Aurora - Οι ελληνικές Rally μετατροπές στην EICMA 2019!

Κιτ μετατροπής “Made in Greece”
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/11/2019

Η Aurora, η ελληνική εταιρία που φτιάχνει κιτ μετατροπής σε Rally, έφερε στην EICMA την τελευταία της δημιουργία, το πανέμορφο 690 Enduro που στα χέρια της έγινε ένα κανονικό Rally, και μάλιστα με εμφάνιση άξια θαυμασμού πέρα από το καθαρά πρακτικό κομμάτι που εστιάζει η εταιρία. Με χρωματισμό που παντρεύει δύο κόσμους και πληθωρική εμφάνιση που απομακρύνεται πλήρως από κάθε τι που θυμίζει “Enduro”, το 690 που τους παραχώρησε η Motion 'N Style για να εξελίξουν επάνω του την νέα τους πρόταση, ολοκληρώθηκε λίγο πριν την Eicma περνώντας από το στάδιο των δοκιμών.

Οι Rally μοτοσυκλέτες της Aurora συναντούν τα Honda Monkey, ή αλλιώς DCR Junior της DNA καθώς και τα πολύτιμα φίλτρα της, αλλά και τo customizing κιτ της C-Racer και μαζί τους συμπληρώνουν την ελληνική πλευρά της φετινής EICMA!

Η Aurora, ξεκάθαρα εξαγωγική μιας κι αυτό που προσφέρει είναι απόλυτα εξειδικευμένο για την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, έρχεται για πρώτη φορά στην EICMA. Η απήχηση που έχουν οι μοτοσυκλέτες της στο πολυπληθές κοινό της μεγαλύτερης έκθεσης μοτοσυκλέτας αυτές τις ημέρες, δείχνει πως ήταν ένα πολύ σωστό βήμα, κι αναγκαίο εδώ που έχει φτάσει η πορεία της εταιρίας. Ανοίγοντας την γκάμα της σε περισσότερες μάρκες, η Aurora επεκτείνεται με γοργούς ρυθμούς και η παρουσία της στην σημαντική αυτή έκθεση ήταν πλέον αναγκαιότητα.

Καθίσαμε στο περίπτερό τους, σε κομβικό σημείο της έκθεσης, και είδαμε τον κόσμο να μαγνητίζεται από μακριά, μόλις το βλέμμα του έπεφτε επάνω στις εντυπωσιακές rally μοτοσυκλέτες. Δεν μπορούν όλοι να αναγνωρίσουν ένα κιτ μετατροπής σε Rally και βλέπουν από μακριά μία γυαλισμένη Dakar μοτοσυκλέτα, κάτι που δεν απέχει βέβαια πολύ μακριά από την πραγματικότητα, όπως θα θυμάστε από εδώ. Οι περισσότεροι επισκέπτες λοιπόν έβλεπαν από μακριά μία μοτοσυκλέτα που τους άρεσε χωρίς να ξεχωρίζουν αν είναι Husqvarna ή KTM και ερχόντουσαν να ρωτήσουν τι είναι αυτή η εξωτική κατασκευή που αντίκρυζαν.

Με ένα tablet στον έντονα βαμμένο πύργο οργάνων, φινίρισμα που παραπέμπει σε εργοστασιακή παραγωγή αλλά σχεδίαση και εμφάνιση που μόνο ένας μερακλής ιδιώτης θα είχε όρεξη να επενδύσει σε χρόνο για να την καταφέρει, οι Rally της Aurora ήταν αντικειμενικά οι ωραιότερες που υπήρχαν στην Eicma και όχι γιατί τις είχαν ετοιμάσει Έλληνες…

Όπως θα θυμάστε από εδώ, βασικό στοιχείο της Aurora είναι η ευκολία εγκατάστασης χωρίς την παραμικρή μόνιμη επέμβαση στην μοτοσυκλέτα, πράγμα που περιλαμβάνει και τα ηλεκτρικά! Μέχρι τώρα η εμφάνιση Rally συνοδευόταν από κομμένο πλαίσιο, τρύπες κτλ, μαζί με καλώδια που επίσης έπρεπε να κολληθούν. Πέρα από τον πύργο, τους αντάπτορες βάσεων και όλα όσα κατασκευάζουν οι ίδιοι, τα υπόλοιπα προέρχονται από εργοστασιακά ανταλλακτικά, τα οποία τα αγοράζουν σε πολύ καλή τιμή και μεταβιβάζουν το κέρδος στον τελικό πελάτη, ώστε να συμφέρει πραγματικά η απόκτηση του κιτ, τόσο από πρακτική άποψη και ευκολία τοποθέτησης, όσο και οικονομικά!

...τι έχουν φτιάξει οι άνθρωποι...

Πέντε λεπτά και ένα μόνο Allen χρειάζεσαι για να γδύσεις το 690 Rally! Η τεράστια ζελατίνα είναι φτιαγμένη από Nylon γιατί το Plexiglass και χαράσσεται και σπάει αφήνοντας κοφτερές άκρες. Τα ηλεκτρικά τα βάζεις και μόνος σου τόσο εύκολη που έχουν κάνει την εγκατάσταση, πράγμα που περιλαμβάνει και μία δεύτερη τρόμπα βενζίνης που σου επιτρέπει να διαλέγεις ποια χρησιμοποιείς, πρακτικά ελέγχοντας και την κατανομή βάρους.

Τα πάντα, κάθε λεπτομέρεια, είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και σε αυτή την νέα τους δημιουργία, ενώ με κάθε κιτ ο πελάτης λαμβάνει και όλες τις οδηγίες καθώς και ένα λεπτομερές video για να κάνει όλες τις εργασίες μόνος του.

Για την σέλα δεν το συζητάμε, το υλικό της είναι ειδική παραγγελία, θα το βρείτε σε άλλο κλάδο και σίγουρα δεν μπορείτε να το καταστρέψετε. Αποφεύγοντας τις πολλές λεπτομέρειες για να τις αναλύσουμε κατά την πλήρη δοκιμή, το θέμα είναι πως η εκπληκτική τους εμφάνιση είναι το τελευταίο και το κιτ της Aurora είναι σημαντικό γιατί φτιάχνεται για σκληρή αγωνιστική χρήση. Για αυτό το πράγμα προορίζεται και ό,τι κάνουν, οτιδήποτε σχεδιάζουν είναι προς αυτή την κατεύθυνση! Οι πελάτες της Aurora έχουν χρησιμοποιήσει το κιτ στα μεγαλύτερα rally του κόσμου, με το Dakar να συμπεριλαμβάνεται και οι δοκιμές που γίνονται πριν βγει για παραγωγή ένα κουστούμι είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι και με το 690 Rally που στόχος ήταν να μπορεί να συνεχίσει μετά από σφοδρή πτώση. Αυτό το καταφέρνουν με ζώνες παραμόρφωσης, με προσομοιώσεις και με αποτελεσματικότητα που προκύπτει από τους ίδιους τους πελάτες που τους στέλνουν φωτογραφίες μετά από πτώσεις σε αγώνες…

Το περίπτερο της Aurora στην φετινή EICMA ήταν κομμάτι ενός μεγάλου τετραγώνου που είχε δεσμεύσει ιταλικό περιοδικό, αφιερώνοντάς τους και μπόλικες σελίδες στο τεύχος για την ελληνική εταιρία. Για να τονίσουν τον διττό χαρακτήρα του 690 Rally, είχαν σχεδιάσει το γαλάζιο με το πορτοκαλί, δύο διαφορετικά στοιχεία της περιπέτειας, να χωρίζουν εικαστικά το θέμα ακολουθώντας με ακρίβεια την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, εκεί που η γραμμή της στάθμης του ρεζερβουάρ, καλείται να παίξει τον ίδιο ρόλο… Η απήχηση που είχαν ήταν εντυπωσιακή και πέρα από τις προσδοκίες κι έτσι η πορεία τους από εδώ και πέρα μπορεί να είναι μονάχα ανοδική…

Μέχρι στιγμής είχαν στην Aurora κιτ μετατροπής για τα 950/990 Adventure, και με το 690 ανοίγει ο δρόμος για μία απόλυτα αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Πλέον η γκάμα διαθέτει 9XO Rally – 690 XPLORER – 701 XPLORER – 701 RALLY LITE και φυσικά τoν καλύτερο roadbook μηχανισμό του κόσμου, τον ελληνικό Mk2 της Aurora!

 

 

 

 

 

 

Ετικέτες

Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!

Γιατί ένας ίππος δεν ισούται με την πραγματική δύναμη που έχει ένα άλογο
Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/3/2024

Η παγκόσμια ιστορία των κινητήρων και το πώς θα φτάσουν αυτοί στον τελικό ιδιοκτήτη, πείθοντάς τον να επενδύσει σε κάτι θορυβώδες με αμφιλεγόμενη αξιοπιστία -όπως ήταν τότε οι ατμομηχανές- ξεκινά με ένα φανταστικό κόλπο marketing που το λουζόμαστε ακόμη και σήμερα. Ο μεγάλος Σκοτσέζος εφευρέτης James Watt είναι ο άνθρωπος που μας έδωσε τον όρο ιπποδύναμη και καθόλου περίεργα, από το όνομά του έρχεται και το γνωστό σε όλους μας Watt. Και επειδή η ιπποδύναμη πάντα λάθος μετρούνταν και ακόμη λάθος παραμένει, είναι περίεργο που ήδη το 1889, 70 χρόνια μετά τον θάνατό του, δεν άλλαξαν τον συσχετισμό ώστε ένα Watt να ισούται με έναν ίππο, καθώς όπως θα δούμε στην πιο λεπτομερή αναφορά σχετικά με την προέλευση του όρου ιπποδύναμη, αυτό που τελικά μετράμε δεν έχει και μεγάλη συγγένεια με την πραγματικότητα.

Η πλέον βολική πρακτική για όλους μας θα ήταν κάθε μονάδα μέτρησης να είναι αυτό-επεξηγηματική ώστε πολύ γρήγορα να καταλαβαίνουμε τι έχουμε μπροστά μας. Διαφορετικά να είναι και κάτι απλό με το οποίο θα είναι εύκολο να γίνει η εμπειρική συσχέτιση πολύ εύκολα, όπως για παράδειγμα το κιλό, που πολύ γρήγορα μαθαίνει κανείς να σχηματίζει στο μυαλό του την εικόνα του πόσο βαρύ είναι ένα αντικείμενο που ζυγίζει δέκα κιλά. Έτσι και τώρα ξέρουμε εμπειρικά τι σημαίνει μία μοτοσυκλέτα με κινητήρα 100 ίππων και πώς ακριβώς θα διαφέρει από μία άλλη των 87 και μπορούν μάλιστα να φανταστούν όσοι δεν έχουν την εμπειρία για το πώς είναι μία μοτοσυκλέτα 200 ίππων, ωστόσο κανείς δεν έχει ιδέα τι σημαίνει ένας ίππος και τι είναι αυτό που τελικά μετράμε.

Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!
η πρώτη αναφορά που σχετίζει άλογα και μηχανές πηγαίνει πίσω στο 1702

Πολύ νωρίς στην ιστορία των κινητήρων με πρώτη αναφορά το βιβλίο του Thomas Savery  “The Miners Friend or an ENGINE to raise WATER by FIRE” που τυπώθηκε για πρώτη φορά στο Λονδίνο το 1702, περιεγράφηκε ο συσχετισμός του έργου του κινητήρα σε αναφορά με τα άλογα. Ο Savery ήταν μάλιστα και ο πρώτος που προσπάθησε να εμπορευτεί την ατμομηχανή. Ωστόσο η πρώτη εμπορικά διαθέσιμη σε εύρος ατμομηχανή ήταν του Thomas Newcomen το 1712 και ήταν καλή μόνο για αντλιοστάσια, δεν θα μπορούσε ποτέ να δουλέψει σε οχήματα.

Για αυτό και πατέρας των κινητήρων αυτών καθώς και του όρου ιπποδύναμη, ήταν ο Watt που στα τέλη του 1760 παρουσίασε μία εξαιρετικά βελτιωμένη ατμομηχανή πάνω στα σχέδια του Newcomen μηδενίζοντας τον κενό χρόνο στους κύκλους ψύξης – καύσης. Ο Watt ήταν ιδανική περίπτωση εφευρέτη γιατί κατείχε κάτι που στην ιστορία της ανθρωπότητας έχει υπάρξει ελάχιστες φορές. Εφευρέτες υπάρχουν άπειροι, αντίθετα από αυτό που πιστεύει ο κόσμος είναι το μόνο που δεν σπανίζει. Έμποροι και διαφημιστές επίσης σε πλεονάζοντα βαθμό. Αυτά τα δύο σε έναν άνθρωπο όμως, είναι σπάνιο. Διότι μία εφεύρεση στην απαρχή της έχει μόνο έναν πιστό, εκείνον που την κατασκεύασε. Για να ξεκινήσει η εμπορική της επιτυχία πρέπει να είναι τυχερός να βρει κάποιον που θα την προωθήσει σωστά και θα επενδύσει μέχρι να την μάθει περισσότερος κόσμος. Ακόμη πιο σπάνιο ο εφευρέτης να είναι και πλούσιος για να τα κάνει όλα μόνος του, συνήθως εκείνος που έχει τους πόρους δεν κάθεται να σπάσει το κεφάλι του με εφευρέσεις. Ο James Watt ήταν μία εξαιρετική περίπτωση γιατί είχε τον τρόπο να σκεφτεί εμπορικά, να κυνηγήσει την πώληση με τακτικές marketing αντί να γκρινιάζει δεξιά και αριστερά πως δεν τον βοηθά η πολιτεία…

Στο αχνό μονοπάτι που είχε ήδη χαραχθεί πριν από 60 χρόνια, πάτησε να ανοίξει δρόμο προσπαθώντας να τονώσει τις πωλήσεις της εφεύρεσης του και έτσι απευθύνθηκε και αυτός στα ορυχεία όπως είχε γίνει στο παρελθόν. Γρήγορα βρέθηκε να πρέπει να εξηγήσει γιατί η δική του μηχανή άξιζε τα περισσότερα χρήματα που ζητούσε έναντι των υπολοίπων και ανακάλυψε πως ήταν εξαιρετικά δύσκολο να δώσει τους ιδιοκτήτες ορυχείων να καταλάβουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Άλλαξε λοιπόν στρατηγική και στον επόμενο υποψήφιο πελάτη πήγε και του είπε πως η δική του μηχανή είναι η πρώτη στον κόσμο με δύναμη 10 αλόγων. Εξηγώντας του πως με μία μηχανή που δεν χρειάζεται διάλλειμα, δεν σταματά για τροφή και δεν κουράζεται, αντικαθιστά αμέσως δέκα άλογα. Επειδή ο Watt ήταν πρώτα από όλα ένας εφευρέτης και επιστήμονας, δεν σκόπευε να είναι αβάσιμος ο ισχυρισμός του, ήταν όμως εξαιρετικά χοντρο-υπολογισμένος υπερτονίζοντας το πόσα άλογα κέρδιζε ενώ και η ίδια η μονάδα μέτρησης ήταν παραπάνω από αυτό που στην πράξη μπορούσε να κάνει ένα άλογο.

Μιας και ο στόχος της εποχής ήταν τα ορυχεία ο Watt έβαλε δύο Shetland Πόνι, μία Σκωτσέζικη ράτσα που χρησιμοποιούσαν για αυτή την δουλειά, να τραβήξουν βάρος 100lb (45kg) από ένα πηγάδι βάθους 220 foot (67m) με ταχύτητα 2.5 μίλια την ώρα. Αυθαίρετα τελείως μετά από αυτό διπλασίασε τα μεγέθη κατά 50% θεωρώντας πως τα άλογα είναι πολύ πιο δυνατά από τα Σκωτσέζικα Πόνι ενώ σήμερα ξέρουμε πως στην πράξη δεν απέχουν πολύ και πως τα Πόνι αυτά έχουν την δύναμη 0,7 ενός αλόγου.

Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!
οι πρώτοι υπολογισμοί

Έτσι και αλλιώς κανένα άλογο δεν είναι ίδιο με όλα τα υπόλοιπα και εξ αρχής αυτή η μονάδα μέτρησης είναι λιγότερο βασισμένη στην επιστήμη από αυτό που θα έπρεπε, όμως ο στόχος δεν ήταν να μετρήσουν σωστά την δύναμη της ατμομηχανής αλλά να καταφέρουν να μαζέψουν παραγγελίες.

Ο James Watt τα κατάφερε εξαιρετικά σε αυτό τον τομέα ορίζοντας την ιπποδύναμη και δίνοντας έναν λόγο σε κάθε ιδιοκτήτη να κάνει την κίνηση αυτή και να απαλλαγεί από τα άλογα, που σε σύντομο χρονικό διάστημα οι ανταγωνιστές του μιλούσαν και εκείνοι για ιπποδύναμη καθιερώνοντας τον όρο.

Όχι μόνο αυτό αλλά η πρώτη μάχη της ιπποδύναμης έγινε ήδη από τα μέσα του 1770 με σχετικές δηλώσεις σχετικά, καθώς δεν ήταν εύκολο να μετρηθεί στην πράξη η αλήθεια, φανερώνοντας από πολύ νωρίς την πορεία που θα ακολουθούσε η ανθρωπότητα με τα νούμερα της ιπποδύναμης.

Η ιπποδύναμη το πρώτο κόλπο του marketing στην ιστορία: Ο απίστευτος Watt!
Λειτουργικό αντίγραφο της πρώτης μηχανής του Watt από Πανεπιστήμιο της Σκωτίας

Ευτυχώς όπως είπαμε ο James Watt ήταν αυτή η σπάνια περίπτωση εφευρέτη, επιστήμονα, εμπόρου και διαφημιστή, οπότε οι ισχυρισμοί του είχαν πραγματικό αντίκτυπο. Η δική του ατμομηχανή ήταν πράγματι πολύ καλύτερη παρότι οι αρχικές δοκιμές σε τραίνα που έγιναν αρκετά αργότερα, αποδείχτηκαν μια δύσκολη διαδικασία και κάπως επικίνδυνη για να μετακινείς επιβάτες. Στις αρχές του 1830 όμως μία τέτοια ατμομηχανή με σχετικά λίγες διαφορές και σωληνώσεις για το καζάνι που ήταν κάνες τουφεκίων έπιασε δουλειά στις ΗΠΑ ως το πρώτο δρομολόγιο με τραίνο με το marketing να διοργανώνει και αγώνα ενάντια σε άμαξα. Τα πάντα πήγαιναν βάση σχεδίου μέχρι που το καζάνι της ατμομηχανής ράγισε και χάνοντας πίεση έχασε λίγα μέτρα πριν, όμως αυτή η αρχική αποτυχία δεν στάθηκε εμπόδιο και οι ατμομηχανές επικράτησαν. Εξαιτίας τους ο κόσμος έμαθε την αξία των κινητήρων και αργότερα έδωσε βάση στα αυτοκίνητα με τον όρο ιπποδύναμη να συνεχίζει ακέραιος την πορεία του και να περνά και στις πρώτες μοτοσυκλέτες.

Πατέρας λοιπόν του όρου ο James Watt και ξεκίνημα της χρήσης του από την πρώτη στιγμή ανταγωνιστικά και με λίγο «τσίμπημα» προς τα πάνω σε σχέση με την πραγματικότητα. 264 χρόνια μετά και σχεδόν σε όλη την πορεία των 120 ετών που έχει γράψει η ιστορία των μοτοσυκλετών, οι παραπάνω βασικές αρχές για τον όρο «ιπποδύναμη» παραμένουν αμετάβλητες.