Michael Dunlop: Πεθαίνει το Road Racing όσο ανεβαίνουν Isle of Man TT και North West 200!

Έρχονται οι αναβάτες BSB και αλλοιώνουν την οικογένεια του Road Racing
Michael_Dunlop_Interview_motomag
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

30/10/2024

Την ανησυχία του για την εξέλιξη που υπάρχει στους αγώνες Road Racing εξέφρασε ο κυρίαρχος του Isle of Man TT σε συνέντευξή του, τονίζοντας πως έχει χαθεί η φυσική ροή του πρωταθλήματος Road Racing που κάποτε τροφοδοτούσε τους διεθνής αγώνες με πρωτοκλασάτους αναβάτες που είχαν εξελιχθεί μέσα από αυτό.

Τώρα έρχονται 20 αναβάτες από το BSB για να τρέξουν στο Isle of Man TT και στον North West 200, έτοιμοι και εξελιγμένοι ως προς την οδήγησή τους και χωρίς να ακολουθούν όλο το πρωτάθλημα Road Racing.

Πλέον δεν τροφοδοτούν αυτοί οι αγώνες με νέους αναβάτες το BSB, αλλά αντιθέτως δέχονται ένα κύμα Superbike αγωνιζομένων τόσο το Isle of Man TT όσο και ο North West 200.

Στο μέλλον, τόνισε ο Dunlop, το Isle of Man TT και ο North West 200 θα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλής αγώνες, την ίδια ώρα που το Road Racing θα σβήνει.

«Απλά αυτή είναι η κατάσταση» είπε με τον χαρακτηριστικό του, απόμακρο τρόπο, ο Dunlop κλείνοντας την δήλωσή του στο BBC Sport.

Ο κίνδυνος που θέλει να περιγράψει ο Michael Dunlop είναι εκείνος που συζητήσαμε μαζί τον περασμένο Ιανουάριο, όταν τον συνάντησα στο πλαίσιο της επίσκεψης στις εγκαταστάσεις της D3O. Δεν τον νοιάζει ούτε ο αυξημένος ανταγωνισμός, ούτε και αν θα συνεχίσει να έχει χορηγούς. Έτσι και αλλιώς το 40% των εξόδων της ομάδας του το καλύπτει ο ίδιος με τα έσοδα που έχει από την κατασκευαστική του εταιρεία την οποία και δεν διαφημίζει μέσα από τους αγώνες. Όλη η ομάδα είναι δικοί του άνθρωποι που εργάζονται σε διαφορετικά επαγγέλματα και όταν είναι να τρέξουν στο Isle of Man TT, μαζεύονται για να νικήσουν τους «εργοστασιακούς». Υπό αυτή την έννοια, ο Dunlop, ο μοναδικός που έμεινε πλέον με το όνομα έχοντας χάσει σε αυτούς τους αγώνες πατέρα, αδερφό και θείο, δεν αγχώνεται για τον ανταγωνισμό αλλά για τις μελλοντικές επιπτώσεις που μπορεί να υπάρχουν στους κανονισμούς του αγώνα.

Αυτή την στιγμή δεν πιέζει κανείς για αλλαγές με στόχο την αυξημένη ασφάλεια, η οποία δεν υπάρχει τρόπος να αυξηθεί αν δεν αλλοιωθεί πλήρως η ταυτότητα του Isle of Man TT. Μία μίξη όμως περισσότερων αναβατών από το BSB μπορεί να οδηγήσει σε δυνατότερη κραυγή ενάντια στους θανάτους και τα δυστυχήματα του Isle of Man TT που θα βρει ανοιχτά αυτιά, σε αντίθεση με αυτό που συμβαίνει τώρα.

Εύλογο να υπάρχουν σχόλια που απορούν με το γεγονός πως αγώνες όπως ο Isle of Man TT συνεχίζει να υπάρχει, και ακόμη πιο κατανοητό να συμβαίνει αυτό στη χώρα μας που χάνει πολύ κόσμο στους δρόμους. Η απορία είναι μεγαλύτερη μάλιστα για εμάς εδώ καθώς εκεί υπάρχουν μπόλικες πίστες και δεν χρειάζεται να κλείνει κανείς τους δρόμους ενός νησιού για να τρέξει.

360_Interview_2
φωτό από πρόσφατη συνέντευξή μας

Σε αυτό το στάδιο θα θυμίσω την απορία που έχει και ο ίδιος το Michael Dunlop, οι Ιρλανδοί της ομάδας του και αρκετοί από τους Άγγλους αγωνιζόμενους που ξέρουν που πέφτει η Ελλάδα και την έχουν επισκεφτεί, ότι πώς μπορεί να μιλά κανείς για ασφάλεια ενός αγωνιζόμενου όταν δεν έχει μάθει να φορά ακόμη το κράνος του καθημερινά, εκεί που συμβαίνουν όλα τα ατυχήματα. Σε αυτό το στάδιο θα θυμίσω ένα παλαιότερο άρθρο σχετικά με το αν θα έπρεπε να συνεχίσουν ή όχι αυτοί οι αγώνες:

Isle of Man TT: 112 χρόνια 274 νεκροί - Πλήρης Λίστα – Γιατί δεν ακυρώνεται

Ο πιο επικίνδυνος αγώνας του κόσμου

X-Trial 2025, 3ος αγώνας Γαλλία - Δύο στα δύο για τον Toni Bou

Νίκη "στο νήμα" για τον Καταλανό στο Clermont-Ferrand
X-Trial τρίτος αγώνας 2025, Toni Bou νικητής
Από το

motomag

20/1/2025

Στον Toni Bou (Repsol Honda Trial Team) πήγε και η νίκη του τρίτου αγώνα της χρονιάς για το παγκόσμιο X-Trial, έπειτα από μάχη που είχε ο Καταλανός στον τελικό με τον Jaime Busto (GasGas).

Toni Bou και Jaime Busto πήγαν στο Clermont-Ferrand με ισοβαθμία στην κορυφή του πρωυαθλήματος με τους δύο Ισπανούς να έχουν ο καθένας από μία νίκη και μία δεύτερη θέση. Και οι δύο ήθελαν τη νίκη στον τρίτο αγώνα του πρωταθλήματος εξίσου όπως αποδείχθηκε με το κορυφαίο σκαλί του βάθρου να κρίνεται στον μεγάλο τελικό, στον τελευταίο μάλιστα τομέα!

X-Trial τρίτος αγώνας 2025, Toni Bou νικητής

Ο Bou με την Montesa Cota 4RT οδήγησε φανταστικά αλλά το ίδιο εξαιρετικός ήταν και ο Busto που άσκησε με αυτόν τον τρόπο πίεση στον Καταλανό ωστόσο στον τελευταιο τομέα του τελικό ο Bou ήταν αλάνθαστος και ο έτερος Ισπανός είχε τρεις βαθμούς ποινής για να ανέβει έτσι στο δεύτερο σκαλι του βάθρου.

X-Trial τρίτος αγώνας 2025, Toni Bou νικητής

Ο Adam Raga (Sherco) έχει ανακοινώσει ότι αυτή θα είναι η τελευταία του χρονιά, η οποία ωστόσο πηγαίνει πολύ καλά μέχρι στιγμής για τον Καταλανό που θα μπορούσε ίσως να το ξανασκεφτεί και να κρεμάσει αργότερα το κράνος του. Ο αναβάτης της Sherco έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, δεν έμεινε μακριά με την απόδοσή του από τους δύο πρώτους και στα δεύτερα προκριματικά κατάφερε να επιβληθεί του νεαρού συμπατριώτη του Gabriel Marcelli (Repsol Honda Trial Team). Έτσι πέρασε στον τελικό και πάλεψε για τη δεύτερη θέση με τον Busto. Τελικά πήρε την τρίτη λόγω της ποινής που μάζεψε στον τελευταίο 6ο τομέα.

X-Trial τρίτος αγώνας 2025, Toni Bou νικητής


Με τη δεύτερη σερί νίκη επί γαλλικού εδάφους και δύο νίκες σε τρεις αγώνες στη χρονιά ο Bou πέρασε στην κορυφή του πρωταθλήματος με 55 βαθμούς, με τον Busto να ακολουθεί με 50 και τον Raga πιο πίσω στους 33 βαθμούς. Ισοβαθμόντας στην τέταρτη θέση με 25 βαθμούς βρίσκονται οι Marcelli και Benoit Bincaz.

Ακολουθεί ο τέταρτος γύρος του X-Trial που θα πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη στις 2 Φεβρουαρίου στο Palau Sant Jordi. Δείτε μερικές από τις καλύτερες στιγμές του αγώνα στο video που ακολουθεί.