καλύτερο συνδυασμό αποτελεσμάτων. Στο στάδιο State Farm στην Αριζόνα αυτός ήταν ο Chase Sexton (Red Bull KTM Factory Racing) και χωρίς να πάρει νίκη, με 3-3-2, επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος στην 450SX.

AMA Supercross 2025 - Glendale

Cooper Webb (Monster Energy Yamaha Star Racing) πήρε την πρώτη νίκη φέτος στον πρώτο αγώνα με τον Jett Lawrence (Honda HRC Progressive) να προσπαθεί να την κλέψει στην τελευταία στροφή αλλά να κάνει λάθος και τον Web να κερδίζει σε μια πίστα που δεν είχε ανέβει ποτέ στο παρελθόν στο βάθρο. Το 1-5-3 που πέτυχε ο αναβάτης της Yamaha ήταν αρκετό για να τον φέρει στην δεύτερη θέση στο Triple Crown.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Ken Roczen (Progressive Insurance ECSTAR Suzuki), ο οποίος κατάφερε να κερδίσει τον δεύτερο αγώνα της βραδιάς και να κάνει το 4-1-5 που τον έφερε στην τρίτη θέση τελικά.

Ο Eli Tomac (Monster Energy Yamaha Star Racing) ήταν ο αναβάτης που κέρδισε τον τρίτο και τελευταίο αγώνα στο στάδιο State Farm, μπροστά από τον Jett Lawrence, νίκη που τον έφερε τελικά στην 4η θέση με 6-4-1, με τον Hunter Lawrence (Honda HRC Progressive) να κλείνει την πρώτη πεντάδα.

AMA SX 2025 - Glendale

Ο Jett Lawrence φαινόταν ότι θα μπορούσε να βρεθεί τουλάχιστον στο βάθρο και διεκδικούσε τη νίκη στο Triple Crown έχοντας τερματίσει στη δεύτερη θέση στον πρώτο και τον δεύτερο αγώνα της βραδιάς. Όμως στον τρίτο αγώνα, ένα φαινομενικά "αθώο" πάτημα με το δεξί πόδι, ώθησε τον Αυστραλό να εγκαταλείψει την προσπάθειά του και με το 2-2-0 να τερματίσει στην 8η θέση. 

Τα μαντάτα για τον Lawrence δεν είναι καλά αφού οι εξετάσεις που έκανε μετά τον αγώνα έδειξαν ρήξη πρόσθιου χιαστού συνδέσμου και μερική ρήξη μηνίσκου, με το χειρουργείο που θα γίνει άμεσα να είναι το επόμενο βήμα για τον πρωταθλητή, τον μοναδικό στην ιστορία του AMA SX που έχει πάρει δύο σερί πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία.

Με 84 βαθμούς ο Sexton προηγείται πλέον στο πρωτάθλημα, με τον Roczen πίσω του με μόλις δύο βαθμούς διαφορά, στους 84. Στην τρίτη θέση ο Tomac, ενώ 4ος βρίσκεται ο Jett Lawrence με 71 βαθμούς και ο Jason Anderson (Monster Energy Kawasaki) κλείνει την πρώτη πεντάδα με 64.

 

Στην 250SX για το πρωτάθλημα της Δυτικής Ακτής ο Jordon Smith (Triumph Racing) έγραψε ιστορία παίρνοντας την πρώτη νίκη στης Triumph στον θεσμό. Ο Smith ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου κάνοντας το 2-3-1, ως ο τέταρτος διαφορετικός αναβάτης που κερδίζει φέτος σε τέσσερεις αγώνες, ενώ η Triumph γίνεται παράλληλα ο τέταρτος διαφορετικός κατασκευαστής με νίκη αυτή τη σεζόν! 

AMA SX 2025 - Glendale

Στη δεύτερη θέση γενικής με 3-2-4 στους τρεις αγώνες βρέθηκε ο Haiden Deegan (Monster Energy Yamaha Star Racing) έχοντας πίσω του τον team mate του Cole Davies. Ο αναβάτης από τη Νέα Ζηλανδία έκανε μια εντυπωσιακή εμφάνιση στην Αριζόνα κερδίζοντας τους δύο πρώτους αγώνες, ωστόσο μια εξίσου εντυπωσιακή πτώση στον τελευταίο αγώνα (τερμάτισε 8ος) του στέρησε τη διεκδίκηση της πρωτιάς και τον έριξε στην τρίτη θέση της γενικής.

AMA SX 2025 - Glendale

Στο πρωτάθλημα ο Julien Beaumer (Red Bull KTM Factory Racing) εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση με 87 βαθμούς, παρά το γεγονός ότι έπεσε δύο φορές στην Αριζόνα, στον πρώτο και τον δεύτερο αγώνα αντίστοιχα, για να κάνει το 4-7-2 και να καταταγεί τελικά τέταρτος. Πίσω του με 85 βαθμούς βρίσκεται ο Jordon Smith και μόλις έναν βαθμό πιο πίσω με 84 βλέπουμε τον Deegan. Με 72 και 68 βαθμούς αντίστοιχα ακολουθούν οι Davies και Jo Shimoda.