Harley-Davidson: Πρόστιμο 1,2 εκατ. ευρώ στην Ιαπωνία - Για παραβίαση του αντιμονοπωλιακού νόμου

Δήλωνε "πλαστές" πωλήσεις καθώς πιεζόταν από τη μητρική εταιρεία
Harley-Davidson πρόστιμο στην Ιαπωνία 2025
Από τον

Παύλο Καρατζά

2/7/2025

Τον Ιούλιο του 2024, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου της Ιαπωνίας εισέβαλε για πρώτη φορά στα γραφεία της Harley-Davidson Ιαπωνίας και έθεσε την εταιρεία υπό επίσημη έρευνα. Ο λόγος για την έρευνα αυτή ήταν τα συνεχώς αυξανόμενα ποσοστά πωλήσεων που έπρεπε να ακολουθούν οι αντιπρόσωποι, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα έχαναν και δεν θα ανανέωναν τα συμβόλαιά τους με την αμερικανική εταιρεία.

Το πρόβλημα όμως δεν τελειώνει εκεί, καθώς για να μην χάσουν τα συμβόλαιά τους οι αντιπρόσωποι, έφτασαν στο σημείο να αγοράζουν οι ίδιοι τις μοτοσυκλέτες τους. Όμως, στην Ιαπωνία οι μοτοσυκλέτες αυτές χαρακτηρίζονται ως “αχρησιμοποίητες-ταξινομημένες”, πράγμα που συνεπάγεται με απώλεια στην αξίας τους. Έτσι ακόμα κι αν οι αντιπρόσωποι κατάφερναν να πουλήσουν τις μοτοσυκλέτες αυτές, έχαναν αρκετά χρήματα ανά μονάδα.

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, φτάνουμε στον Ιούνιο του 2025 με την Επιτροπή Δίκαιου Εμπορίου της Ιαπωνίας να επιβάλει πρόστιμο 1,2 εκατ. ευρώ στη Harley-Davidson Ιαπωνίας για αυτή την πρακτική της. Εκτός αυτού, η επιτροπή ζήτησε από την Harley-Davidson να σταματήσει την εν λόγω συμπεριφορά, καθώς παραβιάζει τον αντιμονοπωλιακό νόμο της χώρας.

Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι παρόμοιο πρόστιμο είχε επιβληθεί στην BMW Ιαπωνίας το 2021 και αργότερα μάλιστα στελέχη της βαυαρικής εταιρείας πήραν “μεταγραφή” στην Harley-Davidson Ιαπωνίας και μάλλον πήραν μαζί τους και τις “κακές” τους συνήθειες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, δύο από τα κορυφαία στελέχη που συμμετείχαν τόσο στην BMW όσο και στην H-D κατά τη διάρκεια αυτών των παρόμοιων πρακτικών, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν με ποινές, φέρονται να παραιτήθηκαν μετά την προαναφερθείσα έρευνα της Harley Ιαπωνίας τον Ιούλιο του 2024. Ελπίζουμε μόνο να έβαλαν μυαλό και να μην “τριτώσει” το κακό.

Η Bajaj στις μικρομεσαίες on-off - Ετοιμάζει τη δική της έως 250 κ.εκ.

Μπαίνει και ο ινδικός κολοσσός στην κατηγορία - Έρχεται μαζί και νέα μάρκα
Bajaj on-off για την Ινδία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/6/2026

Η Bajaj είναι η επόμενη από τους τεράστιες εταιρείες μοτοσυκλέτας της Ινδίας που θέλει να έχει εκπρόσωπο στις μικρομεσαίου κυβισμού on-off/adventure με την πρότασή της να απαθανατίζεται από τον κατασκοπικό φακό σε δοκιμές σε δημόσιο δρόμο.

Οι πωλήσεις πηγαίνουν πολύ καλά για την Bajaj τους τελευταίους μήνες παρόλο που μέχρι σήμερα δεν έχει στην γκάμα της adventure μοτοσυκλέτα, ούτως ή άλλως στις μικρές κατηγορίες κυβισμού οι on-off δεν είναι και τόσο δημοφιλείς στην αχανή εγχώρια αγορά.

Η Bajaj βλέπει πως έχει έρθει η ώρα να κάνει την είσοδό της σε μια κατηγορία που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και στην Ινδία, προετοιμαζόμενη ίσως και για άλλες πιο ώριμες αγορές για αυτές τις μοτοσυκλέτες. 

Η on-off που βλέπετε να σουλατσάρει καμουφλαρισμένη στους δρόμους της Ινδίας είναι η πρώτη από τις οχτώ συνολικά που ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει η Bajaj φέτος στις κατηγορίες κυβισμού από 125 έως και 250 κ.εκ.

Οι Ινδοί έχουν καλή δουλειά με το καμουφλάζ και αυτό σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα των φωτογραφιών που διέρρευσαν δεν δίνουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε λεπτομέρειες. Από τις προστασίες των καλαμιών η μικρή on-off φαίνεται να χρησιμοποιεί συμβατικό πιρούνι, ενώ ο εμπρός τροχός μοιάζει περισσότερο με 19άρη παρά με 21 ιντσών. 

Στους "on-off" τροχούς φαίνεται να συνηγορούν και οι διαδρομές των αναρτήσεων που δεν δείχνουν τόσο μεγάλες -δείτε πιο προσεκτικά και την απόσταση του πίσω τροχού από την ουρά, ενώ και το σχήμα της σέλας δείχνει ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που δεν ετοιμάστηκε για εντούρο αλλά για να αποτελεί έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ ασφάλτου και χώματος.

Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τις προδιαγραφές του κινητήρα, ο οποίος αποκλείεται να μην έχει επηρεαστεί από τους μικρού κυβισμού μονοκύλινδρους της KTM, ενώ θα μπορούσε να είναι και ακριβώς ίδιος. Το ΚΤΜ 250 Adventure που πωλείται στην ινδική αγορά φέρει πάντως 250άρη κινητήρα που αποδίδει 31 ίππους και αυτό είναι αρκετό για να ανεβάσει μοτοσυκλέτα της Bajaj μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας στον τομέα της απόδοσης.

Μένει επίσης να δούμε αν η μοτοσυκλέτα θα φέρει το όνομα της Bajaj ή αν θα αποτελεί μέρος της γκάμας της νέας εταιρείας που ετοιμάζουν οι Ινδοί, το όνομα της οποίας δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό.

Ετικέτες