Αυτή την Πέμπτη η KTM θα έχει λόγους να γιορτάσει! Νέο Μουσείο!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/2/2015

Στις 12 Φεβρουαρίου, ο πρόεδρος της KTM, Stefan Pierer, θα εγκαινιάσει στο κέντρο της μικρής πόλης, την έδρα της KTM, το μουσείο της μάρκας! Είναι μια απαραίτητη κίνηση για την εταιρία που συνεχώς αυξάνει το μερίδιο της στην αγορά, και θα της δώσει το απαραίτητο κύρος που ένας μεγάλος κατασκευαστής διαθέτει. Επίσης θα ασφαλίσει με τον καλύτερο τρόπο, τον χαμένο κρίκο από την πορεία της εταιρίας.

Στα τέλη του ’90 η KTM, όπως και άλλες βιομηχανίες εκείνη την περίοδο, αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα. Οι τράπεζες απειλούσαν τις εγκαταστάσεις της, που περιλάμβαναν και το μικρό μουσείο όπου διατηρούσε πρωτότυπα και ανακατασκευασμένα μοντέλα. Λίγους μήνες μετά ο κίνδυνος έγινε πραγματικότητα και εκπρόσωπος της τράπεζας έφτασε στο μουσείο με έναν πιθανό αγοραστή για τα μοντέλα που εκτίθεντο. Ήταν τέτοια η λαχτάρα του αγοραστή που αμέσως άρχισε να τυλίγει ταινίες γύρω από τις μοτοσυκλέτες, έτσι ώστε να μην τις πειράξει κανένας άλλος, και μέσα στον πανικό, μαρκάρισε και το προσωπικό σκούτερ ενός υπαλλήλου, που το είχε παρκάρει μέσα στην αίθουσα. Ο κύριος αυτός ήταν ο Arnaldo Farioli, παλιός αγωνιζόμενος της KTM στο παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro, από την δεκαετία του ’60, ιδιοκτήτης της Ιταλικής αγωνιστικής ομάδας και αντιπρόσωπος στην Ιταλία. Ο κ.Farioli δεν εμφανίζει και δεν δίνει λεπτομέρειες για την συλλογή του. Την έχει φωτογραφίσει, και κατηγοριοποιήσει χωρίς όμως να δώσει το δικαίωμα στο φωτογράφο να αναπαράγει τις φωτογραφίες, πέρα από κάποιες ενδεικτικά και μόνο. Ο λόγος της μυστικότητας του κ.Farioli, είναι απλός. Αγόρασε την συλλογή για να την σώσει, να κρατήσει την ιστορία της KTM και όχι για να την έχει και να την επιδεικνύει. Αυτός είναι και ο λόγος που πιστεύουμε ότι υπάρχουν πιθανότητες να φτάσει σε κάποιο είδους συμφωνία με τον κ.Pierer για την επιστροφή των μοντέλων στο νέο μουσείο!

Στις επόμενες μέρες θα γνωρίζουμε περισσότερα, όταν ο Stefan Pierer εγκαινιάσει την θεμελίωση του νέου κτηρίου, στο κέντρο του Mattighofen, της μικρής πόλης στην οποία βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της KTM. Εμείς πάντως θέλουμε να υπάρχει ένας χώρος, όπου θα μπορούμε να τον επισκεφτούμε για να δούμε μοτοσυκλέτες που τώρα βρίσκονται σε χώρους μη προσβάσιμους. Να δούμε παλιές αγωνιζόμενες στο Dakar, μοτοσυκλέτες που έχουν αφήσει ιστορία…

Ο κύριος Arnaldo Farioli:

πηγές: nachrichten.at / MOTO Magazine

Ετικέτες

Royal Enfield: Ο Richard Hammond αποκαλύπτει την αναμνηστική πλάκα για τα 125 χρόνια της μάρκας στο Redditch

Στον χώρο των πρώτων εργοστασιακών εγκαταστάσεων της βρετανικής εταιρείας
RE 125Y
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Η Royal Enfield συνεχίζει τους εορτασμούς για τα 125 χρόνια ιστορίας της, τιμώντας τις ρίζες της με την παρουσίαση μιας ειδικής αναμνηστικής πλάκας "World Origin Site" στο Redditch της Αγγλίας. Την τελετή ανέλαβε ο γνωστός παρουσιαστής (Top Gear) και λάτρης των μοτοσυκλετών Richard Hammond, σε μια εκδήλωση με ιδιαίτερο συμβολισμό για τη θρυλική βρετανική εταιρεία.

Η πλάκα τοποθετήθηκε στο σημείο όπου βρισκόταν το ιστορικό εργοστάσιο Hunt End Works, την πρώτη μονάδα παραγωγής της Royal Enfield, η οποία ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1901, ενώ πριν ήταν εργοστάσια ποδηλάτων στα τέλη του προπερασμένου αιώνα. Σήμερα η περιοχή είναι γνωστή ως Enfield Road, διατηρώντας ζωντανή τη σύνδεση με την ιστορία της εταιρείας.

RE 125Y

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν η δήμαρχος του Redditch, Susan Eacock, στελέχη της Royal Enfield, μέλη από λέσχες αναβατών, κάτοικοι της περιοχής αλλά και εργαζόμενοι που είχαν απασχοληθεί στο πρώτο εργοστάσιο της εταιρείας.

RE 125Y

Ο Richard Hammond, γνωστός από τις τηλεοπτικές εκπομπές αυτοκίνησης αλλά και για την αγάπη του στις μοτοσυκλέτες, δήλωσε: "Η καρδιά μου ανήκει στους δύο τροχούς. Οι μοτοσυκλέτες είναι το προσωπικό μου πάθος και, ως άνθρωπος που γεννήθηκε και μεγάλωσε κοντά σε αυτή την περιοχή, είναι μεγάλη μου χαρά να συμμετέχω στον εορτασμό αυτό της Royal Enfield. Πρόκειται για μια ιστορική και εταιρεία, γνωστή σε όλο τον κόσμο, η οποία συνεχίζει να τιμά τους ανθρώπους που έθεσαν τα θεμέλιά της εδώ στο Redditch."

RE 125Y

Πέρα από την παρουσίαση της πλάκας, η Royal Enfield παρουσίασε και τη νέα Classic 650 125th Anniversary Edition, μια επετειακή έκδοση αφιερωμένη στα 125 χρόνια της εταιρείας. Το μοντέλο εκτέθηκε ως φόρος τιμής στη μακρά πορεία που ξεκίνησε από την πρώτη Royal Enfield μοτοσυκλέτα του 1901 και φτάνει μέχρι τις σύγχρονες προτάσεις της εταιρείας.

RE 125Y

Η επετειακή Classic 650 ξεχωρίζει από το ειδικό χρυσό έμβλημα "125 Years" και θα διατεθεί σε περιορισμένο αριθμό μονάδων, με τις παραγγελίες να ανοίγουν τον Αύγουστο και τις πρώτες παραδόσεις να ακολουθούν αργότερα μέσα στη χρονιά.

RE 125Y