Διεθνής διάκριση για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια στο Motostudent 2021

Μια δεύτερη και μια όγδοη θέση ανάμεσα σε 37 πανεπιστήμια απ’ όλο τον κόσμο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

20/7/2021

Το Motostudent δεν είναι απλά ένας διαγωνισμός ανάμεσα σε φοιτητές. Πρόκειται κυρίως για μια γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ της επιστήμης και της βιομηχανίας με βασικό θέμα τη μοτοσυκλέτα. Το σενάριο είναι πολύ απλό αλλά ταυτόχρονα και πολύ απαιτητικό. Κάθε ομάδα μαθητών θα πρέπει να σχεδιάσει και να κατασκευάσει μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα της κατηγορίας Moto3.

Οι σχεδιαστικοί και τεχνολογικοί περιορισμοί είναι πιο ελεύθεροι, όμως ταυτόχρονα και ο προϋπολογισμός των μαθητών είναι σαφώς περιορισμένος. Μέσα σε αυτό το στενό πλαίσιο κόστους και χρόνου, οι μαθητές θα πρέπει να παρουσιάσουν ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο. Η όλη διαδικασία υποστηρίζεται ενεργά από την MEF (Moto Engineering Foundation και την Technopark Motorland.

Επίσης η Red Bull με την KTM προφέρουν έναν παράλληλο διαγωνισμό για κάθε έναν μαθητή ξεχωριστά, όπου ο νικητής έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης ειδικευμένων μαθημάτων (π.χ. αεροδυναμικής), ενώ η Ducati και η BMW είναι υποστηρικτές ορισμένων project.

Για παράδειγμα φέτος η Ducati υποστήριξε το πανεπιστήμιο της Bologna στην κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και μάλιστα κέρδισε την πρώτη θέση, ενώ η BMW Motorrad Hellas είχε υποστηρίξει στην ίδια κατηγορία το ελληνικό πανεπιστήμιο των Σερρών και την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Hyperion.   

Φέτος, 37 πανεπιστήμια απ’ όλο τον κόσμο βρέθηκαν με τις μοτοσυκλέτες που κατασκεύασαν στην πίστα του Aragon στην Ισπανία, όπου πέρασαν από μια σειρά στατικών και δυναμικών ελέγχων, με τελική δοκιμασία την οδήγηση στην πίστα και την επίδειξη των πραγματικών δυνατοτήτων τους.  

Η Tyφoon MotoRacing UoWM  του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με την μοτοσυκλέτα “Κένταυρος” συγκέντρωσε συνολικά 680,7 βαθμούς και ανέβηκε στη δεύτερη θέση.

Η Panther Racing AUTh της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ ανέβηκε στην 8η θέση της συνολικής κατάταξης, όμως αναδείχτηκε νικήτρια στην κατηγορία “Best Innovation” για τις καινοτομίες που είχε η μοτοσυκλέτα της.

Πρόκειται για δύο εντυπωσιακές διακρίσεις των ελληνικών πανεπιστημίων, ιδιαίτερα αν σκεφτούμε πως είμαστε μια χώρα με μηδενική βιομηχανία οχημάτων και ο σκοπός αλλά και οι “αντίπαλοι” αυτού του διαγωνισμού είναι να βρουν οι βιομηχανίες κατασκευής μοτοσυκλετών της Ευρώπης τα επόμενα “ταλέντα” που θα εντάξουν στο δυναμικό των R&D τους.

Liberty Media-MotoGP: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά των δικαιωμάτων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος

Με επίσημη ανακοίνωση της Dorna και της Liberty Media
motoGP
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/7/2025

Η Liberty Media και η Dorna, η αποκλειστική κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP, ανακοίνωσαν σήμερα ότι η Liberty Media ολοκλήρωσε την εξαγορά της Dorna.

Μετά την αδειοδότηση από την ευρωπαϊκή επιτροπή ήρθε και η ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Formula One Group της Liberty Media αποτελείται πλέον από τις θυγατρικές της Formula 1, MotoGP, και Quint (εταιρεία διοργανώσεων αθλητικών και ψυχαγωγικών δρώμενων) και άλλες μειοψηφικές επενδύσεις.

Παρουσίαση με πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες του MotoGP έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Liberty Media.

Η Liberty Media Corporation δραστηριοποιείται και κατέχει συμφέροντα στους τομείς των μέσων ενημέρωσης, του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας. Οι επιχειρήσεις της αποδίδονται σε δύο κατηγορίες μετοχών παρακολούθησης: Formula One Group και Liberty Live Group.

Οι επιχειρήσεις και τα περιουσιακά στοιχεία που αποδίδονται στο Formula One Group και περιλαμβάνουν τις θυγατρικές Formula 1, MotoGP, Quint και άλλες μειοψηφικές επενδύσεις, ενώ οι επιχειρήσεις και τα περιουσιακά στοιχεία του Liberty Live Group περιλαμβάνουν το μερίδιο της Liberty Media στη Live Nation και άλλες μειοψηφικές επενδύσεις.