Βενζινάδικο-φάντασμα στην Οινόη λειτουργούσε 13 χρόνια παράνομα, διακινόντας καύσιμα 18 εκατ. ευρώ!

Το αστείο πρόστιμο της ΑΑΔΕ δείχνει ξεκάθαρα κενό στον νόμο, δίπλα στο επίσης τεράστιο κενό όσον αφορά στους ελέγχους
Πρατήριο φάντασμα στην Οινόη
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/2/2023

Λουκέτο έβαλαν σε πρατήριο βενζίνης - φάντασμα στην ευρύτερη περιοχή της Οινόης Αττικής οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, που χρειάστηκαν 13 χρόνια για να το εντοπίσουν. Η απίστευτη ιστορία αφορά σε ένα πρατήριο που δεν είχε άδεια, ούτε σύστημα εισροών - εκροών, είχε όμως ταμειακή μηχανή - μαϊμού, παράνομα διασκευασμένο βυτιοφόρο, και λειτουργούσε χωρίς πρόβλημα από το... 2010!

Διαβάστε παρακάτω το εξοργιστικό δελτίο τύπου της ΑΑΔΕ, και αναρωτηθείτε μαζί μας: δεκατρία χρόνια χωρίς έλεγχο; Και αν ο συγκεκριμένος πρατηριούχος διακίνησε χωρίς πρόβλημα καύσιμα 18 εκατ. ευρώ, πώς ακριβώς προβλέπεται να τον τιμωρήσει ένα πρόστιμο 150 χιλιάδων ευρώ

"Στελέχη της Ελεγκτικής Υπηρεσίας Τελωνείων Αττικής, μετά από ανάλυση κινδύνου και αξιοποίηση πληροφοριών, μετέβησαν στο πρατήριο και βρήκαν ότι λειτουργούσε χωρίς νόμιμη άδεια, δεν είχε εγκατεστημένο σύστημα εισροών - εκροών και εξέδιδε αποδείξεις από ταμειακή μηχανή, η οποία δεν απέστελλε δεδομένα στην ΑΑΔΕ. 

Στον προαύλιο χώρο του εντοπίστηκαν παράνομες δεξαμενές καυσίμων, χωρίς τους προαπαιτούμενους ογκομετρικούς πίνακες δεξαμενών και ένα βυτιοφόρο όχημα το οποίο, σύμφωνα με την άδεια κυκλοφορίας του, είχε παράνομα διασκευαστεί από φορτηγό σε βυτιοφόρο.

Το πρατήριο λειτουργούσε παράνομα από το έτος 2010, φέροντας εμπορικά σήματα προμηθεύτριας εταιρείας κατά παράβαση των σχετικών κανόνων και διέθεσε παράνομα στην εγχώρια αγορά καύσιμα συνολικής αξίας άνω των 18.000.000 ευρώ.

Οι ελεγκτές προχώρησαν στη σφράγιση του πρατηρίου, επέβαλαν διοικητικό πρόστιμο άνω των 150.000 ευρώ και συνέλαβαν τον ιδιοκτήτη και κάτοχό του με τη διαδικασία του αυτοφώρου."

Ευρώπη - Άνοδος στις πωλήσεις μοτοσυκλετών το 2024

Οι μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου οδηγούν την ανάπτυξη
Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών 2024 στην Ευρώπη - ACEM 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

6/2/2025

Άλλη μια θετική χρονιά ήταν το 2024 για τις αγορές δικύκλου στην Ευρώπη με τις σημαντικότερες από αυτές να σημειώνουν αύξηση στις ταξινομήσεις πάνω από 10%.

Τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2024 για την ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας τα γνωρίζετε ήδη με το 2025 να ταξινομούνται στη χώρα μας 77.985 δίκυκλα και την αύξηση να φτάνει στο 18,35% σε σχέση με το 2023 (διαβάστε αναλυτικά εδώ).

Η πορεία της ελληνικής αγοράς που πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο δεν είναι φυσικά μόνο τοπικό φαινόμενο και η επιλογή δικύκλου αγκαλιάζεται όλο και περισσότερο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσίευσε ο ACEM (Association des Constructeurs Européens de Motocycles), o Σύνδεσμος Ευρωπαϊκός Κατασκευαστών Μοτοσυκλέτας.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του ACEM το 2024 έκλεισε με σημαντική άνοδο της τάξης του 10,1% για τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο αντιστοιχούν στο 80% επί του συνόλου) σε σχέση με το 2023. Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 1.155.640 έναντι 1.049.898. Ο ACEM σημειώνει επίσης ότι ένα μέρος τις αύξησης οφείλεται και στην ταξινόμηση που έκαναν οι αντιπροσωπείες στα Euro 5 μοντέλα τους πριν από τις Euro 5+ προδιαγραφές που ξεκίνησαν να ισχύουν πλήρως την 1η Ιανουαρίου του 2025.

Η Ιταλία ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης τη χρονιά που μας πέρασε με 352.294 ταξινομήσεις και άνοδο στο 10% με τη Γερμανία να ακολουθεί καταγράφοντας αύξηση 16,3% για 248.618 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση η Ισπανία με 229.685 ταξινομήσεις και άνοδο 14,2%, ενώ τέταρτη ήταν η Γαλλία με αύξηση 3,5% έναντι του 2023 και 214.049 ταξινομήσεις. Στην πέμπτη θέση το Ηνωμένο Βασίλειο με αύξηση στο 2,7% και 110.994 ταξινομήσεις.

Στα μοτοποδήλατα οι ταξινομήσεις ακολούθησαν αντίθετη πορεία και έκλεισαν με πτώση 6,5% σε σχέση με το 2023 για 180.591 δίκυκλα από 193.145. Η μόνη από τις μεγάλες αγορές που σημείωσε αύξηση ήταν εκείνη της Ιταλίας με 19% και 22.301 μοτοποδήλατα συνολικά, ενώ το Βέλγιο είχε οριακή πτώση 0,2% για 30.716 δίκυκλα. Οι υπόλοιπες μεγάλες αγορές για μοτοποδήλατα κινήθηκαν πτωτικά με τη Γερμανία να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πτώση (14.790, -16.1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (65.978, -12,5%), την Ισπανία (14.574, -12,0%) και την Ολλανδία (32.232, -5,3%).

Τα παραπάνω νούμερα αφορούν συμβατικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αν τα ξεχωρίσουμε αυτά τότε θα δούμε ότι στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υπήρξε σημαντική πτώση, συνολικά 18,5%, για τις τέσσερεις από τις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές για 28.336 ταξινομήσεις. Με -40,7% και -39,7% η Γερμανία και η Ιταλία ήταν και εκείνες με τη μεγαλύτερη μείωση και ταξινομήσεις που έφτασαν αντίστοιχα τις 5.375 και 5.044 μονάδες. Στο Ηνωμένο Βασίλειο η πτώση ήταν 11,5% στις 2.114 ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, ενώ οριακή ήταν η πτώση στην Ισπανία 0,2%. 

Η αγορά που σημείωσε αύξηση και μάλιστα σχεδόν διψήφια με 9,8% ήταν εκείνη της Γαλλίας που έκλεισε το 2024 με 9.710 ταξινομήσεις για να γίνει η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.

Στα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα το ποσοστό της πτώσης ήταν σχεδόν το ίδιο, στο 17,2%, ωστόσο ήταν και πολλά περισσότερα σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες με τις συνολικές τους ταξινομήσεις το 2024 να κλείνουν στις 50.537 μονάδες.