KTM ENDURO RANGE 2021: Ανανέωση!

Μικρές αλλαγές για το ΄21
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/6/2020

Υπό κανονικές συνθήκες ο εντουράς του ΜΟΤΟ, Κίμων Καράμπελας, θα έπρεπε τώρα να οδηγεί τα νέα Enduro της KTM για το 2021, καθώς παραδοσιακά τον Ιούνιο, η KTM παρουσιάζει την ανανέωση των χωμάτινων μοντέλων της. Εξαιτίας των περιστάσεων όμως, αυτή η παρουσίαση γίνεται ηλεκτρονικά και απλά περιμένουμε να έρθουν σύντομα στην Ελλάδα για να τα οδηγήσουμε στα Ελληνικά χώματα. Μέχρι τότε, ας δούμε τι αλλαγές μας φέρνει η σειρά EXC για το Enduro:

Τα μοντέλα που δέχονται τις αλλαγές, είναι τρία δίχρονα και τέσσερα τετράχρονα, με τα δίχρονα να είναι όλα TPI, να έχουν δηλαδή ψεκασμό στην τροφοδοσία.

KTM 150 EXC TPI / KTM 250 EXC TPI / KTM 300 EXC TPI είναι τα δίχρονα και KTM 250 EXC-F / KTM 350 EXC-F / KTM 450 EXC-F / KTM 500 EXC-F τα τετράχρονα. Επιπρόσθετα η σειρά ενισχύεται με τις εκδόσεις SIX DAYS, όπως και με το KTM 300 EXC TPI ERZBERGRODEO. Ακολουθώντας πιστά την οικογένεια SX από το motocross, τα EXC συνεχίζουν να εξελίσσονται παρόλο που σε αντίθεση με τα SX, ο ανταγωνισμός που υπάρχει στο Enduro, όχι μόνο δεν πλησιάζει τα δεδομένα του Motocross, αλλά βαίνει ολοένα μειούμενος.

Επιγραμματικά για το 2021, οι αλλαγές συγκεντρώνονται στο τρίπτυχο “κινητήρας, ανάρτηση και εμφάνιση», αν κι αυτό είναι αρκετά γενικό καθώς αφήνει εκτός μόνο το πλαίσιο. Και δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς, μετά την πολύ δυνατή ανανέωση της προηγούμενης χρονιάς. Πρακτικά δεν υπάρχουν τεράστιες διαφορές για φέτος, πέρα από ορισμένα «καλούδια», όπως στις αναρτήσεις. Για το 2021 το XPLOR της WP θα έχει πρόσθετη ρύθμιση προφόρτισης, πράγμα που ήταν ζητούμενο για τις άμεσες αλλαγές σε διαφορετικές καταστάσεις. Ο κινητήρας του 150 EXC έχει καινούριο πιστόνι που είναι πλέον χυτό, αντί για σφυρήλατο προσφέροντας αυξημένη αντοχή. Για τον ίδιο λόγο, για ακόμη μεγαλύτερη αξιοπιστία, τα 450 και 500 έχουν νέο άξονα στο κιβώτιο.

Ανανεωμένα είναι τα πλαστικά σε όλη την οικογένεια και μαζί και τα αυτοκόλλητα που φέρουν, με έμφαση -ακόμη μία φορά- την καθαρή και κομψή εμφάνιση. Η έκδοση SIX DAYS θα επεκταθεί σε όλα τα μοντέλα, εκτός από το 150 TPI ενώ οι χρυσές λεπτομέρειες της ERZBERGRODEO με το XX6 να δεσπόζει στο ρεζερβουάρ, κάνουν το 300TPI ποθητό και για λόγους εμφάνισης.

Τα TPI μοντέλα έχουν δεχθεί αλλαγές και στην διαχείριση, ενώ η θέση του κινητήρα στα τετράχρονα έχει επίσης αλλάξει τόσο όσο χρειάζεται για να μετακινηθεί το κέντρο βάρους, παράλληλα με τις υπόλοιπες αλλαγές εσωτερικά.

Τα SIX DAYS το 2021 έχουν επιλογή χαρτογράφησης, CNC πλάκες τιμονιού, τελικά εξατμίσεων, ζάντες και τιμόνι με λογότυπο SIX DAYS, ποδιά, λεβιέ εμπρός άξονα, ανεμιστήρα ψυγείο στα τετράχρονα, πίσω δισκόφρενο χωρίς διάτρηση, πλευστή δαγκάνα εμπρός, πορτοκαλί πλαίσιο και οδηγό αλυσίδας και διαφορετική σέλα.

KTM 300 EXC TPI ERZBERGRODEO έχει ότι και τα SIX DAYS και επιπρόσθετα: Ξεχωριστά γραφικά, Factory ζάντες με ανοδιωμένα κέντρα, χούφτες κλειστού τύπου, προστατευτικά ψυγείου, και ανεμιστήρα, προστασία δισκόφρενου, προστασία συμπλέκτη, ασφάλεια στο πίσω φρένο.

Μαζί με όλα τα παραπάνω, ανανεωμένη είναι και η σειρά Power Parts και Power Wear

Δείτε αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά - πατήστε στην φωτογραφία:

Ετικέτες

EnduroGP Πορτογαλίας 2025: Σε García και Verona οι νίκες στο Vila de Rei [VIDEO]

Διακοπή τη δεύτερη ημέρα λόγω δασικής πυρκαγιάς
EnduroGP-2025_Rnd
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/9/2025

Το πέμπτο Grand Prix της σεζόν 2025 στο Vila de Rei της Πορτογαλίας έκλεισε με ένταση, σκληρές μάχες και δραματική διακοπή της δεύτερης ημέρας λόγω πυρκαγιάς. Josep García και Andrea Verona πήραν από μία νίκη στο EnduroGP, με τον Ισπανό να παραμένει επικεφαλής στη βαθμολογία

Η Πορτογαλία υποδέχθηκε τους κορυφαίους του κόσμου με υψηλές θερμοκρασίες και σύννεφα σκόνης που δυσκόλεψαν τις ειδικές. Το Vila de Rei, γνωστό για τις σκληρές πέτρινες διαδρομές και τα απότομα υψομετρικά, έβαλε σε δοκιμασία την αντοχή και την υπομονή όλων.


Ο García μπήκε στον γύρο με διαφορά ασφαλείας, αλλά ο Verona δεν ήταν διατεθειμένος να παραδώσει τα όπλα, κρατώντας τελικά ζωντανές τις ελπίδες του.

EnduroGP-2025_Rnd

Ημέρα 1 – Κυριαρχία García

Ο αναβάτης της KTM ήταν ασταμάτητος στο ξεκίνημα, κερδίζοντας τις περισσότερες ειδικές και ανοίγοντας την διαφορά από τον ανταγωνισμό. Ο Verona πάλεψε σκληρά αλλά έμεινε δεύτερος, ενώ ο νεαρός Zach Pichon εντυπωσίασε με τρίτη θέση.

EnduroGP-2025_Rnd5

Αποτελέσματα 5ου γύρου Πορτογαλίας –Ημέρα 1 (Σάββατο)

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Josep García

KTM

1:03:09.70

2

Andrea Verona

GASGAS

1:03:28.16

3

Zach Pichon

TM MOTO

1:03:36.97

4

Hamish Macdonald

Sherco

1:04:13.91

5

Morgan Lesiardo

Triumph

1:04:25.96

6

Theo Espinasse

Sherco

1:04:31.74

7

Albin Norrbin

Fantic

1:04:33.81

8

Jeremy Sydow

Sherco

1:04:47.76

9

Samuele Bernardini

Honda

1:04:57.99

10

Max Ahlin

KTM

1:05:01.42

 

EnduroGP-2025_Rnd5

Ημέρα 2 – Αντεπίθεση Verona και φωτιά στα δάση

Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με τον Ιταλό της GASGAS να ανεβάζει ρυθμό, πιέζοντας τον García και κλέβοντας την πρωτοπορία. Το απόγευμα, αγώνας και πρόγραμμα διακόπηκαν λόγω δασικής πυρκαγιάς στην περιοχή. Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα επικυρώθηκαν και ο Verona πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο GP Πορτογαλίας.

Αποτελέσματα 5ου γύρου Πορτογαλίας –Ημέρα 2 (Κυριακή)

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Andrea Verona

GASGAS

40:14.76

2

Josep García

KTM

40:21.36

3

Zach Pichon

TM MOTO

40:32.80

4

Hamish Macdonald

Sherco

40:56.50

5

Mikael Persson

Triumph

41:00.55

6

Morgan Lesiardo

Triumph

41:02.76

7

Theo Espinasse

Sherco

41:17.20

8

Albin Norrbin

Fantic

41:21.48

9

Max Ahlin

KTM

41:25.09

10

Antoine Magain

Sherco

41:26.15

EnduroGP-2025_Rnd5

Μετά την Πορτογαλία, ο García διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στη βαθμολογία EnduroGP με 29 βαθμούς διαφορά από τον Verona και τον Pichon να ακολουθεί κατά πόδας, δύο μόλις βαθμούς πίσω. Η μάχη για τον τίτλο μπαίνει στην τελική ευθεία με Ιταλία και Γερμανία να απομένουν.

EnduroGP-2025_Rnd5

Θέση

Αναβάτης

Μοτοσυκλέτα

Βαθμοί

1

Josep Garcia

KTM

186

2

Andrea Verona

GASGAS

157

3

Zach Pichon

TM MOTO

155

4

Hamish Macdonald

Sherco

116

5

Mikael Persson

Triumph

96

6

Antoine Magain

Sherco

87

7

Samuele Bernardini

Honda

79

8

Morgan Lesiardo

Triumph

57

9

Albin Norrbin

Fantic

55

10

Nathan Watson

Beta

53