Pierer Mobility Group - Αναπροσαρμόζει τους οικονομικούς του στόχους για το 2024

Μετά από τρία χρόνια ανοδικής πορείας, η φετινή αναμένεται να κινηθεί κάτω από τα αναμενόμενα νούμερα
motomagPierer Mobility Group – Αναπροσαρμόζει τους οικονομικούς του στόχους για το 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

26/6/2024

Σε αναπροσαρμογή των οικονομικών στόχων του για το 2024 οδηγείται το Pierer Mobility Group, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τις μοτοσυκλέτες των KTM, Husqvarna, GASGAS και MV Agusta, καθώς όπως φαίνεται η φετινή χρονιά αναμένεται ότι τελικώς θα κλείσει χαμηλότερα απ’ ό,τι υπολογιζόταν, όσον αφορά τις πωλήσεις μοτοσυκλετών και ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Το τρέχον οικονομικό έτος αποδεικνύεται δύσκολο για τον Όμιλο Pierer, έχοντας παρουσιάσει σημαντική επιβράδυνση των πωλήσεων σε Η.Π.Α. και Ευρώπη, τις δύο στην ουσία μεγαλύτερες αγορές για τους Αυστριακούς. Ρόλο σε αυτό έχουν παίξει οι αποφάσεις των Η.Π.Α. για διατήρηση υψηλού επιτοκίου, χωρίς να προβλέπεται ότι θα χαμηλώσουν οι τόκοι στο άμεσο μέλλον, έχοντας αρνητικό αντίκτυπο στις προσδοκίες πωλήσεων για την αμερικανική αγορά. Ταυτόχρονα, ασταθείς παραμένουν και οι αριθμοί για την ευρωπαϊκή αγορά, οδηγώντας τον Όμιλο Pierer στο συμπέρασμα ότι μετά από τρία χρόνια με άνω του μετρίου απόδοση, φέτος οι αριθμοί θα είναι χαμηλότεροι από το προσδοκόμενο.

Pierer Mobility Group – Αναπροσαρμόζει τους οικονομικούς του στόχους για το 2024

Όπως είναι λογικό, οι διαπιστώσεις αυτές θα επηρεάσουν και τους κατά τόπους αντιπροσώπους, οι οποίοι λαμβάνουν την οδηγία να μειώσουν σημαντικά το αποθεματικό τους.

Στη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, η ζήτηση για ποδήλατα αυξήθηκε κατακόρυφα, οδηγώντας σε αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Επόμενο ήταν τα αποθέματα τόσο του γκρουπ, όσο και των προμηθευτών και των εμπόρων να φτάσουν σε υψηλά ρεκόρ. Η επαναφορά του αποθεματικού σε φυσιολογικά επίπεδα είναι μία διαδικασία που συνεχίζεται, την ίδια στιγμή που ασκούνται μαζικές πιέσεις στις τιμές λιανικής. Λόγω αυτών των εξελίξεων, οι έκτακτες απαιτήσεις αναδιάρθρωσης θα οδηγήσουν σε σημαντικά αρνητικά αποτελέσματα στον τομέα των ποδηλάτων, για το 2024.

Έτσι, για το τρέχον οικονομικό έτος, το Διοικητικό Συμβούλιο αναμένει μία μείωση στις πωλήσεις της τάξεως του 10% – 15%, τόσο για τις μοτοσυκλέτες όσο και για τα ποδήλατα, εξαιτίας των εξελίξεων στην αγορά.

Όσον αφορά το τμήμα των μοτοσυκλετών, το Δ.Σ. πιστεύει ότι τα περιοριστικά μέτρα που θα επιβληθούν στη διάρκεια του χρόνου, θα μπορέσουν να αντισταθμίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις που φέρνει η πτώση των πωλήσεων. Μάλιστα θα το κάνουν σε τέτοιο βαθμό που θα εξισορροπήσουν, ελαφρώς προς την θετική πλευρά της ζυγαριάς, το κέρδος προ φόρων και τόκων, που αναμένεται για το 2024. Η εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος δικτύου αντιπροσώπων και η επιπλέον ανάπτυξη του δικτύου, για την υποστήριξη της εταιρείας, αναμένεται να αποτελέσουν καίρια ζητήματα για τη φετινή χρονιά.

Pierer Mobility Group – Αναπροσαρμόζει τους οικονομικούς του στόχους για το 2024

Στο κομμάτι των ποδηλάτων, ωστόσο, το Δ.Σ. περιμένει σημαντικά αρνητικό ισοζύγιο τζίρου της τάξη των -110 με  -130 εκατομμυρίων ευρώ για το τρέχον έτος, το οποίο οφείλεται, σύμφωνα με τους μετόχους, στα προαναφερθέντα μέτρα και τις απαιτήσεις αναδιάρθρωσης. Έτσι, θα ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του τμήματος των ποδηλάτων.

Θυμίζουμε, ότι στα τέλη του 2023 ο Όμιλος Pierer είχε χαρακτηρίσει το ερχόμενο τότε έτος, αυτό του 2024, ως έτος εξυγίανσης. Ταυτόχρονα, λίγο πριν τον ερχομό της Πρωτοχρονιάς, οι Αυστριακοί είχαν ανακοινώσει την πώληση των ποδηλατικών εταιρειών FELT και Raymon, θέτοντας ως στόχο την επικέντρωση στις εταιρείες μοτοσυκλετών KTM, Husqvarna, GASGAS και MV Agusta. Αναμφίβολα, κάτι είχε δει από τότε το Διοικητικό Συμβούλιο, ενώ τώρα ήρθε και η επιβεβαίωση.

Ετικέτες

Ξεκίνησε η βεβαίωση παραβάσεων από κάμερες Τεχνητής Νοημοσύνης – Να το πιστέψουμε αυτή τη φορά; [VIDEO]

Κοινή ανακοίνωση τριών υπουργείων ενημερώνει πως 18 κάμερες με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης είναι σε λειτουργία στην Αττική
prostimo
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

31/3/2026

Με Δελτίο Τύπου που προσυπογράφεται από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών την 30ή Μαρτίου 2026, ανακοινώνεται πως “ξεκίνησε η βεβαίωση και η ηλεκτρονική αποστολή κλήσεων και προστίμων από τις κάμερες Τεχνητής Νοημοσύνης που έχουν εγκατασταθεί πιλοτικά σε οκτώ σημεία αυξημένης επικινδυνότητας στην Αττική, όπως επίσης και από τις κάμερες που έχουν τοποθετηθεί σε δέκα λεωφορεία για τον έλεγχο της αντικανονικής κυκλοφορίας σε λεωφορειολωρίδες, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης για την ψηφιακή ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και σε συνέχεια του σχετικού νόμου (Ν. 5256/2025) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης.”

Σύμφωνα με το δελτίο, οι κάμερες αυτές έχουν την ικανότητα αναγνώρισης πινακίδας, αλλά και μοντέλου και χρώματος του ελεγχόμενου οχήματος. Οι οκτώ (8) σταθερές είναι στημένες σε σημεία υψηλής επικινδυνότητας για παραβιάσεις κόκκινου σηματοδότη, υπέρβασης ορίου ταχύτητας, κίνηση ή στάση σε λεωφορειολωρίδες, μη χρήση ζώνης ή κράνους, χρήση κινητού εν κινήσει.

Επιπλέον, δέκα (10) κινητές κάμερες έχουν τοποθετηθεί σε λεωφορεία για να καταγράφουν παράνομη στάθμευση και κίνηση σε όλο το μήκος των λεωφορειολωρίδων.

Όπως αποκαλύπτει το εν λόγω δελτίο Τύπου, έχει ξεκινήσει η βεβαίωση και ηλεκτρονική αποστολή κλήσεων από τις κάμερες άπαξ και ξεκίνησε η επιχειρησιακή λειτουργία του συστήματος, το Σάββατο 28 Μαρτίου. Οι περισσότερες παραβάσεις που φέρονται να έχουν καταγραφεί αφορούν παραβίαση κόκκινου φαναριού και μη χρήση κράνους από δικυκλιστές, ενώ αποστέλλονται ηλεκτρονικά στους πολίτες στη Θυρίδα Πολίτη στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet.

Η ιστορία αυτής της προμήθειας καμερών πρακτικά πήρε επικοινωνιακές διαστάσεις το περασμένο Φθινόπωρο, όταν τον Νοέμβριο του 2025 ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση για τον διαγωνισμό προμήθειας των νέων καμερών. Έκτοτε υποτίθεται πως προχωρά ο διαγωνισμός, ωστόσο ενδιάμεσα υπάρχει αυτή η επαναλαμβανόμενη ιστορία με τις 8 σταθερές και 10 κινητές κάμερες που θα εφαρμόζονταν πιλοτικά στην Αττική.

Έξυπνες κάμερες: Ποιες προδιαγραφές έχουν οι ιταλικές Tattile που έχουν μπει στα ελληνικά φανάρια

Από τις αρχές αυτής της χρονιάς έχουμε χάσει το μέτρημα πόσες φορές είδαμε μπαράζ δημοσιεύσεων για τις “κάμερες που έπιασαν δουλειά” και τις “κλήσεις που άρχισαν να αποστέλλονται ηλεκτρονικά”, ακολουθούμενες από μετέπειτα δημοσιεύματα πως εν τέλει δεν λειτουργούν γιατί δεν υπάρχει προσωπικό να τις δουλέψει, ή δεν υπάρχει καταρτισμένο προσωπικό να τις δουλέψει, ή ο,τιδήποτε άλλο.

Επί της ουσίας, αυτές οι 8+10 κάμερες έχουν τοποθετηθεί δοκιμαστικά για να εξεταστεί η λειτουργία του συστήματος, αλλά το επίκεντρο του όλου συστήματος μάλλον δεν υφίσταται ακόμη. Όπως αυτολεξεί αναφέρει το πιο πρόσφατο δελτίο Τύπου, μιλάμε για το “Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.) από τον φορέα ΟΔ.Υ.Σ.Ε.ΑΣ, μέσω του οποίου θα καταγράφονται και θα διαχειρίζονται ψηφιακά οι παραβάσεις, με δυνατότητες αυτόματης καταγραφής μέσω καμερών, ηλεκτρονικής έκδοσης και επίδοσης κλήσεων, υποβολής ενστάσεων και ηλεκτρονικής πληρωμής προστίμων. Η πλήρης ανάπτυξη του Συστήματος θα υλοποιηθεί σταδιακά το επόμενο διάστημα.”

Οι διακομιστές (σέρβερς) τεχνητής νοημοσύνης που θα στηθούν για να διαχειρίζονται κεντρικά το όλο σύστημα προφανώς δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή, ούτε και το καταρτισμένο προσωπικό που θα τους διαχειρίζεται.

Υπάρχει λοιπόν αυτή η μικρή ομάδα καμερών που δοκιμάζεται και ως τώρα μοιάζει πιο χρήσιμη στο να τρομάζει το κοινό, παρά στο να πιάνει παραβάτες, μιας και, μετά από σχεδόν τρεις μήνες που όλο “πιάνουν δουλειά” αυτές οι κάμερες, τώρα υποτίθεται πως έχουμε επίσημη διαβεβαίωση ότι τέθηκαν σε λειτουργία από το Σάββατο 28/3.

Τα πρόστιμα από τις έξυπνες κάμερες γίνονται συντάξεις για τους ένστολους

Σε αυτή τη φάση δεν μπορούμε παρά να υποθέσουμε πως υπάρχουν κάποιοι αστυνομικοί που τις χειρίζονται και προχωρούν σε βεβαιώσεις παραβάσεων και προστίμων. Δείτε πώς ακριβώς περιγράφεται στο δελτίο Τύπου: “Κατά την καταγραφή παραβάσεων επιτρέπεται από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα η περαιτέρω επεξεργασία των στοιχείων πινακίδας για την εξακρίβωση της τήρησης των κανόνων για ανασφάλιστα οχήματα, για ΚΤΕΟ, τέλη κυκλοφορίας και δακτύλιο.”

Διότι εδώ καραδοκεί μέγα ζήτημα διαχείρισης προσωπικών δεδομένων, το πώς δηλαδή τρέχεις ένα τέτοιο σύστημα με δυνατότητα αναγνώρισης χωρίς εποπτεία ανθρώπου και δίχως να παραβιάζεις τις αρχές του GDPR. Κατά κάποιους ειδικούς δεν μπορείς και αυτό ίσως να εξελιχθεί σε σημείο καμπής στο προσεχές μέλλον - αν και η Ελλάδα έχει πολλάκις επιδείξει παγερή αδιαφορία (ή βολικότατη άγνοια) σε τέτοια ζητήματα, τόσο σε θεσμικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Αρχή Προστασίας Δεδομένων - Έδωσε την έγκρισή της για τις νέες κάμερες που θα τοποθετήσει στους δρόμους η ΕΛΑΣ

Για την ιστορία, το συγκεκριμένο δελτίο δεν αναφέρει πού βρίσκονται αυτές οι κάμερες, ωστόσο από προηγούμενες δημοσιεύσεις προκύπτει πως οι οκτώ σταθερές κάμερες είναι τοποθετημένες στα εξής σημεία:

  • Δήμος Αγίας Παρασκευής: Διασταύρωση Λεωφόρου Μεσογείων και Λεωφόρου Χαλανδρίου,
  • Δήμος Αθηναίων: Διασταύρωση Πανεπιστημίου και Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας,
  • Δήμος Αλίμου: Διασταύρωση Λεωφόρου Ποσειδώνος και Λεωφόρου Αλίμου,
  • Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης: Διασταύρωση Λεωφόρου Ποσειδώνος και Ερμού,
  • Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης: Διασταύρωση Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Τήνου,
  • Δήμος Καλλιθέας: Διασταύρωση Λεωφόρου Συγγρού και Αγίας Φωτεινής,
  • Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου: Διασταύρωση Λεωφόρου Μαραθώνος και Φλέμινγκ,
  • Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού: Διασταύρωση Λεωφόρου Κηφισίας και Εθνικής Αντιστάσεως.