Ενιαία πλατφόρμα ανταλλάξιμων μπαταριών μεταξύ Honda, KTM, Piaggio και Yamaha!

Υπέγραψαν προσύμφωνο για κοινοπραξία
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/3/2021

Τέσσερις από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο, η Honda Motor Co., η ΚΤΜ AG, η Piaggio & C SpA και η Yamaha Motor Co. Ltd, υπέγραψαν ουσιαστικά ένα προσύμφωνο για την δημιουργία μιας κοινοπραξίας που θα έχει ως αντικείμενο την ενιαία πλατφόρμα μπαταριών –οι οποίες θα μπορούν να είναι δηλαδή ανταλλάξιμες μεταξύ τους- για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα.

Πρόκειται για μία σημαντική στρατηγική συνεργασία σε παγκόσμιο επίπεδο, στην ίδια λογική που κινούνταν και το project Ionex της Kymco, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη και πιο ευρεία κλίμακα. Όπως αναφέρει το κοινό δελτίο που εξέδωσαν οι τέσσερις εταιρείες, στα πλαίσια της "Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα" και της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, τα ιδρυτικά μέλη της κοινοπραξίας πιστεύουν ότι το σύστημα διαθεσιμότητας της ενιαίας πλατφόρμας ανταλλάξιμων μπαταριών, θα συνδράμει στην εξάπλωση της χρήσης των ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων, συνεισφέροντας έτσι και στους πιο αποδοτικούς κύκλους φόρτισης των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στον τομέα των μεταφορών.

Επιπλέον, με την αύξηση της αυτονομίας, την μείωση του χρόνου φόρτισης και του κόστους κατασκευής των οχημάτων, οι κατασκευαστές θα προσπαθήσουν να εξαλείψουν τις επιφυλάξεις των καταναλωτών, σε ό,τι έχει να κάνει με το μέλλον της ηλεκτροκίνησης.

Γι' αυτό το λόγο, ο στόχος της κοινοπραξίας θα είναι ο καθορισμός των στάνταρ τεχνικών χαρακτηριστικών του συστήματος ανταλλαγής μπαταριών για οχήματα που ανήκουν στην κατηγορία L (μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες, τρίτροχα και τετράτροχα). Οι εργασίες της κοινοπραξίας θα ξεκινήσουν τον Μάιο του 2021, με τα τέσσερα ιδρυτικά μέλη να προχωρούν σε μια εκστρατεία ενθάρρυνσης και άλλων ενδιαφερόμενων μελών για συνεργασία, έτσι ώστε να ενισχυθεί το τεχνολογικό υπόβαθρο του όλου project.

Στις δηλώσεις των επικεφαλής των μεγάλων τεσσάρων κατασκευαστών, όπως ο Takuya Kinoshita Γενικός Διευθυντής του κλάδου μοτοσυκλετών της Yamaha, ο Stefan Pierer CEO της ΚΤΜ AG, και ο Noriaki Abe, Διευθυντικό Στέλεχος του κλάδου μοτοσυκλετών της Honda Motor Co. Ltd, τονίστηκε η παγκόσμια σημασία της δημιουργίας μιας τέτοιας κοινοπραξίας, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί το όφελος για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο, ενώ θα καμφθούν και όλοι οι προβληματισμοί σχετικά με την αποδοτικότητα της ηλεκτροκίνησης.

Pedro Acosta: "Οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου"

Ο Ισπανός της KTM εξηγεί γιατί η μετάβαση στα MotoGP ήταν φυσική
Acosta
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Pedro Acosta είναι κατά πολλούς το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του στα MotoGP και σύμφωνα με τον ίδιο, η προσαρμογή του στην κορυφαία κατηγορία έγινε ευκολότερη χάρη σε μια ασυνήθιστη εξοικείωση που απέκτησε πολύ πριν φτάσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγώντας μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών ήδη από την ηλικία των 14 ετών.

Παρότι δεν έχει ακόμη κατακτήσει νίκη σε Grand Prix των MotoGP, ο αναβάτης της KTM θεωρείται από πολλούς μελλοντικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Οι φήμες μάλιστα τον θέλουν να μετακινείται το 2027 στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, όπου θα βρεθεί στο ίδιο γκαράζ με τον Marc Marquez, πάνω σε μία από τις πιο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, καθώς το συμβόλαιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή με τους Ιταλούς, για δύο ακόμη έτη, ανακοινώθηκε χθες

Acosta

Ο Acosta έφτασε στα MotoGP έχοντας ήδη κατακτήσει τον τίτλο στη Moto3 το 2021 και στη Moto2 το 2023. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συζήτηση σε podcast, η επαφή του με ισχυρές μοτοσυκλέτες, μεγάλου κυβισμού είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα.

"Νομίζω ότι είχα μεγαλύτερο πλεονέκτημα από άλλους αναβάτες όταν ανέβηκα πρώτη φορά σε MotoGP, επειδή οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου. Κυριολεκτικά δεν είχα μπει ακόμη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα," δήλωσε ο Ισπανός.

Acosta

Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτή η εμπειρία τον βοήθησε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις μεγάλες κατηγορίες, σε αντίθεση με όσα είχε βιώσει στα πρώτα του βήματα στη Moto3.

"Για αυτό πάντα είχα την αίσθηση ότι η μετάβαση σε μεγαλύτερες κατηγορίες θα ήταν πιο εύκολη. Και τελικά έτσι φάνηκε να είναι. Όταν ξεκίνησα στη Moto3 δυσκολεύτηκα πολύ περισσότερο να καταλάβω τις μοτοσυκλέτες, τη φυσική τους συμπεριφορά και τα πάντα γύρω από αυτές.

Acosta

"Από την πρώτη μέρα όμως στα MotoGP ήταν σαν όλα να μπήκαν στη θέση τους. Ήταν σαν να έλεγα 'αυτή είναι η μοτοσυκλέτα μου'. Είναι αλήθεια ότι δυσκολεύτηκα σε ορισμένους άλλους τομείς, αλλά η πρώτη αίσθηση ήταν πραγματικά πολύ καλή."

Η δήλωση αυτή εξηγεί εν μέρει γιατί ο Acosta έδειξε από την πρώτη στιγμή τόσο ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ πιο έμπειρους αναβάτες της κατηγορίας. Η εξοικείωσή του με την ισχύ, το βάρος και τη συμπεριφορά μεγάλων μοτοσυκλετών φαίνεται πως του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά την προσαρμογή του στις απαιτήσεις των MotoGP.

Acosta

Δεν αντικατοπτρίζει όμως την δυσαρέσκεια του Acosta προς τους Αυστριακούς, καθώς οι βλέψεις του φαίνεται πως δεν μπορούν να επιτευχθούν με το σύνολο που η ΚΤΜ αυτή τη στιγμή του προσφέρει, πράγμα για το οποίο δεν χάνει ευκαιρία να εκφράζεται, ασκώντας πιέσεις στο εργοστάσιο.

Ο 22χρονος Ισπανός παραμένει το σημείο αναφοράς για την KTM στο φετινό πρωτάθλημα. Στο πρόσφατο Grand Prix της Ουγγαρίας στο Balaton Park ήταν ο αναβάτης που πλησίασε περισσότερο τον Marc Marquez στη μάχη για την κορυφή, ενώ είναι και ο μοναδικός αναβάτης της αυστριακής εταιρείας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στην πρώτη δεκάδα της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Acosta

Με τις φήμες για το μέλλον του νεαρού Ισπανού, αλλά και τη διαμόρφωση όλου του grid, να εντείνονται και το ενδιαφέρον των κορυφαίων ομάδων να παραμένει αμείωτο, ο Acosta δείχνει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα των MotoGP για τα επόμενα χρόνια.

Ετικέτες