Η Bajaj είναι ο νέος κατασκευαστής που έρχεται στην αγορά της Ευρώπης!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

12/9/2016

Από το 2013 ακούμε από την KTM, ότι θα φέρει στην Ευρώπη μοντέλο της Ινδικής Bajaj, που αποτελεί κι έναν από τους μεγαλύτερους μετόχους της. Η Bajaj κατασκευάζει στο εργοστάσιο της στην περιοχή Chakan, στην πόλη Pune της Ινδίας, τα δημοφιλή KTM Duke 125/200/390. Μέχρι πρόσφατα η περιοχή αυτή ήταν καθαρά αγροτική, όμως μετά τα εγκαίνια του νέου εργοστασίου της Bajaj, δημιουργήθηκε αποκλειστική οικονομική ζώνη και σιγά-σιγά έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά δίκτυα κατασκευαστών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην Ασία. Εκεί διατηρούν εργοστάσια μεγάλοι κατασκευαστές, όπως το γκρουπ Volkswagen Group, Daimler-Benz, και φυσικά η Mahindra. Εκεί ήταν που το ’12 έκλεισε η συμφωνία για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου που διατηρούσε η Bajaj στην KTM από το 2007 και έφτασε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Αυστριακής εταιρίας. Παράλληλα η Bajaj έχει σύμφωνο συνεργασίας και με την Kawasaki και στο παρελθόν με ακόμα περισσότερους κατασκευαστές, που θέλησαν να εκμεταλλευτούν την νομοθεσία που ισχύει στην Ινδία -και στο σύνολο σχεδόν των ασιατικών χωρών- για ευνοϊκότερη φορολογία των εγχώριων κατασκευαστών.

Αρκετά σύντομα έπειτα από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των Ινδών στην KTM, είδαμε πίσω στις αρχές του 2013, δημοσιεύματα του ινδικού τύπου για εισαγωγή των μοντέλων της Bajaj στην Ευρωπαϊκή αγορά μέσα από το δίκτυο της KTM. Οι πληροφορίες έλεγαν πως αυτό ήταν κάτι που προβλεπόταν στο μνημόνιο συνεργασίας τους από την πρώτη στιγμή πίσω στο 2007. Ωστόσο ήταν μετά το ΄12 που η Bajaj αποφάσισε να επενδύσει στην εξέλιξη μοντέλων που εκπλήρωναν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Όπως διαβάζετε πρώτοι στο MOTO, και σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, έχουν πλέον διευθετηθεί όλα τα θέματα πίσω από την εισαγωγή της νέας εταιρίας στην Ευρωπαϊκή αγορά, ενώ πιο συγκεκριμένα η Ελλάδα θα μπορούσε να παίξει μεγαλύτερο ρόλο, λειτουργώντας ως πύλη εισόδου μέσα από το λιμάνι του Πειραιά. Μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο βέβαια, έχει προηγηθεί μία μακρά πορεία διαπραγματεύσεων, μία άστατη πολιτική σκηνή που δεν ευνοούσε μακρόπνοα σχέδια, η οικονομική κρίση και οι προγραμματισμένες αλλαγές των ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Από την άλλη οι συγκυρίες ευνοούν τις οικονομικές μοτοσυκλέτες, όπως ακριβώς είχε προβλέψει η KTM φτιάχνοντας την σειρά Duke, για να φτάσουν πλέον να παρακολουθούν την BMW να ξεκινά νέο επίπεδο ανταγωνισμού. Σε μία κατηγορία που σχεδόν μόνη της δημιούργησε η KTM, με τα μικρότερα σε κυβισμό Duke, η BMW αποφάσισε να ακολουθήσει με το G310R κι αν βγάλει στην αγορά ένα αντίστοιχα μικρό Adventure, τότε θα έχει εκπληρώσει μία επιθυμία που έχουν ακούσει πολλές φορές στην KTM, τουλάχιστον από εμάς στην Ελλάδα…

Θέλοντας μάλλον να προλάβει τέτοιες κινήσεις, προσφέροντας ίσως κάποιο από τα μοντέλα των 200-300 κυβικών που ήδη έχουν γίνει best seller στην Ινδία, με μικρό κόστος για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, η Bajaj θέλει να τονώσει το δίκτυο της KTM. Παράλληλα έχει μπει ήδη στην μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλέτας του κόσμου - αναφερόμαστε σε αριθμούς μονάδων- που είναι η Λατινική Αμερική και πιο συγκεκριμένα η τεράστια αγορά της Βραζιλίας. Είναι θετικό που βλέπουμε νέους -για εμάς- κατασκευαστές να θέλουν να ανταγωνιστούν στην πιο δύσκολη αγορά μοτοσυκλέτας, που είναι η Ευρωπαϊκή. Περιορίζεται έτσι το χάσμα που υπάρχει αυτή την στιγμή στην μοτοσυκλετιστική κουλτούρα, πράγμα που θα συνειδητοποιήσουμε καλύτερα όταν σε λίγα χρόνια οι Κινέζοι κατασκευαστές, αποφασίσουν να κάνουν πιο εξωστρεφή βήματα…

Στην παρούσα φάση η Bajaj έχει κάνει σοφές κινήσεις, μπαίνοντας εύκολα σε μία νέα και μεγάλη αγορά, χωρίς να χρειάζεται να επενδύσει στην δημιουργία ανεξάρτητου δικτύου. Το τίμημα αλλά και το ρίσκο σε διαφορετική περίπτωση, θα ήταν πολύ μεγαλύτερα. Με την ομπρέλα της KTM, η Bajaj θα κάνει τα πρώτα βήματα στην Ευρωπαϊκή αγορά και η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι το πρώτο στάδιο στην πορεία των Ινδικών μοτοσυκλετών…

 

 

 

Ετικέτες

Ανάκληση Honda CB1000F και CB1000 Hornet για πρόβλημα στα ελατήρια πιστονιού

Επέκταση της ανάκλησης που είχε ανακοινωθεί στις ΗΠΑ στις αρχές της χρονιάς
Honda CB1000 Hornet SP
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/3/2026

Η Honda εξέδωσε ανακοίνωση στην Ιαπωνία εξαγγέλλοντας ανάκληση για δύο μοντέλα που αθροίζουν συνολικά τέσσερεις εκδόσεις: CB1000 Hornet, CB1000 Hornet SP, CB1000F και CB1000F SE.

Ο λόγος που προκαλεί την ανάκληση είναι ο ίδιος που ίσχυε για το Hornet στις ΗΠΑ τον περασμένο Γενάρη και αφορά κάποιες μοτοσυκλέτες στις οποίες το διάκενο μεταξύ πιστονιού και ελατηρίου είναι μεγάλο, με αποτέλεσμα να περνά λάδι στον θάλαμο καύσης. Αν αυτό δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, η αυξημένη κατανάλωση λαδιού μπορεί να προκαλέσει ελλειματική λίπανση του κινητήρα με καταστροφικές συνέπειες.

Η διαδικασία έχει διευρυνθεί τώρα στην Ιαπωνία, περιλαμβάνοντας και κάποια CB1000F που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα.

Στην ιαπωνική ανάκληση η Honda δηλώνει πως θα αντικατασταθούν τα ελατήρια και τα πιστόνια, ενώ επιπλέον θα ελεγχθεί ο κινητήρας και, αν εντοπιστούν ύποπτοι θόρυβοι, θα αντικατασταθεί ολόκληρος ο κινητήρας.

Οι αριθμοί πλαισίων που αφορά η νέα ανάκληση είναι οι παρακάτω:

CB1000F / CB1000F SE: SC94-1000025 ως SC94-1001426

CB1000 Hornet / CB1000 Hornet SP: SC86-1000015 to SC86-1000739

Η ανάκληση αφορά συνολικά 1.341 μοντέλα CB1000F και 620 CB1000 Hornet.