ΕΛ.ΑΣ: Πάνω από 2.600 κλήσεις για κράνος σε μία βδομάδα

118 επαγγελματίες διανομείς χωρίς κράνος - Και 412 συνεπιβάτες
Police
Από τον

Παύλο Καρατζά

29/7/2025

Συνεχίστηκαν για τέταρτη εβδομάδα οι έλεγχοι της Ελληνικής Αστυνομίας στο πλαίσιο της εκστρατείας “Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους”, με σκοπό την συμμόρφωση των αναβατών και επιβατών δίκυκλων, καθώς και των χρηστών Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων).

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της Τροχαίας, αστυνομικοί από όλες τις Υπηρεσίες Τροχαίας, Αστυνομικών Τμημάτων και Ο.Ε.Π.Τ.Α. σε ολόκληρη τη χώρα, προχωρούν σε ελέγχους σε δίκυκλα καθώς και σε επιχειρήσεις ενοικίασης δίκυκλων, δίνοντας έμφαση στους επαγγελματίες διανομείς και τους εργοδότες τους.

Ειδικότερα, κατά την τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής της δράσης (21-27/7/2025) πραγματοποιήθηκαν 23.979 έλεγχοι, στο πλαίσιο των οποίων βεβαιώθηκαν 2.181 παραβάσεις σε οδηγούς (από τις οποίες 118 σε εργαζόμενους σε υπηρεσίες διανομής) καθώς και 441 παραβάσεις σε συνεπιβάτες.

Ενδεικτικά, μεταξύ των παραβάσεων, οι 1.966 αφορούσαν οδηγούς δίκυκλων (από τους οποίους 116 διανομείς), 412 επιβάτες δίκυκλων, 170 οδηγούς Ε.Π.Η.Ο. και 45 οδηγούς οχημάτων ATV.

Πιο αναλυτικά, ανά περιφέρεια, βεβαιώθηκαν οι παρακάτω παραβάσεις:

-817 στην Αττική

-370 στο Νότιο Αιγαίο

-234 στα Ιόνια Νησιά

-171 στην Κρήτη

-159 στη Θεσσαλονίκη

-141 στη Θεσσαλία

-141 στη Στερεά Ελλάδα

-139 στη Δυτική Ελλάδα

-111 στην Πελοπόννησο

-105 στην Ήπειρο

-89 στο Βόρειο Αιγαίο

-72 στην Κεντρική Μακεδονία

-57 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη

-16 στη Δυτική Μακεδονία.

Επισημαίνεται ότι, με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η Πολιτεία θέλει να δώσει σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους, μέσω της αυστηροποίησης των ποινών, ως εξής:

350 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για 30 ημέρες για τον οδηγό δικύκλων (Οι ίδιες κυρώσεις ισχύουν και για τον οδηγό που δεν μεριμνά για την ασφάλεια του επιβάτη).

350 ευρώ πρόστιμο για τον επιβάτη δικύκλων.

30 ευρώ πρόστιμο για τον οδηγό Ε.Π.Η.Ο.

Μοτοσυκλετιστής σκοτώθηκε στην Αττική Οδό – Συγκρούστηκε με περιπολικό που έλεγχε φορτηγό

Τραγικό ατύχημα με μοιραία κατάληξη για έναν μοτοσυκλετιστή το μεσημέρι της Τετάρτης 20 Μαΐου
LEA
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/5/2026

Το θανατηφόρο τροχαίο συνέβη στο ρεύμα της Αττικής Οδού με κατεύθυνση προς Ελευσίνα και μερικές εκατοντάδες μέτρα πριν τα διόδια της Ανθούσας, όταν μοτοσυκλετιστής που κινούταν επί του αυτοκινητόδρομου χτύπησε με το τιμόνι του τον καθρέπτη περιπολικού της Αστυνομίας που ήταν σταματημένο στη ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης) διεξάγοντας έλεγχο σε ένα φορτηγό.

Χτυπώντας στον καθρέπτη ο άτυχος μοτοσυκλετιστής έχασε τον έλεγχο του οχήματός του και έπεσε πάνω στο σταθμευμένο φορτηγό, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

Οι διασώστες που έσπευσαν στον σημείο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ δυστυχώς δεν μπόρεσαν να κάνουν κάνουν κάτι για τον μοτοσυκλετιστή.

Για το συμβάν διενεργείται έρευνα από την Τροχαία Αττικής Οδού, προκειμένου να διαλευκανθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το μοιραίο, ενώ για αρκετή ώρα μετά καταγράφονται καθυστερήσεις της τάξης της μισής ώρας στο ρεύμα της Αττικής Οδού προς Ελευσίνα, από τον κόμβο της Παιανίας έως τον κόμβο Μαραθώνος.