Κλείνουν τα συνεργεία τους! - Αιτία το Ψηφιακό Πελατολόγιο - Μη ρεαλιστικές οι κρατικές απαιτήσεις

Συγκεντρώσεις και πορεία διαμαρτυρίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Έρχονται απεργίες από 1η Ιουλίου
BEA
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2025

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας (ΒΕΑ) τάσσεται ανοιχτά κατά της υποχρεωτικής εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου για τα συνεργεία επισκευής οχημάτων, ζητώντας την άμεση αναστολή του μέτρου.

Με επίσημη επιστολή προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη, και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, το ΒΕΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα χιλιάδων μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων του κλάδου, οι οποίες, όπως υποστηρίζει, δεν έχουν ούτε την τεχνική υποδομή ούτε το ανθρώπινο δυναμικό για να ανταποκριθούν.

Από 1η Ιουλίου καθίσταται υποχρεωτική η καταγραφή κάθε εργασίας σε πλατφόρμα της ΑΑΔΕ, με τον κλάδο να δηλώνει τεχνικά ανέτοιμος και να προειδοποιεί για λουκέτα.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Κωνσταντίνος Δαμίγος, τονίζει πως η ψηφιακή μετάβαση αποτελεί στρατηγικό στόχο της οικονομίας, όμως δεν μπορεί να επιβάλλεται με τιμωρητικούς όρους και χωρίς διάλογο, ειδικά σε επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της αγοράς και λειτουργούν με περιορισμένους πόρους.

Η επιστολή του ΒΕΑ περιγράφει αναλυτικά τα προβλήματα που έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται. Πολλά συνεργεία, ιδιαίτερα ατομικά ή οικογενειακά, δεν διαθέτουν υπολογιστικό εξοπλισμό ή εξοικείωση με τις ψηφιακές διαδικασίες, ενώ η καθημερινότητά τους δεν μπορεί να ενταχθεί εύκολα σε ένα άκαμπτο πλαίσιο καταχωρήσεων. Περιπτώσεις όπως η πρόχειρη είσοδος ενός οχήματος για έλεγχο, η παραπομπή του σε άλλο τεχνίτη ή μια απλή δωρεάν εξυπηρέτηση, καθιστούν το Ψηφιακό Πελατολόγιο ανεφάρμοστο στην πράξη. Παράλληλα, προκαλείται διοικητική σύγχυση καθώς δεν είναι ξεκάθαρο ποιες εργασίες απαιτείται να καταγράφονται, ενώ εγείρονται ανησυχίες για την ενδεχόμενη χρήση των δεδομένων από τις φορολογικές αρχές χωρίς προειδοποίηση ή μεταβατική περίοδο.

Το ΒΕΑ εκφράζει επίσης την έντονη ανησυχία του για το γεγονός ότι το μέτρο, στην παρούσα του μορφή, ευνοεί μόνο τις μεγάλες, πλήρως οργανωμένες επιχειρήσεις που διαθέτουν λογιστήρια και τεχνικό προσωπικό, εντείνοντας τον ανταγωνισμό εις βάρος των μικρών. Το αποτέλεσμα, όπως υπογραμμίζει, είναι η δημιουργία ενός ακόμη πιο άνισου περιβάλλοντος στην αγορά.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Επιμελητήριο προτείνει την αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής για τα μικρά συνεργεία, τη δημιουργία τεχνικής και εκπαιδευτικής υποστήριξης, τη διάκριση των καταχωρήσεων σε εσωτερικής διαχείρισης και φορολογικού χαρακτήρα, καθώς και τη θεσμική συμμετοχή των επαγγελματιών του κλάδου στον σχεδιασμό και την αξιολόγηση του συστήματος.

Δυο συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ζητώντας την απόσυρση του Ψηφιακού Πελατολογίου της ΑΑΔΕ, στις 27 Ιουνίου 2025 ημέρα Παρασκευή και ώρα 12.00 έχει αποφασίσει ο συνδικαλιστικός φορέας των ιδιοκτητών συνεργείων αυτοκινήτων και συγκεκριμένα Διοικητικό Συμβούλιο της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Ποδηλάτων (ΟΒΕΑΜΜΕ)

Οι συγκεντρώσεις των ιδιοκτήτων συνεργείων αυτοκινήτων ενάντια στο ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα έξω από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και οργανώνονται από τα σωματεία από Αθήνα, Άργος, Αγρίνιο, Αίγιο, Καλαμάτα, Ναύπλιο, Πάτρα, Τρίπολη, Χαλκίδα, Λαμία, Αγρίνιο, Ναύπακτος, Θήβα, Λειβαδιά.

Στη Θεσσαλονίκη έξω από τα κεντρικά γραφεία της ΑΑΔΕ ( από τα σωματεία Θεσσαλονίκης-  Άρτα- Βόλος- Γιάννενα – Ελασσόνα- Καρδίτσα – Κομοτηνή -Κοζάνη -Λάρισα- Σέρρες- Τρίκαλα- Φιλιππιάδα).

Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν τα επιθυμητά αποτελέσματα έχει αποφασιστεί να προβούν σε κλείσιμο των συνεργείων από 1 έως 4 Ιουλίου 2025, αναφέρει ανακοίνωση της ΟΒΕΑΜΜΕ.

Honda ADV350 2026: Ανανέωση σε τέσσερα νέα χρώματα

Φρεσκάρισμα για το best-seller της κατηγορίας
26YM_Honda_ADV350
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

23/9/2025

Η Honda παρουσιάζει το ADV350 MY26 με τέσσερις νέες χρωματικές επιλογές, συνεχίζοντας την εμπορική επιτυχία του scooter με την Adventure εμφάνιση που κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη

Το ADV350, που λανσαρίστηκε το 2022, συνδυάζει τον premium χαρακτήρα ενός πολυτελούς σκούτερ με adventure στοιχεία στην εμφάνιση κυρίως, και λιγότερο στις ικανότητές του, παραμένοντας και πολύ σωστά, μία λύση για καθημερινή μετακίνηση στην πόλη. Εμπνευσμένο από το X-ADV, τη μοτοσυκλέτα με τις περισσότερες πωλήσεις της Honda στην Ευρώπη το 2025 (άνω των 10.000 μονάδων), το ADV350 έχει ήδη αφήσει το στίγμα του, όντας το πιο εμπορικό scooter άνω των 300cc το 2024.

26YM_Honda_ADV350

Η επιτυχία του οφείλεται στον ξεχωριστό του χαρακτήρα και τον πλούσιο εξοπλισμό: ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι 37mm, πίσω αμορτισέρ με εξωτερικό δοχείο λαδιού, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αποθηκευτικό χώρο για δύο full-face κράνη, θύρα USB, Smart Key, ρυθμιζόμενη ζελατίνα και TFT οθόνη 5'' με Honda RoadSync για πλήρη συνδεσιμότητα με το κινητό τηλέφωνο του ιδιοκτήτη.

26YM_Honda_ADV350

Ο κινητήρας 330cc eSP+ SOHC αποδίδει 29 ίππους και 31,5 Nm ροπής, με νέα ECU και τελικό εξάτμισης, καλύπτοντας τις ανάγκες για καθημερινή χρήση στον πυκνό αστικό ιστό, χωρίς όμως να ζεσταίνεται στην συνεχή λειτουργία με σταθερές στροφές για τις φορές που θα δοκιμαστεί σε μεγαλύτερες αποστάσεις ή και στον αυτοκινητόδρομο. Η αίσθηση πολυτέλειας για τον αναβάτη ενισχύεται με τα ηλεκτρονικά βοήθηματα HSTC (Honda Selectable Torque Control), Emergency Stop Signal και φλας αυτόματης ακύρωσης.26YM_Honda_ADV350

Το νέο Honda ADV350 MY26 θα είναι διαθέσιμο στις ακόλουθες χρωματικές επιλογές, Pearl Falcon Grey, Iridium Gray Metallic, Mat Pearl Cool White και Mat Coal Black Metallic.

26YM_Honda_ADV350

Η παραγωγή του συνεχίζεται στο εργοστάσιο Honda Italia Industriale SpA στο Atessa, το οποίο λειτουργεί από το 1971 και αποτελεί το “σπίτι” για μοντέλα-θρύλους όπως η σειρά SH, αποτελώντας έτσι ένα ζωντανό κομμάτι της παγκόσμιας ιστορίας της Honda.