Ο McGuinness με Norton V4RR στο Isle of Man TT!

Μία μεγάλη περιπέτεια μετά την Honda
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/2/2018

Ο 23 φορές νικητής Βρετανός - κι αγαπημένος φίλος του MOTO - John McGuinness υπέγραψε σήμερα με την Norton για το επόμενο Isle of Man TT, κλείνοντας έτσι μία μεγάλη περιπέτεια που ξεκίνησε από πέρσι με τον τραυματισμό του, επιρρίπτοντας ευθύνες στα μάτια του κόσμου για την ίδια την μοτοσυκλέτα.

Αρχές Δεκεμβρίου η Honda ανακοίνωσε την είσοδο του Hutchinson στην ομάδα, συνεχίζοντας έτσι τις προσπάθειές που ξεκίνησε το ’16 για την κορυφή του αγώνα! Με την Honda να στοχεύει μονάχα στην κορυφή και τον McGuinness να θεωρεί τον εαυτό του στο όριο της συμμετοχής εξαιτίας του τραυματισμού, τα περιθώρια είχαν στενέψει και για τους δύο. Γράφαμε τον Δεκέμβριο για τον McGuinness -που την καριέρα του στο IOMTT μονάχα ο Joey Dunlop την ξεπερνά- ότι έχει πλέον περιορισμένες επιλογές, καθώς ο καιρός για την προετοιμασία περνάει ταχύτερα.

Ένα μικρό και πολύ ευέλικτο εργοστάσιο όμως, που όπως έχουμε γράψει στο περιοδικό μέσα από την συνέντευξή μας μαζί τους στην EICMA, μπορεί να προσαρμόσει ρυθμούς εργασίας πολύ εύκολα, ήταν από την πρώτη στιγμή έτοιμο να αρπάξει τον McGuinness.

Όπως είχαμε πει τον Δεκέμβριο λοιπόν, την ώρα που η Honda ανακοίνωνε Hutchinson, ο McGuinness έκανε ήδη προπόνηση με Norton SG6, την αγωνιστική πρόταση της μικρής αλλά ιστορικής εταιρίας. Ήταν μία μεγάλη περίοδος που οι δυο τους δοκίμαζαν την προσαρμογή τους, αλλά η εταιρία από το Donington το είχε πολύ πιο βέβαιο από τον ίδιο τον McGuinness πως θα είναι μαζί στο ερχόμενο Isle of Man TT, προσελκύοντας μάλιστα τον Josh Brookes με αυτό το επιχείρημα! Ο Brookes είναι πρωταθλητής του ’15 στο Βρετανικό πρωτάθλημα Superbike, που κατά περίπτωση είναι πιο δημοφιλές και από το ίδιο το WSBK..

Ο ίδιος ο McGuinness κρατούσε - και κρατά ακόμα - μία στάση αναμονής, περιμένοντας την εξέλιξη της αποκατάστασής του που ακόμα συνεχίζεται, αν και είναι στα τελικά στάδια κι έτοιμος να οδηγήσει σε αγωνιστική ρυθμό. Επίσης σημειώνει πως χρειαζόταν επειγόντος μία αλλαγή ομάδας, για να βρει μέσα από αυτή την αναμπουμπούλα, εκείνη την χαμένη ενέργεια που συμβαίνει με την στασιμότητα.. Σε σχέση με το αν η V4, εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα της Norton, είναι έτοιμη να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες στο Isle of Man TT, ο McGuinness είπε πως είναι μία πολύ γρήγορη μοτοσυκλέτα και αρκετά ικανή στις στροφές, έχοντας δει άλλες που δεν στρίβουν το ίδιο με εκείνη, οπότε δεν βλέπει κανένα λόγο να μην στοχεύει στην κορυφή!

Από την πλευρά της η Norton δεν βλέπει τον McGuinness μονάχα σαν έναν αναβάτη που μπορεί να την φέρει στην πρώτη γραμμή ή να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω της. Ο στόχος της –και η ευτυχία της που τα κατάφερε- είναι ο McGuinness να την εκτοξεύσει από πλευράς εξέλιξης, κι έτσι ήδη τον έχει τοποθετήσει ενδιάμεσο σε κάθε τμήμα εργασίας!

Ετικέτες

Η Royal Enfield στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Flat Track – Προαναγγέλλει και μοντέλο παραγωγής [Video]

Τη συμμετοχή της αναλαμβάνει ο δις πρωταθλητής Flat Track της Αγγλίας
royal enfield sherpa 450 ft mk2
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/5/2026

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Flat Track της FIM ζει μια περίοδο έντονης ανάπτυξης, καθώς η δημοφιλία του έχει εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια – κυρίως στις χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης – και το γεγονός αποτυπώνεται γλαφυρά στην πρόσφατη επικαιρότητα.

Το ίδιο το πρωτάθλημα μεγάλωσε φέτος από έξι σε δέκα αγώνες, ως δείγμα της ζήτησης που έχει από το κοινό, ενώ πολύ πρόσφατα ανακοινώθηκε η συμμετοχή της Ducati σε αυτό με μια μοτοσυκλέτα βασισμένη στη Desmo 450MX.

Τώρα είναι η σειρά της Royal Enfield να δημοσιοποιήσει τη δική της συμμετοχή με μια μοτοσυκλέτα που περιγράφεται ως Sherpa 450 FT Mk2 και στην ουσία είναι ένα flat track βασισμένο στον μονοκύλινδρο Sherpa 450 των Himalayan, Guerilla κ.ο.κ.

Για την ακρίβεια, η μοτοσυκλέτα έχει εξελιχθεί στην Αγγλία με τη βοήθεια του Gary Birtwistle, του 36χρονου Άγγλου κατόχου δύο εθνικών πρωταθλημάτων Flat Track στην πατρίδα του και με αγωνιστική εμπειρία τόσο από ευρωπαϊκούς όσο και αμερικανικούς θεσμούς του αθλήματος.

Ο Birtwistle είναι πλέον ιδιοκτήτης της αγωνιστικής σχολής Dirt Craft στην Αγγλία και συνεργάζεται με τη Royal Enfield στην εξέλιξη του Sherpa FT Mk2, ενώ θα αναλάβει και την αγωνιστική της συμμετοχή φέτος σε όλη τη διάρκεια του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Από αυτήν την ανακοίνωση ωστόσο προκύπτει και μια δεύτερη είδηση, καθώς η Royal Enfield δεν κρύβει πως από την αγωνιστική Sherpa 450 FT Mk2 θα προκύψει και ένα μοντέλο παραγωγής, το οποίο “θα παρουσιαστεί σύντομα” κατά τη σχετική επίσημη ανακοίνωση.

Η Royal Enfield έχει επενδύσει αρκετά στο άθλημα του Flat Track με κύριο στόχο να προσεγγίσει έτσι το κοινό που το παρακολουθεί σε αρκετές χώρες και κυρίως στις ΗΠΑ, όπου το άθλημα είναι πολύ μεγαλύτερο και δημοφιλέστερο απ’ όσο στην Ευρώπη.

Έτσι, καθόλου τυχαία η ινδική εταιρεία αφιέρωσε αρκετές δραστηριότητες γύρω από το Flat Track στην περσινή της ετήσια γιορτή Motoverse στη Goa (Ινδία), ενώ πριν περίπου έναν χρόνο ξεκίνησε μια συνεργασία στις ΗΠΑ με την ελληνική DNA υποστηρίζοντας τη συμμετοχή γυναικών στο άθλημα αυτό.

Ο πρώτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Flat Track θα γίνει το Σάββατο 9 Μαΐου στη Roden της Ολλανδίας και όλοι οι αγώνες θα προβληθούν ζωντανά και εντελώς δωρεάν από τη streaming πλατφόρμα FIM-Moto.tv.