Παραβίαση Αρχής Αναλογικότητας στα Τέλη Κυκλοφορίας 2025! Δυσανάλογο πρόστιμο για μερίδα δικύκλων!

Κατάφωρη τριπλή αδικία που δεν τηρεί την αρχή της αναλογικότητας
Τέλη κυκλοφορίας άδικο πρόστιμο 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

8/1/2025

Μια κατάφωρη αδικία λαμβάνει μέρος για τους αναβάτες που για τον οποιονδήποτε λόγο δεν πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας στην ώρα τους και έχουν στην κατοχή τους δίκυκλο έως 300 κ.εκ.

Η προθεσμία για την καταβολή των τελών κυκλοφορίας έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, όπως και κάθε χρόνο, μόνο που φέτος και σε αντίθεση με αυτό που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια δεν δόθηκε κανενός είδους παράταση στις ιδιοκτήτες ΙΧ οχημάτων.

Έτσι μοτοσυκλετιστές και αυτοκινητιστές ήρθαν αντιμέτωποι με πρόστιμα από την πρώτη ημέρα του 2025, αν και για την εκπρόθεσμη καταβολή των τελών ισχύουν κλιμακωτά πρόστιμα που ξεκινούν από το 25% του ποσού που καλείται να καταβάλλει κανείς για το όχημά του και ανάλογα με την αργοπορία φτάνουν έως και το 100%.

Στην εκπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας μια μεγάλη μερίδα πολιτών αδικείται κατάφωρα από την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να επιβάλλει ελάχιστο πρόστιμο ύψους 30 ευρώ. Για την ακρίβεια αυτή η μερίδα αδικείται τριπλά σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους και είναι φυσικά οι μοτοσυκλετιστές που έχουν στην κατοχή τους δίκυκλο με κυβισμό έως και 300 κ.εκ.

Τέλη κυκλοφορίας άδικο πρόστιμο 2025

Για αυτούς τους αναβάτες δεν ισχύει καμία χρονική "περίοδος χάριτος", όπως σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Παράλληλα, λόγω του ελάχιστου προστίμου των 30 ευρώ που ορίστηκε αυθαίρετα από την ΑΑΔΕ αναιρείται και η κλιμάκωση του προστίμου με τους αργοπορημένους να καλούνται να καταβάλλουν ολόκληρο το ποσό (τέλος και πρόστιμο) από την πρώτη ημέρα. 

Η τρίτη αδικία είναι το ίδιο το πρόστιμο που καλείται να καταβάλλει ο αργοπορημένος κάτοχος δικύκλου έως 300 κ.εκ. αφού σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες εδώ είναι η μοναδική περίπτωση που το πρόστιμο δεν φτάνει να είναι έως και ισόποσο με το τέλος κυκλοφορίας, δηλαδή έως και 100%. Για αυτούς το πρόστιμο είναι στο 136,5%.

Θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε γιατί η ΑΑΔΕ επέλεξε να επιβάλλει ελάχιστο πρόστιμο 30 ευρώ όταν τα 22 ευρώ είναι το ποσό για το μικρότερο τέλος κυκλοφορίας, ενώ την ίδια στιγμή δεν έκανε καμία εξαίρεση ή άλλη ρύθμιση για να μην θίξει τα δικαιώματα αυτής της μερίδας αναβατών. Το μόνο σίγουρο είναι ότι με αυτή την απόφασή δεν τηρείται η αρχή της αναλογικότητας, ενώ θίγονται και οι οικονομικά ασθενέστεροι πολίτες που έχουν στην κατοχή τους δίκυκλο έως 300 κ.εκ.

TVS Motor: Αυξάνουν παραγωγική ικανότητα κατά 1,5 εκατ. μονάδες τον χρόνο

Η υψηλή ζήτηση πιέζει τους Ινδούς για περισσότερα
TVS
Από τον

Παύλο Καρατζά

15/5/2026

Η TVS Motor σχεδιάζει τους επόμενους 12 μήνες να επεκτείνει την παραγωγική της δυνατότητα κατά 1,5 εκατομμύρια μονάδες, κάτι που θα αυξήσει την συνολική της δυνατότητα στα 8,3 εκατ. ετησίως.

Ο CEO της εταιρείας K.N. Radhakrishnan δήλωσε πως αυτή η επέκταση πρέπει να γίνει άμεσα για να υποστηρίξει την αυξανόμενη ζήτηση σε σκούτερ, premium μοτοσυκλέτες, ηλεκτρικά οχήματα, εξαγωγές και τρίκυκλα της TVS. Πιο συγκεκριμένα δήλωσε: “ Αυτή τη στιγμή, εξετάζουμε το ενδεχόμενο να αυξήσουμε τη παραγωγική ικανότητα κατά 1,5 εκατομμύριο ακόμη, ώστε να φτάσουμε περίπου στα 8,3 εκατομμύρια. Δεδομένου ότι η ζήτηση είναι υψηλή, πρέπει να αυξήσουμε σημαντικά την παραγωγική ικανότητα τους επόμενους 12 μήνες”.

Την περσινή χρονιά η TVS Motor κατάφερε να πουλήσει 5,46 εκατομμύρια δίκυκλα (αύξηση κατά 20,7% συγκριτικά με τα νούμερα το 2024!) και έτσι βρίσκεται πλέον στην τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, ξεπερνώντας την Yamaha, πίσω από Honda και Hero.

Η TVS επιβεβαίωσε επίσης ότι το εργοστάσιό της στο Hosur θα διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στην κατασκευή μελλοντικών μοντέλων Norton για τις παγκόσμιες αγορές. Τα νέα αυτά αφορούν και την χώρα μας, καθώς η TVS Motor έρχεται και στην Ελλάδα και μάλιστα θα εκπροσωπείται από την Muvus που μας είναι γνώριμη από την αντιπροσώπευση των CFMOTO, Royal Enfield και Letbe.