Μοτοσυκλετιστές: Τρομακτική αύξηση ατυχημάτων σε Αγγλία, Ισπανία & ΗΠΑ, η θέση της Ελλάδας

Μεγάλη αύξηση δείχνουν τα πρώτα στοιχεία
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

29/5/2020

Σημερινή ανακοίνωση της DGT (General Directorate of Traffic) δείχνει τρομακτική αύξηση 41% σε θανάτους μοτοσυκλετιστών τις τελευταίες δέκα ημέρες στην Ισπανία! Αυτό έρχεται να προστεθεί στο τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Αγγλία και σε ένα αντίστοιχο παράδοξο στην Νέα Υόρκη όπου η καραντίνα είναι ακόμη εν ισχύ και οι θάνατοι μοτοσυκλετιστών στους άδειους δρόμους έχει αυξηθεί.

Είχαμε προειδοποιήσει, πριν την καραντίνα, πως θα πρέπει να υπάρχει προσοχή στους δρόμους όταν χαλαρώσουν τα μέτρα, καθώς η αύξηση τροχαίων ατυχημάτων είναι κάτι που περιμέναμε. Δυστυχώς, όπως αναλύσαμε εδώ, τα προβλήματα στους ελληνικούς δρόμους ήταν πολλά και η εικόνα τραγική από τα πρώιμα στοιχεία. Η ΕΛΣΤΑΤ, η ελληνική υπηρεσία στατιστικών, δεν ενημερώνει ανά δεκαημέρο, όπως συμβαίνει στην Ισπανία, αλλά σε μηνιαία βάση, κινούμενη πάντα ένα μήνα μετά.

Έτσι έχουμε τώρα μία εικόνα για τα τελευταία στοιχεία του Μαρτίου, που δείχνουν εντυπωσιακή πτώση των τροχαίων, με 38,5% μείωση στους νεκρούς, 35% μείωση στους βαριά τραυματίες και 44,2% στους ελαφρά. Ακόμη μεγαλύτερη προβλέπεται να φανεί και η μείωση των τροχαίων στην Ελλάδα για τον Απρίλιο όταν και υπήρξε από την αρχή του μήνα καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Από εκεί και πέρα τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία του Μαΐου δείχνουν αύξηση τόσο των τροχαίων, όσο και των ανασφάλιστων οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους, όπως είπαμε στον παραπάνω σύνδεσμο. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στις υπόλοιπες χώρες.

Το πρώτο από τα δύο στάδια έναρξης κυκλοφορίας στην Ισπανία μετά την καραντίνα, έδειξε μία μεγάλη αύξηση στα τροχαία με μοτοσυκλέτες.

Εξηγήσαμε στο ΜΟΤΟ πως ακόμη και μετά από μία πολύ μικρή περίοδο μειωμένης κυκλοφορίας, η ταχύτητα αντίδρασης απέναντι στο αναπάντεχο παύει να είναι ίδια. Το μυαλό συνεχίζει να σκέφτεται το ίδιο γρήγορα καθώς η αίσθηση της οδήγησης δεν έχει χαθεί, όπως θα συνέβαινε μετά από μία μεγάλη περίοδο δίχως οδήγηση. Το σώμα όμως αντιδρά σε διαφορετικό χρόνο από πριν, μόλις μερικές ημέρες χωρίς οδήγηση. Κι αυτό συνήθως είναι πιο επικίνδυνο. Διότι δεν αναγνωρίζει κανείς πως οι αντιδράσεις του είναι χειρότερες από πριν.

Μετά την καραντίνα οι οδηγοί τείνουν να προκαλούν περισσότερα ατυχήματα τόσο για τον παραπάνω λόγο, όσο και γιατί κάποιοι που κυκλοφορούσαν συνεχώς τις ημέρες της καραντίνας, συνήθισαν σε άδειους δρόμους που γέμισαν ξαφνικά κι απότομα.

Οι παράνομες αναστροφές ήταν μάστιγα και πριν, έγινε όμως μεγαλύτερη μετά την καραντίνα. Ταυτόχρονα και οι πεζοί είχαν συνηθίσει σε άδεις γειτονιές με μονίμως παρκαρισμένα αυτοκίνητα και τώρα τα αυτοκίνητα αυτά είναι στους δρόμους.

Juan Arredondo for The New York Times

Στην Νέα Υόρκη συγκεκριμένα τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες μειώθηκαν κατά 51,9% αλλά αυξήθηκε ο αριθμός των νεκρών! Τα στοιχεία της τροχαίας δείχνουν πως υπήρξε άνοδος στην σφοδρότητα των ατυχημάτων κι αυτό γιατί οι Νεοϋορκέζοι μοτοσυκλετιστές που είχαν άδεια κυκλοφορίας και πήγαιναν στην εργασία τους με μοτοσυκλέτα, βρήκαν την ευκαιρία να αναπτύξουν ταχύτητες στους άδειους δρόμους ή έδειξαν χαλάρωση στα αντανακλαστικά τους, εξαιτίας της μειωμένης κίνησης. Αν υπήρχαν αντίστοιχα λεπτομερή στοιχεία για τους μοτοσυκλετιστές και στην Ελλάδα θα έδειχναν την ίδια τάση, σύμφωνα με την εικόνα που είχαμε όλες αυτές τις ημέρες.

Στην περίπτωση της Ισπανίας που κρατά πιο λεπτομερή στοιχεία για τις μοτοσυκλέτες, ο Alvaro Gomez, διευθυντής του DGT, είπε πως από τις 18 έως και 26 Μαΐου, η χαλάρωση των απαγορεύσεων κυκλοφορίας, συνοδεύτηκε με αντίστοιχη αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στους μοτοσυκλετιστές. Η ανάλυση των ατυχημάτων φανέρωσε πως οι βασικές αιτίες ήταν η παραβίαση των ορίων και η χαλάρωση των αντανακλαστικών και της προσοχής στους δρόμους.

Πρόκειται για γενικευμένη εικόνα λοιπόν, και πρέπει να σταματήσει. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα που οι δρόμοι από μόνοι τους βάζουν παγίδες, πόσο μάλλον όταν η προσοχή μας έχει μειωθεί…

 

Aprilia RSV4 Factory και Tuono V4 Factory SE-09 SBK - Max Biaggi specials

Ειδικές εκδόσεις που γιορτάζουν την πρώτη νίκη της RSV4 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WorldSBK
RSV4 Factory SE-09
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/4/2024

Στον αμερικάνικο γύρο του MotoGP στο Austin, έκαναν το ντεμπούτο τους δυο ειδικές εκδόσεις της Aprilia, γιορτάζοντας την πρώτη νίκη της εμβληματικής RSV4 του Max Biaggi, στο Brno, νίκη που σηματοδότησε την αρχή για μια θριαμβευτική πορεία που οδήγησε στην κατάκτηση επτά Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων -αναβατών και κατασκευαστών.

Ήταν 26 Ιουλίου 2009 όταν ο Max Biaggi, στην πίστα του Brno, πήρε την πρώτη νίκη της Aprilia RSV4 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike. Αυτό θα ήταν το πρώτο επεισόδιο της ένδοξης πορείας της RSV4, σε μια από τις πιο νικηφόρες ιστορίες που έχει γράψει ποτέ ένα μοντέλο στο σημαντικότερο πρωτάθλημα μοτοσυκλετών παραγωγής στον κόσμο, με μια εξαιρετική συλλογή από επτά παγκόσμιους τίτλους (3 αναβάτη και 4 κατασκευαστή), 44 νίκες και 102 βάθρα.

RSV4 Factory SE-09

Τώρα, η Aprilia γιορτάζει αυτή την ιστορική ημέρα για τη μάρκα, επαναφέροντας το εμβληματικό χρώμα που συμβολίζει το θεαματικό ντεμπούτο της RSV4 σε 2 σπέσιαλ εκδόσεις: τη superbike RSV4 Factory και τη hypernaked Tuono V4 Factory. Πέρα από τον σπέσιαλ χρωματισμό, στη συγκεκριμένη ειδική έκδοση, η RSV4 Factory και η Tuono V4 Factory διατίθενται με αεραγωγούς μπροστινών φρένων από ανθρακονήματα και με μπροστινό φτερό από ανθρακονήματα στον στάνταρ εξοπλισμό. Παράλληλα, έρχονται με αύξοντα αριθμό στο ρεζερβουάρ καυσίμου.

RSV4 Factory SE-09

Έτσι γεννήθηκε η ειδική αριθμημένη έκδοση SE-09 SBK, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του MotoGP Grand Prix of the Americas στο Austin του Τέξας. Κι ως ευτυχές γεγονός, δίπλα στην παρουσίαση των 2 ειδικών εκδόσεων, είχμα και τον απόλυτο θρίαμβο ης Aprilia, όπου ο Maverick Vinales σημείωσε ένα απίστευτο ρεκόρ γύρου, πήρε την pole position και κέρδισε και τους δυο αγώνες, το Σάββατο και την Κυριακή, καβάλα στην RS-GP24!

Ετικέτες