Γαλλία – Στα χαρακώματα οι μοτοσυκλετιστές για το υποχρεωτικό ΚΤΕΟ [VIDEO]

Δεν έλειψαν όμως και σκηνές που συναντάμε έξω από γήπεδα ποδοσφαίρου
motomag Γαλλία – Στα χαρακώματα οι μοτοσυκλετιστές για το υποχρεωτικό ΚΤΕΟ [VIDEO]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/5/2024

Μετά την πορεία των 60.000 μοτοσυκλετιστών η οποία διοργανώθηκε στις 13 – 14 Απριλίου από την Γαλλική Ομοσπονδία Θυμωμένων Μοτοσυκλετιστών (FFMC) ως δήλωσης άρνησης για την υποχρεωτική επιβολή τεχνικού ελέγχου στις μοτοσυκλέτες και σε άλλα μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα οι Γάλλοι μοτοσυκλετιστές ξανακατέβηκαν στους δρόμους για να δηλώσουν εκ νέου την αντίθεση τους με το συγκεκριμένο μέτρο.

Οι κινητοποιήσεις των μοτοσυκλετιστών στην Γαλλία έχουν φτάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα καθώς σπάνια έχουμε δει ανάλογες πορείες διαμαρτυρίας. Για ακόμη μία φορά οι Γάλλοι βρέθηκαν στον δρόμο ώστε να δηλώσουν έμπρακτα την αντίθεση τους όσον αφορά το ψήφισμα για την επιβολή υποχρεωτικού ΚΤΕΟ στα δίκυκλα που θέλει να εισάγει το Ανώτατο Δικαστήριο με την κυβέρνηση της Γαλλίας να μην συμφωνεί με το μέτρο αυτό.

Στην αντίπερα όχθη η FFMC, -η οποία αποτελεί και μέλος της FEMA- υποστηρίζει πως μόλις το 0,3% με 0,4% των ατυχημάτων οφείλονται σε κάποιο τεχνικό πρόβλημα της μοτοσυκλέτας ενώ σύμφωνα με αυτή οι συνθήκες του οδικού δικτύου ευθύνονται για το 30% των τροχαίων, ποσοστό που επιτάσσει την βελτίωση των υποδομών.

Γαλλία – Στα χαρακώματα οι μοτοσυκλετιστές για το υποχρεωτικό ΚΤΕΟ [VIDEO]

Όπως τονίζει η Γαλλική Ένωση Θυμωμένων Μοτοσυκλετιστών, το μέτρο αυτό είχε απορριφθεί το 2012 από την γαλλική Εθνοσυνέλευση και την Γερουσία, ενώ το 2014 προσαρμόστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με στόχο να επιτρέψουν στα κράτη μέλη την εφαρμογή αποτελεσματικότερων εναλλακτικών μέτρων, για την βελτίωση της ασφάλειας και του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των μηχανοκίνητων δικύκλων.

Σε αντίθεση με την πορεία διαμαρτυρίας που είχαμε δει στις 13 και 14 Απριλίου και που δεν συνέβη το παραμικρό παρατράγουδο στην τελευταία τα πράγματα δεν κύλησαν και τόσο ομαλά. Άγνωστοι τα μεσάνυχτα της 25ης Απριλίου γέμισαν ελαστικά μοτοσυκλετών με κουρέλια και στη συνέχεια τα έβαλαν φωτιά με αποτέλεσμα να προκληθούν υλικές ζημιές σε KTEO. Φυσικά η FFMC έσπευσε να καταδικάσει το περιστατικό λέγοντας πως οι συγκεκριμένοι δεν έχουν καμία θέση στην Ομοσπονδία τους.

Μένει να δούμε αν το Ανώτατο Δικαστήριο θα κάνει πίσω σχετικά με την επιβολή του υποχρεωτικού ΚΤΕΟ στα δίκυκλα ή θα δούμε και άλλες πορείες μοτοσυκλετιστών να διεξάγονται στην Γαλλία.

 

Ετικέτες

Δελτίο στα καύσιμα στην Ε.Ε. εξετάζει η Κομισιόν προειδοποιώντας για μακρά ενεργειακή κρίση

“Θα είναι μια μακρά κρίση … οι τιμές της ενέργειας θα παραμείνουν ψηλά για πολύ καιρό”
διϋλιστήριο
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/4/2026

Με αυτή τη δήλωση ο Επίτροπος Ενέργειας, Dan Jorgensen, προειδοποιεί πως τα χειρότερα δεν έχουν περάσει για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή και ειδικότερα ο περιορισμός της κυκλοφορίας στα Στενά του Ορμούζ – ή, ακριβέστερα, το κλείσιμό τους για τους συμμάχους των ΗΠΑ και Ισραήλ – και οι επιθέσεις σε δεξαμενόπλοια και ενεργειακές υποδομές στην περιοχή έχουν προκαλέσει εδώ και έναν μήνα ράλι ανόδου στις τιμές του πετρελαίου, ενώ δεν διαφαίνεται λύση στον κοντινό ορίζοντα.

Όπως δήλωσε ο Jorgensen, “η ρητορική και οι εκφράσεις που χρησιμοποιούμε είναι τώρα πιο σοβαρές απ’ ό,τι νωρίτερα στην κρίση. Η αναλύσεις μας έδειξαν πως αυτή θα είναι μια μακρόχρονη κατάσταση και οι χώρες πρέπει να βεβαιωθούν πως έχουν όσα χρειάζονται”.

Αν και στις Βρυξέλλες δεν κάνουν ακόμη λόγο για εφοδιαστική κρίση, είναι δεδομένο πλέον πως ο σχεδιασμός γίνεται ενόψει μιας κατάστασης με μακρόχρονες και επίμονες συνέπειες, γεγονός που για την Κομισιόν σημαίνει πως πρέπει να προετοιμαστεί για το χειρότερο σενάριο.

Αυτό μεταφράζεται σε μερικά ακραία μέτρα, ένα από τα οποία έχει ήδη ενεργοποιηθεί. Η Ε.Ε. έβαλε χέρι στα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου της τον περασμένο μήνα προκειμένου να συγκρατήσει τις τιμές των καυσίμων – ειδικότερα σε κρίσιμους τομείς, όπως οι αερομεταφορές και η βιομηχανία – και δεν αποκλείεται να χρειαστεί να το ξανακάνει σύντομα, αλλά αυτή προφανώς είναι περισσότερο μια σπάνια λύση ανάγκης παρά μια βιώσιμη επιλογή που μπορεί να επαναληφθεί πολλές φορές.

Ομοίως, ένα ακόμη “χειρότερο σενάριο” που ο Jorgensen δεν αποκλείει είναι η καταφυγή σε ποσοτικούς περιορισμούς στη διάθεση καυσίμων. Το λεγόμενο δελτίο στα καύσιμα είναι ένα μέτρο που θα ληφθεί αν η κατάσταση φτάσει στο απροχώρητο.

Και, όταν μιλάμε για απροχώρητο, αυτό δεν αφορά φυσικά μόνο για τα καύσιμα των ΙΧ οχημάτων, αλλά τις εμπορευματικές μεταφορές και την βιομηχανική ενέργεια που προφανώς έχουν προτεραιότητα στον σχεδιασμό των Βρυξελλών.

“Εξετάζουμε όλα τα ενδεχόμενα και είναι ξεκάθαρο πως, όσο η κατάσταση σοβαρεύει, τόσο περισσότερο θα χρειαστεί να εξετάσουμε και νομοθετικά εργαλεία. Πρέπει να κρατήσουμε τις επιλογές μας ανοικτές και, αν αυτή είναι μια κρίση μακράς διάρκειας, ως προβλέπω, τότε θα χρειαστούμε αυτά τα μέτρα αργότερα,” εξήγησε ο Δανός Επίτροπος.

Ωστόσο η ανατροπή στην ενεργειακή στρατηγική της Ε.Ε. μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία δεν επηρεάζεται από καμιά κρίση και ο Jorgensen το ξεκαθάρισε πως δεν υπάρχει περίπτωση να στραφεί τώρα η Ευρώπη σε ρωσικά καύσιμα, καθώς θα συνεχίσει να τα προμηθεύεται από τις ΗΠΑ και “άλλους συμμάχους”.