Πατέντες Honda για αερόσακο σε PCX!

Μπορούν να σώσουν ζωές
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/1/2020

Η ιστορία των αερόσακων ξεκινά πολύ πίσω, από το 1951, όταν τους εφηύρε ο Walter Linderer. Βέβαια, πέρασαν στα αυτοκίνητα παραγωγής τη δεκαετία του ’70 για την Αμερική, ενώ στην Ευρώπη έκαναν την εμφάνισή τους ως προαιρετικός εξοπλισμός στα αυτοκίνητα της Mercedes, με τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθούν.

Στον κόσμο των μοτοσυκλετών, πρωτοπόρος δεν ήταν άλλος απ’ την Honda, όπου το 2006 εισήγαγε στη γκάμα της την πρώτη μοτοσυκλέτα με αερόσακο, το Goldwing. Έκτοτε, έχει επενδύσει αρκετά στην εξέλιξή τους και κατά καιρούς έχει καταχωρήσει διάφορες πατέντες σχετικά με την χρήση τους και σε άλλα μοντέλα της. Αυτό είναι και το επόμενο λογικό βήμα, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν σε καθημερινές διαδρομές και όχι τόσο κατά τη διάρκεια ταξιδιών, όπου αυτό είναι το πεδίο δράσης του Goldwing.

Τα σχέδια που κατέθεσε αφορούν ένα PCX, εξοπλισμένο με έναν διαφορετικό μηχανισμό αερόσακου από αυτό που έχει το Goldwing. Επίσης, ο ίδιος ο αερόσακος έχει διαφορετικό σχέδιο, ενώ είναι τοποθετημένος και σε διαφορετικό σημείο. Όλες αυτές οι διαφορές οφείλονται στις περιορισμένες διαστάσεις του μικρού σκούτερ – συγκριτικά με την τεράστια touring.

Ο μηχανισμός στο PCX βρίσκεται στον λαιμό του πλαισίου, σε αντίθεση με του Goldwing που είναι πάνω στο ρεζερβουάρ και πιο κοντά στον αναβάτη. Όπως και στο Goldwing, έτσι και εδώ ο αερόσακος είναι μόνο για τον αναβάτη και προστατεύει σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως αυτές της μετωπικής σύγκρουσης, είτε με άλλο όχημα είτε με σταθερό εμπόδιο. Για την ενεργοποίηση του αερόσακου την κατάλληλη χρονική στιγμή, αλλά και στις περιπτώσεις που πραγματικά χρειάζεται, θα χρησιμοποιούνται αισθητήρες που μετρούν τον ρυθμό μεταβολής της επιτάχυνσης.

Πέρσι, τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας πραγματοποιούνταν  από Δευτέρα έως Παρασκευή, με τα περισσότερα από αυτά να συμβαίνουν μεταξύ των ωρών 09:00-13:00 και από 17:00 έως 21:00. Κοινώς, την ώρα που πηγαίνουν ή επιστρέφουν οι περισσότεροι από τη δουλειά τους. Ο εξοπλισμός των δίκυκλων που προορίζονται για καθημερινές μετακινήσεις με αερόσακους μπορεί να σώσει ζωές, ιδίως στη χώρα μας, με βάση τα παραπάνω στοιχεία. Σχετικά με την απόδοση του συστήματος της Honda και πόσο καλά μπορεί να προστατέψει τον αναβάτη, η Big-H είχε παρουσιάσει το ίδιο concept πριν από τρία χρόνια στο Tokyo Motor Show.

Τότε, είχε αναφέρει πως  ο αερόσακος ήταν ιδιαίτερα χρήσιμος σε μετωπικές συγκρούσεις με ταχύτητα μέχρι 40km/h. Ακόμη και αυτή η ταχύτητα μπορεί να αποβεί μοιραία, οπότε ας μην βιαστούν κάποιοι σκεπτόμενοι πως η ασφάλεια που θα προσφέρει είναι λίγη, όταν η πατέντα περάσει στην παραγωγή. Το πότε θα γίνει αυτό παραμένει άγνωστο, όμως είναι κάτι πραγματικά αναγκαίο, κυρίως για τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες που προορίζονται για τις καθημερινές μας μετακινήσεις και να μην ξεχνάμε επίσης πως οποιοδήποτε σύστημα ασφάλειας γίνεται αποτελεσματικό, όταν συνδυάζεται με τον προστατευτικό εξοπλισμό που πρέπει να φοράμε ΠΑΝΤΑ!

Ετικέτες

Ματαιώθηκε η Intermot 2026 – Ραντεβού το 2027 σε νέες ημερομηνίες

Το πείραμα της ετήσιας έκθεσης της Κολωνίας δεν πέτυχε και αιφνιδιαστικά ανακοινώθηκε η ματαίωση της έκθεσης της επόμενης χρονιάς, ενώ αλλάζει πάλι στόχευση
intermot
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

11/2/2026

Μέχρι το 2019 η Διεθνής Έκθεση Μοτοσυκλέτας της Κολωνίας, η γνωστή Intermot γινόταν κάθε δύο χρόνια τον Οκτώβρη, περίπου έναν μήνα πριν τη διοργάνωση της ετήσιας EICMA στο Μιλάνο.

Η ματαίωση της Intermot το 2021 εξαιτίας της πανδημίας covid-19 μετέφερε τη γερμανική έκθεση στο 2022, αλλά πια η κατάσταση είχε αλλάξει. Η έκθεση της Κολωνίας έψαχνε να βρει τη θέση της σε μια βιομηχανία που είχε μεταλλαχθεί, με τις περισσότερες πρεμιέρες να γίνονται πια διαδικτυακώς απλωμένες σε μια μεγάλη περίοδο αρκετών μηνών, ενώ οι κατασκευαστές στήριξαν την ιταλική έκθεση κρατώντας αρκετές αποκαλύψεις για το ετήσιο ραντεβού της.

Το 2022 η μόνη πρεμιέρα που φιλοξενήθηκε στην Intermot ήταν αυτή της Honda με το CB750 Hornet. Ούτε καν η συμπατριώτισσα BMW δεν παρέκκλινε της απόφασής της να απέχει από εκθέσεις και να παρουσιάζει τα νέα της μοντέλα αποκλειστικώς online.

Η Intermot έπρεπε να αλλάξει για να βρει ξανά τη θέση της στον κόσμο της Μοτοσυκλέτας και στο πλαίσιο αυτό το 2024 ανακοινώθηκε πως θα γινόταν κι αυτή ετήσια, στρέφοντας το ενδιαφέρον της σε νέα πεδία, όπως οι influencers και οι πάσης φύσης ψηφιακοί δημιουργοί.

Το ΜΟΤΟ παρέμεινε διαχρονικά πιστό στο ραντεβού της Κολωνίας, ωστόσο ήταν σαφές πως δεν υπήρχε πια ειδησεογραφία από τις μόλις δύο σάλες του εκθεσιακού κέντρου Koelnmesse που τη φιλοξένησαν.

Την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2026 η διοργανώτρια της Intermot, IVM (Industrie Verband Motorrad Deutschland e.V.) ανακοίνωσε πως η έκθεση της Κολωνίας δεν θα γίνει το 2026. Ήταν προγραμματισμένη για τις αρχές του Δεκέμβρη στο νέο πρόγραμμα που εγκαινίασε πέρυσι ως ετήσια, επιλέγοντας μια ημερομηνία μετά την EICMA που παραδοσιακά επιμένει στις αρχές Νοέμβρη, ωστόσο αυτό δεν θα συμβεί φέτος.

Αντ’ αυτού, η Intermot μεταφέρεται σε νέες ημερομηνίες, καθώς ανακοινώθηκε η επόμενη διοργάνωση από 12 ως 14 Φεβρουαρίου 2027. Αυτό σημαίνει πως η έκθεση θα μικρύνει και σε διάρκεια, καθώς από τετραήμερη που θα ήταν αρχικά γίνεται τριήμερη.

Περιμένουμε πλέον με ενδιαφέρον τις επόμενες ανακοινώσεις για το νέο προφίλ της Intermot, καθώς σε πρώτη φάση αυτό που καθίσταται πασιφανές είναι η συρρίκνωσή της.