BMW GS Trophy 2020: Περιπέτεια στη Νέα Ζηλανδία!

Με απίστευτες δοκιμασίες!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/2/2020

Για το 2020 η BMW αποφάσισε να διοργανώσει το GS Trophy στη μαγευτική Νέα Ζηλανδία. Πάνω από 20 εθνικές και όχι μόνο ομάδες –αποτελούμενες από τρεις αναβάτες- έλαβαν μέρος στον θεσμό που διοργανώνει ο γερμανικός κολοσσός, ενώ μέσα σε αυτές συμπεριλαμβάνονταν και δυο ομάδες γυναικών!

Αφετηρία ήταν η παραλία Napier και οι αναβάτες είχαν ξυπνήσει απ’ τα άγρια χαράματα –στις 5:30 π.μ.- για να προετοιμαστούν για μια επική διαδρομή που θα διαρκούσε πάνω από 11 ώρες. Μέσα από δύσβατα και μαγευτικά μονοπάτια οι ομάδες, αφότου διέσχισαν την ηφαιστειογενή περιοχή Putauaki ανέβηκαν στην κορυφή του Edgecumbe, ενός ανενεργού ηφαιστείου, με υψόμετρο 821μ. Έπειτα, περιπλανήθηκαν σε δάση και βρέθηκαν σε χωματόδρομους κοντά στις ακτές των ποταμιών.

Η BMW θέλοντας να κάνει τα πράγματα πιο ενδιαφέροντα, είχε προσθέσει και προκλήσεις μέσα στη διαδρομή με διάφορες δοκιμασίες, όπως την ανάβαση λόφων με μεγάλη κλίση – εκεί σημειώθηκαν και αρκετές πτώσεις. Μάλιστα, κάθε πτώση είχε και αρνητική βαθμολογία για τις ομάδες.

Στο τέλος του άρθρου υπάρχει πλούσιο gallery

Αφότου το καραβάνι άφησε πίσω του τα ποτάμια έθεσε ως προορισμό τους καταρράκτες Mokau, που βρίσκονται στη λίμνη Wikaremoana. Εκεί τους περίμενε και η δεύτερη δοκιμασία, που θύμιζε περισσότερο αγώνα Trial, καθώς για την επιτυχή ολοκλήρωσή της χρειαζόταν η άριστη συνεργασία του αναβάτη με τους teammates του.

Κάθε ομάδα επέλεγε έναν αναβάτη της και του έδενε τα μάτια μόλις ανέβαινε στη μοτοσυκλέτα του. Σκοπός του Sena Challenge” ήταν να χρησιμοποιήσουν τα μέλη της ομάδας το σύστημα ενδοεπικοινωνίας της Sena και να καθοδηγήσουν σωστά τον “τυφλό” αναβάτη μέσα από μια slalom διαδρομή.

Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμασίας, το “Rally” της BMW κατευθύνθηκε για την παραλία Hawke. Μέχρι να φτάσουν εκεί το τερέν να άλλαξε πολλές φορές, από βατό χωματόδρομο, σε σαθρό και δύσκολο μέχρι και σε πολύ τεχνικό με κοτρώνες, ενώ απ’ του μενού δεν έλειψε και η επίθεση ενός κοπαδιού από πρόβατα. Ο τερματισμός ήταν λίγο έξω απ’ το λιμάνι του Napier, με το καραβάνι ουσιαστικά να επιστρέφει εκεί όπου ξεκίνησε.

Η δεύτερη μέρα επιφύλασσε μια διαδρομή 321 χιλιομέτρων με τα 180 από αυτά να είναι στην άσφαλτο, τα 170 στο χώμα και τα 10 στην άμμο. Παράλληλα, μέσα στο πρόγραμμα υπήρχαν και τρεις προκλήσεις για τις ομάδες. Οι αναβάτες κινήθηκαν κατά μήκος της παραλίας μέχρι να φτάσουν στο Ακρωτήρι του Απαγωγέα (σ.σ. Το Cape Kidnappers πήρε το όνομά του το 1769, όταν οι Μαορί ιθαγενείς απήγαγαν τον μούτσο του Καπετάνιου James Cook). Εκεί τους περίμενε η πρώτη πρόκληση που δεν ήταν άλλη απ’ το να σπρώξουν τα μέλη της ομάδας σβηστή μια μοτοσυκλέτα τους μέσα σε μια διαδρομή slalom.

Μετά από αρκετό κόπο, καθώς πέρα απ’ το βάρος των μοτοσυκλετών το αμμώδες έδαφος έκανε τα πράγματα πιο δύσκολα, οι ομάδες άφησαν πίσω τους την παραλία και κατευθύνθηκαν στην ενδοχώρα. Πέρασαν απ’ τους διάσημους αμπελώνες των Elephant Hill, Black Ridge και Clear View μέχρι να φτάσουν στην Wairarapa. Από εκεί κατευθύνθηκαν νότια με προορισμό το Herbertville και στόχο να ξαναβρεθούν στην παραλία, που τους περίμενε η δεύτερη πρόκληση. Ήταν ένας αγώνας πήγαινε-έλα κατά μήκος της αμμουδιάς και αυτός που θα σταματούσε επιτυχώς στο “stop box” θα ήταν ο νικητής.

Το τελευταίο σκέλος της δεύτερης μέρας περιλάμβανε μια μεικτή διαδρομή 200km γεμάτη στροφές και με την άσφαλτο να δίνει τη θέση της στους χωματόδρομους συχνά-πυκνά. Ο τερματισμός ήταν στο Castlepoint – άλλο ένα απ’ τα μέρη που είχε ανακαλύψει ο Cook και πήρε το όνομά του απ’ τη μορφολογία της παραλίας, που περικυκλώνεται και προστατεύεται από βράχους.

Η τελευταία δοκιμασία της ημέρας ήταν ένα διαγωνισμός φωτογραφίας. Οι φωτογραφίες που τράβηξαν οι αναβάτες θα αναρτηθούν εδώ στις 11 Φεβρουαρίου και για 24 ώρες όσοι θέλουν, μπορούν να επιλέξουν την καλύτερη (σ.σ. η ιστοσελίδα θα ενεργοποιηεθί στις 11/02).

Η BMW είναι μια premium εταιρεία μοτοσυκλετών και αυτό επιβεβαιώνεται τόσο από την αξία των μοτοσυκλετών της όσο και από αυτά που διοργανώνει για τους πιστούς αναβάτες της. Το GS Trophy είναι ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα, ενισχύοντας τους δεσμούς της εταιρείας με όσους εμπιστεύονται το όνομά της μέσω της μοτοσυκλετιστικής κουλτούρα που προάγει.

Ετικέτες

Cyclone: Στην Ελλάδα η θυγατρική της Zonsen από τη Μototrend SA 

H premium εταιρεία του Zonsen Group - Παρουσίαση στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2026
Cyclone έρχεται Ελλάδα από την Mototrend
Από το

motomag

3/12/2025

Η Μototrend SA που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τις Kymco, Voge, Yadea, TGB και Gemini εντάσσει στο portfolio της και τις μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ της Cyclone.

H Cyclone δημιουργήθηκε από τον κολοσσό Zonsen προκειμένου να αποτελέσει το premium brand του κινεζικού ομίλου, εκείνο που θα ηγηθεί της εξάπλωσής του και στις ευρωπαϊκές αγορές με μικρού και μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες και scooter.

Η Zonsen ιδρύθηκε το 1982 και σήμερα κατέχει την Προεδρία του Εμπορικού Επιμελητηρίου Μοτοσυκλετών της Κίνας. Ο όμιλος έχει στην κατοχή του δύο εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο, την Zonsen Power και την Loncin Motor. 

Τα εργοστάσια παραγωγής της Zonsen βρίσκονται σε 5 τοποθεσίες της Κίνας, καθώς και σε Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Μεξικό. Επιπλέον, διαθέτει κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης στον Καναδά και λειτουργεί κοινοπραξίες στην Κίνα με μεγάλους κατασκευαστές όπως το group Piaggio, με το οποίο ανέλαβαν από κοινού την αναδιάρθρωση της Foshan Fosti Investment Service Company, δημιουργώντας τη Zonsen Piaggio Foshan Motorcycle Company Co., Ltd το 2004. 

Η Zonsen απασχολεί πάνω από 20.000 άτομα, με ετήσια έσοδα από πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 6 δισ. ευρώ και με τα προϊόντα της να εξάγονται σε περισσότερες από 100 χώρες. Ο όγκος παραγωγής και πωλήσεων του ομίλου σε μοτοσυκλέτες, κινητήρες και γενικά μηχανήματα τον κατατάσσει μεταξύ των κορυφαίων στον κλάδο, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ενώ τα προϊόντα που παράγει περιλαμβάνουν μοτοσυκλέτες, κινητήρες, ειδικά οχήματα, μηχανήματα κήπου και γεωργικά μηχανήματα. 

Zonsen R&D
Το Κέντρο Τεχνολογίας του Βιομηχανικού Ομίλου Zonsen βρίσκεται στο Chongqing. Ιδρύθηκε το 1999 με αρχικό σκοπό την παροχή τεχνικής υποστήριξης στην έρευνα και ανάπτυξη του Βιομηχανικού Ομίλου Zonsen που σχετίζεται με τη θερμική ενέργεια και τη στρατηγική ενεργειακής ανάπτυξης της Κίνας. 

Με βάση το πρόγραμμα ανάπτυξης και εξέλιξης προϊόντων "PDB" και ακολουθώντας την έννοια υλοποίησης "τρία σε ένα" ο όμιλος έχει δικό του κέντρο σχεδιασμού, δικό του κέντρο μηχανικής και κατασκευής πρωτοτύπων, ενώ διαθέτει και δικό του κέντρο δοκιμών.

Αυτά τα τρία κέντρα ασχολούνται αντίστοιχα με το σχεδιασμό, τη δημιουργία πρωτοτύπων, το σχεδιασμό και τη δημιουργία εργαλείων και διεργασιών παραγωγής καθώς και με τις δοκιμές και την επαλήθευση απόδοσης των τελικών προϊόντων. Περιλαμβάνει 47 διαφορετικές επαγγελματικές ενότητες που καλύπτουν ένα πλήρες φάσμα επιστημονικών κλάδων. Το Κέντρο Τεχνολογίας του Ομίλου διαθέτει σήμερα 769 άτομα επιστημονικό προσωπικό.

Η εταιρεία ήταν από τις πρώτες στον κλάδο που έλαβε πιστοποίηση "3C" και χρησιμοποιεί προηγμένες διεργασίες και εξοπλισμό σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας,  όπως αυτοματοποιημένη συγκόλληση με ρομπότ οκτώ αξόνων. Στη διαδικασία βαφής εφαρμόζεται ρομποτικός έξυπνος ψεκασμός και ρομποτική διπλή σκλήρυνση. Παράλληλα, ο όμιλος έχει συνεργασίες με πάνω από 200 προμηθευτές συμπεριλαμβανομένων των Bosch, Delphi, Brembo και KYB.

Η παρουσίαση της Cyclone στο ελληνικό κοινό και της πλήρους γκάμας των μοντέλων που θα διατίθενται στην Ελλάδα, θα γίνει στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας τον Απρίλιο του 2026.

Ετικέτες