Kawasaki H2 HySE: Η μοτοσυκλέτα με κινητήρα υδρογόνου στο Le Mans

Άνοιξε την αυλαία του 24ωρου αγώνα με γύρο επίδειξης
Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025
Από το

motomag

24/4/2025

Το Kawasaki H2 HySE άνοιξε την αυλαία στις 24 Ώρες του Le Mans το περασμένο Σαββατοκύριακο, με τον Matthias Hoppner να οδηγεί την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα υδρογόνου.

Ο πρώτος γύρος στην πίστα Bugatti από μοτοσυκλέτα που κινείται με υδρογόνο πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο, με τις 24 Ώρες του Le Mans να φιλοξενούν την Kawasaki H2 HySE λίγο πριν την έναρξη του αγώνα.

Τη μοτοσυκλέτα οδήγησε ο Matthias Hoppner, οδηγός δοκιμών και εξέλιξης για την Kawasaki Ευρώπης και βρέθηκε στη γραμμή εκκίνησης μισή ώρα πριν ξεκινήσει ο ιστορικός αγώνας. Στο όποιο άγχος της οδήγησης  ενός μοναδικού πρωτότυπου μοντέλου μπροστά σε πλήθος θεατών σε πρώτη επαφή με την συγκεκριμένη διαδρομή, προστέθηκε και η ελαφριά βροχή που έκανε την πίστα ολισθηρή. Ο ίδιος ο Hoppner δήλωσε ότι επικεντρώθηκε στο να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα στις γραμμές της πίστας και δεν είδε καν τους θεατές στην εξέδρα!

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

Το H2 HySE είναι η πρόταση της Kawasaki για μια εναλλακτική λύση αντί της βενζίνης ή της ηλεκτρικής ενέργειας. Αντί να χρησιμοποιεί το υδρογόνο για την τροφοδοσία ενός ηλεκτροκινητήρα (όπως γίνεται με τις κυψέλες καυσίμου), το HySE, φέρει τον θερμικό κινητήρα του Η2 και χρησιμοποιεί το αέριο αντί της βενζίνης. Τα πλεονεκτήματα αυτής της εφαρμογής είναι μηδενικές εκπομπές ρύπων  από την εξάτμιση, με μοναδικό προϊόν της καύσης να είναι το νερό.

Η χρήση υδρογόνου φέρνει, ωστόσο, και προκλήσεις, με κυριότερη την αποθήκευση του καυσίμου. Το αέριο φυλάσσεται σε δύο μεγάλες δεξαμενές στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας και αυτό είναι που δίνει την ιδιαίτερη εμφάνιση στο πίσω μέρος της με τις ογκώδεις “βαλίτσες”. Οι δεξαμενές που βρίσκονται μέσα είναι υπό πίεση περίπου 400 bar (5.800 psi!), γεγονός που τις καθιστά ογκώδεις ενώ ενέχει κινδύνους σε περίπτωση πτώσης.

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας στο Le Mans είναι η δεύτερη δημόσια παρουσία της υδρογονοκίνητης Kawasaki σε αγώνα αντοχής, με την πρώτη να έχει γίνει στο 8ωρο της Suzuka το 2024. Η μοτοσυκλέτα είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ πολλών Ιαπώνων κατασκευαστών (Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha και Toyota) που συνεργάζονται πάνω στους κινητήρες υδρογόνου για τη σωτηρία του κινητήρα εσωτερικής καύσης ως εναλλακτικής λύσης απέναντι στα συστήματα ηλεκτροκίνησης.

Κάθε εταιρεία χρησιμοποιεί την “πλατφόρμα” HySE για να ερευνήσει και να πειραματιστεί με τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο και όπως γνωρίζετε ήδη το H2 HySE δεν είναι μοτοσυκλέτα που θα δούμε σύντομα στις βιτρίνες καταστημάτων.

Kawasaki Le Mans Hydrogen 2025

 

Yamaha XMAX 300: Δώρο αξεσουάρ αξίας 500 ευρώ με κάθε αγορά

Ισχύει για όλη τη σειρά των XMAX 300
XMAX
Από τον

Παύλο Καρατζά

24/6/2026

Η Yamaha ανακοινώνει μία νέα προσφορά για τα μοντέλα της οικογένειας XMAX 300, προσφέροντας δώρο γνήσια αξεσουάρ Yamaha αξίας 500 ευρώ με κάθε αγορά έως και 31 Αυγούστου 2026.

Πιο συγκεκριμένα, με κάθε αγορά XMAX 300, XMAX 300 Tech MAX, XMAX 300 Tech MAX+, προσφέρονται δώρο γνήσια αξεσουάρ Yamaha αξίας 500 ευρώ.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε πως το σκούτερ της Yamaha κουβαλά 20 χρόνια κληρονομιάς, με αξιοπιστία που υπογραμμίζεται από το γεγονός πως όλη η οικογένεια XMAX 300 συνοδεύεται από 3 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση

Η προσφορά ισχύει έως και 31/08/2026 και μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων. Για περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στο επίσημο δίκτυο συνεργατών Yamaha.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε και όλα τα γνήσια αξεσουάρ που μπορείτε να αποκτήσετε: