Περιφέρεια Αττικής - Πρόστιμα σε πέντε πρατήρια καυσίμων

Ελλιποβαρή καύσιμα, παραβίαση σφραγίδων και έλλειψη πινακίδας τιμών στις παραβάσεις
Πρόστιμα σε πρατήρια καυσίμων
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/12/2024

Καταιγισμός στις ανακοινώσεις για πρόστιμα σε πρατήρια βενζίνης στις 3/12/2024 από την Περιφέρεια Αττικής, με τους παραβάτες να τιμωρούνται με χρηματικά πρόστιμα για ελλιποβαρή παράδοση καυσίμων, παραβίαση σφραγίδων στις αντλίες καυσίμων και για έλλειψη πινακίδας τιμών.

Αρχίζουμε από τα πιο υψηλά πρόστιμα, με πρώτο την επιβολή προστίμου 60.000 ευρώ στο πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “ΔΕΚΑ ΠΕΤΡΟΛ E.E.” που βρίσκεται στη Βούλα Αττικής , επί της οδού Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή 185. Εκεί βρέθηκαν τρεις αντλίες που έδιναν μικρότερη ποσότητα καυσίμου απ’ όση έγραφε ο μετρητής. Οι αποκλίσεις στις αντλίες με αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων έφταναν το 1,1-1,2% με μέγιστο επιτρεπόμενο όριο το 0,5%.

Ακολουθούν πρόστιμα σε δυο πρατήρια, των 10.000 ευρώ έκαστο.

Το πρώτο αφορά στο πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “Ms Fuels Vari E.E.” που βρίσκεται στη Bάρη Αττικής , επί της οδού Λεωφ. Βάρης – Κορωπίου 203. Εκεί βρέθηκε αντλία που έδινε ελλιποβαρή ποσότητα καυσίμου LPG κατά 1,45%, με μέγιστο επιτρεπόμενο όριο το 1%.

Το δεύτερο αφορά στο πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “ΛΑΥΡΙΟΥ FUELS E.E.” που βρίσκεται στα Γλυκά Νερά Αττικής , επί της οδού Λεωφ. Λαυρίου 39. Εκεί βρέθηκε αντλία LPG να δίνει ελλιποβαρή ποσότητα καυσίμου κατά 1,45%, με μέγιστο επιτρεπόμενο όριο το 1%.

Συνεχίζουμε με πρόστιμο των 5.000 ευρώ για παραβίασης σφραγίδας υγρών καυσίμων. Το πρόστιμο αφορά στην εταιρεία με την επωνυμία “ΛΑΣΚΟΣ Ε.Ε.” που βρίσκεται στην Αθήνα Αττικής στην οδό Άργους 151, για παραβίαση σφραγίδας- ταινίας ασφαλείας διανομέα υγρών καυσίμων που αφορά έναν ογκομετρητή. Συγκεκριμένα, κατά τον έλεγχο που στο υποκατάστημα – πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “ΛΑΣΚΟΣ Ε.Ε.” που βρίσκεται στις Αχαρνές Αττικής στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως 81 σε ένα διανομέα του πρατηρίου, μάρκας Rong – Xing με S.N. : 20121103 και προϊόντα πώλησης πετρέλαιο θέρμανσης και αμόλυβδης βενζίνης, βρέθηκε παραβιασμένη η σφραγίδα – ταινία ασφαλείας που ασφαλίζει την μία από τις πάνω πόρτες του διανομέα που εξασφαλίζει την πρόσβαση στα ηλεκτρονικά του μέρη και συγκεκριμένα σε μία από τις CPU του διανομέα με επηρεαζόμενο έναν ογκομετρητή.

Και τελειώνουμε με πρόστιμο 3.000 ευρώ που αφορά σε πρατήριο υγρών καυσίμων με την επωνυμία “MEGASAIN FUELS IKE.” στην οδό Καλύμνου 35 στη Βούλα Αττικής. Εκεί διαπιστώθηκε ότι για τα διατιθέμενα καύσιμα, δεν είχε γνωστοποιήσει το πρατήριο στον διαδικτυακό τόπο www.fuelprices.gr του Υπουργείου Ανάπτυξης ως όφειλε, τις τιμές λιανικής πώλησης των ανωτέρω καυσίμων για χρονικό διάστημα άνω των επτά ημερών, παράβαση που επισύρει διοικητικό πρόστιμο.

Ετικέτες

Βαρκελώνη: Συνασπισμός Δήμου-Μοτοσυκλετιστών για άδεια πεζοδρόμια με αντάλλαγμα 25.000 θέσεις πάρκινγκ

Αύξηση θέσεων στάθμευσης – Κυρώσεις για στάθμευση σε πεζοδρόμια
Barcelona Traffic
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/11/2025

Ο δήμος της Βαρκελώνης σε συνεργασία με κρατικούς φορείς και ομάδες μοτοσυκλετιστών θέλει να διώξει τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες από τα πεζοδρόμια και να δημιουργήσει θέσεις στάθμευσης.

Είναι η πρώτη ενέργεια μέσα από ένα σύνολο ενεργειών που έχουν ως στόχο την μείωση κατά 30% των θανατηφόρων δυστυχημάτων ως πρώτο τους βήμα και δεύτερο στόχο την μείωση κατά 50% μέχρι το 2030.

Για να γίνουν αυτές οι ενέργειες πράξη η Βαρκελώνη δημιουργεί το “Παρατηρητήριο Μοτοσυκλέτας”, ο Δήμος δημοσίευσε το ιδρυτικό μανιφέστο, το οποίο θέτει στο κέντρο την προστασία, την ελευθερία και την ασφάλεια των πεζών ως βασική προϋπόθεση για μια πιο ισορροπημένη συνύρπαξη ανάμεσα σε αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και πεζούς.

Με τις μοτοσυκλέτες να αντιπροσωπεύουν το 30% των μετακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα και το 6,2% της συνολικής αστικής κινητικότητας, το Παρατηρητήριο θα οργανώσει τις προτάσεις του γύρω από τρεις βασικούς άξονες:
– τη μείωση των ατυχημάτων,
– τη βελτίωση της διαχείρισης της στάθμευσης,
– και την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης των δικύκλων.

Ένα από τα πιο σημαντικά μέτρα αφορά την προώθηση της κυκλοφοριακής ύφεσης εντός πόλης. Ο Δήμος σχεδιάζει να διπλασιάσει τις ζώνες στάθμευσης μοτοσυκλετών της περιοχής Eixample και να απελευθερώσει τα πεζοδρόμια δημιουργώντας 20.000 νέες θέσεις στάθμευσης επί του οδοστρώματος.

Αυτές προστίθενται στις 5.000 θέσεις που έχουν ήδη δημιουργηθεί από το 2023, με στόχο την επιστροφή ζωτικού χώρου στους πεζούς χωρίς να παραμελούνται οι ανάγκες των μοτοσυκλετιστών.

Για την στάθμευση μοτοσυκλέτας στα πεζοδρόμια της Βαρκελώνης μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο 100 Ευρώ, με τις αρχές να εκδίδουν περισσότερα από 4.000 πρόστιμα το 2024.

Στο μεταξύ το κέντρο της Βαρκελώνης έχει τεράστια πεζοδρόμια σε πολλές από τις περιοχές του και λίγες θέσεις στάθμευσης αποκλειστικά για μοτοσυκλέτες, συγκριτικά όχι με το τι συμβαίνει σε άλλες πόλεις αλλά με τον όγκο των μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν.

Το ζήτημα της στάθμευσης λοιπόν, μπορεί να το δει κανείς ως κάτι που έπρεπε να κάνει ο Δήμος και ίσως είναι το πρώτο βήμα για να προσεγγίσει τους μοτοσυκλετιστές, καθώς το δεύτερο βήμα ενδεχομένως να συναντήσει και ορισμένους που θα ενατιωθούν.

Ως δεύτερο βήμα, με βάση πάντα τον στόχο της μείωσης των θανατηφόρων, προγραμματίζονται εκστρατείες ευαισθητοποίησης και προώθησης της χρήσης προστατευτικού εξοπλισμού σε συνδυασμό με παρεμβάσεις στις υποδομές, όπως η ενίσχυση της σήμανσης σε τούνελ και στροφές και η τοποθέτηση συστημάτων απόσβεσης ενέργειας κατά την πρόσκρουση.

Εκτός από το κράνος είναι ήδη υποχρεωτικό να φορά κανείς γάντια, ενδεχομένως μετά την εκστρατεία ενημέρωσης να γίνει και ο υπόλοιπος προστατευτικός εξοπλισμός αντίστοιχα υποχρεωτικός. Όταν θα γίνει αυτό ίσως να ήταν μία πολύ καλή ιδέα να στέλνουμε ορισμένους από εδώ στην Ελλάδα για διακοπές στην Βαρκελώνη, όλα πληρωμένα αλλά με την υποχρέωση να κυκλοφορούν όλες τις ημέρες με μοτοσυκλέτα.

Για πρώτη φορά πάντως, οι αρμόδιοι φορείς υπογράφουν μια μόνιμη συμφωνία συνεργασίας, διαθέτοντας και κρατική υποστήριξη. Η πλευρά των μοτοσυκλετιστών δεν είναι εκτός και δεν είναι αντίθετη, αλλά εργάζεται ΜΑΖΙ με τους κρατικούς φορείς για αλλαγές που θα βοηθήσουν το σύνολο.

Για εμάς εδώ, είναι ένα ουτοπικό φαινόμενο, χαμένοι στο "δικαιωμά μου να μην φοράω κράνος", "ποιος μωρέ οδηγεί με γάντια", "μπουφάν με τρύπες εγώ δεν βάζω", όπως φυσικά και σε κρατικούς φορείς που ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΟΥΝ με τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και απλά επιβάλλονται με αυστηρά πρόστιμα. Υπάρχουν δηλαδή λάθη και από τις δύο πλευρές.

Στην άλλη άκρη της Μεσογείου όμως ένας άνευ προηγουμένου συνασπισμός δείχνει τη δέσμευση της Βαρκελώνης να προχωρήσει προς μια ασφαλέστερη και πιο ανθρώπινη συμβίωση σεβόμενη την ανάγκη όλων χωρίς κάποιος να προσπαθεί να επιβληθεί.