Seamless κιβώτιο Yamaha παραγωγής!

Πατέντα με κινητήρα R1
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/9/2018

Πριν λίγα χρόνια, τα seamless κιβώτιο ήταν το βασικό θέμα συζήτησης και προβληματισμού στα paddock των MotoGP. Πρώτη η Honda ήταν που έβαλε τον "πονοκέφαλο" στους ανταγωνιστές της, οι οποίοι έτρεχαν προλάβουν τις τεχνολογικές εξελίξεις του HRC, ενώ πλέον τα συγκεκριμένα κιβώτια είναι κοινός τόπος και εκ των ουκ άνευ για τα πρωτότυπα των MotoGP.
Μέχρι τώρα, ακριβώς αυτός ο χώρος των MotoGP ήταν το πεδίο δράσης και εφαρμογής των seamless κιβωτίων, αλλά όπως δείχνει η πατέντα που κατοχύρωσε η Yamaha αυτό πρόκειται να αλλάξει. Πολλές σπορ μοτοσυκλέτες διαθέτουν σύστημα quickshifter, τόσο για τα ανεβάσματα όσο και για τα κατεβάσματα, που επιτρέπει τις αλλαγές των σχέσεων χωρίς την χρήση του συμπλέκτη. Ακόμη όμως κι έτσι, το σύστημα διακόπτει για ελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου την τροφοδοσία, σε αντίθεση με τα seamless κιβώτια στα οποία "κουμπώνουν" δύο σχέσεις ταυτόχρονα (για να το περιγράψουμε χοντρικά, μιας κι ο μηχανισμός είναι εξαιρετικά πολύπλοκος στην λειτουργία του, ενώ όσοι έχετε την υπομονή, τις κατάλληλες γνώσεις αγγλικών και την περιέργεια, μπορείτε να διαβάσετε εδώ πώς δουλεύει) κι έτσι η μετάβαση γίνεται χωρίς να διακοπεί καθόλου η ισχύς που φτάνει στον πίσω τροχό. Υπάρχουν στο εσωτερικό των γραναζιών "δόντια" που κλειδώνουν μεταξύ τους όπως ο μηχανισμός μιας καστάνιας, ενώ ταυτόχρονα το γρανάζι που κινείται με πιο χαμηλή ταχύτητα κινείται ελεύθερα χωρίς να επηρεάζει την μετάδοση. Η πιο κοντινή σε αυτό τεχνολογία –σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα- είναι η CVT μετάδοση των scooters και η DCT μετάδοση του διπλού συμπλέκτη που χρησιμοποιεί η Honda.


Το συγκεκριμένο seamless σύστημα, όπως δείχνει και η πατέντα που κατοχύρωσε η Yamaha, έχει τοποθετηθεί σε έναν κινητήρα από R1, πράγμα που υπονοεί ότι το εργοστάσιο δουλεύει πάνω σε μια έκδοση αυτής της τεχνολογίας για μοτοσυκλέτες παραγωγής. Η Yamaha όπως φαίνεται στα σχέδια, έχει αποφύγει το επιπλέον βάρος και τους διακόπτες που έχει η Honda για τις αλλαγές των σχέσεων, και έχει διατηρήσει τον παραδοσιακό λεβιέ και την μανέτα.
Σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα του ζητήματος, στα MotoGP τα οφέλη είναι εμφανέστατα και σημαντικά όταν κυνηγάς γυρολόγια και το βάθρο κρίνεται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου, αλλά στις πραγματικές συνθήκες έξω στο δρόμο το ουσιαστικό κέρδος είναι ανύπαρκτο –σε σχέση με ένα quickshifter- πέρα από το ότι μπορείς να νιώσεις λίγο από την αίγλη των MotoGP όσο οδηγείς την μοτοσυκλέτα σου. Αν όμως η Yamaha καταφέρει να φέρει αυτό το σύστημα στην παραγωγή για το superbike της, αυτό σημαίνει πως θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει και στους αγώνες των Motul WSBK. Προς το παρόν όμως, το όλο θέμα μένει στο επίπεδο της κατοχυρωμένης πατέντας και το αν και το πότε θα το δούμε στην παραγωγή είναι προς το παρόν άγνωστο, αποτελεί όμως μια σημαντική ένδειξη για την κατεύθυνση που κοιτάει η Yamaha για το μέλλον.

Ετικέτες

Benelli TRK 702/X – Σημαντική μείωση τιμής για την 700άρα crossover

Έως 850 ευρώ το όφελος για τις δύο εκδόσεις – Καλοκαιρινή ευκαιρία μέχρι εξαντλήσεως αποθέματος
Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/6/2025

Με σημαντική μείωση στην τιμή τους που φτάνει έως και τα 850 ευρώ προσφέρει πλέον η αντιπροσωπεία της Benelli τις δύο εκδόσεις του δικύλινδρου TRK 702.

Η Benelli TRK 702 είναι μια μοτοσυκλέτα που είχε καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις όταν πέρασε από τα χέρια μας για τη δοκιμή της έκδοσης με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών. 

H crossover της Benelli είναι μια μοτοσυκλέτα πολύ τίμια για τα χρήματα που ζητούσε τότε η αντιπροσωπεία, η οποία κερδίζει τον αναβάτη με την ευκολία και τη φιλικότητα που παρουσιάζει στην οδήγηση στο αστικό περιβάλλον και παρά τον όγκο και το βάρος της -ζυγίστηκε στα 230,5 κιλά- μπορεί να παίξει κάλλιστα τον ρόλο του commuter αφού έχει εξαιρετικό ζύγισμα και δεν δυσκολεύει καθόλου στους ελιγμούς με πολύ χαμηλές ταχύτητες ακόμη και αν το ύψος του αναβάτη είναι κάτω από 1,75 μ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Παράλληλα η TRK 702, παρά τη σχετικά μικρή ζελατίνα, έχει την ικανότητα να ταξιδεύει άνετα και ευχάριστα με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, με τον κινητήρα να καταναλώνει λογικότατες ποσότητες βενζίνης (μετρήσαμε 5,5 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση) και σε αυτό το πεδίο, ενώ είναι ευχάριστη και σε δρόμο με στροφές με τον αναβάτη να είναι σε θέση να αναπτύξει έναν πολύ σβέλτο ρυθμό.

Από τότε που δοκιμάσαμε το TRK 702 (τεύχος ΜΟΤΟ #650), η Benelli μείωσε μία φορά την τιμή του, από τα 7.980 στα 7.400 ευρώ και τώρα προχωρά σε μία ακόμη γενναία μείωση τιμής, η οποία πέφτει στα 6.600 ευρώ και κάνει τη Euro 5 μοτοσυκλέτα ευκαιρία με δεδομένο και τον ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει.

Έτσι το όφελος για τον ενδιαφερόμενο φτάνει τα 800 ευρώ για την έκδοση με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών και αυξάνεται ακόμη περισσότερο στα 850 ευρώ για την έκδοση με τους ακτινωτούς τροχούς (19 εμπρός και 17 πίσω), με τιμή που πέφτει από τα 7.750 στα 6.900 ευρώ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Να σημειωθεί ότι ως στάνταρ εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα φέρει έγχρωμη TFT οθόνη πέντε (5) ιντσών με ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό, φωτιζόμενους διακόπτες, δύο θύρες φόρτισης, full LED φωτιστικά σώματα, χούφτες τιμονιού, εκτροπείς αέρα στα πλαϊνά του φέρινγκ, ρυθμιζόμενες μανέτες, σχάρα και χειρολαβές συνεπιβάτη, 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες, δίσκους 320 χλστ. και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel GT για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς και Pirelli Scorpion Rally STR.
Επιπλέον, η Benelli συνεχίζει να προσφέρει τη δυνατότητα προαιρετικής απόκτησης του πακέτου Travel Pack που αναβαθμίζει την δικύλινδρη μοτοσυκλέτα στο ταξίδι, ενώ η αγορά της συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση τριών ετών.