Η MAG αποχωρεί από τη FEMA λόγω υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης!

Με εξαιρετικά βιτριολικό κείμενο, που αναφέρει πως η FEMA ξεπούλησε τους αναβάτες και δεν τους αντιπροσωπεύει πια
MAG εκτός FEMA
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

13/5/2024

Η εθελοντική Ομάδα Δράσης Μοτοσυκλετιστών MAG, η οποία ίδρυσε το Ευρωπαϊκό Κίνημα για τα Δικαιώματα των Αναβατών το 1989, αποφάσισε να αποχωρήσει από την Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συλλόγων Μοτοσυκλετιστών επικαλούμενη τη δυσαρέσκειά της για την "άβουλη" στάση της FEMA απέναντι στην υποχρεωτική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Η MAG έχει επανειλημμένα εκφράσει τις ανησυχίες της για το χάσμα μεταξύ των απόψεων των απλών μοτοσυκλετιστών και της πολιτικής της FEMA. Τώρα το νέο σημείο αντιπαράθεσης είναι το μανιφέστο του μοτοσυκλετισμού για το οποίο διαβάσατε στο MOTO και μέσω αυτού οι ACEM, FEMA & FIM καλούν από τη μια τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς να ενσωματώσουν τη μοτοσυκλέτα στις προτεραιότητές των πολιτικών τους, για την επερχόμενη περίοδο 2024-2029, και από την άλλη να υποστηρίξουν έμπρακτα την ηλεκτροκίνηση. Να θυμίσουμε πως το 2017 η MAG είχε κυρήξει "πόλεμο" στην απόφαση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου για απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2040. Θυμίζουμε πως κατόπιν η βρετανική κυβέρνηση ξεκίνησε τις παλινωδίες, αλλάζοντας αρχικά το χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης για το 2030, στη συνέχεια... τη μετέφερε για το 2035, ενώ τώρα διαφαίνεται πως η απαγόρευση πιθανώς θα πάρει αναβολή για το 2040.

Σύμφωνα με τη MAG, το διοικητικό συμβούλιο της FEMA αντιστέκεται πεισματικά στις εκκλήσεις της εθελοντικής ομάδας δράσης για σκληρή στάση ενάντια στην ηλεκτροκίνηση "προσπαθώντας να προσηλυτίσει τους μοτοσυκλετιστές να αποδεχτούν την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης". Ο πρόεδρος της MAG, Neil Liversidge, δήλωσε για αυτό το θέμα: "Η FEMA δεν έχει καμία σχέση με το θέμα. Σε καμία περίπτωση αυτό το έγγραφο δεν αντιπροσωπεύει με ακρίβεια τη συντριπτική πλειοψηφία των απόψεων των αναβατών σχετικά με την αναγκαστική μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Η αρχή του σπορ FIM το επινόησε, ο σύνδεσμος κατασκευαστών της Ευρώπης ACEM το αποδυνάμωσε, και το Δ.Σ. της ομοσπονδίας ευρωπαϊκών συλλόγων μοτοσυκλετιστών FEMA το πέρασε χωρίς καμία συμμετοχή από τις Εθνικές Οργανώσεις-Μέλη της FEMA. Αυτό που γίνεται σαφές είναι ότι η δημοκρατία έχει πεθάνει στη FEMA, και μαζί της το ανεξάρτητο Ευρωπαϊκό Κίνημα για τα Δικαιώματα των Αναβατών. Επί δέκα χρόνια η FIM συνωμοτούσε για να ελέγχει τη FEMA. Τώρα το έχει πετύχει μέσω της δράσης ιδιοτελών ανθρώπων που την έχουν υπονομεύσει για λογαριασμό των χρηματοδοτών της FIM. Τώρα η FIM θα κάνει αυτό που κάνουν πάντα οι μεγάλες επιχειρήσεις, θα υιοθετήσει το δρόμο της μικρότερης κόντρας με τις κυβερνήσεις και τις υπόλοιπες αρχές, ξεπουλώντας τους αναβάτες".

Θυμίζουμε πως πριν λίγο καιρό η Βρετανική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστών (BMF), είχε με τη σειρά της αποχωρήσει από την FEMA, κάνοντας λόγο για δυσβάσταχτο κόστος του ετήσιου παράβολου των 12.000 λιρών Αγγλίας, το οποίο πληρώνεις ώστε να είσαι μέλος της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Συλλόγων Μοτοσυκλετιστών. Θα μπορούσε να είναι αυτός ο πραγματικός λόγος που αποχώρησε η MAG από τη FEMA; Δεν το γνωρίζουμε, όμως όπως και να έχει, η αντίθεση της βρετανικής εθελοντικής ομάδας δράσης στον υποχρεωτικό εξηλεκτρισμό είναι δεδομένη, και θα πρέπει να εισακουστεί, ώστε όπως έχουμε γράψει πολλές φορές το μέλλον να μην είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό, αλλά να προσφέρει διαθέσιμες επιλογές για όλους, διατηρώντας και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στη ζωή.

FEMA

 

Ετικέτες

Πωλήσεις Μοτοσυκλετών Μαΐου 2026 - Η SYM στην κορυφή τον μήνα που πέρασε

Η Honda κρατά τα ηνία στο πεντάμηνο - Αύξηση ταξινομήσεων για μήνα και 5μηνο!
Ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας - Ταξινομήσεις Μάιος 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

18/6/2026

Ο Μάιος ήταν ο τρίτος σερί μήνας που έκλεισε με θετικό πρόσημο με τις ταξινομήσεις των μοτοσυκλετών και λοιπών δίκυκλων της ελληνικής αγοράς να καταγράφουν αύξηση τόσο στον μήνα όσο και από την αρχή της χρονιάς.

Ειδικότερα τον Μάιο ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά 10.016 δίκυκλα μια τιμή αυξημένη κατά 5,87% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2025 όταν οι ταξινομήσεις έφτασαν στις 9.461. Φυσικά η θετική εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας από την αρχή της χρονιάς επεκτείνεται και στο πρώτο πεντάμηνο του 2026 με τις συνολικές ταξινομήσεις των δίκυκλων στην Ελλάδα να ανέρχονται σε 33.421 μονάδες και την αύξηση σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα της χρονιάς που μας πέρασε να βρίσκεται στο 8,79%.

Ακολουθεί η κατάταξη των εταιρειών της ελληνικής αγοράς δικύκλου και ATV για τον Μάιο του 2026.
 

ΘΕΣΗ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ

1

SYM

1.792

17,89%

2

HONDA

1.604

16,01%

3

YAMAHA

1.056

10,54%

4

CFMOTO

956

9,54%

5

PIAGGIO

842

8,41%

6

VOGE

692

6,91%

7

ZONTES

470

4,69%

8

DAYTONA

411

4,10%

9

QJMOTOR

264

2,64%

10

APRILIA

196

1,96%

11

BMW

148

1,48%

12

KYMCO

146

1,46%

13

ASUS

141

1,41%

14

LETBE

119

1,19%

15

VESPA

108

1,08%

16

THRUST

105

1,05%

17

SUZUKI

92

0,92%

18

KEEWAY

92

0,92%

19

MALAGUTI

65

0,65%

20

TRIUMPH

63

0,63%

21

ROYAL ENFIELD

56

0,56%

22

KAWASAKI

51

0,51%

23

MORBIDELLI

50

0,50%

24

KTM

44

0,44%

25

BENELLI

32

0,32%

26

UM

31

0,31%

27

SEGWAY

29

0,29%

28

PEUGEOT

26

0,26%

29

DUCATI

25

0,25%

30

GEMINI

24

0,24%

31

MOTO GUZZI

20

0,20%

32

BETA

10

0,10%

33

RIEJU

7

0,07%

34

QJ MOTOR

5

0,05%

 

ΆΛΛΟΙ

244

2,44%

 

ΣΥΝΟΛΟ

10.016

 

 

2025

9.461

 

 

ΔΙΑΦΟΡΑ 25/26

555

5,87%

Σε σχέση με τον περασμένο Απρίλιο είχαμε αλλαγές στην κορυφή με τη SYM να παίρνει τη θέση της Honda στο πρώτο σκαλί του "βάθρου" των ταξινομήσεων με 1.792 μονάδες. Η Honda ακολουθεί κατά πόδας με 1.604 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς στο 16,01% έναντι 17,89% της SYM, ενώ η Yamaha διατηρείται στην 3η θέση έχοντας σημειώσει 1.056 ταξινομήσεις για το 10,54% επί του συνόλου. Στην τέταρτη θέση με μερίδιο αγοράς στο 9,54% βρέθηκε η CFMOTO, κερδίζοντας μία θέση σε σχέση με τον Απρίλιο, με 956 ταξινομήσεις, για να περάσει μπροστά από την Piaggio που έκλεισε την πρώτη πεντάδα με 842 ταξινομήσεις και 8,41% επί του συνόλου.

Ακολουθεί η κατάταξη των εταιρειών της ελληνικής αγοράς δίκυκλου και ATV για το 1ο πεντάμηνο του 2026.

ΘΕΣΗ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ

1

HONDA

5.944

17,79%

2

SYM

5.585

16,71%

3

YAMAHA

3.699

11,07%

4

PIAGGIO

2.976

8,90%

5

CFMOTO

2.210

6,61%

6

VOGE

2.043

6,11%

7

DAYTONA

1.922

5,75%

8

ZONTES

1.622

4,85%

9

QJMOTOR

1.053

3,15%

10

BMW

542

1,62%

11

ASUS

516

1,54%

12

KYMCO

435

1,30%

13

APRILIA

399

1,19%

14

SUZUKI

361

1,08%

15

VESPA

351

1,05%

16

THRUST

324

0,97%

17

LETBE

320

0,96%

18

KEEWAY

297

0,89%

19

ROYAL ENFIELD

258

0,77%

20

KTM

216

0,65%

21

TRIUMPH

210

0,63%

22

ECOSHIFT

205

0,61%

23

MALAGUTI

199

0,60%

24

MORBIDELLI

173

0,52%

25

KAWASAKI

144

0,43%

26

PEUGEOT

100

0,30%

27

BENELLI

93

0,28%

28

UM

81

0,24%

29

DUCATI

72

0,22%

30

MOTO GUZZI

67

0,20%

31

GEMINI

60

0,18%

32

QJ MOTOR

51

0,15%

33

BETA

47

0,14%

34

RIEJU

43

0,13%

35

SEGWAY

40

0,12%

 

ΆΛΛΟΙ

763

2,28%

 

ΣΥΝΟΛΟ

33.421

 

 

2025

30.720

 

 

ΔΙΑΦΟΡΑ 25/26

2.701

8,79%

Οι πέντε πρώτοι μήνες της χρονιάς έφεραν τη Honda στην κορυφή των ταξινομήσεων με μερίδιο στο 17,79% και 5.944 μονάδες. Ακολουθεί στη δεύτερη θέση η SYM με 5.585 μοτοσυκλέτες και λοιπά δίκυκλα για το 16,71% επί του συνόλου και στην τρίτη θέση έχουμε τη Yamaha με 3.699 ταξινομήσεις για το 11,07% μερίδιο αγοράς. Η Piaggio βρίσκεται στην 4η θέση με 2.976 ταξινομήσεις και 8,9% και η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με τη CFMOTO με 6,61% και 2.210 ταξινομήσεις.