MOTUL TT Assen: Στην VIP σουίτα της MOTUL με Viñales, Bautista και Br. Smith!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/7/2016

Όπως είχαμε γράψει στο αναλυτικό ρεπορτάζ του αγώνα, φέτος έμελλε να είναι επεισοδιακός ο τρόπος που η πίστα του Assen, γιόρτασε το πρώτο της MotoGP την Κυριακή, σπάζοντας μία παράδοση από καταβολές του πρωταθλήματος, που ήθελε οι Ολλανδοί να πηγαίνουν στην πίστα το Σάββατο.

Αν τελικά ο αγώνας γινόταν το Σάββατο, τότε το θέαμα θα ήταν τελείως διαφορετικό και ίσως και η τωρινή βαθμολογία του πρωταθλήματος να είχε διαμορφωθεί πολύ διαφορετικά.

την στιγμή που διακόπηκε ο αγώνας την Κυριακή, τα πράγματα ήταν πραγματικά πολύ άσχημα...

 

 

Ο καιρός του Σαββάτου κρατήθηκε για μεγάλο διάστημα πριν αποφασίσει να ρίξει τελικά την μπόρα, με τον περισσότερο κόσμο να εύχεται να ήταν αρκετό όλο αυτό για να ξεθυμάνουν τα σύννεφα που ήταν μαζεμένα από την Παρασκευή το βράδυ. Ανάμεσα στα διαλλείματα βροχής που έπεσαν το απόγευμα, οι Viñales, Bautista και Br. Smith μας επισκεφθήκαν στην σουίτα της MOTUL, όπου είχαμε την ευκαιρία να τους απευθύνουμε ερωτήσεις και να σχολιάσουμε τα δοκιμαστικά.

 

Πρώτος έφθασε ο Viñales με μικρή συνοδεία, πολύ χαλαρός και άνετος ανάμεσα στον κόσμο. Κι έχει σημασία αυτό, γιατί μιλάμε για τα λίγα τετραγωνικά της σουίτας στις κερκίδες, που για να περάσει στο σκαμπό που του είχαμε κρατήσει, έπρεπε να στριμωχτεί ανάμεσα στον κόσμο που είχε γεμίσει τον χώρο… Απόλυτα ήρεμος και ευδιάθετος ο Viñales μου είπε ότι η Suzuki βρίσκεται σ’ ένα αρκετά καλό επίπεδο, έχοντας προχωρήσει πολύ γρήγορα στην εξέλιξη. Από την νέα σεζόν θα έχουν κάνει το απαραίτητο βήμα για την βελτίωση του πλαισίου, την στιγμή που το κιβώτιο δεν υστερεί πουθενά. Αυτό είναι πολύ βασικό, καθώς το seamless κιβώτιο της Suzuki έδειξε να είναι ανταγωνιστικό από την πρώτη στιγμή, χωρίς τον χρόνο προσαρμογής που χρειάστηκαν άλλοι κατασκευαστές και ο Viñales εξήγησε ότι μερικά πολύ βασικά δέκατα, κερδίζονται εξαιτίας αυτού του κιβωτίου!

Για τον ίδιο αυτό που χρειάζεται η Suzuki είναι δυνατότερο κινητήρα, και όπως είπε χαρακτηριστικά, πολύ δυνατότερο κινητήρα. Η ομάδα συνεργάζεται άψογα κι έχει αρχίσει ήδη να προετοιμάζει τα βήματα για την μετάβαση στην επόμενη εποχή, χωρίς αυτόν.

Για την σχέση του με τον Rossi είπε ότι είναι άψογη, και συμφώνησε ότι τα MotoGP χρειάζονται ένα αναβάτη που θα ταυτόχρονα θα είναι και σόουμαν, ωστόσο ο ίδιος πιστεύει πως έχει πολλά να μάθει από τον Rossi μέσα στην πίστα πρωτίστως, πριν συνεχίσει και έξω από αυτήν.

Αποχωρώντας συνάντησε έξω στους διαδρόμους τον Álvaro Bautista, όπου χαιρετιστήκανε εγκάρδια, πριν ο Álvaro, περάσει την ίδια διαδικασία στριμώγματος για να καθίσει στο ίδιο σκαμπό. Με την ίδια ακριβώς πραότητα του Viñales, απάντησε και ο ίδιος όταν τον ρώτησα τι συμβαίνει με την Aprilia και τι πιστεύει ότι είναι το νούμερο ένα μειονέκτημα για την εμφάνισή τους τώρα. Ο Álvaro χωρίς ενδοιασμούς, τόνισε ότι η Aprilia έχει εξελίξει πολύ καλά επιμέρους στοιχεία, αλλά το σύνολο δεν το έχει βρει ακόμα και φοβάται ότι δεν έχει γίνει ούτε το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Επαινώντας τον για τα ηλεκτρονικά, από τα πιο εξελιγμένα στο MotoGP, συμφώνησε ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, ωστόσο τώρα που οι ECU θα είναι ίδιες για όλους, γίνεται αναγκαστικά ένα μικρό βήμα προς τα πίσω. Για τον ίδιο έχει γίνει επίσης πολύ καλή δουλειά στο πλαίσιο, πρέπει όμως να βελτιωθούν στο σετάρισμα των αναρτήσεων και στην απόδοση του κινητήρα, στοιχεία που η ομάδα έχει θέσει πρόγραμμα βελτίωσης για το μέλλον.

Τον Álvaro διέκοψε η είσοδος του Bradley Smith, που του έδωσε το χέρι και επικράτησε στο χώρο, τόσο με την διαφορά σε ανάστημα από τους υπόλοιπους δύο οδηγούς, όσο και με την σχεδόν διπλή ένταση στην φωνή. Ο Bradley ήταν πολύ ικανοποιημένος για τα δοκιμαστικά, και φυσικά χωρίς να γνωρίζει εκείνη την στιγμή ότι ο αγώνας θα είναι επεισοδιακός και για τον ίδιο, θέλησε να δηλώσει αισιόδοξος για την επόμενη μέρα. Θεωρεί ότι είναι πάρα πολύ τυχερός που ήρθαν έτσι οι εξελίξεις και το νέο έτος θα αγωνίζεται με την KTM, γιατί πρόκειται για πλήρως εργοστασιακή ομάδα. Δεν τον απασχολεί το γεγονός ότι θα είναι η πρώτη τους φορά στα MotoGP, αλλά θα τον απασχολούσε αυτό, αν επρόκειτο για οποιαδήποτε άλλη, εκτός από την KTM. Κι αυτό γιατί αναγνωρίζει ότι οι Αυστριακοί έχουν πολύ μεγάλη αγωνιστική εμπειρία και δεδομένα από τις περισσότερες πίστες του πρωταθλήματος, αν κι εκεί λιγάκι κόμπιασε σαν να εννοούσε πώς έχουν ήδη όλα όσα χρειάζονται από όλες… Ανυπομονεί να ξεκινήσει δοκιμές με την KTM και μας είπε ότι έχει πλήρη εμπιστοσύνη στους 4 αναβάτες εξέλιξης που αυτή την στιγμή εξελίσσουν την αγωνιστική μοτοσυκλέτα της KTM. Δεν θέλησε να κατανομάσει συγκεκριμένα, αλλά είπε ότι τουλάχιστον ένας από αυτούς είναι εξίσου γρήγορος με εκείνον και θα μπορούσε κάλλιστα να αγωνίζεται, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο να ομολογεί ο οποιοσδήποτε αγωνιζόμενος! Απέφυγε επίσης να σχολιάσει το Brexit που μόλις είχε προκύψει, σκυθρωπιάζοντας.. πράγμα που μάλλον μαρτυρά την στάση του.

Η έντονη παρουσία της MOTUL στους αγώνες, σημαίνει ότι ως καλεσμένος της απολαμβάνεις και ο ίδιος ορισμένα οφέλη, που διαφορετικά θα ήθελαν να χτυπήσεις περισσότερες από μία πόρτες για να τα βρεις συγκεντρωμένα. Με την MOTUL στον καρπό όμως, οι διαδικασίες απλοποιούνται, κι αυτό θα το διαπιστώσει ο τυχερός αναγνώστης μας, που θα έρθει μαζί μας στην Γερμανία, σε λίγες μέρες!

 

η φιλοξενεία στην ομάδα της Suzuki, έχει όλες τις ανέσεις...

 

Περνώντας λοιπόν στο box της Monster Yamaha Tech3, τα πάντα αναλύονται στα μάτια μας, με την προϋπόθεση να μην υπάρξουν φωτογραφίες ή video. Λυμένη μπροστά μας βρίσκεται η μοτοσυκλέτα του ανθρώπου που λίγο πριν μας μιλούσε και μας δίνεται ο χρόνος να την περιεργαστούμε, όσο ο άνθρωπος των δημοσίων σχέσεων μας εξηγεί το τεράστιο κόστος της ομάδας, τον μικρό άθλο που χρειάζεται κάθε φορά για να μεταφερθούν όλοι αυτοί στην επόμενη πίστα, και στον τεράστιο άθλο που έχει η διοργάνωση, όταν πρόκειται να ταξιδέψουν σε άλλη ήπειρο. Η Monster Yamaha Tech3 έχει σχετικά μικρές ανάγκες, συγκριτικά με άλλες ομάδες, που σημαίνει ότι φορτώνει στο αεροπλάνο της διοργάνωσης 8,2 τόνους για τα MotoGP και άλλους 2,5 για την Moto2, με το σύνολο για τις ομάδες να φτάνει σχεδόν τους 320 τόνους!

Όσο ο άνθρωπος των δημοσίων σχέσεων, μας αναλύει τον κόπο πίσω από την επιμελητεία της ομάδας, οι μηχανικοί έχουν απλά και γρήγορα αφαιρέσει το κιβώτιο και έχουν λύσει την μισή σχεδόν μοτοσυκλέτα, την στιγμή που ένα άλλο ζευγάρι αναλύει δεδομένα τηλεμετρίας. Οι μόνες φωτογραφίες που μας επιτρέπουν είναι έξω από το box, στην γραμμή των pit…

Σκοπός της MOTUL για όλους τους καλεσμένους της, είναι να τους χαρίσει μία πραγματικά VIP φιλοξενία, τόσο η ίδια όσο και οι ομάδες που χορηγεί και μας δίνει πρόσβαση. Στον επόμενο αγώνα την περιγραφή για την φιλοξενία της MOTUL, θα την αφήσουμε στον υπερ - τυχερό αναγνώστη μας που θα μας συνοδέψει στο Sachsenring!

 

Ετικέτες

Stark Future: Νέο Traction Control λογισμικό για όλα τα VARG [VIDEO]

Παρέχεται δωρεάν μέσω αναβάθμισης Over The Air
Varg TC
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Η Stark Future συνεχίζει να εμπλουτίζει τις δυνατότητες των ηλεκτρικών VARG MX, EX και SM, διαθέτοντας πλέον Traction Control μέσω δωρεάν αναβάθμισης over-the-air (OTA) σε όλους τους κατόχους των μοντέλων της.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που επεμβαίνουν κόβοντας απότομα την ισχύ, το νέο σύστημα της Stark λειτουργεί ως ένα "έξυπνο φίλτρο" στο γκάζι. Ρυθμίζει τη σχέση ανάμεσα στη γωνία περιστροφής του δεξιού grip και την παρεχόμενη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας στον αναβάτη να βρίσκει πρόσφυση εκεί όπου προηγουμένως ο πίσω τροχός έχανε την επαφή με το έδαφος.

Σε χαμηλές ρυθμίσεις, η απόκριση παραμένει άμεση και επιθετική, διατηρώντας τον αγωνιστικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Όσο αυξάνεται το ποσοστό παρέμβασης, το σύστημα εξομαλύνει το σπινάρισμα του πίσω τροχού, προσφέροντας μεγαλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές συνθήκες.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του συστήματος είναι ότι απενεργοποιείται αυτόματα όταν η μοτοσυκλέτα βρεθεί στον αέρα. Έτσι ο αναβάτης μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον πίσω τροχό για έλεγχο της στάσης της μοτοσυκλέτας στα άλματα, ενώ στην επαφή του ελαστικού με το έδαφος επανέρχεται άμεσα η πλήρης απόδοση ισχύος.

Varg TC

Οι ρυθμίσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε Power Mode μέσω της εφαρμογής Stark App, με δυνατότητα επιλογής από 0 έως 100%. Σε πίστες motocross ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει χαμηλή παρέμβαση για μέγιστη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Στο hard enduro, με πέτρες, κορμούς και ρίζες, μια μεσαία ρύθμιση βοηθά στον περιορισμό των απότομων αντιδράσεων του πίσω τροχού. Στην έκδοση supermoto και σε βρεγμένη άσφαλτο, υψηλές ρυθμίσεις προσφέρουν αυξημένη σταθερότητα σε γλιστερές επιφάνειες όπως διαγραμμίσεις και μεταλλικά καπάκια φρεατίων.

Η ενεργοποίηση γίνεται εύκολα μέσα από την εφαρμογή, επιλέγοντας το επιθυμητό Power Mode, μετακινώντας το σχετικό slider και αποθηκεύοντας τη νέα ρύθμιση.

Το νέο Traction Control αποτελεί μία από τις νέες λειτουργίες που η Stark Future σχεδιάζει να προσθέσει στα VARG μέσω συνεχών ασύρματων OTA ενημερώσεων λογισμικού, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες της ηλεκτρικής πλατφόρμας της.

Varg TC