Ανανεώνεται ο κινητήρας των GSX-R και V-Strom 250!

Νέες πατέντες κατέθεσε η Suzuki
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2020

Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, οι προδιαγραφές Euro5 είναι ήδη σε ισχύ και το 2020 είναι η τελευταία χρονιά για να ξεστοκάρουν οι εταιρείες τα Euro4 μοντέλα τους, καθώς απ’ την 1η Ιανουαρίου του 2021, όλες οι καινούργιες μοτοσυκλέτες προς πώληση θα πρέπει να πληρούν τις Euro5 προδιαγραφές.

Με την υιοθέτηση όλο και πιο αυστηρών προδιαγραφών ρύπων απ’ την Ε.Ε., η γκάμα της Suzuki έχει χάσει το τρένο της εξέλιξης και έτσι η παραγωγή μερικών μοντέλων της για την Ευρώπη, όπως τα GSX-1300R Hayabusa, GSX-R 600 και GSX-R 750  έχει σταματήσει. Ωστόσο, όπως έχετε διαβάσει το “γεράκι” της Suzuki θα επανέλθει δριμύτερο, το 2021. Μέχρι τότε, η Suzuki έχει στρέψει την προσοχή της στην ανανέωση ενός άλλου επίσης σημαντικού μοντέλου της ευρωπαϊκής αγοράς – όπως αποδείχτηκε – του V-Strom 250.

Συγκεκριμένα, πατέντες που κατέθεσε πρόσφατα αφορούν την εξέλιξη του κινητήρα ώστε να πληροί τις Euro5 προδιαγραφές. Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε ότι ο δικύλινδρος εν σειρά των 248,3cc με τους 23,8 πραγματικούς ίππους και τα 2,73kgm στις 6.500 στροφές είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο Inazuma 250, ενώ χρησιμοποιείται και από το GSX-R 250.

Όπως φαίνεται απ’ τα σχέδια, οι αλλαγές της Suzuki εστιάζουν στο σύστημα εξαγωγής. Συγκεκριμένα αποκτά έναν δεύτερο καταλύτη που βρίσκεται πιο κοντά στην εξαγωγή και διαθέτει δύο αισθητήρες "λ". Η χρήση δύο αισθητήρων "λ", έναν να αναλύει τα καυσαέρια πριν την κατάλυση και έναν που αναλύει μετά την έξοδό τους απ’ τον πρώτο καταλύτη, βοηθά στην λήψη περισσότερων δεδομένων για την καλύτερη και ακριβέστερη ρύθμιση του μείγματος, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων.

Φωτογαρφία του κινητήρα που χρησιμοποιείται στα υφιστάμενα V-Strom 250 και GSX-R 250. Οι διαφορές στην εξαγωγή είναι ξεκάθαρες

 

Τώρα το αν ή κατά πόσο θα επηρεαστούν οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένει άγνωστο, όμως δεν αναμένεται να χάσει τα βασικά χαρακτηριστικά του, τα οποία δεν είναι άλλα απ’ τις καλές επιταχύνσεις μεταξύ 70-90km/h. Επίσης, δεν ξέρουμε αν θα υπάρξουν και αισθητικές αλλαγές στα μοντέλα που χρησιμοποιούν τον δικύλινδρο των 248,3cc ή αν η Suzuki θα περιοριστεί μόνο στις βασικές τροποποιήσεις του κινητήρα, ώστε τα GSX-R και V-Strom 250 να γίνουν Euro5. Το μόνο σίγουρο είναι πως η εξέλιξη του V-Strom 250 δεν θα σταματήσει, καθώς έχει μεγάλη απήχηση στους Ευρωπαίους αναβάτες.

Honda-Σαρακάκης: Στην κορυφή των ταξινομήσεων του 2025

Τη χρονιά που μας πέρασε 15.761 Έλληνες πελάτες προτίμησαν δίκυκλα της Honda
Honda - 1η σε ταξινομήσεις στην Ελλάδα το 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

19/2/2026

Όπως έχετε διαβάσει στα άρθρα πωλήσεων του ΜΟΤΟ, το 2025 ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη κατέκτησε με τη Honda Motorcycles την 1η θέση στις ταξινομήσεις δικύκλων στην Ελλάδα.

Όπως μας πληροφορεί η ελληνική αντιπροσωπεία, "η Honda Motorcycles είναι πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο, πρώτη στην Ευρώπη, και πρώτη στην Ελλάδα με μία στις πέντε μοτοσυκλέτες που πωλούνται να είναι Honda."

Αν τώρα πρέπει να αναζητήσουμε τις αιτίες της πρώτης θέσης της Honda στις ελληνικές ταξινομήσεις του 2025, η ελληνική αντιπροσωπεία πιστεύει πως "η απαράμιλλη ποιότητα και η αδιαμφισβήτητη αξιοπιστία, οι πρωτοποριακές τεχνολογίες οι οποίες ανεβάζουν την ευκολία χρήσης σε άλλο επίπεδο (συστήματα μετάδοσης DCT και e-clutch), τα κορυφαία συστήματα ασφάλειας, η ασυναγώνιστη μεταπωλητική αξία και η μακράν μεγαλύτερη γκάμα της αγοράς η οποία καλύπτει όλο το φάσμα των αναγκών, είναι μερικοί από τους λόγους που το 2025, 15.761 Έλληνες πελάτες προτίμησαν την Honda Motorcycles."

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη και η Honda Motorcycles ευχαριστούν θερμά για την εμπιστοσύνη όλους τους λάτρεις των δύο τροχών που πιστεύουν στη δύναμη των ονείρων!

Ετικέτες