Κλείνουν τα συνεργεία τους! - Αιτία το Ψηφιακό Πελατολόγιο - Μη ρεαλιστικές οι κρατικές απαιτήσεις

Συγκεντρώσεις και πορεία διαμαρτυρίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Έρχονται απεργίες από 1η Ιουλίου
BEA
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2025

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΒΕΑ) τάσσεται ανοιχτά κατά της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου για τα συνεργεία επισκευής οχημάτων, ζητώντας την άμεση αναστολή του μέτρου.

Με επίσημη επιστολή προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη, και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, το ΒΕΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα χιλιάδων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων του κλάδου, οι οποίες, όπως υποστηρίζει, δεν έχουν ούτε την τεχνική υποδομή ούτε το ανθρώπινο δυναμικό για να ανταποκριθούν.

Από 1η Ιουλίου καθίσταται υποχρεωτική η καταγραφή κάθε εργασίας σε πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, με τον κλάδο να δηλώνει τεχνικά ανέτοιμος και να προειδοποιεί για λουκέτα.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Δαμίγος, τονίζει πως η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί στρατηγικό στόχο της οικονομίας, όμως δεν μπορεί να επιβάλλεται με τιμωρητικούς όρους και χωρίς διάλογο, ειδικά σε επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της αγοράς και λειτουργούν με περιορισμένους πόρους.

Η επιστολή του ΒΕΑ περιγράφει αναλυτικά τα προβλήματα που έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται. Πολλά συνεργεία, ιδιαίτερα ατομικά ή οικογενειακά, δεν διαθέτουν υπολογιστικό εξοπλισμό ή εξοικείωση με τις ψηφιακές διαδικασίες, ενώ η καθημερινότητά τους δεν μπορεί να ενταχθεί εύκολα σε ένα άκαμπτο πλαίσιο καταχωρήσεων. Περιπτώσεις όπως η πρόχειρη είσοδος ενός οχήματος για έλεγχο, η παραπομπή του σε άλλο τεχνίτη ή μια απλή δωρεάν εξυπηρέτηση, καθιστούν το Ψηφιακό Πελατολόγιο ανεφάρμοστο στην πράξη. Παράλληλα, προκαλείται διοικητική σύγχυση καθώς δεν είναι ξεκάθαρο ποιες εργασίες απαιτείται να καταγράφονται, ενώ εγείρονται ανησυχίες για την ενδεχόμενη χρήση των δεδομένων από τις φορολογικές αρχές χωρίς προειδοποίηση ή μεταβατική περίοδο.

Το ΒΕΑ εκφράζει επίσης την έντονη ανησυχία του για το γεγονός ότι το μέτρο, στην παρούσα του μορφή, ευνοεί μόνο τις μεγάλες, πλήρως οργανωμένες επιχειρήσεις που διαθέτουν λογιστήρια και τεχνικό προσωπικό, εντείνοντας τον ανταγωνισμό εις βάρος των μικρών. Το αποτέλεσμα, όπως υπογραμμίζει, είναι η δημιουργία ενός ακόμη πιο άνισου περιβάλλοντος στην αγορά.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Επιμελητήριο προτείνει την αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής για τα μικρά συνεργεία, τη δημιουργία τεχνικής και εκπαιδευτικής υποστήριξης, τη διάκριση των καταχωρήσεων σε εσωτερικής διαχείρισης και φορολογικού χαρακτήρα, καθώς και τη θεσμική συμμετοχή των επαγγελματιών του κλάδου στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση του συστήματος.

Δυο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ζητώντας την απόσυρση του Ψηφιακού Πελατολογίου της ΑΑΔΕ, στις 27 Ιουνίου 2025 ημέρα Παρασκευή και ώρα 12.00 έχει αποφασίσει ο συνδικαλιστικός φορέας των ιδιοκτητών συνεργείων αυτοκινήτων και συγκεκριμένα Διοικητικό Συμβούλιο της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Ποδηλάτων (ΟΒΕΑΜΜΕ)

Οι συγκεντρώσεις των ιδιοκτήτων συνεργείων αυτοκινήτων ενάντια στο ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα έξω από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και οργανώνονται από τα σωματεία από Αθήνα, Άργος, Αγρίνιο, Αίγιο, Καλαμάτα, Ναύπλιο, Πάτρα, Τρίπολη, Χαλκίδα, Λαμία, Αγρίνιο, Ναύπακτος, Θήβα, Λειβαδιά.

Στη Θεσσαλονίκη έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΑΑΔΕ ( από τα σωματεία Θεσσαλονίκης-  Άρτα- Βόλος- Γιάννενα – Ελασσόνα- Καρδίτσα – Κομοτηνή -Κοζάνη -Λάρισα- Σέρρες- Τρίκαλα- Φιλιππιάδα).

Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν τα επιθυμητά αποτελέσματα έχει αποφασιστεί να προβούν σε κλείσιμο των συνεργείων από 1 έως 4 Ιουλίου 2025, αναφέρει ανακοίνωση της ΟΒΕΑΜΜΕ.

Stark Future: Νέο Traction Control λογισμικό για όλα τα VARG [VIDEO]

Παρέχεται δωρεάν μέσω αναβάθμισης Over The Air
Varg TC
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Η Stark Future συνεχίζει να εμπλουτίζει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών VARG MX, EX και SM, διαθέτοντας πλέον Traction Control μέσω δωρεάν αναβάθμισης over-the-air (OTA) σε όλους τους κατόχους των μοντέλων της.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που επεμβαίνουν κόβοντας απότομα την ισχύ, το νέο σύστημα της Stark λειτουργεί ως ένα "έξυπνο φίλτρο" στο γκάζι. Ρυθμίζει τη σχέση ανάμεσα στη γωνία περιστροφής του δεξιού grip και την παρεχόμενη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας στον αναβάτη να βρίσκει πρόσφυση εκεί όπου προηγουμένως ο πίσω τροχός έχανε την επαφή με το έδαφος.

Σε χαμηλές ρυθμίσεις, η απόκριση παραμένει άμεση και επιθετική, διατηρώντας τον αγωνιστικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Όσο αυξάνεται το ποσοστό παρέμβασης, το σύστημα εξομαλύνει το σπινάρισμα του πίσω τροχού, προσφέροντας μεγαλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές συνθήκες.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι ότι απενεργοποιείται αυτόματα όταν η μοτοσυκλέτα βρεθεί στον αέρα. Έτσι ο αναβάτης μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον πίσω τροχό για έλεγχο της στάσης της μοτοσυκλέτας στα άλματα, ενώ στην επαφή του ελαστικού με το έδαφος επανέρχεται άμεσα η πλήρης απόδοση ισχύος.

Varg TC

Οι ρυθμίσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε Power Mode μέσω της εφαρμογής Stark App, με δυνατότητα επιλογής από 0 έως 100%. Σε πίστες motocross ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει χαμηλή παρέμβαση για μέγιστη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Στο hard enduro, με πέτρες, κορμούς και ρίζες, μια μεσαία ρύθμιση βοηθά στον περιορισμό των απότομων αντιδράσεων του πίσω τροχού. Στην έκδοση supermoto και σε βρεγμένη άσφαλτο, υψηλές ρυθμίσεις προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα σε γλιστερές επιφάνειες όπως διαγραμμίσεις και μεταλλικά καπάκια φρεατίων.

Η ενεργοποίηση γίνεται εύκολα μέσα από την εφαρμογή, επιλέγοντας το επιθυμητό Power Mode, μετακινώντας το σχετικό slider και αποθηκεύοντας τη νέα ρύθμιση.

Το νέο Traction Control αποτελεί μία από τις νέες λειτουργίες που η Stark Future σχεδιάζει να προσθέσει στα VARG μέσω συνεχών ασύρματων OTA ενημερώσεων λογισμικού, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες της ηλεκτρικής πλατφόρμας της.

Varg TC