Yamaha - Eτοιμάζει ηλεκτρικό motocross

Ενδεχομένως να το δούμε στον νέο θεσμό MXEP που ετοιμάζει το MXGP
motomag Yamaha - Eτοιμάζει ηλεκτρικό motocross
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

22/3/2024

H Yamaha με μία νέα κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας κάνει γνωστό πως εργάζεται πάνω σε μία ηλεκτρική motocross μοτοσυκλέτα την οποία ενδεχομένως να δούμε να αγωνίζεται τα επόμενα χρόνια είτε στον νέο ηλεκτρικό θεσμό MXEP που ετοιμάζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross είτε σε κάποιον άλλο ηλεκτρικό θεσμό.

Yamaha - Eτοιμάζει ηλεκτρικό motocross

Έχετε διαβάσει στο ΜΟΤΟ πως η Honda θα αγωνιστεί τη φετινή χρονιά με το CR Electric Proto στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα E-Xplorer -αφορά ηλεκτρικές MX μοτοσυκλέτες και ξεκίνησε το 2023-, με αναβάτες τον Tosha Chalayna και τη Francesca Nocera ενώ η ιαπωνική εταιρεία έχει ήδη ανταγωνιστεί βενζινοκίνητα μοντέλα motocross στο D.I.D All Japan Motocross Championship 2023. Σημειώστε πως στον πρώτο αγώνα E-Xplorer, στην Οσάκα, η ομάδα της Honda με το CR Electric Proto κέρδισε την 1η θέση στις ομάδες. 

Την ίδια γραμμή πιθανότατα σκοπεύει να ακολουθήσει και η Yamaha αν κρίνουμε από την πατέντα που μας παρουσιάζει ωστόσο η εταιρεία των τριών διαπασών θέλει να ενσωματώσει στο νέο ηλεκτρικό motocross μοντέλο κάποιες τεχνολογίες που μας έχει δείξει ήδη στο ηλεκτρικό trial της TY-E. Στο TY-E υπάρχει ένα monocoque carbon πλαίσιο στο οποίο τοποθετείται η μπαταρία, ενώ το ίδιο πλαίσιο με κάποιες παραλλαγές θα δούμε πιθανώς και στο νέο ηλεκτρικό motocross πρωτότυπο.

Yamaha - Eτοιμάζει ηλεκτρικό motocross

Στο ηλεκτρικό trial η Yamaha έχει προσθέσει έναν σφόνδυλο και συμβατικό συμπλέκτη ώστε να ομαλοποιηθεί η ροπή του ηλεκτροκινητήρα, με τον αναβάτη να έχει τον έλεγχο όσον αφορά τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Τώρα όσον αφορά το ηλεκτρικό motocross πρωτότυπο που βλέπουμε στην πατέντα, η Yamaha πρόσθεσε έναν αποσβεστήρα κραδασμών στρέψης (Torsion Damper) στο σύστημα μετάδοσης. Ο αποσβεστήρας αποτελείται από δύο δίσκους τοποθετημένους στον ίδιο άξονα που συνδέονται μεταξύ τους με ελατήρια.

Yamaha - Eτοιμάζει ηλεκτρικό motocross

Η δύναμη του ηλεκτροκινητήρα φτάνει στον πρώτο δίσκο, ενώ αυτή καταλήγει στον πίσω τροχό μέσω του δεύτερου δίσκου. Τα ελατήρια που υπάρχουν ανάμεσα στους δίσκους μεσολαβούν της μετάδοσης της κίνησης και λειτουργούν ταυτόχρονα ως ένα μέσο αποθήκευσης ενέργειας από τις αλλαγές ταχύτητας περιστροφής του ηλεκτροκινητήρα αλλά και του πίσω τροχού. Η ενέργεια που αποθηκεύεται στους δίσκους από το απότομο άνοιγμα και κλείσιμο του γκαζιού μπορεί να απελευθερωθεί και να μετατραπεί από δυναμική σε κινητική, δίνοντας στη μοτοσυκλέτα μία σύντομη ώθηση στον πίσω τροχό.

Yamaha - Eτοιμάζει ηλεκτρικό motocross

Το σύστημα αυτό είναι σαφώς πιο ελαφρύ και μικρότερο σε διαστάσεις από τον συμπλέκτη του TY-E ενώ διατηρεί μερικά από τα οφέλη του. Στο TY-E για παράδειγμα ο συμπλέκτης είναι διαμορφωμένος για trial οδήγηση ενώ το σύστημα Torsion Damper είναι διαμορφωμένο για motocross οδήγηση. Με την κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας η Yamaha κάνει ξεκάθαρο πως η ηλεκτροκίνηση είναι ένας κόσμος που την ενδιαφέρει ιδιαίτερα.

Ετικέτες

Royal Enfield Hunter 350 2025: Αναβάθμιση σε αναρτήσεις και συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση

Αναβάθμιση και στον εξοπλισμό – Σε 3 νέους χρωματικούς συνδυασμούς, με LED προβολέα
Royal Enfield HNTR 350 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Η Royal Enfield προχώρησε στο φρεσκάρισμα του Hunter 350 για το 2025 με αλλαγές ουσίας που βελτιώνουν τη συμπεριφορά, τη χρηστικότητά του αλλά και την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα η ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα της ινδικής εταιρείας διατηρεί τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα J-series 349 κ.εκ. των 20,4 ίππων με τις υποτετράγωνες διαστάσεις του κυλίνδρου και το χαρακτηριστικά ευχάριστο, αργόστροφο δούλεμά που ταιριάζει γάντι στην αισθητική και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. 

Ωστόσο, το μικρό commuter έχει υποστεί μια σειρά από αλλαγές που στοχεύουν στη συνολική βελτίωσή του με τους Ινδούς να “απαντούν” στις κινήσεις του ανταγωνισμού  (βλ. Honda GB350) ώστε να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν το μερίδιο που έχουν -αρχικά- στην τεράστια ινδική αγορά.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Συγκεκριμένα η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί με το εργονομικό τρίγωνο του αναβάτη να επηρεάζεται από το νέο τιμόνι αλλά και από τη σέλα που φέρει νέο αφρώδες και επένδυση. Στο παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με νέα προοδευτικά ελατήρια και set up για τις αποσβέσεις των αμορτισέρ, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος.

 

Royal Enfield HNTR 350 2025

Παράλληλα, ο συμβατικός συμπλέκτης άλλαξε και έδωσε τη θέση του σε έναν περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση στη μανέτα, για πρώτη φορά σε 350άρι της Royal Enfield. Το τελευταίο το HNTR δεν το χρειαζόταν αφού η μανέτα του συμπλέκτη είναι ήδη ελαφριά στο τράβηγμα, αλλά όχι δεν λέμε σε τέτοιες αλλαγές με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται ακόμη πιο φιλική στην καθημερινότητα, ειδικά για τις γυναίκες.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Νέος είναι επίσης ο LED προβολέας, ο οποίος λογικά θα αναβαθμίσει αρκετά την ορατότητα τη νύχτα, ενώ στον εξοπλισμό έρχονται να προστεθούν το κομψό όργανο πλοήγησης tripper pod -όχι στη στάνταρ έκδοση "Factory Black"- που συνδέεται με smartphone και η “απαραίτητη” πλέον θύρα φόρτισης USB Type-C.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Η πρώτη παρουσίαση έγινε σε φεστιβάλ της Royal Enfield στην Ινδία και συνολικά τα χρώματα που θα προσφέρονται είναι τα: Factory Black, Rio White και Dapper Grey, Tokyo Black, London Red και Rebel Blue ενώ είμαστε σε αναμονή για ανακοινώσεις από την ελληνική αντιπροσωπεία σχετικά με την εισαγωγή και την τιμή του στην Ελλάδα. Στην Ινδία πάντως η στάνταρ έκδοση παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα.

 

Ετικέτες