Supermoto: Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα σε ελληνικό έδαφος

Είμαστε στην Σπάρτη για το Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

14/5/2017

Αυτή την ώρα διεξάγεται ο αγώνας για το ελληνικό πρωτάθλημα και αμέσως μετά θα ακολουθήσουν οι κατηγορίες του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, ολοκληρώνοντας τους αγώνες για τον δεύτερο γύρο, που αυτές τις μέρες διεξάγεται στην ανανεωμένη πίστα της Σπάρτης, την Sparta Motul Racing Circuit. Βρισκόμαστε στον πίστα που τις τελευταίες μέρες κατακλύζεται από τα φορτηγά της διοργάνωσης και από πλήθος κόσμου, χθες και σήμερα, κι έχουμε μονάχα καλά λόγια να πούμε για την τεράστια προσπάθεια που γινόμαστε μάρτυρες. Το Supermoto, όπως είχαμε γράψει εδώ, ζει νέες στιγμές στην Ελλάδα την στιγμή που στο εξωτερικό έχει ανακάμψει χρόνια τώρα, γνωρίζοντας πολύ μικρή συρρίκνωση από τις παλαιότερες στιγμές δόξας. Στην πίστα της Σπάρτης η δουλειά που έχει γίνει είναι εξαιρετική και αναγνωρίστηκε πλέον σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, παίρνοντας το ΟΚ για να διεξαχθεί ο αγώνας. Αν όλα πάνε καλά, όπως έχουν πάει μέχρι στιγμής, του χρόνου η Σπάρτη θα φιλοξενήσει και τον Παγκόσμιο γύρο του πρωταθλήματος!

Χθες το φαβορί του πρωταθλήματος, ο Thomas Chareyre της TM Factory Racing, πήρε την pole position σε χρονομετρημένα με αρκετή ζέστη. Όλοι οι αναβάτες ήρθαν στην Σπάρτη χωρίς φυσικά προηγούμενη εμπειρία από την πίστα και η μόνη ευκαιρία, ήταν κατά την διάρκεια των δύο ελεύτερων δοκιμών, με τον Chareyre να είναι από την αρχή ταχύτατος και να δηλώνει ότι η πίστα του έχει αρέσει!

Το πρωί του Σαββάτου οι ελεύθερες δοκιμές ξεκίνησαν ήδη με υψηλή θερμοκρασία, σχεδόν 30ο Κελσίου και εκτός από το TM, ταχύτατοι ήταν και οι αναβάτες της SWM!  Μάλιστα ο Marc-Reiner Schmidt της SWM κατάφερε μόλις σε 9 γύρους, να κλέψει τον καλύτερο χρόνο από τον Chareyre που με το καλημέρα προσαρμόστηκε στην πίστα της Σπάρτης. Αμέσως ήρθε και η απάντηση από τον αναβάτη της TM με 1:07:936, χρόνος που άργησε να μειωθεί!

Στην δεύτερη προσπάθεια του Σαββάτου, οι αναβάτες είχαν πλέον προσαρμοστεί στην πίστα της Σπάρτης, με τον Marc-Reiner Schmidt της SWM να είναι ο ταχύτερος, μέχρι που ο Chareyre έκανε την υπερπροσπάθειά του και μείωσε τον χρόνο σε 1:06:821! Κανείς δεν περίμενε ότι η κόντρα σε μία νέα πίστα, θα ήταν τόσο μεγάλη και οι χρονομετρημένες δοκιμές του Σαββάτου ξεκίνησαν με την προσδοκία μίας μάχης με τα χρονόμετρα, όπως και έγινε για όλες τις πρώτες σειρές! Οι Chareyre και Schmidt ήταν φυσικά οι δύο πρώτοι και τέσσερις αναβάτες πάλευαν για την τρίτη θέση της εκκίνησης! Η TM Factory Racing με τον Diego Monticelli πήρε και την τρίτη τελικά θέση με την BRT SWM και τον Edgardo Borella να ακολουθούν και έπειτα κατά σειρά: TMS Tuning Motorsport - Milan Sitniansky και Gazza Racing - Lorenzo Promutico

Το θρίλερ συνεχίστηκε για την pole position όμως με τους χρόνους να φτάνουν το 06 χαμηλό, την στιγμή που όλοι οι αναβάτες ήταν εκεί μόλις για τρίτη φορά! Αυτό ανάγκασε τον Chareyre που ήθελε την πρώτη θέση στην εκκίνηση να κάνει μία απίστευτη προσπάθεια με φοβερό θέαμα, ρίχνοντας τον χρόνο σε 1:05:941!

Οι χρόνοι των πρώτων στην S2:

1. CHAREYRE Thomas (FRA, TM) 1:05.941; 2. SCHMIDT Marc Reiner (GER, SWM) 1:06.215; 3. MONTICELLI Diego (ITA, TM) 1:06.988; 4. BORELLA Edgardo (ITA, SWM) 1:07.440; 5. SITNIANSKY Milan (CZE, Honda) 1:07.497; 6. PROMUTICO Lorenzo (ITA, Honda) 1:07.726; 7. GIMENEZ David (ESP, Suzuki) 1:08.440; 8. CIAGLIA Luca (ITA, Honda) 1:08.546; 9. BUNOD Emerick (MTQ, Honda) 1:08.717; 10. LLADOS Joan (ESP, TM) 1:08.776

Η διαδρομή του Supermoto στην πίστα της Σπάρτης, έχει συνολικό μήκος 1300 μέτρων, 1200 άσφαλτο και 100 χώμα

Δείτε εδώ την διαμόρφωση

Δείτε το πρώτο σκέλος – πριν από λίγα λεπτά:

 

 

 

Noah Dettwiler - Από τις πολλαπλές καρδιακές ανακοπές στο συμβάν του Οκτωβρίου, επιστροφή στους αγώνες το 2026!

Ο Ελβετός στα πρόθυρα αδιανόητου come-back, την ώρα που πολλοί υπέθεταν πως δεν θα αγωνιζόταν ποτέ πια
Noah Dettwiler
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/1/2026

Ο Ελβετός Noah Dettwiler, πρώην αγωνιζόμενος της Moto3, έγινε γνωστός σε όλους λόγω του ακραίου ατυχήματος του στον γύρο της Sepang στις 26/10/2025, όταν σε τρομακτική σύγκρουσή του με τον Jose Antonio Rueda υπέστη πολλαπλά καρδιακά επεισόδια, με τους γιατρούς να καταφέρνουν δύσκολα να τον κρατήσουν στη ζωή. Κι όμως, ο Noah όχι μόνο κατάφερε να επιζήσει, αλλά σημείωσε ταχύτατη ανάρρωση, και τώρα, ακριβώς ΤΡΕΙΣ μήνες μετά το ατύχημα ανακοίνωσε την επιστροφή του στους αγώνες ΜΕΣΑ στο 2026!

Όταν μιλάμε για μυθικές επιστροφές αγωνιζομένων μετά από τρομακτικούς τραυματισμούς, αυτή του 20χρονου αναβάτη από την Ελβετία σίγουρα θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στην κορυφή. 

Στην ανακοίνωσή του ο Dettwiler μας ενημερώνει πως υπέγραψε με την Kuja Racing για να αγωνιστεί στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Supersport του 2026. "Είμαι πραγματικά χαρούμενος που ξεκινώ αυτή τη νέα περιπέτεια με την Kuja Racing", αναφέρει ο Ελβετός. "Γνωρίζω την ιστορία και τον επαγγελματισμό της ομάδας και είμαι πεπεισμένος ότι είναι το ιδανικό περιβάλλον για να δείξω τις δυνατότητές μου. Ανυπομονώ να ανέβω στη μοτοσυκλέτα, να γνωρίσω το πλήρωμα της ομάδας και να αρχίσουμε σκληρή δουλειά για να φέρουμε την ομάδα στις θέσεις που της αξίζουν. Ραντεβού στην πίστα!"

Ατύχημα

Θυμίζουμε πως στον γυρο αναγνώρισης του γύρου της Μαλαισίας τον Οκτώβριο του 2025, την ώρα που ο Dettwiler κινούνταν αργά στην άκρη της πίστας, εμβολίστηκε από πίσω από τον Rueda, ενώ ήταν τέτοια η σφοδρότητα της σύγκρουσης που και οι δυο τους υπέστησαν καρδιακή ανακοπή! Στη συνέχεια, ο μεν Rueda τη γλίτωσε σαφώς πιο ελαφριά, με χειρουργείο στο δεξί του χέρι, όμως οι γιατροί αναγκάστηκαν να αφαιρέσουν τη σπλήνα του Dettwiler, ο οποίος είχε χτυπήσει επιπλέον χέρι, πόδι, αυχένα και πνεύμονα...

Dettwiler

Ο Dettwiler παρέμεινε για αρκετές μέρες σε μονάδα εντατικής θεραπείας, πριν οι γιατροί τον ξυπνήσουν από το κώμα και του δώσουν λίγο μετά εξιτήριο ώστε να μπορέσει να επιστρέψει στη χώρα του, ξεκινώντας την εντυπωσιακή του ανάκαμψη.

Μάλιστα ο Paolo Simoncelli περίμενε τον Ελβετό στην ομάδα του στη Moto3 για το 2026, όμως τελικά ο Dettwiler απέρριψε την πρόταση όταν δεν ήταν σαφές πότε θα είχε αναρρώσει και δεν ήθελε να ξεκινήσει το εγχείρημα χωρίς να είναι σίγουρος για την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.

Εν τέλει η Sic58 υπέγραψε τον επίσης Ελβετό Leo Rammerstorfer για τη σεζόν Moto3 του 2026, ο Rueda ανεβαίνει φέτος στη Moto2 με την Red Bull KTM Ajo και περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε το ντεμπούτο του Dettwiler στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Supersport.

Ετικέτες