Δημοπρασία ενός θρυλικού αγωνιστικού Board-Tracker Cyclone του 1915!

Στην εκδήλωση Las Vegas Motorcycles 2025 του οίκου Mecum Auctions
Cyclone δημοπρασία
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/12/2024

Ένα από τα μόλις 14 αντίτυπα του πανέμορφου Cyclone V-Twin του 1915 βγαίνει “στο σφυρί” την 1η Φεβρουαρίου του 2015, αναπαλαιωμένο στην original κατάστασή του. Πρόκειται για τη δυνατότερη Board-Tracker μοτοσυκλέτα της εποχής, που με 45 hp και τελική ταχύτητα 160 χλμ/ώρα ξεχώριζε στους αγώνες.

Η συγκεκριμένη αμερικάνικη Cyclone V-Twin του 1915 φοράει δικύλινδρο κινητήρα V2 45 μοιρών και 61 κυβικών ιντσών, δηλαδή 996 κ.εκ., με κιβώτιο μιας ταχύτητας, και κυκλοφόρησε εσε χτυπητό κίτρινο χρώμα αλλά σε σκούρο μπλε.

Η Cyclone -κυκλώνας- ήταν πρωτοποριακή μοτοσυκλέτα, τη σύντομη περίοδο (1912-1917) που βγήκε στην παραγωγή. Σχεδιασμένη από τον μηχανικό Andrew Strand, ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα στις Η.Π.Α. με εκκεντροφόρο επικεφαλής, που έπαιρνε κίνηση με γρανάζια και άξονα, ενώ ο θάλαμος καύσης ήταν ημισφαιρικός. Τα ρουλεμάν της SKF ήταν αυτοευθγραμμιζόμενα, σε μια εποχή που κάτι τέτοιο ήταν πρωτάκουστο.

Self-aligning bearings

Τα συγκεκριμένα ρουλεμάν έχουν δύο σειρές σφαιριδίων, μια κοινή σφαιρική αυλάκωση στον εξωτερικό δακτύλιο και δύο βαθιές αδιάλειπτες αυλακώσεις στον εσωτερικό δακτύλιο. Τα ρουλεμάν αυτά λειτουργούν ανεπηρέαστα από τη γωνιακή κακή ευθυγράμμιση του άξονα σε σχέση με το περίβλημα, η οποία μπορεί να προκληθεί, για παράδειγμα, από την εκτροπή του άξονα.

Οι επιτυχίες της Cyclone στους αγώνες ήταν αρκετές, όμως η εταιρεία πούλησε μικρό αριθμό μοτοσυκλετών, και πιστεύεται πως σήμερα μόνο 5 Cyclone σε αγωνιστικό setup βρίσκονται σήμερα σε συλλογές, με 9 ακόμα σε setup για κυκλοφορία στον δρόμο.

Cyclone

Παρόλο τώρα που η Cyclone μπορούσε να πιάσει ταχύτητες 160+ χλμ/ωρα, η λίπανση του κινητήρα ήταν το αδύναμο σημείο της, με το κόλλημα να καραδοκεί στους αγώνες αντοχής 160+ χιλιομέτρων. Η κεφαλή είχε εξαιρετικά βασική λίπανση, κάτι που οδηγούσε συχνά σε υπερθέρμανση των εκκεντροφόρων και των βαλβίδων.

Η εταιρεία Joerns Motor Co. πωλούσε την Cyclone τότε στα 350 δολάρια, ενώ το 1917 ήρθε το τέλος της καριέρας της μοτοσυκλέτας, με το σχέδιό της να πωλείται στον Ignaz Schwinn της Excelsior Motor Co., που κατασκεύασε μικρό αριθμό Excelsior SOHC αγωνιστικών μοτοσυκλετών, με βάση τον κινητήρα της Cyclone. Όμως το 1922, όταν οι τεχνικοί ανακάλυψαν πως η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Excelsior με την Big Valve F-Head κυλινδροκεφαλή ήταν ταχύτερη και πιο αξιόπιστη.

Η Mecum δεν έχει ορίσει επιθυμητή τιμή στη δημοπρασία, και περιμένουμε να δούμε πόσα θα πιάσει η συγκεκριμένη Cyclone.

Cyclone

Highlights

  • Εξαιρετική αναπαλαίωση από τον ειδικό Stephen Wright

  • Αερόψυκτος V2 OHV 61 κυβικών ιντσών

  • Καρμπιρατέρ Schebler

  • Ανάφλεξη Bosch

  • Δυο μανέτες για καρμπιρατέρ και αβάνς

  • Κιβώτιο μιας ταχύτητας με συμπλέκτη στο πόδι

  • Μανιβέλα στον συμπλέκτη

  • Κίτρινο ρερζερβουάρ και κίτρινα φτερά

  • Σέλα με ελατήρια

  • Τελική μετάδοση με αλυσίδα

  • Leaf spring πιρούνι, χωρίς ανάρτηση πίσω

  • Ταμπούρο πίσω, χωρίς φρένο μπροστά

  • Ελαστικά 2.5-28

  • Εξάτμιση 2 σε 1

Κ. Κυρανάκης για κυκλοφοριακό χάος Αθήνας – “Αυτή η πόλη δεν χωράει άλλους ανθρώπους”!

Προκλητικές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών - Προτείνει στους κατοίκους να φύγουν για να λυθεί το πρόβλημα
Kiranakis Kifisos
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/12/2025

Αποκέντρωση πρότεινε αστειευόμενος ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης για να λυθεί το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στην Αθήνα και τους γύρω δήμους.  

"Οι δρόμοι είναι γεμάτοι, τα λεωφορεία είναι γεμάτα, το μετρό είναι γεμάτο, ο ηλεκτρικός είναι γεμάτος, τα σπίτια είναι γεμάτα. Αυτή η πόλη δεν χωράει άλλους ανθρώπους", απάντησε χθες, 1η Νοεμβρίου ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών στην πρωινή εκπομπή "ACTION ΤΩΡΑ" του τηλεοπτικού σταθμού Action 24 σε ερώτηση για το αν το υπουργείο θα κάνει κάνει για να αντιμετωπίσει το χάος της Αθήνας, έχοντας προτείνει λίγο νωρίτερα και την αποκέντρωση ως μέτρο για να αδειάσουν οι δρόμοι, ώστε να γίνει χώρος για τους... τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα σε μεγαλύτερους αριθμούς και αυτή την περίοδο επειδή η χώρα προωθεί τον τουρισμό όλον τον χρόνο. 

Συνέχισε μάλιστα να εκφράζεται ως στέλεχος του Υπουργείου Τουρισμού και πρόσθεσε ότι ο Υπουργός Μεταφορών δεν είναι ικανός από μόνος του να επιβάλλει ποιοι θα έρθουν στην πόλη για να εργαστούν ή πόσο τουρισμό θα έχει αποφεύγοντας να πει κάτι για την τραγική κατάσταση που επικρατεί τις ώρες αιχμής και στους δρόμους των δήμων που βρίσκονται γύρω από εκείνον της Αθήνας. Πρόσθεσε επίσης ότι ο τουρισμός είναι πηγή εσόδων για την οικονομία της χώρας με… “αρνητικές συνέπειες” το κυκλοφοριακό και το οικιστικό ζήτημα.

kiranakis

Αναφορικά με τα μέτρα που θα πάρει το υπουργείο του ο κ. Κυρανάκης υποσχέθηκε ανανεώσεις σε συρμούς μετρό και ηλεκτρικού με στόχο την αύξηση της συχνότητας και τον αριθμό των επιβατών που εξυπηρετούνται, ενώ όταν ερωτήθηκε για το ζήτημα της λεωφόρου Κηφισού απάντησε πως ήδη “μετράμε με drone πόσα φορτηγά κυκλοφορούν και τι χώρο πιάνουν στον Κηφισό μεταξύ 7 και 10 το πρωί, για να δούμε πόσο επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα” καθώς εξετάζεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων το συγκεκριμένο τρίωρο. Για μέτρα που θα επηρέαζαν άμεσα τους οδηγούς αυτοκινήτου και θα τους ανάγκαζαν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι και να σκεφτούν εναλλακτικούς τρόπους ούτε λόγος σοβαρός.

Υπό συζήτηση λοιπόν το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στον Κηφισό από τις 7 μέχρι τις 10 το πρωί, καθώς εξετάζεται η πιλοτική εφαρμογή του, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, ο οποίος ωστόσο παραδέχτηκε την ανεπάρκεια του μέτρου που εξετάζεται λέγοντας ότι πάλι θα υπάρχει κυκλοφοριακό χάος, ακόμη περισσότερο μετά τη λήξη του τρίωρου. Είπε επίσης και για το έξτρα κόστος που θα έχει αυτό για τους πολίτες λόγω του επιπλέον προσωπικού που ενδέχεται να προσλάβει μια επιχείρηση για να εργάζεται νωρίτερα, ενώ και εδώ επέλεξε να κοστολογήσει αντίστοιχα την οικονομική ζημιά που γίνεται ήδη σε επίπεδο χαμένων ωρών και άσκοπης κατανάλωσης καυσίμων όπως και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και της υγείας των πολιτών.