FIM SuperEnduro 2024, Ουγγαρία - Πέντε στα πέντε ο βασιλιάς του σπορ Billy Bolt με Husqvarna [VIDEO]

Στους 33 βαθμούς η διαφορά από τον Walker, με δύο γύρους να απομένουν για το φινάλε
motomag FIM SuperEnduro 2024, Ουγγαρία – Πέντε στα πέντε ο Bolt με Husqvarna [VIDEO]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

5/2/2024

Η φράση “τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου” περιγράφει ακριβώς τα όσα είδαμε στον αγώνα του SuperEnduro στην Ουγγαρία, καθώς ο αναβάτης της Husqvarna Factory Racing, Billy Bolt με το FE 350 κατάφερε να κάνει το πέντε στα πέντε, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τη βαθμολογική του διαφορά από τον δεύτερο Jonny Walker.

Όπως και στους προηγούμενους 4 γύρους, ο Bolt δεν ήταν ταχύτερος στη διαδικασία SuperPole -το έχει μάλλον για γούρι να μην κερδίζει ώστε να κερδίζει στους κυρίως αγώνες-, με τον μεγάλο του αντίπαλο Walker να του κλέβει την μπουκιά από το στόμα με την Beta.

FIM SuperEnduro 2024, Ουγγαρία – Πέντε στα πέντε ο Bolt με Husqvarna [VIDEO]

Μπορεί ο Walker να είχε ένα πλεονέκτημα στον πρώτο αγώνα ωστόσο αυτό εξανεμίστηκε όταν έπεσαν οι μπάρες. Ο Bolt ήταν ταχύτερος όλων, καταφέρνοντας να πάρει το Holeshot, με τον Βρετανό να έχει ως στόχο να καθαρίσει την “μπουγάδα” από νωρίς. Ο Walker ο οποίος είχε "κολλήσει στην κίνηση" είχε χάσει κάποιες θέσεις στους πρώτους γύρους του αγώνα, με τον Manuel Lettenbichler (KTM) να έχει ανέβει αυτός με τη σειρά του στη δεύτερη θέση.

Στη συνέχεια ο αναβάτης της KTΜ θα είχε μία πτώση η οποία άνοιξε τον δρόμο για τον Πορτογάλο αναβάτη της GASGAS Diogo Vieira. Και ενώ όλα έδειχναν να πάνε βάση σχεδίου για τον Bolt, είχαμε το δράμα των προσπεράσεων. Ο αναβάτης της Husqvarna στην προσπάθεια του να ρίξει γύρο στον Lettenbichler είχε τη στιγμή του. Στο εμπόδιο με τους κορμούς ο αναβάτης της KTM έπεσε, με τον Bolt να περνά από πάνω του χωρίς να τον ακουμπήσει αλλά στο τέλος να πέφτει και αυτός. Ο Βρετανός μπορεί να απέφυγε τα χειρότερα ωστόσο χτύπησε το ήδη τραυματισμένο του αριστερό πόδι και αυτό θα δυσκόλευε τη συνέχεια για τον ίδιο.

Η διαφορά που είχε δημιουργήσει ο Bolt από τους υπόλοιπους ήταν τέτοια που παρά την πτώση που είχε πέρασε τη γραμμή του τερματισμού πρώτος, πανηγυρίζοντας μια νίκη που όπως φάνηκε ήταν περιπετειώδης. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Walker, με τον Vieira να συμπληρώνει το βάθρο.

FIM SuperEnduro 2024, Ουγγαρία – Πέντε στα πέντε ο Bolt με Husqvarna [VIDEO]

Στον δεύτερο αγώνα ο Vieira ξεκίνησε καλύτερα όλων με τον Πορτογάλο να κερδίζει το Holeshot. O αναβάτης της GASGAS κρατούσε την πρωτοπορία ωστόσο ο Bolt ως συνήθως θα ξεκινούσε την τακτική αντεπίθεσης μετά το μισό του αγώνα, ενώ ούτε ο πόνος στο αριστερό του πόδι ήταν ικανός για να ανακόψει την πορεία του προς τη δεύτερη νίκη της βραδιάς. Ο Bolt πέρασε λίγο αργότερα τον Vieira, κατακτώντας και τη δεύτερη νίκη στην Ουγγαρία. Ο Vieira είχε στο μυαλό του να τερματίσει στο βάθρο και αυτό τελικά έκανε. O Πορτογάλος κατάφερε να αφήσει πίσω του τον τρίτο Mitch Brightmore της GASGAS. Καθόλου καλά δεν κύλησε ο δεύτερος αγώνας για τον Walker με τον Βρετανό να τερματίζει στη πέμπτη θέση.

Στον τελευταίο αγώνα της βραδιάς ο πρωταγωνιστής ήταν και πάλι ένας. Ο Billy Bolt ήθελε να φύγει από την Ουγγαρία κάνοντας το απόλυτο και αυτό εν τέλει έκανε. Ο αναβάτης της Husqvarna μπορεί να είδε τους Walker και Lettenbichler να βρίσκονται μπροστά του στα πρώτα στάδια του αγώνα ωστόσο αυτό άλλαξε πολύ γρήγορα. Ο Bolt βρέθηκε στην κορυφή αφού ξεπέρασε το εμπόδιο των δύο αυτών αναβατών, με τον Βρετανό να κερδίζει και τον τρίτο αγώνα στην Ουγγαρία, κάνοντας το πέντε στα πέντε στο φετινό πρωτάθλημα.

FIM SuperEnduro 2024, Ουγγαρία – Πέντε στα πέντε ο Bolt με Husqvarna [VIDEO]

Με τη νίκη του αυτή ο Bolt αύξησε και άλλο τη βαθμολογική του διαφορά από τον Walker με δύο γύρους -Βουλγαρία, Αγγλία- ακόμη να απομένουν για το φινάλε του πρωταθλήματος. Το βάθρο του τρίτου αγώνα της βραδιάς συμπλήρωσαν οι Walker και Lettenbichler, με το τελικό βάθρο του αγώνα της Ουγγαρίας να αποτελείται από τους Billy Bolt, Jonny Walker και Diogo Vieira.

O Billy Bolt δήλωσε: “Ξεκίνησα καλά αλλά χτύπησα πάλι το τραυματισμένο μου πόδι. Πονούσα αρκετά αλλά κατάφερα να κερδίσω. Αύξησα το προβάδισμα μου στο πρωτάθλημα και αυτό είναι το σημαντικό.”

Ετικέτες

EnduroGP, Πορτογαλία – Ο Garcia κρατά την πρωτιά παρά την αντίσταση του Pichon

O πρωταθλητής Josep Garcia ήταν για μια φορά ακόμη ο κερδισμένος του τριημέρου
Josep Garcia
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro οδηγήθηκε στην Πορτογαλία και την περιοχή της πόλης Fafe για τον πρώτο από δύο συνεχόμενους γύρους στο ίδιο μέρος, καθώς ολοκληρώθηκε το πρώτο μισό της χρονιάς.

Ο πρωταθλητής του 2025, Josep Garcia (KTM) ξεκίνησε νικηφόρα από το βράδυ της Παρασκευής (12/6) και το Akrapovic Super Test, με δεύτερο τον Zach Pichon (ΤΜ) και τρίτο τον Max Ahlin (Honda).

Κατά την πρώτη μέρα του διήμερου κυρίως αγώνα, Σάββατο 13/6, με κάμποση ζέστη και εντελώς ξηρές συνθήκες με πολλή σκόνη, ο Garcia πήρε τη νίκη της ημέρας, με τον Pichon να τερματίζει δεύτερος μετά από αντεπίθεση στις τρεις τελευταίες δοκιμασίες της, ενώ τρίτος κατετάγη ο Andrea Verona (KTM).

Η κυριακάτικη δράση (14/6) έγινε σε πιο ανεκτές συνθήκες, καθώς η έντονη ζέστη του Σαββάτου είχε υποχωρήσει λίγο, ενώ μια βροχή τα ξημερώματα βάρυνε ελαφρώς το έδαφος και περιόρισε τη σκόνη.

Αυτή τη φορά ωστόσο ήταν ο Pichon αυτός που ξεχώρισε από την αρχή και, παρά την έντονη πίεση του Garcia, ο Γάλλος της TM Racing κατάφερε να μείνει μπροστά και για οκτώ δευτερόλεπτα να πάρει τη νίκη της ημέρας, με δεύτερο τον Garcia και τρίτο τον Steve Holcombe (Honda) – ο οποίος είχε εγκαταλείψει από μηχανική βλάβη την προηγούμενη μέρα.

Έτσι ο Garcia πρακτικά ενίσχυσε τη θέση του στην κορυφή της κατάταξης φτάνοντας στους 149, με τον Verona να παραμένει δεύτερος με 127 και τον Pichon να πλησιάζει ελάχιστα στους 108 βαθμούς.

Ας δούμε τι έγινε σε κάθε κατηγορία χωριστά:

Josep Garcia
Josep Garcia

Ε1

Ο Garcia ήταν ο νικητής και τις δύο μέρες, συνεχίζοντας το αήττητο σερί του για φέτος. Δεύτερος κατετάγη ο Morgan Lesiardo (Triumph) και τρίτος ο Antoine Magain (Sherco).

Ε2

Η σπουδαία εμφάνιση του Pichon στη Fafe σήμανε τη νίκη του και στην κατηγορία όπου μονομαχεί με τον Verona, ο οποίος περιορίστηκε στη δεύτερη θέση με τρίτο τον Hamish McDonald (Sherco).

endurogp
Από αριστερά: Josep Garcia, Zach Pichon, Steve Holcombe

Ε3

Ο Theo espinasse (Fantic) πήρε μιαν αναπάντεχη νίκη στην Πορτογαλία κερδίζοντας την πρώτη μέρα και τερματίζοντας πέμπτος τη δεύτερη. Πίσω του ισοβάθμησαν ο Brad Freeman (Beta) που παραμένει πρωτοπόρος στην κατάταξη της Ε3, ο Albin Norbbin (Husqvarna) και ο Julien Roussaly (Sherco), ενώ ο άτυχος της ημέρας ήταν δίχως άλλο ο Holcombe που με το μηδενικό του Σαββάτου λόγω βλάβης έμεινε λίγο πιο πίσω στην κατάταξη της κατηγορίας.

Rachel Gutish
Rachel Gutish

Γυναίκες

H Αμερικανίδα Rahcel Gutish (Rieju) κυριάρχησε και τις δύο μέρες του αγώνα και έφυγε με το μέγιστο των βαθμών από τη Fafe, ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισε η Καναδέζα Shelby Turner (Triumph) στην πρώτη της φετινή συμμετοχή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και τρίτη η Αγγλίδα Rosie Rowett (Rieju).

Ο επόμενος γύρος του EnduroGP θα επιστρέψει στη Fafe της Πορτογαλίας για έναν ακόμη αγώνα το ερχόμενο σαββατοκύριακο, 19-21/6.

Ετικέτες