Κορωνοϊός: Σταματά και η MV Agusta την παραγωγή

Από αύριο 26 Μαρτίου
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/3/2020

Τελευταία ημέρα σήμερα για το παραλίμνιο εργοστάσιο της MV Agusta που αναστέλλει την παραγωγή του, ακολουθώντας τα νέα αυστηρότερα μέτρα.

Η MV Agusta έχει γραμμές παραγωγής στις όχθες της λίμνης Varese στην Λομβαρδία, την περιοχή που έχει πληγεί περισσότερο από κάθε άλλη. Έως τώρα λειτουργούσε με προσωπικό ασφαλείας και μειωμένες βάρδιες, διατηρώντας κινητικότητα στις γραμμές παραγωγής.

Από αύριο όμως οι πόρτες κλείνουν, οι μηχανικοί παίρνουν υποχρεωτική άδεια και εντάσσονται στο ειδικό καθεστώς των εργαζομένων που αναστέλλεται η σύμβασή τους προσωρινά, ενώ τα υπόλοιπα τμήματα θα συνεχίσουν να εργάζονται απομακρυσμένα από το σπίτι, στο μέτρο που αυτό είναι δυνατό.

Κάτω από το βουνό που είναι μνημείο της Unesco, στις όχθες μίας λίμνης 60 χιλιόμετρα βόρεια του Μιλάνο, το εργοστάσιο της MV Agusta θυμίζει resort τόσο από ψηλά, όσο και πλησιάζοντας στο σημείο μιας και για γείτονες έχει ξενώνες και ξενοδοχεία που εδώ και μέρες είναι έρημα. Η απομόνωση αυτή επέτρεπε την λειτουργία χωρίς μεγάλο κίνδυνο επαφών με το προσωπικό να έχει συμφωνήσει πως θα τηρεί ευλαβικά τα μέτρα ακόμη κι όταν δεν εργάζονται. Από αύριο όμως, τα πάντα στην MV Agusta πρέπει να σταματήσουν, χωρίς να υπάρχει αυτή την στιγμή ακριβής ημερομηνία επιστροφής στην εργασία.

Η Ιταλία έχει ανακοινώσει πως θα παραμείνει σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης έως και τον Ιούλιο.

Ο κ.Timur Sardarov CEO της MV Agusta SpA δήλωσε πως αυτή την στιγμή προτεραιότητα αποτελεί η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων και η εναρμόνιση με τους κανονισμούς της κυβέρνησης. «Είμαστε σε επιφυλακή παρατηρώντας και επιβλέποντας τις συνθήκες για όλο το προσωπικό, για την ασφάλεια όλων. Κοιτάμε το μέλλον με αυτοπεποίθηση και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε και πάλι δυναμικά, μόλις περάσει η κρίσιμη αυτή κατάσταση».

Λεωφορειολωρίδες και μοτοσυκλέτα: Καμία αλλαγή με τον νέο ΚΟΚ! Που επιτρέπεται και που απαγορεύεται για τα δίκυκλα

Παραμένουν πολύ λίγα τα σημεία που δεν επιτρέπονται οι μοτοσυκλέτες
leoforeiolorides
Πολύ λίγα τα σημεία που απαγορεύονται
Από τον

Παύλο Καρατζά

16/1/2026

Λεωφορειόδρομος ή λεωφορειολωρίδα, όπως έχει καθιερωθεί στην καθομιλουμένη είναι ο δρόμος που αφορά αποκλειστική κυκλοφορία λεωφορείων ή τρόλεϊ. Αυτό ισχύει τώρα και ίσχυε και πριν από τον νέο Κ.Ο.Κ.

Τα δίκυκλα κινούνται κανονικά στους λεωφορειόδρομους, όμως αυτό ποτέ δεν ήταν διατυπωμένο με λέξεις στον ΚΟΚ, τώρα που ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει αλλάξει και ορισμένοι έχουν αρχίσει να τον διαβάζουν, μάλλον για πρώτη φορά στη ζωή τους, θεώρησαν πως κάτι έχει αλλάξει χτίζοντας την πεποίθηση πως οι μοτοσυκλέτες θα αρχίσουν να εξαιρούνται. Αυτό είναι λάθος. Τίποτα δεν έχει αλλάξει. Ακριβώς όπως και πριν, έτσι και ο νέος ΚΟΚ αναφέρει πως στους λεωφορειόδρομος μπορούν να κινούνται μόνο λεωφορεία, εκτός αν υπάρχουν πινακίδες που μας ενημερώνουν για κάτι διαφορετικό.

1

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σε πολλά σημεία της Αττικής -για παράδειγμα- σημάνσεις που επιτρέπουν την κίνηση και των αυτοκινήτων σε λεωφορειόδρομο μόνο σε συγκεκριμένες ώρες, το βράδυ, το Σαββατοκύριακο και τις Αργίες όπως στις φωτογραφίες που τραβήξαμε για να δείτε τις διαφορετικές περιπτώσεις. Υπάρχουν αντίστοιχα και ορισμένα σημεία όπου οι μοτοσυκλέτες απαγορεύονται, όπως θα δείτε παρακάτω, αλλά αυτά είναι ελάχιστα και ισχύουν χρόνια τώρα.

2

Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα πως ο λεωφορειόδρομος αφορά αποκλειστική κυκλοφορία λεωφορείων, οπότε οποιαδήποτε στιγμή η πολιτεία μπορεί να αφαιρέσει τις πινακίδες που επιτρέπουν την κίνηση των δικύκλων και τότε είναι ξεκάθαρο πως θα πρόκειται για μία πολύ μεγάλη αλλαγή για το μοτοσυκλετιστικό κοινό. Δεν υπάρχει καμία απολύτως ένδειξη ότι αυτό θα γίνει τώρα ενώ δεν έχει γίνει όλο αυτό το διάστημα! Διότι πολύ απλά δεν υπάρχει αλλαγή στον νέο ΚΟΚ για το τι ορίζεται λεωφορειόδρομος, με βάση πριν, άρα δεν εξηγείται και γιατί υπάρχει ανησυχία ως προς αυτό!

Στο μεταξύ ο ΚΟΚ είναι σωστά γραμμένος στο να μην αφήνει παραθυράκια για την κίνηση των μοτοσυκλετών, τουριστικών λεωφορείων και γενικά σε οτιδήποτε άλλο εκτός των αστικών λεωφορείων γιατί υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις εκεί έξω που κάτι τέτοιο θα είχε μεγαλύτερο βαθμό επικινδυνότητας.

Μία τέτοια περίπτωση είναι οι μονοδρομίσεις που συμβαίνουν σε δρόμους που άλλοτε υπήρξαν διπλής κατεύθυνσης, κρατώντας όμως μόνο την λεωφορειολωρίδα με αντίθετη κατεύθυνση προς την μονοδρόμηση. Η καθολική άρση της απαγόρευσης θα έπρεπε να ισχύει και εδώ ή να ορίζεται η απαγόρευση όπου υπάρχει πινακίδα, πρακτική που δημιουργεί μεγαλύτερο ζήτημα ασφάλειας, από το αντίθετο: Να γνωρίζει δηλαδή ο αναβάτης πως απαγορεύεται εκτός από εκεί που επιτρέπεται.

Τέτοιες περιπτώσεις όπου δεν επιτρέπονται στα δίκυκλα να μπουν στην λωρίδα λεωφορείων υπάρχουν χρόνια στην Αττική και στις μεγάλες πόλεις της χώρας και αποτελούν μειοψηφία, συγκριτικά με το που έχουν τοποθετηθεί πινακίδες που επιτρέπουν την είσοδο. Δεν αναμένουμε καμία αλλαγή ως προς αυτό!

Έτσι ήταν λοιπόν η κατάσταση τόσο καιρό και έτσι ακριβώς παραμένει και τώρα, με τον νέο ΚΟΚ να αναφέρει για το ζήτημα, ακριβώς ότι και ο προηγούμενος.

Σε περίπτωση που ένας αναβάτης κινηθεί με το δίκυκλό του σε λεωφορειόδρομο που δεν επιτρέπεται, το πρόστιμο είναι 200 ευρώ και στέρηση διπλώματος και πινακίδας για 20 ημέρες. Είναι λίγες αυτές οι περιπτώσεις και οφείλουμε όλοι να τις σεβαστούμε, ακριβώς όπως κάνουμε τόσο καιρό!