Seamless κιβώτιο Yamaha παραγωγής!

Πατέντα με κινητήρα R1
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/9/2018

Πριν λίγα χρόνια, τα seamless κιβώτιο ήταν το βασικό θέμα συζήτησης και προβληματισμού στα paddock των MotoGP. Πρώτη η Honda ήταν που έβαλε τον "πονοκέφαλο" στους ανταγωνιστές της, οι οποίοι έτρεχαν προλάβουν τις τεχνολογικές εξελίξεις του HRC, ενώ πλέον τα συγκεκριμένα κιβώτια είναι κοινός τόπος και εκ των ουκ άνευ για τα πρωτότυπα των MotoGP.
Μέχρι τώρα, ακριβώς αυτός ο χώρος των MotoGP ήταν το πεδίο δράσης και εφαρμογής των seamless κιβωτίων, αλλά όπως δείχνει η πατέντα που κατοχύρωσε η Yamaha αυτό πρόκειται να αλλάξει. Πολλές σπορ μοτοσυκλέτες διαθέτουν σύστημα quickshifter, τόσο για τα ανεβάσματα όσο και για τα κατεβάσματα, που επιτρέπει τις αλλαγές των σχέσεων χωρίς την χρήση του συμπλέκτη. Ακόμη όμως κι έτσι, το σύστημα διακόπτει για ελάχιστα κλάσματα του δευτερολέπτου την τροφοδοσία, σε αντίθεση με τα seamless κιβώτια στα οποία "κουμπώνουν" δύο σχέσεις ταυτόχρονα (για να το περιγράψουμε χοντρικά, μιας κι ο μηχανισμός είναι εξαιρετικά πολύπλοκος στην λειτουργία του, ενώ όσοι έχετε την υπομονή, τις κατάλληλες γνώσεις αγγλικών και την περιέργεια, μπορείτε να διαβάσετε εδώ πώς δουλεύει) κι έτσι η μετάβαση γίνεται χωρίς να διακοπεί καθόλου η ισχύς που φτάνει στον πίσω τροχό. Υπάρχουν στο εσωτερικό των γραναζιών "δόντια" που κλειδώνουν μεταξύ τους όπως ο μηχανισμός μιας καστάνιας, ενώ ταυτόχρονα το γρανάζι που κινείται με πιο χαμηλή ταχύτητα κινείται ελεύθερα χωρίς να επηρεάζει την μετάδοση. Η πιο κοντινή σε αυτό τεχνολογία –σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα- είναι η CVT μετάδοση των scooters και η DCT μετάδοση του διπλού συμπλέκτη που χρησιμοποιεί η Honda.


Το συγκεκριμένο seamless σύστημα, όπως δείχνει και η πατέντα που κατοχύρωσε η Yamaha, έχει τοποθετηθεί σε έναν κινητήρα από R1, πράγμα που υπονοεί ότι το εργοστάσιο δουλεύει πάνω σε μια έκδοση αυτής της τεχνολογίας για μοτοσυκλέτες παραγωγής. Η Yamaha όπως φαίνεται στα σχέδια, έχει αποφύγει το επιπλέον βάρος και τους διακόπτες που έχει η Honda για τις αλλαγές των σχέσεων, και έχει διατηρήσει τον παραδοσιακό λεβιέ και την μανέτα.
Σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα του ζητήματος, στα MotoGP τα οφέλη είναι εμφανέστατα και σημαντικά όταν κυνηγάς γυρολόγια και το βάθρο κρίνεται στα χιλιοστά του δευτερολέπτου, αλλά στις πραγματικές συνθήκες έξω στο δρόμο το ουσιαστικό κέρδος είναι ανύπαρκτο –σε σχέση με ένα quickshifter- πέρα από το ότι μπορείς να νιώσεις λίγο από την αίγλη των MotoGP όσο οδηγείς την μοτοσυκλέτα σου. Αν όμως η Yamaha καταφέρει να φέρει αυτό το σύστημα στην παραγωγή για το superbike της, αυτό σημαίνει πως θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει και στους αγώνες των Motul WSBK. Προς το παρόν όμως, το όλο θέμα μένει στο επίπεδο της κατοχυρωμένης πατέντας και το αν και το πότε θα το δούμε στην παραγωγή είναι προς το παρόν άγνωστο, αποτελεί όμως μια σημαντική ένδειξη για την κατεύθυνση που κοιτάει η Yamaha για το μέλλον.

Ετικέτες

Στη δημοσιότητα Video με το δυστύχημα μοτοσυκλέτας και νταλίκας στη Θεσσαλονίκη

Φαίνεται ο αναβάτης να είδε από μακριά το πράσινο και να πέρασε
Στη δημοσιότητα Video με το δυστύχημα μοτοσυκλέτας και νταλίκας στη Θεσσαλονίκη
Από το

motomag

18/9/2025

Στην δημοσιότητα VIDEO από την στιγμή που έγινε το θανατηφόρο τροχαίο στην Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής στην Θεσσαλονίκη.

Η σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 29χρονου αναβάτη, ελληνικής καταγωγής και την σύλληψη του Βούλγαρου οδηγού του φορτηγού και μαζί των δύο Ελλήνων και του Αλβανού που έκαναν κουμάντο.

Η τραγική στιγμή

Η μοτοσυκλέτα φαίνεται πως βλέπει από μακριά το φανάρι να ανάβει πράσινο και περνώντας ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, δεν προλαβαίνει να αντιληφθεί εγκαίρως πως ο δρόμος μπροστά είναι κλειστός από την νταλίκα που διασχίζει κάθετα την Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής.

Σε δεύτερο VIDEO ο χρήστης DSXRider, ο οποίος φαίνεται να γνωρίζει την περιοχή και ενδεχομένως να φαίνεται και ο ίδιος στο 1ο Video, να περνά από την κάμερα ασφαλείας δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση, ετοίμασε παράθεση με την διάρκεια του φωτεινού σηματοδότη στην οδό Λαέρτου, κάθετη στην Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, από όπου έβγαινε η νταλίκα.

Ο νεαρός αναβάτης που φορά το κράνος του περνά ανάμεσα από τα αυτοκίνητα με πράσινο και στο 0:38 του 1ου Video φαίνονται πως και τα αυτοκίνητα ξεκινούν, σημάδι πως η νταλίκα έχει κλείσει τον δρόμο έχοντας κόκκινο.

Ένα δευτερόλεπτο μετά και ο 29χρονος χάνει την ζωή του.

Ακόμη ένα τραγικό περιστατικό από τα πολλά