BMW: Ανάκληση για ένα αυτοκολλητάκι στις ΗΠΑ

Η παράνοια των ανακλήσεων
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

3/9/2020

Πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή τις ανακλήσεις του Honda CBR1000RR-R, αναφερθήκαμε στον διαφορετικό τρόπο που κάθε εταιρεία αντιμετωπίζει το θέμα των ανακλήσεων αλλά και πόσο πολύ έχει αλλάξει το νομικό πλαίσιο και η εφαρμογή των νόμων από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Τώρα, έρχεται άλλη μια ανάκληση της BMW στις ΗΠΑ (μόνο) που επιβεβαιώνει όλα όσα είχαμε γράψει. Συγκεκριμένα, η BMW North America εξέδωσε ανάκληση (20V-495) για όλα τα R 1250 GS/R/RT/RS που κατασκευάστηκαν από 18 Μαΐου έως 10 Ιουλίου διότι το αυτοκολλητάκι που αναγράφει τις πιέσεις των ελαστικών (warning label) μπορεί να ξεκολλήσει. Σε αυτή την περίπτωση η μοτοσυκλέτα δεν πληροί τις προδιαγραφές της National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Με άλλα λόγια η BMW κάνει ανάκληση για ένα αυτοκολλητάκι, όταν υπάρχουν άλλες εταιρείες που σφυρίζουν αδιάφορα όταν φεύγουν ολόκληρα κομμάτια από τις μοτοσυκλέτες τους. Επίσης η ανάκληση αυτή δείχνει πόσο αυστηρά (στα όρια της παράνοιας…) η NHTSA επιτηρεί τους μεγάλους κατασκευαστές, ενώ την ίδια στιγμή στις ΗΠΑ μπορείς να φτιάξεις στο γκαράζ του σπιτιού σου ένα rat bike και να το κυκλοφορείς νόμιμα στους δρόμους! 

 

Volonaut Airbike: Με 760.000 ευρώ δεν θα ξανά κολλήσεις στον Κηφισό!

Είναι πανάκριβο, ζυγίζει 30 κιλά και πετάει με 100 χλμ/ώρα
Volonaut
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/8/2025

Ένας Πολωνός εφευρέτης παρουσιάζει το Volonaut Airbike – μια “ιπτάμενη μοτοσυκλέτα”. Εξαιρετικά ελαφριά και με μίνι τουρμπίνα, θα πετάει με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα και όλα αυτά με μόλις 760.000 ευρώ!

Ο Tomasz Patan, εφευρέτης και επιχειρηματίας start-up από την Πολωνία, έχει ήδη γίνει γνωστός με το Jetson One. Η τελευταία του κατασκευή, το Volonaut Airbike, είναι ακόμα ελαφρύτερη και ακόμα πιο ριζοσπαστική. Θυμίζει αεροσκάφη από ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Το Volonaut Airbike κινείται από μια κεντρική μίνι τουρμπίνα που λειτουργεί με κηροζίνη, πετρέλαιο ή βιοκαύσιμο. Ο Tomasz Patan δεν θέλει να αποκαλύψει ακόμα τις ακριβείς τεχνικές λεπτομέρειες. Αρχικά είχε ανακοινώσει ότι η μέγιστη ταχύτητα θα ήταν 200 km/h, αλλά στην πραγματικότητα η μέγιστη ταχύτητα έχει οριστεί στα 102 km/h – σύμφωνα με τους κανονισμούς για τα ελαφριά αεροσκάφη χωρίς άδεια, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.

Το χαμηλό βάρος είναι ακόμα πιο σημαντικό για μια “ιπτάμενη μοτοσυκλέτα”, με το συνολικό βάρος του Volonaut Airbike να είναι μόλις 30 κιλά. Ο Tomasz Patan χρησιμοποιεί ανθρακόνημα και εξαρτήματα από 3D εκτυπωτή για να επιτύχει μια πολύ ελαφριά κατασκευή. Η σχεδίαση του Volonaut Airbike είναι μίνιμαλ με μία μόνο θέση, εκείνη του αναβάτη, το μέγιστο βάρος του οποίου πρέπει να είναι 95 κιλά.

Η απογείωση και η προσγείωσή του γίνεται με ηλεκτρονικά βοηθήματα, χωρίς να γίνονται περισσότερες λεπτομέρειες γνωστές όσον αφορά τους αισθητήρες και τις παραμέτρους που παίρνουν υπόψη.

Η θέση του αναβάτη και το τιμόνι του Volonaut Airbike θυμίζουν μοτοσυκλέτα και ο Tomasz Patan δεν χρησιμοποιεί πιλοτήριο καθώς η κατασκευή δεν έχει εκτεθειμένους έλικες.

Μόλις λίγες ημέρες πριν η Volonaut δημοσίευσε το παρακάτω βίντεο από μια δοκιμαστική πτήση με το πρωτότυπο Airbike. Ωστόσο, ένα πρακτικό πρόβλημα είναι ότι μπορεί να παραμείνει στον αέρα μόνο για 10 λεπτά το πολύ και στη συνέχεια πρέπει να προσγειωθεί για ανεφοδιασμό.

Οι προπαραγγελίες έχουν πλέον ξεκινήσει για το Volonaut Airbike, που κοστίζει 760.000 ευρώ που περιλαμβάνει και το κόστος για την εκπαίδευση πτήσης!

Όσοι πιστοί λοιπόν μισούν την κίνηση και μπορούν να διαθέσουν αυτό το τεράστιο ποσό, ζυγίζουν κάτω από 95 κιλά και είναι διατεθειμένοι ανά δέκα λεπτά να σταματάνε για ανεφοδιασμό, παρακαλώ να σπεύσουν!