Red Bull Romaniacs 2024 – O Kabakciev με Sherco κερδίζει τη δεύτερη μέρα, o Tarres με Tenere γράφει ιστορία [VIDEO]
Για πρώτη φορά δικύλινδρη On-Off μοτοσυκλέτα τερματίζει στη Silver κατηγορία και τη δεύτερη ημέρα
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
26/7/2024
Η δεύτερη ημέρα του Red Bull Romaniacs κατά κοινή ομολογία δεν ήταν τόσο δύσκολη όσο η χθεσινή ωστόσο η βραδινή βροχή που έπεσε έκανε το τερέν αρκετά γλιστερό. Τις συνθήκες αυτές εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο ο Teodor Kabakchiev ο οποίος με το Sherco SE 300 κατάφερε να είναι ο νικητής της ημέρας ανεβαίνοντας παράλληλα στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης.
Ο χαμένος της δεύτερης ημέρας όπως φάνηκε ήταν ο πρωτοπόρος του αγώνα, Manuel Lettenbichler. O αναβάτης της ΚΤΜ είχε το δύσκολο έργο να ανοίγει τον δρόμο ξεκινώντας πρώτος, κάτι το οποίο δεν τον βοήθησε όπως φάνηκε. Το ΚΤΜ 300 EXC δυσκολευόταν να βρει πρόσφυση στα γλιστερά ανηφορικά κομμάτια κάτι που σήμαινε πως έχανε συνεχώς χρόνο. Ταχύτερος όλων ήταν ο Kabakchiev ο οποίος με το Sherco SE 300 κατάφερε να εκμεταλλευτεί την σειρά εκκίνησης καθώς ξεκινούσε πέμπτος.
Έχοντας καλύτερη πρόσφυση και ταχύτερο ρυθμό από όλους o Kabakchiev τερμάτισε τη δεύτερη ημέρα στην πρώτη θέση κερδίζοντας ταυτόχρονα τρεις θέσεις, σκαρφαλώνοντας στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Τρίτος τόσο στη γενική όσο και κατά τη διάρκεια της ημέρας ήταν ο Mario Roman με το Sherco SE 300. Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο Michael Walkner με GASGAS EC 300, με τον Wade Young να συμπληρώνει την πεντάδα με GASGAS 300.
Ιστορία στο Red Bull Romaniacs γράφει ο Pol Tarres με το Yamaha Tenere 700. O γιγαντόσωμος αναβάτης της ιαπωνικής εταιρείας έγινε ο πρώτος αναβάτης ο οποίος τερμάτισε τη δεύτερη ημέρα του Red Bull Romaniacs με δικύλινδρη On-Off μοτοσυκλέτα στην κατηγορία Silver. O Tarres -που πέρυσι είχε συμμετάσχει στην πιο εύκολη κατηγορία Bronze- δίνει μάχη στα δύσκολα εδάφη της Ρουμανίας απέναντι στα ελαφριά αγωνιστικά Enduro, φιγουράροντας στην 41η θέση της κατηγορίας του.
Καλά κύλησε η ημέρα και για τις ελληνικές συμμετοχές. Οι Δημήτριος Καζάκης (Silver), Λεωνίδας Λεοντιάδης (Bronze), Κωνσταντίνος Δημητρίου (Iron), Δημήτρης Μάργος (Iron), Βασίλης Στεργιόπουλος (Iron), Μιχάλης Κεφερλής (Iron) και Παναγιώτης Κώτσος (Atom) τερμάτισαν χωρίς απρόοπτα με τους ίδιους να προετοιμάζονται για τη συνέχεια του αγώνα.
EnduroGP Πορτογαλίας II: Απόλυτος κυρίαρχος ο Josep Garcia
Παγκόσμια πρωταθλήτρια η Rachel Gutish στη Fafe
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
22/6/2026
Το δεύτερο συνεχόμενο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στη Fafe της Πορτογαλίας επιβεβαίωσε την κυριαρχία του Josep Garcia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP 2026, με τον Ισπανό της KTM να πετυχαίνει το απόλυτο των νικών στον πέμπτο γύρο της χρονιάς και να αυξάνει σημαντικά το προβάδισμά του στη βαθμολογία. Παράλληλα, η Rachel Gutish εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Γυναικών, ενώ η Shelby Turner συνέχισε να εντυπωσιάζει κατακτώντας και τις δύο νίκες του διημέρου.
Οι συνθήκες στη Fafe παρέμειναν εξαιρετικά δύσκολες, με υψηλές θερμοκρασίες, σκληρές ειδικές διαδρομές που είχαν ήδη καταπονηθεί από δύο συνεχόμενα Grand Prix και σύννεφα σκόνης να δυσκόλευαν ακόμη περισσότερο τους αναβάτες. Για να περιοριστούν οι επιπτώσεις της ζέστης, οι αγώνες του Σαββάτου ξεκίνησαν μία ώρα νωρίτερα από το συνηθισμένο.
Ο Garcia έφτασε στην Πορτογαλία αποφασισμένος να απαντήσει μετά την ήττα που γνώρισε στον προηγούμενο αγώνα και από τα πρώτα μέτρα έδειξε τις διαθέσεις του. Ο αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο Extreme Test και έκτοτε παρέμεινε στην πρωτοπορία.
Παρότι ο Andrea Verona κατάφερε να μειώσει προσωρινά τη διαφορά κερδίζοντας τόσο το Enduro Test όσο και το Cross Test στον πρώτο γύρο, ο Garcia είχε πάντοτε την απάντηση. Στην τελική φάση του αγώνα ανέβασε ξανά τον ρυθμό του και εξασφάλισε τη νίκη στο EnduroGP, με τον Verona να διατηρεί τη δεύτερη θέση για μόλις δύο δέκατα του δευτερολέπτου απέναντι στον εξαιρετικό Zach Pichon.
Ο Γάλλος της TM βρέθηκε σε θέση να διεκδικήσει ακόμη και τη δεύτερη θέση, όμως ένα κακό πέρασμα από το τελευταίο Extreme Test του κόστισε πολύτιμο χρόνο. Παρά τις δύο συνεχόμενες νίκες στις τελευταίες ειδικές διαδρομές της ημέρας, δεν κατάφερε να ανατρέψει την κατάσταση και ολοκλήρωσε τρίτος.
Τέταρτος τερμάτισε ο Βρετανός Steve Holcombe, ο οποίος συνδύασε το αποτέλεσμα αυτό με νίκη στην κατηγορία Enduro3, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Hamish Macdonald.
Η εικόνα δεν άλλαξε ούτε τη δεύτερη ημέρα. Παρά το γεγονός ότι ο ίδιος δήλωσε πως δεν αισθανόταν στο 100%, ο Garcia κυριάρχησε ξανά και πέτυχε τη δεύτερη νίκη του Σαββατοκύριακου με διαφορά 31 δευτερολέπτων από τους αντιπάλους του.
Πίσω του εξελίχθηκε μία συναρπαστική μάχη ανάμεσα στους Macdonald, Pichon και Holcombe. Ο πρώτος πραγματοποίησε ίσως την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του με τη μοτοσυκλέτα της Sherco, ανεβαίνοντας από την πέμπτη θέση στη δεύτερη και κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία Enduro2.
Ο Pichon κατάφερε να κρατήσει την τρίτη θέση στο EnduroGP για μόλις τρία δευτερόλεπτα απέναντι στον Holcombe, ο οποίος περιορίστηκε στην τέταρτη θέση της γενικής αλλά πανηγύρισε ακόμη μία νίκη στην Enduro3.
Ο Verona έχασε πολύτιμο χρόνο μετά από πτώση στο απαιτητικό Extreme Test και τελικά τερμάτισε πέμπτος, συμπληρώνοντας το βάθρο της Enduro2 πίσω από τους Macdonald και Pichon.
Ο Garcia αποχωρεί από την Πορτογαλία με προβάδισμα 34 βαθμών στην κατάταξη του EnduroGP απέναντι στον Verona, ενώ στην Enduro1 η διαφορά έχει αυξηθεί στους 43 βαθμούς. Αντίθετα, η μάχη στην Enduro3 παραμένει ανοιχτή, με τον Brad Freeman να προηγείται πλέον μόλις κατά έναν βαθμό του Albin Norrbin και δύο του Holcombe.
Στην κατηγορία Junior, ο Leo Joyon συνέχισε να δείχνει όλο και πιο άνετος πάνω στην Triumph. Ο Γάλλος κατέκτησε τη νίκη το Σάββατο, πετυχαίνοντας τη δεύτερη συνολική του επικράτηση στη σεζόν, μπροστά από τους Romain Dagna και Alberto Elgari.
Την Κυριακή όμως ο Elgari επέστρεψε στην κορυφή. Ο Ιταλός της TM Moto άντεξε στην πίεση του Joyon μέχρι το τέλος και πήρε τη νίκη, με τον Γάλλο να ακολουθεί στη δεύτερη θέση και τον Thibaut Giraudon να ολοκληρώνει το βάθρο.
Στην κατηγορία Youth, ο Pietro Scardina συνέχισε την ασταμάτητη πορεία του προς τον τίτλο. Ο νεαρός Ιταλός κέρδισε και τις δύο ημέρες του αγώνα, αφήνοντας πίσω του τον Valentin Mersin και τον Simone Cagnoni, ενώ πλέον θεωρείται το απόλυτο φαβορί για την κατάκτηση του πρωταθλήματος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και η κατηγορία Γυναικών, όπου η Shelby Turner συνέχισε να γράφει ιστορία. Η Καναδή, που μόλις πριν από μία εβδομάδα συμμετείχε ως wildcard, πέτυχε την πρώτη της νίκη σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το Σάββατο, χαρίζοντας στον Καναδά την πρώτη επιτυχία στην ιστορία του θεσμού.
Η Turner κυριάρχησε από την αρχή του αγώνα και τερμάτισε σχεδόν μισό λεπτό μπροστά από τη Rachel Gutish, με την Πορτογαλίδα Joana Gonçalves να πανηγυρίζει το πρώτο της βάθρο μπροστά στο κοινό της πατρίδας της.
Την Κυριακή η μάχη Turner-Gutish εξελίχθηκε σε πραγματικό ντέρμπι. Η Αμερικανίδα ξεκίνησε καλύτερα, όμως η Turner βρήκε τον ρυθμό της στη συνέχεια και πέρασε μπροστά. Η Gutish μείωσε τη διαφορά στα τελευταία τεστ, όμως η Καναδή άντεξε στην πίεση και πήρε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της.
Η δεύτερη θέση ήταν πάντως αρκετή για τη Rachel Gutish ώστε να εξασφαλίσει και μαθηματικά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Γυναικών έναν αγώνα πριν από το φινάλε της χρονιάς στην Ουαλία. Έτσι η αναβάτρια της RIEJU κατέκτησε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας της, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της στη φετινή σεζόν.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP συνεχίζεται στις 17-19 Ιουλίου με τον έκτο γύρο της χρονιάς στο Saint-Agrève της Γαλλίας, όπου ο Garcia θα προσπαθήσει να διατηρήσει το ισχυρό προβάδισμα που έχτισε στην Πορτογαλία και να κάνει ακόμη ένα αποφασιστικό βήμα προς τον τίτλο.