Η Indian κέρδισε το King of the Baggers του 2021 [VIDEO]

Αν έχει ρόδες, τότε τρέχει σε αγώνες
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

30/10/2020

Γιατί γίνονται αγώνες μοτοσυκλετών; Μήπως είναι η κατάκτηση των πρωταθλημάτων, η εξέλιξη της τεχνολογίας, η προβολή των χορηγών, τα τηλεοπτικά συμβόλαια, η δόξα και το χρήμα; Μπορεί να είναι όλα αυτά αν μιλάμε για τα MotoGP, τα WSBK, το MX, το Enduro και γενικά κάθε είδους παγκόσμιο και εθνικό θεσμό, όμως όταν μιλάμε για το King of the Baggers που έγινε στην πίστα της Laguna Seca και μάλιστα υπό την επίβλεψη της AMA στο πλαίσιο των αγώνων του Moto America, τότε ο βασικός σκοπός είναι η διασκέδαση και ο χαβαλές και τίποτε άλλο. Τουλάχιστον αυτή την προσέγγιση είχαν οι ένα εκατομμύριο τηλεθεατές και οι 30.000 επισκέπτες του facebook που παρακολούθησαν ζωντανά τα 13 αμερικάνικα bagger της Indian και την Harley Davidson να ξύνουν τις βαλίτσες τους στη διάσημη Crockscrew. Οι συμμετέχοντες όμως φαίνεται πως είχαν πάρει πολύ σοβαρά την αποστολή τους, με τα εργοστάσια της Indian και την Harley Davidson να παρουσιάζουν στη γραμμή της εκκίνησης μοτοσυκλέτες, που μόνο οι μετατροπές και τα “φτιαξίματα” ξεπερνούσαν σε κόστος τα 80.000 δολάρια η κάθε μία! Το ίδιο εντυπωσιακά είναι και τα ονόματα των αναβατών που είχαν “προσλάβει” για να πάρουν τη νίκη, με τον πρώην αναβάτη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος WSBK Ben Bostrom να καβαλά μια Harley Street Glide και τους  Tyler O’Hara και Frankie Garcia να είναι πάνω σε δύο Indian Challenger. Τις Indian τις είχε προετοιμάσει για τον αγώνα ο γνωστός μας Roland Sands με την S&S, ενώ και τα Harley είχαν πολλές μετατροπές στον κινητήρα τους, με εξαρτήματα από τον κόσμο των Dregster, όπως μηχανικούς υπερσυμπιεστές, εκκεντροφόρους, κεφαλές έμβολα, κιβώτια ταχυτήτων κ.τ.λ. Τελικός νικητής του αγώνα που είχε συνολικό μήκος 28 χιλιομέτρων ήταν ο O’Hara με την Indian, ενώ και στην τρίτη θέση συναντάμε άλλη μια Indian Challenger.

Φυσικά σε έναν αγώνα με μοτοσυκλέτες των 300 κιλών (τα Indian είχαν καταφέρει να τα κατεβάσουν στα 272 κιλά για τον αγώνα)  που έχουν σχεδιαστεί για βόλτες στην παραλιακή δεν έλειψαν τα παρατράγουδα. Ο Ben Bostrom εγκατέλειψε και ο νικητής του αγώνα ξεκίνησε με την μοτοσυκλέτα να έχει διαρροή στο πίσω φρένο! Σημασία όμως είχε η διασκέδαση και ο χαβαλές βλέποντας αυτά τα θηρία να φοράνε αθλητική ενδυμασία και να μπαίνουν στον αγωνιστικό στίβο. Στις ΗΠΑ βέβαια που υπάρχει η αιώνια κόντρα μεταξύ των οπαδών της Harley και της Indian, το αποτέλεσμα του αγώνα χαροποίησε ιδιαίτερα τους “Ινδιάνους” που ήδη έχουν ανοίξει λογαριασμό στο πρωτάθλημα Flat Track με την FTR 1200 και τώρα πήραν την πρώτη τους νίκη από την Harley και στους αγώνες ταχύτητας. 

Honda: Τεράστιες ζημιές λόγω ηλεκτρικών αυτοκινήτων – Κερδοφόρες οι μοτοσυκλέτες

Μία εσωτερική μάχη μαίνεται στον ετήσιο ισολογισμό της εταιρείας
honda
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/5/2026

Η Honda μόλις ανακοίνωσε αυτό που ενδέχεται να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά πλήγματα στη σύγχρονη ιστορία της εταιρείας. Οι Ιάπωνες κατέγραψαν για το οικονομικό έτος - που έληξε 31 Μάρτη - ζημιά περίπου 2,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων που προέρχεται κυρίως από τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Honda ακύρωσε πρόσφατα τρεις προγραμματισμένες παρουσιάσεις ηλεκτρικών οχημάτων για τη Βόρεια Αμερική, ενώ αντιμετωπίζει τεράστια έξοδα αναδιάρθρωσης που συνδέονται με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, αποζημιώσεις προμηθευτών, επενδύσεις σε εργοστάσια και διακοπή προγραμμάτων παραγωγής. Μάλιστα η εταιρεία αναμένει ότι οι ζημίες που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά οχήματα θα συνεχίσουν και κατά το οικονομικό έτος 2027 και αυτό ίσως συνδέεται και με την απόφαση της Honda να σταματήσει από τέλος του 2026 εντελώς τις πωλήσεις αυτοκίνητων στη Νότια Κορέα.

Όμως, ενώ ο τομέας των αυτοκινήτων της εταιρείας ξοδεύει σημαντικά χρήματα προσπαθώντας να επιβιώσει από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, το τμήμα μοτοσυκλετών της Honda κυριολεκτικά κουβαλάει ολόκληρη την εταιρεία στις πλάτες του. Ο τομέας των μοτοσυκλετών φαίνεται μάλιστα πως μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία να επιστρέψει στη λειτουργική κερδοφορία το επόμενο οικονομικό έτος.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Honda είναι με διαφορά η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία μοτοσυκλετών στον κόσμο. Ένας πολύ μεγάλος αριθμός από τις πωλήσεις της έρχεται από αγορές όπως η Ινδία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη και οι Φιλιππίνες. Στις χώρες αυτές οι μοτοσυκλέτες αποτελούν ένα οικονομικό μέσο καθημερινής μετακίνησης και εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι της μεσαίας και κατώτερης τάξης αγοράζουν ένα δίκυκλο για να καλύψουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Πολύ σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως το κόστος εξέλιξης των μικρών αυτών μοτοσυκλετών είναι μικρό, δηλαδή το άκρως αντίθετο με την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο τομέας των μοτοσυκλετών λοιπόν σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και μάλιστα σημείωσε αύξηση 11,9% σε σχέση με το περσινό οικονομικό έτος, δείχνοντας πως είναι το τμήμα που μπορεί να συμπαρασύρει την εταιρεία ξανά προς την κερδοφορία.

Ετικέτες