Αυστηροποίηση του ΚΟΚ για 6 βασικές παραβάσεις: Ακόμη και οριστική αφαίρεση διπλώματος για κόκκινο, κινητό τηλέφωνο, ΛΕΑ, κ.α.!

Ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή, η αφαίρεση θα γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική
ΚΟΚ_6_Παραβάσεις
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/9/2023

Ένα νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια προωθεί το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που θα περιλαμβάνει αφαίρεση άδειας και διπλώματος κυκλοφορίας για 6 σοβαρές παραβάσεις, ενώ ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή, η αφαίρεση θα γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική!

Στο πλαίσιο της προτεραιοποίησης της οδικής ασφάλειας, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου, προήδρευσε το προηγούμενο διάστημα σειράς συσκέψεων της πολιτικής και της φυσικής ηγεσίας, με θέμα το νέο σχέδιο για την αναδιάρθρωση, την εντατικοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της αστυνόμευσης σε θέματα που άπτονται της οδικής ασφάλειας.

Στις συσκέψεις τέθηκαν οι βασικοί άξονες ενός σχεδίου άμεσων ολιστικών παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση αυτή:

Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, με άμεση επιστροφή 50 αστυνομικών στην Τροχαία (θα ακολουθήσουν και άλλες επιστροφές τους επόμενους μήνες) και με αξιοποίηση και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών επιτήρησης, αρχικά σε κεντρικούς δρόμους και μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου.

Διαμόρφωση προτάσεων προς τα συναρμόδια Υπουργεία και Φορείς, ενός νέου πλαισίου του Κ.Ο.Κ., με έμφαση στην αυστηροποίηση των ποινών συγκεκριμένων παραβάσεων, όπως:

α. κόκκινος σηματοδότης

β. STOP

γ. Χρήση κινητού τηλεφώνου

δ. ΛΕΑ

ε. επιθετική οδήγηση

στ. διπλοπαρκάρισμα

Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια

Σε ό,τι αφορά τις σχετικές παραβάσεις, η πρόθεση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η αφαίρεση, τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης, να βαίνει κλιμακούμενη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη, και να γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική. Σε κάθε περίπτωση, θα ληφθεί ειδική μέριμνα, ώστε οι ποινές που αφορούν τις συγκεκριμένες παραβάσεις να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.

Επικαιροποίηση, επανασχεδιασμός και βελτίωση της πρωτογενούς αντίδρασης και επέμβασης σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών στους δρόμους και ιδιαίτερα στον Κηφισό, με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτατη αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.

Για το ζήτημα αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή Καθηγητή, Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου -με τον οποίον είχε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη στις 21 Αυγούστου- και τον Αναπληρωτή Διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. (Κέντρο Μελετών Ασφάλειας), του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικόλαο Γερασιμίδη.

Συμφωνήθηκε να γίνει λεπτομερής καταγραφή και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων, υιοθετώντας παράλληλα τις βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών.

Ο στόχος είναι αφενός η διερεύνηση τρόπων άμεσης αντίδρασης (επαρκές παράλληλο δίκτυο, συντονισμός) και αφετέρου η συνειδητοποίηση από τους πολίτες ότι η ασφάλειά τους, σε έκτακτες περιπτώσεις, προϋποθέτει ικανό χρόνο εργασίας εκ μέρους των Αρχών.

Σχεδιάζεται η δυνατότητα ενημέρωσης των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο για τροχαία περιστατικά που συμβαίνουν στην κατεύθυνση πορείας τους.

Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια

Οι συσκέψεις θα συνεχιστούν, με τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας που συγκροτήθηκαν και θα επεκταθούν και στον χώρο των τεχνολογιών αποτροπής των ατυχημάτων και ηλεκτρονικής καταγραφής των παραβάσεων, ώστε η οδική ασφάλεια να βελτιωθεί και να μειωθούν δραστικά οι παραβάσεις.

Ο ορίζοντας εφαρμογής του καινούργιου σχεδίου ξεκινά από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ενόψει της οποίας έχει προβλεφθεί να ελεγχθεί η σήμανση κοντά στις σχολικές μονάδες προκειμένου να διαπιστωθούν αν υπάρχουν τυχόν ελλείψεις και να κατατεθούν προτάσεις για τη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος.

Στις συσκέψεις συμμετείχαν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Κώστας Κατσαφάδος, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίας Τάξης, κ. Μάνος Λογοθέτης, ο Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αντιστράτηγος Λάζαρος Μαυρόπουλος, ο Προϊστάμενος Επιτελείου, Αντιστράτηγος Ελευθέριος Γκαρίλας, ο Επιθεωρητής Νοτίου Ελλάδος, Αντιστράτηγος Νικόλαος Σπανουδάκης, ο Προϊστάμενος Κλάδου Τάξης, Υποστράτηγος Γεώργιος Μιχαλοπουλος, ο Αναπληρωτής ΓΑΔΑ Υποστράτηγος, Βασίλειος Ρόκκος, ο Διευθυντής Διεύθυνσης τροχαίας Αττικής, Ταξίαρχος, Χρήστος Παπαφιλίππου και η Διευθύντρια Διεύθυνσης Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομικός Διευθυντής, Ευαγγελία Βαμβακάκη.

Maria Costello: "Η μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής μου"

Δύσκολη αποκατάσταση μετά το σοβαρό ατύχημα στο Isle of Man TT
Costello
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η έμπειρη αναβάτρια των αγώνων δρόμου χαρακτηρίζει τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες ως τη δυσκολότερη περίοδο της ζωής της, ευχαριστώντας παράλληλα όλους όσοι συνέβαλαν στη διάσωσή της και συνεχίζουν να τη στηρίζουν στη μακρά διαδικασία αποκατάστασης.

Η Maria Costello, μία από τις πιο γνωστές προσωπικότητες των αγώνων δρόμου και πρώην αναβάτρια που έχει ανέβει στο βάθρο του Isle of Man TT, μίλησε για πρώτη φορά σχετικά με την πορεία της αποκατάστασής της, έπειτα από το σοβαρό ατύχημα που είχε στο φετινό Isle of Man TT, το οποίο της προκάλεσε παράλυση από το ύψος του θώρακα και κάτω. Η Costello παραμένει σε διαδικασία αποκατάστασης μετά το σοβαρό ατύχημα που είχε κατά τη διάρκεια των δοκιμών των Sidecar στο φετινό TT.

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 26 Μαΐου, κατά την πρώτη περίοδο χρονομετρημένων δοκιμών της κατηγορίας. Αρχικά μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Noble's στο Isle of Man και στη συνέχεια στο νοσοκομείο Aintree της Αγγλίας για εξειδικευμένη νοσηλεία και αποκατάσταση.

Costello

Λίγες ημέρες αργότερα, μέσω της επίσημης καμπάνιας οικονομικής ενίσχυσης που δημιουργήθηκε για την υποστήριξη της θεραπείας της, έγιναν γνωστές οι εκτεταμένες κακώσεις που υπέστη. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται παράλυση από τους σπονδύλους T5/T6 και κάτω, κάταγμα στη σπονδυλική στήλη με πολλαπλά σπασίματα στους σπονδύλους, κάταγμα στο χέρι, πολλαπλά κατάγματα πλευρών, κάταγμα στέρνου, κατάγματα στη μύτη και στην οφθαλμική κόγχη, σοβαρή ρήξη ήπατος βαθμού 4, καθώς και τραυματισμοί στο πρόσωπο.

Το ατύχημα της Costello ήταν ένα από τα αρκετά σοβαρά περιστατικά που σημειώθηκαν φέτος στην κατηγορία Sidecar, γεγονός που οδήγησε τελικά στη διακοπή του Sidecar TT για το 2026, με την συζήτηση για τα αεροδυναμικά αίτια και τον εύθραυστο ρόλο του ground effect να φουντώνει, θυμίζοντας κάτι από F1 στις αρχές των 80’s.

Μέσα από ανάρτησή της στα κοινωνικά δίκτυα, η Costello έδωσε το δικό της μήνυμα σχετικά με την κατάσταση της υγείας της:

"Οι τελευταίες τέσσερις εβδομάδες ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής μου και γνωρίζω πόσο τυχερή είμαι που βρίσκομαι ακόμη εδώ. Αυτή είναι μόνο η αρχή του νέου μου ταξιδιού, αλλά η υποστήριξή σας σημαίνει τα πάντα για μένα.

Costello

"Τα λόγια δεν μπορούν να περιγράψουν την ευγνωμοσύνη μου προς όλους όσοι με φρόντισαν στο σημείο του ατυχήματος. Ένα τεράστιο ευχαριστώ στο ιατρικό προσωπικό που με μετέφερε με ασφάλεια. Έχω επίσης πολλούς απίστευτους ανθρώπους να ευχαριστήσω εδώ στο Waltham Centre, συμπεριλαμβανομένου του χειρουργού μου, της ιατρικής ομάδας, των νοσηλευτών και των βοηθών νοσηλευτών.

"Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην οικογένειά μου, στον Alan, στον Dale, στην ομάδα μου και σε όλους όσοι στάθηκαν στο πλευρό μου, ενώ παράλληλα στέλνω τις καλύτερες ευχές μου στον Shaun για τη δική του αποκατάσταση.

Costello

"Είναι πολλά όσα πρέπει να διαχειριστώ και στις δύσκολες ημέρες η απίστευτη υποστήριξή σας είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Έχω συγκινηθεί βαθιά από όλα όσα έχω λάβει και ιδιαίτερα από την οικονομική βοήθεια. Σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου όλους όσοι προσφέρατε τη στήριξή σας."

Η καμπάνια οικονομικής ενίσχυσης για τη Maria Costello συνεχίζεται, με στόχο τη συγκέντρωση 300.000 λιρών, έχοντας ήδη φτάσει στο 96% του στόχου, ποσό που θα καλύψει σημαντικό μέρος των εξόδων θεραπείας, αποκατάστασης και προσαρμογής στις νέες συνθήκες της καθημερινότητάς της.

Costello