Μπάχαλο προσωρινά με την διήθηση στην Γαλλία: Όλο το ιστορικό

Σε 2-3 μήνες θα επιτραπεί ξανά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/2/2021

Από αρχές Φεβρουαρίου και πιο έντονα από εχθές και σήμερα, αρχίζουν να υπάρχουν πρόστιμα στους μοτοσυκλετιστές που κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα στο Παρίσι. Μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2021 οι μοτοσυκλέτες στους πηγμένους από κίνηση δρόμους του Παρισιού, κινούνταν ανάμεσα στα αυτοκίνητα με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει και εδώ σε εμάς. Πάντα στην Γαλλία υπήρχε η διήθηση σαν πρακτική. Όπως αναφέρει ο νομικός εκπρόσωπος της FFMC, της γαλλικής ομοσπονδίας μοτοσυκλετιστών σε video που παραθέτουμε από συνέντευξή του στο Γαλλικό MOTO Magazine, οι Γάλλοι μοτοσυκλετιστές οδηγούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα εδώ και 50 χρόνια! Συγκεκριμένα όμως εδώ και μία πενταετία, από το 2016, η διήθηση επιτράπηκε επίσημα με καθεστώς επίβλεψης που σημαίνει πως ορίστηκε μία περίοδος χάριτος κατά την οποία θα συλλέγονταν δεδομένα, θα έβλεπαν τα ατυχήματα και τις επιπτώσεις στην κίνηση και θα γνωμοδοτούσαν για την οριστική ή όχι, εφαρμογή της.

Η περίοδος αυτή έληξε στις 20 Ιανουαρίου 2021. Η πλευρά του δημοσίου αποφάσισε πως τα δεδομένα που έχει στα χέρια της δεν επαρκούν για να πεισθεί κατά ή υπέρ της διήθησης, ξεπλένοντας τα χέρια της από το βάρος μίας απόφασης. Κατέληξαν στο ότι χρειάζεται νέα περίοδος χάριτος κατά την οποία θα διευρυνθεί το μέτρο και αλλού ώστε να συλλεχθούν περισσότερα δεδομένα, δηλαδή να γίνει ακόμη πιο ελεύθερη η διήθηση στην Γαλλία.

την πλήρη ενσωμάτωση της διήθησης στα μαθήματα οδήγησης ζητά η Γαλλική Ομοσπονδία Μοτοσυκλετών
Η πλευρά των μοτοσυκλετιστών, μέσα από δραστήρια ομοσπονδία τους, χαιρέτησε το μέτρο και συμφώνησε - αν και τόνισαν πως έχει έρθει η ώρα να τελειώνουν με αυτό, να δοθεί δηλαδή πλήρη ελευθερία στην διήθηση για πάντα, ώστε – το πιο βασικό και σωστό- να διδάσκεται σωστά σε όλους τους οδηγούς αυτοκινήτων, λεωφορείων και φορτηγών όταν παίρνουν το δίπλωμα. Δόθηκε μία παράταση μερικών ημερών κατά την οποία θα έπρεπε να οριστεί αυτή η νέα περίοδος χάριτος και κατά κάποιο περίεργο λόγο για Γάλλους, λειτούργησαν σαν Έλληνες και έληξε η περίοδος χωρίς να υπάρχει έναρξη της νέας.

Εδώ τώρα τα βασικά ενημερωτικά ΜΜΕ της χώρας έκαναν ένα τεράστιο λάθος και δυστυχώς αναπαράχθηκε από κάποιες ιστοσελίδες για μοτοσυκλέτες, όπου με μεγάλους και βαρύγδουπους τίτλους ανακοίνωναν πως η διήθηση στην Γαλλία είχε μόλις απαγορευτεί! Πρακτικά δεν είχαν άδικο, δημιουργούταν ξαφνικά νομικό κενό, είχαν λάθος επί της ουσίας όμως και φανέρωναν και μία κάποια εκδικητικότητα απέναντι σε ένα μέτρο που ωφελούσε και τους ίδιους. Διότι υπάρχουν έρευνες στην Γαλλία που δείχνουν το όφελος αυτής της διαδεδομένης πρακτικής.

Μετά από αυτά τα δημοσιεύματα ξεκίνησε ένας πραγματικός πυρετός, κάποιοι αστυνομικοί έδειξαν υπερβάλλον ζήλο και βγήκαν σε άλλη περιοχή κόβοντας πρόστιμα συγκεκριμένα για την διήθηση, το θέμα πήρε διαστάσεις και στο τέλος η αστυνομία αντιδρώντας σε αυτά που άκουγε προχώρησε σε γενικευμένη πρακτική και στο Παρίσι. Με λίγα λόγια δεν βγήκαν κατευθείαν να κόψουν πρόστιμα, αλλά τώρα αυτό ακριβώς συμβαίνει. Στο μεταξύ όμως η FFMC δημιούργησε δικαστικό προηγούμενο αθωώνοντας όσους πήραν το πρόστιμο και τρεις βαθμούς ποινής, στα δικαστήρια που δεν γίνονται μετά από χρόνια όπως στην Ελλάδα.

Η σημερινή ενημέρωση για το θέμα, είναι πως οι μοτοσυκλετιστές ενθαρρύονται από όλους τους φορείς μοτοσυκλέτας και μεγάλα κανάλια επικοινωνίας όπως είναι το γαλλικό MOTO να συνεχίσουν την πρακτική της διήθησης και όταν κι αν τους επιβληθεί πρόστιμο να καλέσουν την FFMC/FEMA και να αθωωθούν με βάση ακριβώς το γεγονός πως αναμένεται να συνεχίσει η περίοδος χάριτος. Πότε; Σε 2-3 μήνες περιμένουν την επιστροφή στην πάγια τακτικής τους.

Μην έχετε πάντως αυταπάτες: Οι Γάλλοι βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο από εμάς, που απλά δεν ασχολούμαστε καθόλου με την διήθηση. Είναι ένα θέμα που το αφήνουμε κάτι από το χαλάκι και σε περίπτωση ατυχήματος θα φταίμε εμείς φυσικά οι μοτοσυκλετιστές, από την στιγμή που η διήθηση στην Ελλάδα απαγορεύεται αλλά δεν διώκεται. Οι Γάλλοι είναι πιο κοντά από εμάς στην πλήρη ενσωμάτωση της διήθησης στον ΚΟΚ, έστω και με αυτό το διάλειμμα πισωγυρίσματος που ζουν αυτή την στιγμή.

Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη: We Hike - We Connect - We Protect 2026 - Wellness των εργαζομένων προστασία του Περιβάλλοντος 

O Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, διοργάνωσε με την ενθουσιώδη συμμετοχή των εργαζομένων του, την περιβαλλοντική και well-being δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας και Βιωσιμότητας: “We Hike - We Connect - We Protect”.
sarakakis wellness
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/5/2026

Σε ένα ειδυλλιακό ορεινό τοπίο στον Υμηττό στην περιοχή Κουταλάς στον Βύρωνα, οι εργαζόμενοι του οργανισμού και οι οικογένειές τους, πραγματοποίησαν μια ήπια κυκλική πεζοπορία 3 χλμ με την καθοδήγηση 3 έμπειρων συνοδών βουνού. 

Κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας, έγινε αναφορά σε ιστορικά στοιχεία για σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος όπως τα δρακόσπιτα και τα μοναστήρια της περιοχής και έγινε ξενάγηση σε αξιοθέατα βιομηχανικού ενδιαφέροντος όπως οι υψικάμινοι. 

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε καθαρισμός του μονοπατιού καθώς οι συμμετέχοντες μάζεψαν όσα σκουπίδια και ρυπογόνα αντικείμενα συνάντησαν στη διαδρομή τους τα οποία απέρριψαν σε κάδους ανακύκλωσης. Παράλληλα, έγινε ενημέρωση ευαισθητοποίησης ως προς τον τρόπο με τον οποίο τα νανοπλαστικά και η σκουριά βλάπτουν το περιβάλλον και τους ανθρώπους καθώς περνούν στην τροφική αλυσίδα.

Αξέχαστη και ιδιαίτερη ήταν η βιωματική εμπειρία εμπνευσμένη από τη Συλβοθεραπεία (Forest Bathing). Με την καθοδήγηση διαπιστευμένου sylvotherapist, οι συμμετέχοντες συνδέθηκαν με το φυσικό περιβάλλον μέσω της ενεργοποίησης των αισθήσεών τους. Παρατήρησαν και ανακάλυψαν τον μικρόκοσμο του δάσους με μεγεθυντικούς φακούς, έκαναν ασκήσεις Mindfulness και Tree Relaxation και έμαθαν να αντιλαμβάνονται τη φύση με έναν πρωτόγνωρο τρόπο.

Η δράση ολοκληρώθηκε με ένα πλήρες χαλαρωτικό Yoga Session και με διαλογισμό ανάμεσα στα δέντρα.

Κατά τη διάρκεια της δράσης, όλοι οι εργαζόμενοι έβγαζαν φωτογραφίες με τις οποίες θα συμμετέχουν στον Διαγωνισμό Φωτογραφίας, τον νικητή ή τη νικήτρια του οποίου θα αναδείξουν όλοι οι εργαζόμενοι του οργανισμού.

H υπευθυνότητα και η προστασία του περιβάλλοντος καθώς και η φροντίδα για την ευεξία, την ευζωία, τη σωματική και την ψυχική υγεία, αποτελούν πρακτικές πλήρως ενσωματωμένες στην εργασιακή κουλτούρα του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη.  

Μέσω της δράσης αυτής υποστηρίχθηκαν οι Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών: Στόχος 3: Καλή Υγεία και Ευημερία, Στόχος 4: Ποιοτική Εκπαίδευση, Στόχος 11: Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, Στόχος 15: Ζωή στη Στεριά, Στόχος 17: Συνεργασία για τους Στόχους.