Αλλάζει χέρια η Εγνατία Οδός, αυξήθηκαν κατά 33% τα διόδια, οι τιμές για μοτοσυκλέτα [VIDEO]

Σταδιακά θα δούμε αυξήσεις έως και 120% ενώ παράλληλα καταργούνται οι δωρεάν μετακινήσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους άνεργους
motomag Αλλάζει χέρια η Εγνατία Οδός, έρχονται αυξήσεις στα διόδια [VIDEO]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

29/3/2024

Το σίριαλ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ολοκληρώθηκε, καθώς υπεγράφη η σύμβαση ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ (75%) – EGIS PROJECTS SA (25%) για την 35ετή παραχώρηση του οδικού άξονα, με μεγάλη αύξηση στα διόδια που ξεκίνησε ήδη να ισχύει.

Τις προηγούμενες ημέρες υπεγράφη και η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) από τους υπουργούς Υποδομών και Οικονομίας που προέβλεπε την αύξηση στις τιμές των διοδίων της Εγνατίας.

Η υπογραφή της σύμβασης για την αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του οδικού άξονα, ενώ προβλέπει πως οι υποδομές του οδικού άξονα θα αναβαθμιστούν, καθώς για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί βαριά συντήρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων, οι οποίες έχουν συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα και συνδέουν την Ελλάδα με την Αλβανία, τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία. Παράλληλα, εντός πέντε έτων από την έναρξη της παραχώρησης θα ολοκληρωθούν επενδύσεις άνω των 420 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του οδικού άξονα και την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων. Μεταξύ των έργων περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του οδικού άξονα Χαλάστρα – Εύζωνοι ώστε να αποκτήσει τεχνικές προδιαγραφές κλειστου αυτοκινητόδρομου, ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα κατοίκων και φορέων της Κεντρικής Μακεδονίας. Κατά τη διάρκεια των 35 ετών της σύμβασης παραχώρησης προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες βαριάς συντήρησης συνολικού κόστους 1,8 δισ. ευρώ. Οι εργασίες αυτές αφορούν κυρίως αντικαταστάσεις ασφαλτικών και οδοστρωμάτων, βαριά συντήρηση τεχνικών έργων (γέφυρες, σήραγγες) αντικαταστάσεις οριζόντιας και κάθετης σήμανσης (πινακίδες, διαγράμμιση) και αντικατάσταση μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας. Η Σύμβαση προβλέπει απίσης την κατασκευή και 16 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και 12 σύγχρονων χώρων στάθμευσης και αναψυχής κατά μήκος του οδικού άξονα. 

Την ίδια στιγμή, η Σύμβαση Παραχώρησης άνοιξε τον δρόμο για να αυξηθούν οι τιμές των διοδίων από τα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο, που ίσχυε μέχρι σήμερα στα 0,04 ευρώ από εδώ και πέρα, ενώ τα επόμενα χρόνια θα φτάσει την τιμή των υπόλοιπων αυτοκινητόδρομων (0,065 ευρώ ανά χιλιόμετρο) ενώ θα καταργηθούν οι δωρεάν μετακινήσεις για τις τοπικές κοινωνίες και τους άνεργους.

Η κοινοπραξία θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων καθώς και των τριών κάθετων αξόνων συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων. Το ποσό που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο με την υπογραφή της σύμβασης φτάνει το 1,4 δις ευρώ, ενώ η συνολική αξία της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 2,7 δις ευρώ μαζί με τις υποχρεωτικές επενδύσεις που θα γίνουν και τα αναμενόμενα έσοδα από τη λειτουργία του.

Όσον αφορά στη μοτοσυκλέτα, οι αυξήσεις για την ώρα έφτασαν το 33%, με το πήγαινε-έλα στην Εγνατία Οδό να κοστίζει πλέον 45,2 ευρώ.

Αλλάζει χέρια η Εγνατία Οδός, έρχονται αυξήσεις στα διόδια [VIDEO]

Ωστόσο ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατία Οδός Α.Ε. είναι από την πρώτη στιγμή αντίθετος στην παραχώρηση. Μάλιστα δημοσίευσαν οικονομοτεχνική μελέτη σε μια προσπάθεια να τεκμηριώσουν ότι μόνο η δημόσια διαχείριση προασπίζεται το πραγματικό Δημόσιο Συμφέρον. Παράλληλα, στον επίσημο λογαριασμό του Συλλόγου στο YouTube δημοσιεύτηκε ντοκιμαντέρ μικρής διάρκειας όπου αναλύονται οι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να δοθεί η Εγνατία Οδός σε ιδιώτες.

Ενόψει της υπογραφής τής σύμβασης, ο Σύλλογος προέβη σε 24ωρη απεργία την Παρασκευή 29 Μαρτίου η οποία διεξήχθη στην είσοδο του Υπουργείου Μακεδονίας.

DiodiaΑλλάζει χέρια η Εγνατία Οδός, έρχονται αυξήσεις στα διόδια, στα 45,2 ευρώ το πήγαινε έλα για μοτοσυκλέτα [VIDEO]

Μοτοσυκλετιστής σκοτώθηκε στην Αττική Οδό – Συγκρούστηκε με περιπολικό που έλεγχε φορτηγό

Τραγικό ατύχημα με μοιραία κατάληξη για έναν μοτοσυκλετιστή το μεσημέρι της Τετάρτης 20 Μαΐου
LEA
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/5/2026

Το θανατηφόρο τροχαίο συνέβη στο ρεύμα της Αττικής Οδού με κατεύθυνση προς Ελευσίνα και μερικές εκατοντάδες μέτρα πριν τα διόδια της Ανθούσας, όταν μοτοσυκλετιστής που κινούταν επί του αυτοκινητόδρομου χτύπησε με το τιμόνι του τον καθρέπτη περιπολικού της Αστυνομίας που ήταν σταματημένο στη ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) διεξάγοντας έλεγχο σε ένα φορτηγό.

Χτυπώντας στον καθρέπτη ο άτυχος μοτοσυκλετιστής έχασε τον έλεγχο του οχήματός του και έπεσε πάνω στο σταθμευμένο φορτηγό, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

Οι διασώστες που έσπευσαν στον σημείο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ δυστυχώς δεν μπόρεσαν να κάνουν κάνουν κάτι για τον μοτοσυκλετιστή.

Για το συμβάν διενεργείται έρευνα από την Τροχαία Αττικής Οδού, προκειμένου να διαλευκανθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το μοιραίο, ενώ για αρκετή ώρα μετά καταγράφονται καθυστερήσεις της τάξης της μισής ώρας στο ρεύμα της Αττικής Οδού προς Ελευσίνα, από τον κόμβο της Παιανίας έως τον κόμβο Μαραθώνος.